- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spíš by bylo zajímavé, ty děti poznat v průběhu semestru. Na začátku je zmatek, vysoká škola má hodně volnosti, ale také hodně nejistoty, co musím udělat a co ne. V průběhu druhého semestru je třeba nasadit schopné pedagogy, aby vyhodnotili možnosti těch začínajících vysokoškoláků. Nejde o nomenklaturu, vlivné příbuzenstvo nebo stranickou příslušnost, je možno konečně přihlédnout k objektivně posuzovatelným schopnostem studenta. Nejlepší řešení, vzít je všechny na zkušební dobu dvou semestrů, ke konci druhého semestru pak vyhodnotit a těm, kteří by s velkou pravděpodobností nedosáhli kýženého diplomu, raději hned sdělit doporučení, aby se vypravili na střední odbornou školu nebo začali něco jiného. Ztrácet několik let bezvýsledným studiem vede nejenom k nesmyslným výdajům za VŠ ale stojí i studenta značnou část jeho života.Zde je ovšem alfou i omegou přístup pedagogů ke svým svěřencům.
vůbec nic neznamená. Pamatuji na moje mladá léta, kdy jsme měli na ZŠ ve třídě kluka celkem sígr a procházel tak tak. Na střední škole měl nejlepší prospěch z celé školy. Ono také proč se nějak mučit na ZŠ ? O nic nejde, drtivá většina těch vědomostí je k ničemu a nepoužitelná, ať si raději děti užijí svobody a méně učení a více dětství. Čili je vidět že ne vždy je špatný prospěch způsoben hloupostí žáka !
"Otázka je jestli není spíš špatné, že se děti na gymnáziu museli tolik toho učit" ! S tím by se dalo souhlasit, dříve ( i dnes) se učí spousta nesmyslných, nepotřebných věcí na všech úrovních škol.
a ne hledat Potěmkinovu vesnici
To jako hubenější, nebo fizicky ? Silnější Ramby, nebo tlustý ? Napište hloupější, blebější, mentálně pomalejší ...
Je to veliky upadek. Ucim na vysoke skole a mam srovnani a kazdy rok je to jen a jen horsi. Pribirame studenty ze vsech typu skol a ty rozdily jsou stale enormni a zhrosuji se i znalosti gymnazistu... V matematice uz maloktery gymnazista ovlada latku kombinatoriky, vetsina neumi resit rovnice s parametrem ci s absolutni hodnotou... neni pak na cem stavet. V cizich jazycich se uroven zlepsovala, ale tak od roku 2000 uz zase na ktedre pozorujeme upadek (zadavame podobne testy a studenti dosahuji horsich vysledku...) Takze ta klesajici kvalita se odrazi na vsech stupnich...
Na Hellichovku a na Zatlanku me kvuli dvojkam na vysvedceni v roce 1991 nevzali (prijimacky jsem mel u obeho z Cj za 1 a z matematiky za 2), to byl nespravedlnost...
.
Ale at zije sokurome skolstvi - na GPV nam prednasela cestinu prof. Holubova z FFUK, matematiku panove z MatFyzu, biologii z PrFUK a z lekarskych fakult, dejepis z Historickeho ustavu AVCR, na TV jsme meli telocvikare z FSTV a bylo to dobre - zadne sikanovani, jednalo se s nami jako s dospelymi a ´vetsinou jsme se podle toho chovali. Sikana jako na prazskych gymnaziich se u nas taky nekonala...
na gymplu mi nejvíc vadilo to, že si někteří tkzv. "profesoři" pletli výuku s diktátem. Literatura a dějepis, to byly nejblbější hodiny, které snad mohly být. Mimochodem, středoškolskou matematiku jsem se pak na malou státnici a během studia na VŠ musel doučit sám, protože středoškolský matikář nás za ty 4 roky naučil kulové. Cizí jazyky byly taky zoufalé, němčinářka se snad za dobu studia vyměnila 5x (jednou to byla dokonce nějaká důchodkyně, která ještě učila za dob reichu). Polovinu ped. sboru bych tehdy vyhodil. (maturita v r.96)
Měl si jít na obor matematika-fyzika. Střdedoškolská matika mi v pohodě vystačila na prvák na ČVUT. Možná k mé škodě, protože jsem se naučil trošku flákat. S diferenciálními rovnicemi přišel skutečný porod....
Tak si říkám, jestli jsem se nenarodil moc brzo? V době , kdy jsem dělal přijímačky já jsem se bál se dvěmi dvojkami na vysvědčení jestli mě vezmou.
Je to pro mě nepochopitelné, s takovým přístupem s gymnázií nezůstane nic.
Asi tak... Já měl samý a stejně jsem byl mrtvej strachy. Řekl bych, že gympl je poslední střední škola, která je ještě na jakési úrovni, zbytek jsou už víceméně učňáky. Takže bych doporučoval ponechat aspoň jednu školu, o které se dá říkat, že je opravdu výběrová