- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co mně na tom nejvíc štve je, že v mnohém by zlepšilo situaci nejen drahé automatické zabezpečení, ale i jednoduché opatření ve formě např. povinnosti odškrtnout v grafikonu křížování/ne a pak jet. Nebo aspoň varovná tabule na trati.
Nebo i jednoduché elektrické návěstidlo, kde by řidič musel pro vjezd do úseku stisknout na stanici tlačítko a přihlásit se do úseku a pak by dostal volno. A v další výhybně se odhlásit. Vždyť tohle podobně funguje na každé druhé uzavírce silnic.
Spoustu organizačních opatření mohlo pomoci, např. i to hlášení a odhlašování se u dispečera.
Ale DPO neudělal nic.
Chci vědět, kolik měl viník smrtelné nehody "bodů"!!! Kdy už konečně někdo udělá statistiku, aby se potvrdila nebo vyvrátila moje hypotéza, že smrtelné nehody většinou nezpůsobují titíž řidiči, keří sbírají hodně trestných bodů, tu za rychlost, tu za svícení, tu za pásy, nýbrž spíše OŽRALCI, SVÁTEČNÍ ŘIDIČI, ZAČÁTEČNÍCI, NEBO DOKONCE TI, KTEŘÍ ŘIDIČÁK (A TUDÍŽ ŽÁDNÉ BODY) VŮBEC NEMAJÍ!!! Anebo někdo takový bezúhonný, asi celkem slušný, jako v tomto případě... Bodový systém jako prevence smrtelných nehod vůbec nefunguje!!! Dejte mi ty údaje (počty bodů u řidičů, kteří způsobí takovou nehodu, předtím, než ji způsobí samozřejmě), já to klidně metodologicky korektně zpracuji!
V zákoně se to říká jasně: soud může upustit od potrestání, pokud se domnívá, že projednání věci před soudem postačí k nápravě pachatele. Pachatel samozřejmě i s tímto rozsudkem zůstává vinen
něco mezi utopií a sci-fi.....spousta faktorů rozhoduje, přesto budu držet palce....
společenská nebezpečnost není tak zanedbatelná
tak by srážka mohla mít menší následky... njn, druhého řidiče bych taky proklep jestli náhodou nejel moc rychle a brzdil-li vůbec tak jak měl.... trochu mi to připadá, kdyby se v letadle objevil mezi cestujícími pilot s padákem na zádech s poznámkou: "omlouvám se ale letadlo se řítí k zemi zapnul jsem autopilota ale já už jdu a mějte se pěkně..." nechci druhého řidiče vinit z celé nehody, ale kdyby on brzdil a možná nejel rychle kde neměl tak by nedošlo alespoň k úmrtím...
Nemluvil bych o zbabělosti, ale naopak o duchapřítomnosti, že nezůstal civět v kabině, ale zmákl zmáčknout multibrzdu a ještě vyskočit...
Nevim no až je mi toho člověka líto, je slušnej, nekrade,a jednou udělá blbou chybu a bude za to asi pykat a to dost dlouho, nesnaží se to házet na nikoho jinýho a cenim, že v tý kabině vydržel až do nárazu.....eště nechá letět vrtulníkem rači cestující než sebe..... já si myslim že tady basa nemá cenu.Udělal akorát chybu nemusí se napravovat.A obdivuju že odpověděl na všechny dotazy.Ja bych panu redaktorovi po pár dotazech asi rozhodil sandál.....no hlavně že má hodně čtenej článek
Nechci tu soudit řidiče tramvaje... jediné co mě zaráželo, byl styl vedení rozhovoru. Je to snad výslech? Proč mu zbytečně ubližoval otázkami? Co to je za novináře...
Obcas musis bejt tvrdej pro dobro veci, ty otazky poslouzili nakonec tramvajakovi k dobru, evidentne neni zadnej posera jako Jeho nadrizenej Kořínek a stavi se k tomu celem. Kdo nese skutecnou vinu za ten prusvih necht si kazdej domysli sam.
Pamětníci jistě pamatují od táboráků píseň Greenhorns: Casey Jones (o mašinfírovi, kterej do poslední chvilky brzdil vlak, aby zabránil srážce s protijedoucím vlakem na téže koleji...) http://www.pisnicky-akordy.cz/greenhorns/casey-jones ... to bylo ale 19.století, pánové z ostravského DP!!!
Opravuji sám sebe, byl rok 1900: http://www.watervalley.net/users/caseyjones/casey.htm