Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Železniční jednokolejky hlídá dispečer. Ani to někdy nestačí

Jednokolejných tratí, kde provoz nejistí technika, jsou v Česku desítky. České dráhy sice ujišťují, že na rozdíl od tragického tramvajového úseku v Ostravě hlídá všechny jejich jednokolejky také dispečer. Nehody z minulosti ale ukazují, jak snadno může selhat "lidský faktor".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

vrchni

18. 4. 2008 10:11
ČD

Hodnoceni ČD -

Bezpečnost : :-©

Komfort: :-©

Ceny: 8-o;-D

0 0
možnosti
JV

klv

18. 4. 2008 10:27
Re: ČD

blbost,

poslední dobou jsem měl možnost služeb ČD využít a byl jsem spokojen, určitě by se dalo něco vylepšit ale vcelku to vůbec nebylo špatné

0 0
možnosti
MP

Monte Pelmo

18. 4. 2008 9:14
Nepresnosti v clanku

Pan inspektor Steiner hrube mystifikuje verejnost, kdyz tvrdi, ze si strojvedouci z Bavorova spletl dny. Strojvedouci tohoto vlaku mel po dispecerovi zadat povoleni k odjezdu BEZ OHLEDU NA DEN, toto neucinil, cimz hrube porusil prislusny predpis ridici dopravu. A to byla taky pricina nehody, ne popleteni dnu.

Stejne tak je hloupy nazev clanku, lokalky nehlida dispecer, ale system opatreni. Jednim z nich je dispecer, dalsi je ten predpis D3 a dalsi jsou zeleznicari v terenu. Pokud strojvudce takto kasle na predpisy, system selhava.

To mimochodem plati i na tratich s autoblokem, autoblok neumi vlak sam "na cervenou" zastavit, stejne jako "autopilot" neumi pristat s letadlem... :-)

0 0
možnosti
JV

klv

18. 4. 2008 9:27
Re: Nepresnosti v clanku

nevím někde jsem četl že pokud vlak projede na trati červenou , tak sám zastaví,

0 0
možnosti
MP

Monte Pelmo

18. 4. 2008 8:53
Palubni pocitac

Nechapu jedno - v Praze (a jiste i v Ostrave) maji vsechny tramvaje pocitacovy system, ktery sleduje vykony tramvaje (dodrzovani jizdniho radu, hlaseni zastavek, prip. digitalni panely atd.). Tramvaje zaroven pomoci ruznych metod umi zjistit, svoji polohu. Uprava software v pocitaci tak, aby u spoju, kde to jizdni rad vyzaduje, vyzadoval "virtualni zastavku" ve vyhybne a potvrzeni ze strany ridice je otazka par desitek tisic.

A je to opatreni mnohem blbuvzdornejsi nez nakukovani do poznamek ve vytistenem jizdnim radu. Pravdepodobnost nehody by to snizilo minimalne o jeden rad. Podobne opatreni by byvalo pomohlo i v Bavorove, ale ty pocitace v motorakach nejsou.

0 0
možnosti
TF

231

18. 4. 2008 8:07
Jak je dispečer hlídá?

Když stačí aby se mašinfíra spletl ve dni, tak dipečer hlídá tak maximálně ... . Spíše, ale na takové trati ani neni.

0 0
možnosti
TV

tomacito

18. 4. 2008 8:11
Re: Jak je dispečer hlídá?

Co já vím, tak na tokových jednokolejových tratích to řídil vypravčí, který snad dá povel strojvedoucímu, že může jet. A výpravčí si to ověří telefonátem. Tak to aspon fungovalo donedávna na jednokolejné trati Ostrava - Opava. Dnes už je to tuším řízeno centrálně ze Svinova.

0 0
možnosti
PP

Jen Aby

18. 4. 2008 7:37
i kdyby si pitomci předávali štafetový kolík

tak je to pořád lepší, než nic ... naprosto nechápu, že české dráhy nevymyslí alespoň primitivní opatření za málo peněz, které by dublovalo činnost dispečera a mašinfíry.

Totéž v té Ostravě - všem bych nasadil chinin a dvojitý klistýr !!!

0 0
možnosti
TV

tomacito

18. 4. 2008 7:58
Re: i kdyby si pitomci předávali štafetový kolík

No nejlepší by byla počítačem řízená doprava a místo strojvedoucího by byl počítač (autopilot) a ušetří se peníze na platech ;-D A nedej bože, aby se tam dostal nějaký vir.

0 0
možnosti
MP

Brouk Pytlík654

18. 4. 2008 7:21
neřešit...

Kolik lidí se zabije na silnicích? Jaké je zabezpečení silnic? Jedno trhnutí volantem trošku do strany a X lidí zemře. A nikdo nic nedělá.

Tak proč lít miliardy do železnic kvůli několik mrtvým? Je to umělý problém.

0 0
možnosti
PD

Hobbit

18. 4. 2008 7:11
to jsou zase "novinky". Nejsou.

Hmmm, bohuzel DZZka (dalkove zabezpecovaci zarizeni) a autoblok jsou dve rozdilne veci, ktere spolu nemaji nic spolecneho. Autoblok je plne automaticky a hlida tratove koleje, DZZka je  v podstate dalkove ovladana releovka  (jee, ted bude dalsi "hura" ze spoustu stanic hlidaji relatka).

Funguje vlastne DZZka jeste nekde? Vim, ze byla na trati plzen - cheb, ale mam dojem, ze se kdysi rusila. Pak byla snad z prahy na kralupy, ale to nevim presne.

Ted jeste prijde v novinach dalsi hura, ze hromadu stanic hlida zabezpecovaci zarizeni, ktere je mnohdy nekolikanasobne starsi nez jeho obsluha a nedokaze ani samo zjistit, jestli je volna kolej ve stanici, to zas bude "prekvapeni" a "novinka".

Kdyby se na dotcene tramvajove trati jezdilo alespon podle zjednoduseneho rizeni (D3) nemuselo se nic stat, pak je potreba chyba dvou, kdezto kdyz se jezdi podle stafli, kdy staci chyba jednoho, je to proste problem a lide jsou omylni.

0 0
možnosti
JP

JPNB

18. 4. 2008 3:58
moře chyh,pardon nesmyslů

Bohužel celý článek je trochu nesmyslný. Autoblok a dálkové řízení (ovládání) jsou věci naprosto odlišné.

Autoblok je trati a změnu návěstí obsluhuje (ovlivňuje) jedoucí vlak jeli úsek za návěstilem obsazen tak svítí "stůj" (červená) atd. výpravčí (dispečer) na to nemá žádný vliv. Dálkové řízení znamená obsluhu více stanic jedním výpravčím (dispečerem) což samo o sobě neznamená bezpečnější provoz,ale kvůli němu je nutné upravit(nově zbudovat) zabezpečovací zařízení,které znamená vyšší bezpečnost. 

Předpis ČD D3 je zdednodušené řízení dražní dopravy aplikuje se pouze na některých tratít s velmi malou intenzitou provozu,v určených stanicích se strojvedoucí telefonicky hlásí dispečerovy který jim povoluje jízdu do další stanice.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!