- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak rekonstrukce proběhla, řidiči se viděli na 80m, oba intenzivně brzdili a (samozřejmě) nedobrzdili, srazili se v ryclosti 70km/h, jeden řidič, viník, má zpřerážené nohy, druhý řidič před srážkou opustil kabinu a skočil do prostoru pro cestující - toto jsem pochopil z informace o rekonstrukci. Co nechápu, je, jak mohl řidič při intenzivním brzdění, kdy musí docházet k zápornému zrychlení, překonat setrvačnou sílu a vykonat pohyb v opačném smyslu, než byl směr jízdy. Anebo se nejednalo o intenzivní brzdění. Tramvajím nerozumím, ale přírodní zákony (newtonovská mechanika) by měly platit.
Tramvaj nezastaví na fleku.
1) Tramvaj je poměrně těžká věc.
2) Tření mezi kolem a kolejnicí je mnohem menší než například mezi pneumatikou a silnicí, stejně tak třecí plocha je menší.
3) Magnetické brzdy pořádně fungují až při relativně velmi nízkých rychlostech (cca 30 a méně).
Takže ve výsledku není problém předtím než pořádně zaberou magnetické brzdy přetížení z brždění překonat.
kdysi musel před autem běžet praporečník, který upozozňoval PT obecenstvo na blížící se vehikl. Co kdyby to ostravaci zavedli u těch jejich šalin? Rychlost by pravda nebyla nejvyšší.....
Četl jsi článek? Souzi s Ostravy již zvažují nějaké sofistikované řešení. Na praporky ovšem musí být výběrové řízení
byla jednoduchá, ale účinná rada, někdo už ji nakousl dole. KOLÍK. Kdo ho má, ten jede, ten druhý stojí a kolík si řidiči při míjení předávají. Tohle bych zavedl okamžitě. Jednoduché, prosté, účinné. Pokud se nebudu míjet (večer), budu jezdit s kolíkem furt.
Tak to by asi nešlo, kdyby na výhybně jeden řidič předal kolík druhému, nemohl by jet dál.
hmm, postavit kolem nějaký kolotoče, tak z tý jízdy tramvají mohla být pěkná součást zábavního parku - jízda hrůzy
kdybys v té tramvaji seděl, nebo tam měl někoho blízkého, asi bys takové s.račky tady nepsal
Doporučuji shlédnout včerejší Události, komentáře. Kde v závěru řešili právě důvody kolize tramvají
Je hezké něco mít, ale je nutné to taky hájit.
Asi mají, jenže jiní chachaři zase mají rádi tu kabeláž.
Na jednokolejné trati přece musí platit předem stanovený jízdní řád, který by měl znemožnit, aby se tramvaje potkaly, a to s dostatečnou časovou rezervou. To znamená, že jeden z řidičů (nebo možná oba) musel vyjet v jinou, než stanovenou dobu a přitom si neověřil, zda už není na trati kolega. V daném případě by podle mne problém vyřešily krátkovlnné vysílačky (nebo mobil) v každé tramvaji a ani by nebylo nutno budovat nějaký složitý zabezpečovací mechanismus.
Jak už jsem tady psal, je pravidelný jízdní řád, kdy tramvaj jedoucí z jedné strany ví, že musí vždy počkat až projede tramvaj v protisměru (jedou tam tuším max. dvě soupravy) a pokud do 3 min protijedoucí tramvaj neprojede, je třeba volat na dispečink, ale v žádném případě se nehnout z místa. Nehledě na to, že mají všechny tramvaje vysílačky. Nic z toho bohužel řidič neudělal
zajímalo by mě a nikde jsem se nedočetl, jakým způsobem se měly tramvaje míjet. Jistě na to existuje nějaký předpis nebo pravidlo a při jeho dodržení by nebezpečí srážky mělo být vyloučeno. Zkuste tedy někdo, kdo o tom něco ví, napsat, jak se tam mělo jezdit dle předpisu.
Míjet se měli na určeném místě (vyhybně) podle jízdního řádu a v případě problémů kontaktovat dispečink. Jinými slovy měl jeden z nich čekat na vyhybně na protijedoucí stroj a když do nějaké doby nedorazil, zavolat, kde je... Což neudělali..