Diskuze

Musíme brát i slabší děti, zoufají si učitelé gymnázií

Na pětatřicet tisíc žáků dnes usedne poprvé do lavic gymnázií u přijímacích zkoušek. Děti, které se chtějí na gymnázium dostat, mají letos velkou šanci. Uspěje osmdesát procent z nich. Ještě před dvěma lety to měly těžší, podle statistiky ministerstva školství uspělo tehdy 72 procent zájemců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rebbe

23. 4. 2008 22:45
Cožpak děti se slabšími známkami, to není rozhodující

Spíš by bylo zajímavé, ty děti poznat  v průběhu semestru. Na začátku je zmatek, vysoká škola má hodně volnosti, ale také hodně nejistoty, co musím udělat a co ne. V průběhu druhého semestru je třeba nasadit schopné pedagogy, aby vyhodnotili možnosti těch začínajících vysokoškoláků. Nejde o nomenklaturu, vlivné příbuzenstvo nebo stranickou příslušnost, je možno  konečně přihlédnout k objektivně posuzovatelným schopnostem studenta. Nejlepší řešení, vzít je všechny na zkušební dobu dvou semestrů, ke konci druhého semestru pak vyhodnotit a těm, kteří by s velkou pravděpodobností nedosáhli kýženého diplomu, raději hned sdělit doporučení, aby se vypravili na střední odbornou školu nebo začali něco jiného. Ztrácet několik let bezvýsledným studiem vede nejenom k nesmyslným výdajům za VŠ ale stojí i studenta značnou část jeho života.Zde je ovšem alfou i omegou přístup pedagogů ke svým svěřencům.[>-]

0 0
možnosti

applejuice

21. 4. 2008 17:59
A také to že člověk jde ze základní školy se 4

vůbec nic neznamená. Pamatuji na moje mladá léta, kdy jsme měli na ZŠ ve třídě kluka celkem sígr a procházel tak tak. Na střední škole měl nejlepší prospěch z celé školy. Ono také proč se nějak mučit na ZŠ ? O nic nejde, drtivá většina těch vědomostí je k ničemu a nepoužitelná, ať si raději děti užijí svobody a méně učení a více dětství. Čili je vidět že ne vždy je špatný prospěch způsoben hloupostí žáka !

0 0
možnosti

applejuice

21. 4. 2008 17:54
Ano ten konec se mi zdá celkem rozumný

"Otázka je jestli není spíš špatné, že se děti na gymnáziu museli tolik toho učit" ! S tím by se dalo souhlasit, dříve ( i dnes) se učí spousta nesmyslných, nepotřebných věcí na všech úrovních škol.

0 0
možnosti

dislektik-idnes si na mě zasedla

21. 4. 2008 17:49
a já si vždy myslel že musíme rozvíjet co v nás je

a ne hledat Potěmkinovu vesnici

0 0
možnosti

kotelnik

21. 4. 2008 15:22
Slabší děti ??

To jako hubenější, nebo fizicky ? Silnější Ramby, nebo tlustý ? Napište hloupější, blebější, mentálně pomalejší ...;-O

0 0
možnosti

afix

21. 4. 2008 14:14
...

Je to veliky upadek. Ucim na vysoke skole a mam srovnani a kazdy rok je to jen a jen horsi. Pribirame studenty ze vsech typu skol a ty rozdily jsou stale enormni a zhrosuji se i znalosti gymnazistu... V matematice uz maloktery gymnazista ovlada latku kombinatoriky,  vetsina neumi resit rovnice s parametrem ci s absolutni hodnotou... neni pak na cem stavet. V cizich jazycich se uroven zlepsovala, ale tak od roku 2000 uz zase na ktedre pozorujeme upadek (zadavame podobne testy a studenti dosahuji horsich vysledku...) Takze ta klesajici kvalita se odrazi na vsech stupnich...  

0 0
možnosti

matesakoid

21. 4. 2008 14:12
nespravedlnosti

Na Hellichovku a na Zatlanku me kvuli dvojkam na vysvedceni v roce 1991 nevzali (prijimacky jsem mel u obeho z Cj za 1 a z matematiky za 2), to byl nespravedlnost...

.

Ale at zije sokurome skolstvi - na GPV nam prednasela cestinu prof. Holubova z FFUK, matematiku panove z MatFyzu, biologii z PrFUK a z lekarskych fakult, dejepis z Historickeho ustavu AVCR, na TV jsme meli telocvikare z FSTV a bylo to dobre - zadne sikanovani, jednalo se s nami jako s dospelymi a ´vetsinou jsme se podle toho chovali. Sikana jako na prazskych gymnaziich se u nas taky nekonala...

0 0
možnosti

sir Humprey

21. 4. 2008 13:17
ala Mldqwert je sprostý slouvo

:-/

0 0
možnosti

Mjr_Zeman

21. 4. 2008 13:11
no jo, gympl

na gymplu mi nejvíc vadilo to, že si někteří tkzv. "profesoři" pletli výuku s diktátem. Literatura a dějepis, to byly nejblbější hodiny, které snad mohly být. Mimochodem, středoškolskou matematiku jsem se pak na malou státnici a během studia na VŠ musel doučit sám, protože středoškolský matikář nás za ty 4 roky naučil kulové. Cizí jazyky byly taky zoufalé, němčinářka se snad za dobu studia vyměnila 5x (jednou to byla dokonce nějaká důchodkyně, která ještě učila za dob reichu). Polovinu ped. sboru bych tehdy vyhodil. (maturita v r.96)

0 0
možnosti

drevorubec

21. 4. 2008 13:15
Re: no jo, gympl

Měl si jít na obor matematika-fyzika. Střdedoškolská matika mi v pohodě vystačila na prvák na ČVUT. Možná k mé škodě, protože jsem se naučil trošku flákat. S diferenciálními rovnicemi přišel skutečný porod....

0 0
možnosti

DeBracy

21. 4. 2008 12:56
Dobrý vtip...

Tak si říkám, jestli jsem se nenarodil moc brzo?;-D   V době , kdy jsem dělal přijímačky já jsem se bál se dvěmi dvojkami na vysvědčení jestli mě vezmou.

Je to pro mě nepochopitelné, s takovým přístupem s gymnázií nezůstane nic.

0 0
možnosti

vasekpasek

21. 4. 2008 13:02
Re: Dobrý vtip...

Asi tak... Já měl samý a stejně jsem byl mrtvej strachy. Řekl bych, že gympl je poslední střední škola, která je ještě na jakési úrovni, zbytek jsou už víceméně učňáky. Takže bych doporučoval ponechat aspoň jednu školu, o které se dá říkat, že je opravdu výběrová

0 0
možnosti