Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legendární vétřiesku střídá v armádě Tatra T-810

V zimě netopila, v létě zase hřála příliš, vzpomínají vojáci na legendární automobil Praga V3S. Po půlstoletí služby v armádě míří do důchodu. Nahradí ji nová generace vozů, Tatra T-810.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Něco jako T-805 ?

0/0
19.5.2008 19:19

B.Walsh

Jen

mě zajímá, když už to stálo takovej ranec, jestli bude s PV3S srovnatelná i spolehlivost. O životnosti rači nemluvím, 50 let to určitě nevydrží ;-)

0/0
16.4.2008 19:33

Sallmi

Re: Jen

no motor to má s pí*ou, takže bude i za něco podobnýho stát

0/0
17.4.2008 6:43

rbb

Voskliva

Vypada dost uboze...

0/0
16.4.2008 15:34

krakra

Dojezd

Nový vůz má menší spotřebu, téměř 3 krát větší nádrž a dojezd větší pouze o 200 km - kde je chyba.

0/0
16.4.2008 15:07

Sallmi

Re: Dojezd

ajajaj...máme ďurku ;-D

0/0
17.4.2008 6:31

pvl1

Re: Dojezd

Taky jsem si vsiml. U Tatry pisou spotrebu 28.5.

Me ale porad vychazi 320  / 8  =  40 l/100km.

0/0
19.5.2008 17:44

AlterID

kecy

Odpruzena sedadla to nema a vic nez 105 z toho taky vytahnout nejde

klimatizace je zabudovana - ale chybi kompresor a nebude, armada ho nechce, takze klima je jenom pripravena

0/0
16.4.2008 14:50

jmen0.prijmeni

čekal jsem lepšího nástupce

Nejsem odborník, ale nepřipadá mi tato Tatra jako plnohodnotný nástupce za V3S. Původní vůz byl vyhlášený svojí průchodností terénem. Nástupce je větší, těžší, má mnohem menší nájezdový úhel, atd., atd. Jedním z požadavků na původní vozy byl vzduchem chlazený motor a to nová Tatra nesplňuje. Má sice větší max. rychlost, ale spotřeba je jen o málo nižší než 50 let starý předchudce! Kvalitu a trvanlivost nových vozů ukáže čas, tam to snad špatné nebude.

 Uznávám, že vyměnit V3S bylo víc než nutné, ale toto je podle mě veliký omyl. Asi bych se starých vejtřasek projistotu nezbavoval. Ale jak říkám, nejsem odborník a toto je pouze můj laický názor.

0/0
16.4.2008 14:37

jekkal

PV3S

nebyla překonána ani při první válce v zálivu, vydržela více než amerikánský vozítka

0/0
16.4.2008 14:21

killy

Jóóó... V3S ! Nostalgie.....

....Na vojně dvě petrolejový lampy přes noc pod vanou, -25°... a ráno to jelo. .... kamkoliv a v čemkoliv... no a trochu toho kraválu, zimy nebo horka.....???? Kamarád jel onehdá "komerční dovolenou pro blázny" od Nepálu domů, přes Turecko, se skříňovou véeskou ...tři týdny, někdy průměrem 20, ale dojeli. Skoro hluší, ale dojeli bez problémů......

0/0
16.4.2008 14:19

vohary

Zklamani :-(

Jsem se tesil na tatrovackou koncepci a on to je nejaky koupeny model, co s Tatrou  nema spolecneho nic. :-((( To mne mrzi :-( Jsem si rikal, ze to bude zmensena velka tatrovka a ono prd. Spis je to zmodernizovna V3S. Proc tatrovaci teda vyviji motory bez elektroniky s EURO3, kdyz armade davaj nejaky Renaulty. Na zivotnost jsem takze zvedav, davam ji tak 15let. No, snad aspon takhle ziska penize na vyvoj skutecne male tatrovky. :-)

0/0
16.4.2008 12:47

Inkvizitor Johny

Re: Zklamani :-(

Jde o čas a o peníze. Co já vím, tak ty nový vzduchem chlazený motory Tatra představila "není to zas až tak dlouho". Prostě bussines je bussines:-/

0/0
16.4.2008 13:04

AlterID

Re: Zklamani :-(

chlapce nic nevis

armada to tak chtela

kdybys vedel, jak konstrukteri v tatre kolikrat breceli nad temi nesmyslnymi pozadavky, zplakal bys taky

0/0
16.4.2008 14:51

OKuba

Dojezd,spotřeba a velikost nádrže

Pokud porovnáte velikost nádrže, spotřebu a dojezd, zjistíte že tady neumí někdo počítat. Takové diletantství by se v novinách nemělo objevovat.

0/0
16.4.2008 12:08

juniorms

Re: Dojezd,spotřeba a velikost nádrže

Taky mě to trklo už při čtení článku:"třikrát větší nádrže, menší spotřeba" a dojezd jen o 1/3 větší.....autor by se měl vrátit na základní školu;-)R^

0/0
16.4.2008 12:55

DreamTheater

Re: Dojezd,spotřeba a velikost nádrže

No asi je to spotřeba v ideálním prostředí, v terénu se to asi bude zvedat, tak na dvojnásobek....píšou to i tady...

http://www.tatra-page.kx.cz/Description/T-810.htm

0/0
16.4.2008 13:01

wildge

Dojezd

Kdyz to pocitam z tabulky (objem nadrze / spotreba paliva), tak mi vychazi, ze dojezd Tatrovky musi byt pres 1100 km, nikoli jen 800.

0/0
16.4.2008 12:06

Tommi_82

srovnávaj se asi hrušky s jabkama.

Hm tak jestli má nová tatrovka nádrž 320 litrů a dojezd jen 800 km, tak to určitě nebude mít menší spotřebu než pragovka, která má dojezd 600 na 200 litrů nafty. Připadá mi že se záměrně vyzdvihujou jen pozitiva a v té statistice neměřej oběma autům stejným metrem. Ale jinak, modernizace musí být, pokud je to skutečně to nejlepší, co si naše armáda zaslouží, tak budiž.

0/0
16.4.2008 12:03

WIFI

Srovnání

1 věc chybí: T 810 nebudou jezdit ani polovinu doby co V3S, prootže jsou postvené se spotřebních dílů, které se za 15 let budou shánět těžko a za dalších 15 je už nezežene nikdo.

Věc, která mě ale opravdu štve, je skládačka z dílů od nejrůznějších výrobců a na výsledek se přilepil název a logo Tatra, aby to prošlo. Prostě dovozovým dílům nevěřím, ukažte mi auta od reanultu, které vydrží to co česká tatra (ne T 810). nebo V3S. Takové těžko najdete, protože výroba se musí otáčet, proto jsou auta přesunutý do katergorie spotřebního zboží. Bohužel to naši v zeleném bud přehlédli neúmylsně nebo za nějaké všimné.

0/0
16.4.2008 12:01

Hekynen

Hm, jsem zvědav, jestli bude "jezdit" taky 50 roků...

0/0
16.4.2008 11:44

Jenour

Je to špatný a !špinavý! automobil

Špatný je proto, že je poskládán z nevhodných komponentů - např. kabina je naprosto nevhodná pro vojenské vozidlo (tvarem - pancéřování, velikostí čelního skla). Také je nevyzkoušený a ministerstvo obrany několikrát ustoupilo ze smluvně dohodnutých parametrů.

Špinavý je proto, že jej provází řada skandálů - skandálně vysoká je cena, za kterou jej MO nakupuje bez výběrového řízení. Skandální jsou i další okolnosti - provizní smlouva na zakázku, o které rozhodovala od stolu vláda.

Za zamyšlení stojí proč Tatru asi podporují politici. Na tom voze není kromě skandálů nic podstatného vyrobeno v ČR - kabina, motor, převodovka z Francie, nápravy ze slovenských komponent atd. 

0/0
16.4.2008 11:16

klv

Re: Je to špatný a !špinavý! automobil

zdá se že jste odborník

0/0
16.4.2008 11:43

WIFI

Re: Je to špatný a !špinavý! automobil

a co rám ? je tatrovácký nebo ne ? Pokud není, tak bych rád věděl od pánů nahoře, kde nasčítali ten podíl českých výrobků

0/0
16.4.2008 12:02

AlterID

Re: Re: Je to špatný a !špinavý! automobil

není, je to puvodni roudnicky ram

0/0
16.4.2008 14:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.