Diskuze

Australský soud svěřil Terezku do dočasné péče matky

Šestiletá Charlie Tereza Vichnarová, kterou o Velikonocích unesl otec z Česka do Austrálie, zůstane zhruba měsíc v péči matky. O předběžném opatření rozhodl soud v Sydney. Definitivní verdikt vynese koncem května. Rodney Wiliam Cowie smí do té doby trávit s dcerou asi třetinu času.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF

voška

21. 5. 2008 9:57
Některé české dívky jsou slabého ducha

Kdopak si to opakovaně a nezodpovědně bere za muže cizince? Převážně české zakomplexované slečny, které vůbec předem nezajímá do čeho jdou a s jakými pravidly a komplikacemi v cizích zemích musí předem počítat. Pak jsme svědky podobných scén u soudu, jako v tomto případě. S těmito slaboduchými ženami není na místě žádný soucit, ani finanční sbírky na jejich pobyty v zahraničí do vyřešení případu soudem. Jsou nezodpovědné a děti by neměly vyrůstat v jejich péči.     

0 0
možnosti
MM

captain cook

21. 5. 2008 14:55
Re: Některé české dívky jsou slabého ducha

vzhledem k tomu, ze jste v EU a muzete se volne pohybovat po Evrope, mely by ti snatky mezi Cechy a cizinkami a Ceskami a cizinci pripadat docela normalka. Ze nenamitas proti Cechum zenicim se s cizinkami, ale zazlivas Ceskam ze si berou cizince, z toho se da soudit, ze te asi zadna v Cesku nechtela;-)...nebo, ze ta co jsi chtel dala prednost cizinci:-P

0 0
možnosti
MM

captain cook

20. 4. 2008 5:14
musi chodit do skoly

"Nálada Terezy je výrazně lepší. Musí v Austrálii dál chodit do školy, ale pravidelně bude vídat svou matku," uvedl Santini."

Ze Terezka je rada, ze vidi mamu, nijak nepochybuji. Proc ale cesky mluvci rekl MUSI dal chodit do skoly? Copak je skolni dochazka neco negativniho k neprospechu ditete? Uz sama detska spolecnost na nekolik hodin denne je psychologicky pozitivnim prinosem a zda se, ze to je soucast prozatimniho soudniho narizeni.

Drivejsi clanek rekl, ze Terezka nebyla v CR do skoly zapsana. Viz  dole debata s Lilith.

Skutecne by mne zajimalo, zda jednim z duvodu rozporu mezi rodici nebylo prave tohle. Kdo zije v Australii, ten je zvykly, ze povinna skolni dochazka zacina v 5 letech vstupem do Pripravky (povinny rocnik).  Deti smeji zacit skolu pred svymi patymi narozeninami a kazdy stat ma vymezenou min. vekovou hranici. Tzn. normalni zdrave 6lete dite dosud nezapsane do skoly je mistne neco na povazenou. Domnivam se, ze na NZ odkud Terezcin tata pochazi, je to podobne.

0 0
možnosti
MM

captain cook

19. 4. 2008 9:05
vitezstvi otce, matky?

Ackoliv nektere prispevky gratuluji matce k vitezstvi a jine otci, skutecnost je, ze "nezvitezil" dosud zadny. Soud jednani odrocil na pristi mesic a ja verim, ze vitezem se nakonec stane DITE, protoze se jedna predevsim o ne a ne mamu, tatu.

Procetl jsem si vysledky jinych pripadu pred australskym rodinnym soudem a FYI jsou ruzne. Zda se, ze se skutecne nejvic prihlizi k zajmum ditete. Je tam i par unosu, ktere soud resil podle Haagske konvence. V jednom pripade matka-unoskyne musi dite vzit zpet a usadit se v zemi otce, kdyz chce s ditetem zustat. V jinem matka-unoskyne(Chorvatka zijici v Australii) smi s ditetem zustat v Australii a otec z Chorvatska bude 1x za rok dojizdet na 1 mesicni prazdniny  s ditetem v Australii. Podle dohody s matkou - dalsi moznost osobniho styku. Neomezeny pisemny, telefon. styk, matka ho musi o vsech zalezitostech ditete informovat...zdravi, skola...atd.

Od13 let veku (za 5 let) dite bude smet podle vlastniho vyberu travit prazdniny v Chorvatsku.

0 0
možnosti
L

Lilith+

19. 4. 2008 18:18
Re: vitezstvi otce, matky?

Píšeš - jedná se především o dítě, a NE o mámu, tátu...?

Vidím to trošku jinak: Jedná se o VŠECHNY TŘI (pro "normální" rodiče je přece dítě absolutní prioritou a i na život rodičů to rozhodnutí soudu může mít fatální dopad, ne?) Pokud to myslíš tak, že soud by měl především hájit ZÁJMY DÍTĚTE, pak s tebou souhlasím. Dítě je bezbranné a pokud jeho zájmy nechrání ti, kteří by tak měli činit v první řadě (tedy JEHO RODIČE), pak jejich "spor o dítě" musí vyřešit soud.

Měl by - dle mého názoru - zejména "tlačit" na SMÍR, na DOHODU (když to rodiče - bohužel - nechápou...).

A opravdu nechci být "tendenční" - ale v článku je uvedeno, že soud vyzval rodiče k mimosoudní dohodě a OTEC to odmítl...

0 0
možnosti
MM

captain cook

19. 4. 2008 7:28
z jednoho extremu do druheho

kdo porovna extremni nazory jedne z druhe strany, bude mu jasne jak v ruznych pripadech deti trpi nasledkem toho, ze krvezizniva mrcha mama si to chce vyridit s tatou...nebo nenavistny parchant tata chce ublizit mame...pri tom kdo trpi v kazdem pripade nejvice jsou chudaci deti, ze maji parchanty a mrchy za rodice....;-(

0 0
možnosti
MM

captain cook

19. 4. 2008 7:29
Re: z jednoho extremu do druheho

...jedne a druhe strany....

0 0
možnosti
ZS

zbynek._s

18. 4. 2008 15:59
Vítězství otce

Vida jak umí cizí soudy jednat rychle, u nás by to trvalo do dospělosti dítěte. Dobře to provedl ten Australan. Je to jednoznačné vítězství otce a facka našim soudům. Jen tak dál, ať se to čeští soudcovští parazité také naučí!

0 0
možnosti
L

Lilith+

19. 4. 2008 17:33
Re: Vítězství otce...???

Nechval dne před večerem...

0 0
možnosti
JS

qoknu

17. 4. 2008 18:00
Zajímavé,

matka a její příbuzenstvo tvrdili, že Terezka byla už předtím svěřena matce. Něco tady nesedí. Doufám, že matka je v té Austrálii za své.:-/

0 0
možnosti
ZS

zbynek._s

18. 4. 2008 16:04
Re: Zajímavé, teď je u správných klokanů!

Teď je u správných klokanů, tady by chudák Terezka možná skončila v úplně jiné klokaní bandě  a už by tatínka nikdy nespatřila...

0 0
možnosti
PJ

Prcas

17. 4. 2008 17:04
pozor

Chtěl bych ženám doporučit, aby NEŠU.ALI s cizinci, jsou z toho poněkud větší problémy než při Š.KU s námi, obyčejnými Čechy.

0 0
možnosti
L

Lilith+

17. 4. 2008 14:10
Sláva! Terezka opět v péči matky

Teď už jen zbývá, aby otec-únosce uhradil veškeré náklady spojené s jeho "počinem" - tedy kromě soudních výloh a odměn právníků také cestu tam pro matku a "mluvčího", cestu zpět pro matku, dítě a mluvčího, samozřejmě ubytování v apartmánu pro všechny...

Není důvod, aby matka s Terezkou spěchaly zpět domů - proč by si neužít placenou dovolenou (jako spravedlivé odškodné za způsobenou újmu);-D;-D;-D

0 0
možnosti
JN

5alfa

17. 4. 2008 14:55
Re: Sláva! Terezka opět v péči matky

Pokud je situace taková, jak to popisují naše media, pak to bude jednoduché a otec by to měl nejen odskákat, ale i vše zaplatit.

Pokud matka dostala souhlas na vycestování na nějakou omezenou dobu a nevrátila se s dítětem do Austrálie, pak je to její problém a polízanice bude mít především ona. Naopak by měla zaplatit letenky otce i ditěte z Evropy ke klokanům, až zaplatí soudy a odpyká si trest.

0 0
možnosti
MU

Mak1

17. 4. 2008 13:56
No -

matka by jí teď mohla odvézt do ČR, aby u protinožců viděli, jak se soudí v demokratickém státě;-(

0 0
možnosti
TT

mamenec

17. 4. 2008 13:36
zásadní řešení

bych navrhl asi takto: ti "slavní umolousaní tatínkové" z K213 obsadí dveře australského soudu, odvolají místního soudce, pak se chvíli budou válet po zemi a ječet jaujaujau a pak............. nevím, snad mezi klokany? ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
ZS

zbynek._s

18. 4. 2008 16:09
Re: zásadní řešení retardanta mamence

Zásadní řešení retardanta mamence není vhodné,  čeští otcové musí řešit tuzemské problémy.Blíže na http://www.K213.cz

0 0
možnosti