Diskuze

Tramvaje opět vyjedou na jednokolejku, Ostrava ji provizorně zabezpečí

Tramvaje už brzy vyjedou na jednokolejnou trať v Ostravě, kterou uzavřela tragická srážka. Dopravní podnik plánuje obnovení provozu na pondělí. Do té doby chce úsek zajistit alespoň provizorním systémem zabezpečení. Vyšetřovatelé zatím pokračují v objasňování srážky. Vyslechnout mají na 50 lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

sigenius

15. 4. 2008 13:49
jen technická otázka

Tak rekonstrukce proběhla, řidiči se viděli na 80m, oba intenzivně brzdili a (samozřejmě) nedobrzdili, srazili se v ryclosti 70km/h, jeden řidič, viník, má zpřerážené nohy, druhý řidič před srážkou opustil kabinu a skočil do prostoru pro cestující - toto jsem pochopil z informace o rekonstrukci. Co nechápu, je, jak mohl řidič při intenzivním brzdění, kdy musí docházet k zápornému zrychlení, překonat setrvačnou sílu a vykonat pohyb v opačném smyslu, než byl směr jízdy. Anebo se nejednalo o intenzivní brzdění. Tramvajím nerozumím, ale přírodní zákony (newtonovská mechanika) by měly platit.

0 0
možnosti
TM

CortaCircuito

15. 4. 2008 14:51
Re: jen technická otázka

Tramvaj nezastaví na fleku.

1) Tramvaj je poměrně těžká věc.

2) Tření mezi kolem a kolejnicí je mnohem menší než například mezi pneumatikou a silnicí, stejně tak třecí plocha je menší.

3) Magnetické brzdy pořádně fungují až při relativně velmi nízkých rychlostech (cca 30 a méně).

Takže ve výsledku není problém předtím než pořádně zaberou magnetické brzdy přetížení z brždění překonat.

0 0
možnosti
D

Dle_Idnes_vulgarni_rasista

15. 4. 2008 13:40
V Anglii

kdysi musel před autem běžet praporečník, který upozozňoval PT obecenstvo na blížící se vehikl. Co kdyby to ostravaci zavedli u těch jejich šalin? Rychlost by pravda nebyla nejvyšší.....

0 0
možnosti
LJ

lolek77

15. 4. 2008 15:26
Re: V Anglii

Četl jsi článek? Souzi s Ostravy již zvažují nějaké sofistikované řešení. Na praporky ovšem musí být výběrové řízení;-D

0 0
možnosti
VP

modem

15. 4. 2008 12:48
.

Magneti šlohnou kolejnice a Ostrava má po ježdění.

0 0
možnosti
SV

chroustík

15. 4. 2008 12:32
V některé z minulých diskusí

byla jednoduchá, ale účinná rada, někdo už ji nakousl dole. KOLÍK. Kdo ho má, ten jede, ten druhý stojí a kolík si řidiči při míjení předávají. Tohle bych zavedl okamžitě. Jednoduché, prosté, účinné. Pokud se nebudu míjet (večer), budu jezdit s kolíkem furt.

0 0
možnosti
JM

in4mator

15. 4. 2008 18:24
Re: V některé z minulých diskusí

Tak to by asi nešlo, kdyby na výhybně jeden řidič předal kolík druhému, nemohl by jet dál.

0 0
možnosti
JH

iuos

15. 4. 2008 12:14
hmm

hmm, postavit kolem nějaký kolotoče, tak z tý jízdy tramvají mohla být pěkná součást zábavního parku - jízda hrůzy

0 0
možnosti
TV

tomacito

15. 4. 2008 12:21
Re: hmm

kdybys v té tramvaji seděl, nebo tam měl někoho blízkého, asi bys takové s.račky tady nepsalRv

0 0
možnosti
K

kapkuvulgarniplastovalahev

15. 4. 2008 12:12
to brzo vy chuji

0 0
možnosti
TV

tomacito

15. 4. 2008 12:00
Včerejší události komentáře

Doporučuji shlédnout včerejší Události, komentáře. Kde v závěru řešili právě důvody kolize tramvají

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/14.04.2008/208411000370414-22:30-2-udalosti-komentare-co-se-da-poridit-za-radar.html

0 0
možnosti
VM

Si0

15. 4. 2008 12:21
Re: Včerejší události komentáře

Je hezké něco mít, ale je nutné to taky hájit.

0 0
možnosti

Jan Žižka z HK

15. 4. 2008 11:59
chachaři nemaj na semafory

RvRv

0 0
možnosti
VM

Si0

15. 4. 2008 12:04
Re: chachaři nemaj na semafory

Asi mají, jenže jiní chachaři zase mají rádi tu kabeláž.

0 0
možnosti
FH

Bouše

15. 4. 2008 10:52
Nerozumím tomu

Na jednokolejné trati přece musí platit předem stanovený jízdní řád, který by měl znemožnit, aby se tramvaje potkaly, a to s dostatečnou časovou rezervou. To znamená, že jeden z řidičů (nebo možná oba) musel vyjet v jinou, než stanovenou dobu a přitom si neověřil, zda už není na trati kolega. V daném případě by podle mne problém vyřešily krátkovlnné vysílačky (nebo mobil) v každé tramvaji a ani by nebylo nutno budovat nějaký složitý zabezpečovací mechanismus. :-/

0 0
možnosti
TV

tomacito

15. 4. 2008 11:14
Re: Nerozumím tomu

Jak už jsem tady psal, je pravidelný jízdní řád, kdy tramvaj jedoucí z jedné strany ví, že musí vždy počkat až projede tramvaj v protisměru (jedou tam tuším max. dvě soupravy) a pokud do 3 min protijedoucí tramvaj neprojede, je třeba volat na dispečink, ale v žádném případě se nehnout z místa. Nehledě na to, že mají všechny tramvaje vysílačky. Nic z toho bohužel řidič neudělal :-(

0 0
možnosti
Z

zoufalec1

15. 4. 2008 10:36
předpis

zajímalo by mě a nikde jsem se nedočetl, jakým způsobem se měly tramvaje míjet. Jistě na to existuje nějaký předpis nebo pravidlo a při jeho dodržení by nebezpečí srážky mělo být vyloučeno. Zkuste tedy někdo, kdo o tom něco ví, napsat, jak se tam mělo jezdit dle předpisu.

0 0
možnosti
ZW

cassul

15. 4. 2008 10:43
Re: předpis

Míjet se měli na určeném místě (vyhybně) podle jízdního řádu a v případě problémů kontaktovat dispečink. Jinými slovy měl jeden z nich čekat na vyhybně na protijedoucí stroj a když do nějaké doby nedorazil, zavolat, kde je... Což neudělali..

0 0
možnosti