- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a co tím chtěl básník řící? teda krom toho že posal půl stránky........
ta tvá "teorie" o vdaných paničkách středního a nižšího vzdělání, které jsou líné brát antikoncepci a raději proto chodí na miniinterrupci, je mírně řečeno připitomělá. Za prvé není žádná antikoncepce spolehlivá na 100%, za druhé ne každá hormonální antikoncepci snáší a za třetí bys musel své tvrzení podpořit statistikou, kolik miniinterrupcí na každou vdanou paničku připadá. Jsem přesvědčen, že po prvním takovém zákroku si každá rozmyslí, jestli jej dobrovolně absolvuje ještě jednou, není to totiž až tak banální zákrok, jak vyplývá z jeho názvu.
Neumíš si ty statistiky najít sám? Na co existuje Google?
Podle mě nejde v této otázce jen o střet mezi věřícími a atheisty. Bez ohledu na náboženské přesvědčení existují z etického hlediska významné důvody, proč je potrat přinejmenším nemorální.
Zaprvé, úcta k individuálnímu lidskému životu je obecnou kulturní hodnotou naší civilizace, kterou nelze odbýt odkazem na křesťanskou tradici. Podrobnější rozbor by zabral více prostoru, než je zde k dispozici, takže zůstanu jen u výše uvedeného jednovětného shrnutí.
Zadruhé, vzhledem k dnešním možnostem ochrany proti početí je v naší společnosti nechtěné těhotenství a případný potrat v naprosté většině případů záležitost lenosti a lhostejnosti. Podívejte se na statistiky - naprostá většina miniinterupcí připadá na vdané ženy středního či nižšího vzdělání s jedním či více dětmi, kterým se další dítě momentálně nehodí, ale které jsou příliš líné, než aby se staraly o antikoncepci. pokr.
pokračování: Mladých a nadějných vysokoškolaček, kterým by dítě "zkazilo život", a tak se raději odhodlají k potratu, je naprosto zanedbatelné množství. Lenost a lhostejnost nejsou dobré důvody, proč zabíjet embryo, z kterého by mohl jednou vyrůst hodnotný člověk.
Z praktického hlediska je ovšem jasné, že žádná právní represe tento problém nevyřeší. Kombinace lepší prevence v podobě účinné ochrany před početím a vytvoření právního prostředí, které by usnadnilo adopce a motivovalo ženy k donošení, porodu a předání nechtěného dítěte bezdětným párům by ale současný vysoký počet potratů snížit mohla.
On je problém, že debata o potratu je, stejně jako debata o eutanazii, jenom jedno z bojišť, kde se odehrává střet dvou naprosto zásadních filozofických představ. A to sice představ náboženských a ateistických/agnostických.
Proto tahle debata bude zuřit tak dlouho, dokud jedna z těchto teorií nezvítězí (absolutně). To se nikdy nestane, takže jsme asi odsouzeni toto řešit na věky věků (nebo v případě věřících, do konce světa).
Bohužel, na zjevné řešení, a to sice "ať si to dělá každý podle svého" ta věřící půlka Britského muzea nikdy nepřistoupí:-/ Tak už to většinou bývá s ideologiemi absolutní pravdy.
Je hodnota lidskeho zivota tezce inflacni ( souhlasim )