Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vedení policie nakoupí silná auta proti pirátům silnic

Roky policejní šéfové tvrdili, že nemají peníze na nákup silných aut pro dálniční oddělení. Ve čtvrtek MF DNES zveřejnila reportáž o honičce, při které se hlídka marně snažila dohnat dva ujíždějící automobily. O den hodin později se vedení policejního prezidia mimořádně rozhodlo, že koupí šestnáct nových silných vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vircom

pohled na vec

Mno...

1.) neprijde mi, ze auta jela 200 km/h a pokud ano, tak ty kamiony jely  minimalne 140 km/h

2.) na jizde ridicu jsem neshledal nic nebezpecneho...

3.) proc nedali delsi video...

Podle me je tohle celkem solidni kampan, kterou si chce policije oduvodnit nakup "dvoulitru" ( sakra dvoulitr mam od dob co vlastnim RP - proc nekoupi neco silnejsiho ? nebo znovu STcka bez policejniho znaceni, kdyz je nestihaji ??), nebo zruseni osoby blizke, nebo ma nekdo zajem, aby se verejnost otocila jinam od mnohem palcivejsich problemu a v nepolsledni rade holt nemaji o cem psat.... Rv

0/0
21.4.2008 1:14

nuda2

Re: pohled na vec

kazdy prece vi,ze nejrychlejsim policejnim autem je vysilacka :) A netvrdte mi,ze na D1 meli nasi strazci zakona jen jedno auto a to jeste na prani redaktora.

A souhlasim,ze asi opravdu nemeli o cem jinem psat

0/0
21.4.2008 10:49

nuda2

to jsou ale keci

Jsem si myslel, ze na idnes a mf dnes jsou objektivni zpravy, ale po te co musim cist asi3 dny za sebou,ze si Gross koupil byt (jako kdybych to nepochopil-jak na Nove) a pak takova hloupost o jake si honicce na D1. Kdyby pan novinar nechtel senzaci,tak policie zavola dalšímu policejnimu autu kdekoliv na dalnici pred sebou a ty si ho v klidu zastvi a nemusi jezdit tak rychle(nebo postaci fotka a tu mu poslou domu) a zvlast, kdyz ty ktere honili tak jezdi denne a ten policista z 200km rychlosti musel byt vypleskly a mnohem nebezpecnejsi nez oni dva provinili.

0/0
20.4.2008 21:37

sirc

Proč troškařit?

Ať nakoupí Porsche 911. V Baworsku je používaj i jako řadová auta :)

0/0
19.4.2008 20:15

Volič KSČM

Hmm...

...tak závodit se jim holoubkům zachtělo. No to ale aby si pořídili něco lepšího než dvoulitr. Jinak můžou honit akorát modrý ptáky ve škodovkách ;-D

0/0
19.4.2008 19:58

(@)

Re: Hmm...

Zalez, provokatére.

0/0
19.4.2008 22:51

Volič KSČM

Re: Re: Hmm...

Zdá-li se vám můj příspěvek provokativním býti, pak máte dozajista pravdu. Ona diskuze sama je tříbením názorů.  Nicméně si myslím, že můj příspěvek je na rozdíl od vašeho alespoň k věci ;-)

0/0
20.4.2008 10:05

(@)

Re: Re: Re: Hmm...

To je rakce na ten humusácký nick :-©

0/0
20.4.2008 10:41

:-(

Re: Hmm...

Pravda, dvouliter neni moc, ale k tomu prijde "tuning"! To mozna zadejcha i vetsi skodovku. ;-)

0/0
20.4.2008 10:11

Rubik1

Nutne zmenit zpusob zastavovani ridicu

Jestli v necem by jsme si meli brat priklad z USA, tak prave v tom, jak se resi automobilova doprava a jak se eliminuji agresivni a nebezpecni ridici (a nikoliv si brat priklad s poplatky u lekaru - zdravotni system je tam zraly na reformu). Predevsim jde o to, ze policista pomerne snadno zastavi ujizdejici ridice. Jednak ho nepredjizdi, ale jen zapna houkacku a majak a kazdy pred nim musi zpomalit, uhnout k pravemu okraji a je-li policejni auto porad za nim, musi zastavit. Tak se policista vyhne nebezpecnemu manevru s predjizdenim. Kdyz se ridic snazi ujet, ma policista jednak rychle auto, ale nejen to. Ma vpredu zpevnujici ram a je vyskolen, jak auto pred sebou zastavit tim, ze mu v zatacce posune zadek auta, coz to auto otoci a zastavi. Samozrejme v takovem pripade vystupuje policista jiz s pripravenou zbrani a opatrne. Take soudy se s takovymi individui neparaji.

0/0
19.4.2008 19:49

nuda2

Re: Nutne zmenit zpusob zastavovani ridicu

Jo a ty toho o autech vys hodne ... Zkus to nekdy udelat na ulicim,staci ,kdyz pojedet 50km/h a je hoodne pravdepodobny,ze skoncite na chodniku ...

Zkus to ve 100km/h a ten v prvnim aute to nemusi prezit ... takze kdyz zastavit,tak jedine pas s bodci,ktery po projeti vypusti pneumatiky pomalu,takze je auto ovladatelne. Ty ameriko

0/0
20.4.2008 21:41

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: Re: Nutne zmenit zpusob zastavovani ridicu

ten v tom prvním autě nemá ujíždět policistovi .......... riskuje, že nepřežije !

0/0
20.4.2008 21:46

nuda2

Re: Re: Re: Nutne zmenit zpusob zastavovani ridicu

Jenze policista riskuje svuj zivot, toho kdo ujizdi a kohokoliv dalsiho, kdo se tam objevi. Ten manevr je hrozne nebezpecny a nepredvidatelny ... Co je videt ve filmech- to je kravina.

0/0
21.4.2008 10:55

yaack

démonizování rychlosti

Asi mi to zas smažou, nicméně platí, že takto se jezdí v Německu na

mnoha místech naprosto normálně - jezdí tak tam tisíce lidí dnes a

denně. Jen tady se z toho mohou moralisté podělat. Problém vysoké

rychlosti je pouze v tom, jak se přitom chovám, zda předvídám a zda tak

jedu jen tam, kde to neznamená nebezpečí a neohrožuje to ostatní.

0/0
19.4.2008 19:38

Rubik1

Re: démonizování rychlosti

Ja bych s tim souhlasil, ale nejdrive se musi v silnicnim zakone zrusit omezeni rychlosti na silnicich. A to asi neprojde.

0/0
19.4.2008 19:51

Volič KSČM

Re: Re: démonizování rychlosti

... a přimlouvám se i za opravu silnic ;-)

0/0
19.4.2008 20:00

nuda2

Re: Re: Re: démonizování rychlosti

moje rec ... kdyz clovek umi predvidat, (coz se dnes v autoskolach neuci ... staci se podivat do nemeckych knizek autoskoly ...) a ma pred sebou volno,tak proc by nemohl jet rychleji.

Zvlast kdyz si tenkrat kluci dali do skody 120 petikvalt a parili to 130 na dalnici... to je brzdna draha ... vedle muze letet audina 160 a zastavi na stejnem miste

0/0
20.4.2008 21:44

doktor_bota

Jsem velice zvědavý,

jak budou policajti zvládat naprosto běžné vjíždění tiráků a vidláků do cesty. Dnes jsem strávil na dálnici cca hodinu, průměrně jsem jel 150 (tacho). Nejspíš to bylo tím deštěm, ale tolik sebevrahů, kterým je jedno, že vjedou do cesty mnohem většímu a rychlejšímu autu, jsem už dlouho nezažil. Ovšem skutečně mne dostal řidič kamionu, který nejprve slušně hodil blinkr, začal předjíždět, pak začal brzdit a vracet se doprava (kde už jel nějaký osobák). Nakonec jsem jel za ním v levém pruhu asi čtyřicítkou, protože ten blb potřeboval vyjet na blízkém exitu z dálnice. Mít zbraň, asi bych mu odstřelil zrcátko, aby pochopil, jakou udělal sviňárnu.

0/0
19.4.2008 19:12

forhend

Tak

to chcu vidět, jak si policajti budou honit trika na hranici rizika za pár peněz...Opět budou chytat lidičky, kteří pojedou o 10 víc...:-/

0/0
19.4.2008 18:57

prasák-reloaded

místo

Místo pronásledování jej mají vyfotit po změření v autě. Pronásledování je namístě jen u nebezpečných zločinců. Je zbytečné kvůli rychlosti ohrožovat ostatní. Pokud někdo zastavit nechce, tak by jej bylo stejně třeba vytlačit ze silnice, nebo prostřelit gumy. Viz. http://www.youtube.com/watch?v=uug6TjvRJaE

0/0
19.4.2008 18:48

po 5. zcenzurovanej Kei

Ze života...

No tak jak byste řešili totok? Včera si tak jedu svejch 95 (100 tachometrovejch) po státovce, docela dost aut předemnou, ale jelo to. Zezadu se přiřítila Alfa Romeo tuning, do zatáčky, plná čára, rychlost tak 130 a víc a předjížděla. Zadní spz chybí. Co s ním?

Je mi celkem fuk, jestli se sám zabije, ale rozhodně nemůže být nikomu fuk, že s sebou někoho vezme Rv

0/0
19.4.2008 16:52

FrantaV

Re: Ze života...

V pripade normalne fungujici dopravni policie by drive ci pozdeji totez udelal pred ocima hlidky, ktera by ho nasledne pronasledovala (pripadne by si ty zavolal na 158 a ochotny operacni by do prostoru poslal hlidku sam). Zaroven by se na trase pripravily dalsi 3-4 hlidky, ktere by dotycneho zastavily. Jizda je natocena, identita pachatele zcela jasna a nasleduje trest, propadnuti (event. zabrani) veci a podobne.

V CR nelze aplikovat, protoze na cely okres jsou 2 hlidky, z nichz jedna kontroluje lekarnicky a druha sedi u radaru na vypadovce za mestem. Body za zjistene prestupky (podle kterych se pocitaji premie) tam maji jiste.

0/0
19.4.2008 18:08

honza158

Problem

Na tomto pripade je krasne videt jak se uspokojuji slabomyslne masy ... misto toho, aby se neco co by bylo prinosem zacalo realizovat, dela se opet problem tak kde neni, ale kde je snadne ho udelat a ukazat na nej a pak si krasne honit triko statistikama se zaznamenanymi prestupky, nejaka cinnost se musi vykazovat ze (skoro nic nedelat, ale vykazat haldy). Jestli je na ceskych silnicich problem s ridici tak je to neurvalost, naschvaly a u nekterych totalni vygumovanost... rychlost  samo o sobe to neni. Na tomto videu neni nic o nejake argresi, ohrozovani, omezovani ... Styl jizdy pirata silnic si rozhodne predstavuji jinak nez "pan" Vaca a jemu podobni.

0/0
19.4.2008 15:25

__XXXX___

Jsem pro

ASTON MARTIN VANQUISH  V12

0/0
19.4.2008 15:11

po 5. zcenzurovanej Kei

...

Byl jsem požádán o názor, tak tedy v kostce:

a) upravit legislativu tak, že v případě výmluv na osobu blízkou nese plnou zodpovědnost majitel/provozovatel auta.

b) dát policajtům taková auta, aby byli schopni udržet krok s rychlým vozem, zjistit ho, a v případě krádeže být schopni toto auto zadržet. Je jedno čím, ale musí být alespoň něčím...

0/0
19.4.2008 15:08

FrantaV

Re: ...

ad a) vymluv ? Prece ukolem policie je hledat a patrat po pachatelich. A svou lenost a neschopnost nemuze resit trestanim nahradni obeti bez objektivniho zavineni.

To by postavilo na hlavu cely system prava a trestu v civilizovanych pravnich radech.

0/0
19.4.2008 18:03

po 5. zcenzurovanej Kei

Re: Re: ...

A jak chceš hledat pachatele přes kouřové sklo? Že není povolené? Ale to u nás nikoho nezajímá...

0/0
19.4.2008 18:39

FrantaV

Re: Re: Re: ...

Pachatele snadno ztotoznis kdyz v jeho trase bude stat pripravena dalsi hlidka, ktera bude vedet kdo se k ni blizi a bude pripravena ho zastavit - technicke prostredky k tomu vsichni dopravaci v autech maji.

Samozrejme se to nesmi delat stylem, ktery predvedli pred casem - stoupnout si se zastavovacim tercem do cesty motorce jedouci 150 km/h a pak se divit ze obedvam brckem.

0/0
19.4.2008 20:05

Revi

Re: Re: Re: Re: ...

Pro tvé info, takového dacana je nutné zastavit, pokud ten však bere ujíždění jako národní sport, tak si žádný policista netroufne za těch pár šupů na výplatě riskovat zdraví ostatních lidí, natož svůj ...

A dále je krásné sledovat jak reagují řidiči .. spolehlivě zjištěný přestupek, zaznamenán na kameru (obličej dacana, jak drží telefon, jak telefonuje), po zastavení však i nadále dotyčný tvrdí, že žádný telefon ani nevlastní ... a ve správním řízení? výsměch ... úředníci se moc nepřetrhnou aby takového H A J Z L A pokutovali .... vlastní zkušenost ...

0/0
19.4.2008 20:45

__XXXX___

Řešením není

kupovat nová a nová vozidla (kampak se poděly ty třílitrové Fordy?) na pronásledování pirátů. Řešením je

1. nabrat více policajtů do dopravky

2. v případě honičky na dálnici zavolat na dispečink a omezit rychlost na 80 km/h pomocí proměnnýho značení. Oni by se potom ti piráti dostali do kolony a někde u sjezdu by už na ně čekala hlídka....a hlavně bez riskování....

0/0
19.4.2008 15:07

speeddesperad

Můj názor

Souhlasim s tim golfem R32 je to dost rychlý (3,0) a za ty prachy nic lepšího ani koupit nemůžou a je to na stejný urovni s tou Vectrou OPC nebo A4 atd. A přece nechcete aby měli policajti A6....

0/0
19.4.2008 14:41

LoginPoze

Džentlmen golf pouze hraje,...

nikdy by si do něčeho podobného jména nesedl...

0/0
19.4.2008 14:56

LoginPoze

Byl by to kšeft pro mýho souseda...

perfektně tuní stodvácy a umí dělat supr přítlačný křídla ze stavební překližky... R^

0/0
19.4.2008 14:36

akzamsejkebuoraP

Re: Byl by to kšeft pro mýho souseda...

ty máš se svými rodiči dvoudomek? :-)

0/0
19.4.2008 14:39

LoginPoze

Ne, ne, my máme tři vily, aby bylo kde parkovat ...

s audinama.  R^ Ta socka s votuněnýma volejovkama bydlí v podhradí... :-P:-©Rv

0/0
19.4.2008 14:52

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Taky si myslím, že dole zmiňovaný Golf R32 by

byl ideálním autem

.

1. umí se dostat přes 250 km/hod, což by bylo na většinu autíček dostačující

.

2. je to málo reprezentativní auto a proto by sloužilo skutečně dopravákům a ne policejním papalášům, kteří by si určitě rádi vozili prdel v něčem pořádném

0/0
19.4.2008 14:19

__XXXX___

Re: Taky si myslím, že dole zmiňovaný Golf R32 by

Ale jdi ty ;-), myslíš si, že teď nemají policejní papaláši pořádná auta?:-P

0/0
19.4.2008 15:03

Mat_Hawk

Ve skutečnosti

podle mě vedení policie hodlá nakoupit rychlá auta pro vedení policie. Hlavně aby odpisy byly rychlý a zůstatková cena po třech letech minimální. A taky hlavně, aby se s nima moc nejezdilo. Event. budou sloužit jako adrenalinové vozítko s provozem zdarma pro zastydlé puberťáky, kteří si najednou sednou do čtyřlitrového auta a budou machrovat, protože jsou policajti a na ně nikdo nemůže. Kdo jim prokáže, že způsobili dopravní nehodu hovadnou jízdou? Piráti silnic jsou jen záminka pro veřejnost, aby nám vsugerovali pocit, že dálnice budou náhle pod bdělým dohledem Kobry 11 po česku. Vidím v barvách, kterak dvojice policistů stíhá pilota s poznávací značku 7A7 7777, aby ho destíky km honila dvěstěpadesátkou kličkujíc mezi ostatními auty a následně pokutovala za rychlou jízdu... To jim snad probůh nikdo neuvěří...

0/0
19.4.2008 14:14

:-(

Re: Ve skutečnosti

Ale no tak... Prej jim to rychle auto...

0/0
19.4.2008 14:19

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Je vidět, že autor po sobě opravuje text ..............

"O den hodin později"  ................ tak teď nevím, zda to bylo o den později, nebo o tom Policie operativně rozhodla již o několik hodin později   ....    (s tou nejistotou se asi nedokážu vyrovnat) :-/

0/0
19.4.2008 13:56

belasek

Subaru Impreza WRC

V Britanii jezdi na dalnicich neoznacene policejni Subaru Impreza WRC. A kdyz jedete rychle, tak Vas subinka predjede, zpomali a v zadnim okenku se objevi cerveny napis STOP. Videl jsem jak jedna tahle Subinka dobehla, predjela a zastavila Ferrari nedaleko Manchesteru.  Ja jsem pro Subi;-).

0/0
19.4.2008 13:38

BedlamW

Re: Subaru Impreza WRC

Hmmm, taky zalezi na tom, kolik to Ferrari u Manchesteru jelo. pokud to bylo 60 / hod. , tak by ho predbehl i Trabant.....Ale Subaru Outback je moc pekne auto!R^

0/0
19.4.2008 13:43

Alan Ostárek

Re: Subaru Impreza WRC

Presne to me napadlo, Impreza WRC STI by byla idealni. A jeste lepe neoznacena, jak pisete. Jednoduse by jezdila po dalnici 130 a kdo ji predjede, toho dojede a zastavi. Sice by to bylo nakladnejsi kvuli benzinu, nez jen tak stat u cesty, ale efektivnejsi a u policie nejde o vynosnost, ale o ucinnost v boji s porusovanim zakonu.

0/0
19.4.2008 14:28

yaack

normální

V Německu se takhle jezdí normálně, jde jen o to zbytečně neriskovat, předvídat a přizpůsobovat rychlost možnostem. Ale tady se z toho všichni moralisti mohou podělat.

0/0
19.4.2008 13:34

BedlamW

Re: normální

Ty wole v Nemecku maji dalnice!! U nas jsem zatim poradnou dalnici, kde muzes bezpecne svistet 220 km za hodinu nevidel!!

0/0
19.4.2008 13:37

akro

Re: Re: normální

Neřekl bych, že německé dálnice se od našich výrazně liší. Podstatný rozdíl je v tom, že tam jezdí ještě více neukázněných řidičů kamionů než u nás, že tam vládne velká láska nezkušených (nebo hloupých?) řidičů k bezdůvodné jízdě v levém pruhu a že tam policie hlídá a postihuje nedodržení povinného rozestupu mezi vozidly. Jinak je to velmi podobné, včetně výborných dálnic (jako u nás celá D5 a D11 v úseku km 25-82) i mizerných jako D1.

V případě PČR a velmi rychlých aut bych se ale obával, že jde o časovanou bombu. Jednak dopravní policie pořád má kvalitativně ten nejhorší personál, který v PČR vůbec je, jednak je otázkou času, kdy se stíhaný (a v rychlé jízdě zkušený) řidič protáhne mezi kamionem bezohledně se tlačícím doleva, ale stíhající policista už ne a dojde k tragédii, Po níž se v této zemi tradičně zase rozpoutá tradiční bezduché  a nekonečné žvanění v médiích, parlamentu i v hospodách (tam to vadí nejméně).

0/0
19.4.2008 13:56

yaack

Re: Re: normální

Dálnice na Plzeň - její velká část je postatně kvalitnější, než mnohé podobné dálnice v Německu, kde je povolená neomezená rychlost - a kde tak také spousta lidí bez problémů  denně jezdí.

0/0
19.4.2008 19:40

Overball

a co třeba...

...Golf GTI? Z dané třídy asi nejlépe ovladatelný vůz.

0/0
19.4.2008 13:25

BedlamW

Re: a co třeba...

Silne a rychle auta....a on tu napise Golf!!;-D;-D

0/0
19.4.2008 13:38

Overball

Re: Re: a co třeba...

Ano GTi je silný a rychlý auto. Tvůj smích jen ukazuje jak málo víš.

0/0
19.4.2008 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.