Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inspekce: Srážku ostravských tramvají zavinil člověk, ne technika

Technická prohlídka vraků dvou tramvají, které se v pátek srazily v Ostravě, vyloučila jako možnou příčinu nehody technickou závadu. Podle Drážní inspekce zavinil nehodu, při níž tři lidé zahynuli, lidský faktor. Čtyřiadvacetiletého řidiče tramvaje chce ve čtvrtek vyslechnout policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Technika to skutečně nezavinila, protože tam žádná nebyla!

Tedy pokud se jedná o zabezpečovací techniku, tak to bylo jak z dob rakouského království...

0/0
22.4.2008 13:30

steeevo

kto vymyslel nadpis?

0/0
18.4.2008 15:10

Bouše

Technika nic zavinit nemohla,

anžto tam žádná nebyla. :-P

0/0
17.4.2008 14:54

tomijili

chyba ridice x chyba manazeru DP

Ano, řidič udělal chybu. Ať už za chybou řidiče byla únava, lehkomyslnost, ... byl to zkrat jednoho okamžiku. Vedení dopravního podniku mělo oproti tomu celá desetiletí na to, aby zajistilo bezpečnost provozu, na což se vykašlalo. Není tedy divu, že dlouholeté lajdáctví dopravního podniku jako kolektivu, které umožnilo, aby se projevila chyba okamžiku jednotlivce, skončilo tragédií. Na kolik představují samotné pokyny řidičům v takto nebezpečném úseku dostatečné zabezpečení vzhledem k možnostem, jaké jsou na počátku 21. století? Tvrdím, že velmi nedostatečné, vzhledem k finančním prostředkům, jakými DP disponuje. Zodpovědný manažer MUSÍ počítat s chybou lidského faktoru.

Zde je bohužel pozice řidiče vedle vedení DP nerovná. V rozpočtu 1,5mld se jistě najde dost prostředků, aby najatí právníci hodili vinu na řidiče. Možná to bude dražší než samotné zabezpečení trati. A kdo to celé zaplatí? Cestující - tedy i všichni co byli v té tramvaji a mezi nimi i ti, co už nejsou mezi živími.

0/0
17.4.2008 14:45

dj giovanni

ředitel Dopravního podniku

Docela by mě zajímal jeho plat a rovněž:

a/ kvalifikace

b/ jestli vůbec někdy na zmíněné trati jel třeba jako pasažér, např. po předchozích pochybeních

c/ co mu asi šlo hlavou po předchozích pochybeních a jak potrestal tehdejší "viníky" a jaká zajistil opatření k nápravě  

d/ protože podle c/ žádná opatření nezajistil, tak je plně odpovědný pouze on - ředitel DP města Ostravy!

0/0
17.4.2008 9:10

__XXXX___

Jo jistě

že to zavinil člověk. Technika na této trati totiž vůbec žádná není ;-D

0/0
17.4.2008 8:46

topes

je to

Kocourkov,jednoznačně!! To jsme my tady všichni v ČR,viníme nějaké sekundové lidské pochybení,neviníme několikaleté nezabezpečení tratě.Chce se mi zvracet...Rv:-©

0/0
16.4.2008 18:50

xxx!

to se dalo čekat

že to schytá řidič, ikdyž vina je na vedení dopravního podniku:-©

0/0
16.4.2008 16:15

CubA21

Re: to se dalo čekat

To není jasné, měl čekat na tramvaj z protisměru. A pokud nepřijede do 3 minut tak volat na dispečink (čerpáno z médií). Něco z toho neudělal (možná obojí). Pokud veze 40 lidí, nemůže spoléhat na intuici.

0/0
16.4.2008 17:03

topes

Re: Re: to se dalo čekat

no a kdyby jsi byl přesvědčen,že tramvaj projela? Zavoláš dispečink? UVAŽUJ jako řidič a přijdeš na to :-©

0/0
16.4.2008 18:53

Pribinacek

Re: Re: Re: to se dalo čekat

Těch tramvají tam nejede 100, ale jen pár, takže pokud by si neuvědomil, jestli jela, nebo ne, tak je na tom už opravdu hodně špatně s pamětí. Navíc by si určitě i všiml, kdo ji řídí, řidiči se určitě znali. Tady je prostě jasná chyba, že nečkal podle grafikonu na křižování.

0/0
16.4.2008 19:59

djdave2

Re: Re: Re: Re: to se dalo čekat

mozna pred 50 lety ano. Ted je to jasna chyba v zastaralosti trate, vubec nemel byt povolen provoz na trati rizene papirovym blokem a intuici ...

0/0
16.4.2008 23:26

killy

No to odškodnění tady by mělo být ve výši....

..nejméně jako odškodnění za známou výměnu novorozenců !

0/0
16.4.2008 14:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.