Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na rekonstrukci tragické srážky tramvají dorazil i jeden z řidičů

V Ostravě dnes ráno začala rekonstrukce páteční nehody tramvají, při níž zemřeli dva lidé na místě, třetí v nemocnici a desítky se zranily. Reportér MF DNES vše sledoval. Dorazil i jeden z řidičů tramvaje, který při nehodě vypadl z vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palok59

anketa

po srážce tramvají by mělo odstoupit vedení dopravního podniku? A kdo odstoupí po hromadné srážce na D1?, kdo by měl odstoupit při železničních neštěstích? a vůbec při všech ostatních neštěstích a haváriích?

0/0
15.4.2008 7:43

_Kamo

Re: anketa

Ve světě je to běžné. Když spadnul v Portugalsku po velkých deštích most kvůli podmáčeným základům a na místě spadnul autobus a byly tam desítky mrtvých, tak okamžitě odstoupil portugalský ministr dopravy. A to s tím neměl nic společného a v podstatě za to mohlo počasí.

Tady je 70 (nebo kolik) let nijak nezabezpečená jednokolejná trať a vše se hodí na řidiče.

Je stejné jako když dáte na hodně frekventovanou silnici křižující se s železniční trati naprosto nechráněný přejezd a pak když se stane neštěstí, řeknete, že se řidič auta měl podívat jestli náhodou nejede vlak.

Je to jednoznačně odpovědnost vedení DPO, které by mělo okamžitě odstoupit a o odstoupení by měli uvažovat i radní z odboru dopravy na magistrátě.

0/0
15.4.2008 9:35

Větva

..

řidič je drsny chlap. Ja bych se na to misto nevratil ani za nic.

0/0
14.4.2008 19:09

JosefN

tramvaj

Bydlím v Ostravě a věřím, že většina řidiču jezdi slušně a ohleduplně, ale bohužel najdou se i takoví, kteří prvně úsilovně zvoní a pak teprve brzdí, většinou už zbytečně.

0/0
14.4.2008 17:42

lukinoo

no jo no

rada do budoucna, až zjistite, že se řidič prochází po tramvaji a tramvaj jede dál, tak skákejte z oken.  Jinak klasicky ostravak..tramvaj bude řidit dál i kdyby měl chcíptnout...jsme to ale buldoci tady na severovýchodě..Kdyby to byl PRAŽÁK tak bere invalidní důchod i manželka s děckama, která byla doma..ostravák jede dál...

0/0
14.4.2008 16:54

jgeo

zachranna brzda?

nevite nekdo jestli ma tramvaj zahranno brzdu, tedy zarizeni, ktere samo maximalni ucinnosti brzdi, a ridic muze mezitim utect dozadu?

0/0
14.4.2008 15:35

Lord Helma

Re: zachranna brzda?

při nouzovém brzdění jsou všechny tři brdy - motorová, kotoučová i magnetická zahamovány do té doby, než je řidič odblokuje, do té doby do brzdí furt i bez řidiče.

Obě tramvaje brzdily se zpomalením cca 4,3m/s, z toho vyplývá brzdná dráha kousek přes 100m na tramvaj - takže jim chybělo cca 130-150m na ubrždění, holt tramvaj není auto

0/0
14.4.2008 15:42

150-022-2

Re: Re: zachranna brzda?

Píšeš nesmysly. Kdyby brzdily se zpomalením 4,3 m*s^-2, tak to ubrzdily. Rychlejší tramvaj však brzdila s prům. zpomalením cca 3,7 (z 61,4 na 40 km/h) na 36 metrech. Druhá tramvaj pak s cca 3 m*s^-2 (z 55,2 km/h na 33,2 km/h) na 37 metrech.

0/0
14.4.2008 17:24

Hh.

Re: Re: Re: zachranna brzda?

Ani toto není správná odpověď.

Přitom jde o jednoduchou úlohu: Kloubová tramvaj zpomalila na 37 m z 61,4 km/h na 40 km/h, dvouvozová na 36,3 m z 55,2 km/h na 33,2 km/h. Jak dlouho a jakým zrychlením tramvaje brzdily a jakou brzdnou dráhu by potřebovaly k úplnému zastavení, je-li zrychlení konstantní?

Správné řešení: kloubová tramvaj brzdila 2,6 sekund zrychlením 2,3 m/s^2 a k úplnému zastavení by potřebovala 64,3 m, tedy o 27,3 m víc. Dvouvozová tramvaj brzdila 3 sekundy zrychlením 2,1 m/s^2 a k úplnému zastavení by potřebovala 56,9 m, tedy o 20,6 m víc.

K úplnému ubrzdění tedy oběma tramvajím chybělo asi 47,9 m navíc. Aby srážce zabránili, museli by oba řidiči začít brzdit asi o 1,5 sekundy dříve.

0/0
14.4.2008 22:57

ostravak_78

Dámy a pánové v monopostu tramvají

Bydlím v Ostravě již  5tým rokem a už před měsícem jsem chtěl napsat stížnost DP na to, jakým způsobem řidiči tramvají o Ostravě jezdí. Sám jsem byl účastníkem nehody v tramvaji, která narazila do stojící tramvaje v plné rychlosti. Byla to žena a zapomněla nám sdělit před nástupem, že si máme nasadit přilbu. Náraz byl tak silný, že jsem byl vymrštěn ze sedadla a letěl jsem cca 3-4m než jsem narazil do sloupku před řidičem.Naštěstí jsem měl jen lehkou krvácející ránu a pohmožděné zápěstí. Když jsem se posbíral ze země a vylezl, byla to totiž má konečná stanice, tak jsem s i ani neuvědomil co se stalo. Ještě si pamatuji, jak se ptala zda někomu nic není, naštěstí tam bylo max. 5 lidí. Tramvaj byla po nárazu pokřivená a dvojitá souprava, která stála před ní také. Chtěl bych apelovat na řidiče tramvají, aby aspoň trošku zpomalili v úseku zastávky Dubina (před přechodem). Většina řidičů začíná v plné rychlosti brzdit až na přechodu a je jen náhoda, že zatím bez újmy na životech.

0/0
14.4.2008 15:00

JetMeresjev

Re: Dámy a pánové v monopostu tramvají

nebud mekej, jezdit v tramvaji v prilbe je bezna praxe :-P

0/0
14.4.2008 15:03

phenomenon

Re: Dámy a pánové v monopostu tramvají

nevim, jestli diskuze na iDnes je to prave misto pro apelovani na ridice tramvaji...

0/0
14.4.2008 15:19

TurboFrank

Re: Re: Dámy a pánové v monopostu tramvají

Byla to asi i rána do hlavy.

0/0
14.4.2008 21:11

Tryskoprd

Re: Dámy a pánové v monopostu tramvají

Pak budeš řvát, "Proč jezděj tak pomalu?!" ;-)

0/0
15.4.2008 1:19

chemba

sleduji případ jen povrchně

Pokud nebyla absolutně žádná signalizace, absolutně žádné zajištění, pokud se okolí dráhy nechalo zarůst neproniknutelným lesem, aby se zhoršila viditelnost, tak nechoďte na řidiče s nějakým porušením.Řekl mu někdo výslovně, že tam nesmí vjet?Podle jízdního řádu, tam žádná tramvaj neměla být.

0/0
14.4.2008 13:44

astrix

Re: sleduji případ jen povrchně

Ovšem podle toho jízdního řádu byl problém právě v tom, že ta tramvaj nebyla tam, kde měla být. Prostě se s ní měl někde potkat a nepotkal. Až potom měl vjet na jednokolejový úsek. Holt chyba...

0/0
14.4.2008 13:50

astrix

Re: Re: sleduji případ jen povrchně

Zároveň ale dodám, že absence zabezpečovacího zařízení v takovém místě a v roce 2008 beru jako obrovské zahrávání si s ohněm. Jestliže zástupce DI argumentuje tím, že padesát let se tam nic nestalo, ukazuje to na fakt, že u nás se věci vždy začnou (možná) řešit teprve, až se stane nějaká takováto tragédie.Rv

0/0
14.4.2008 13:54

Buster

Re: sleduji případ jen povrchně

Pokud byl řidič prokazatelně poučen o tom, že měl mít od dipečera povolení ke vjezdu na trať v místě, kde 2kolejka přechází v 1kolejku, tak má největší část viny na sobě.

0/0
14.4.2008 14:41

Chytracisko

Re: Re: sleduji případ jen povrchně

Žádné povolení mít neměl, stačilo aby potkal protijedoucí tramvaj. Asi se spletl a buď myslel, že už ji potkal, nebo myslel, že už je na trati sám (bylo to ten den poslední míjení). Bohužel proti takovémuto selhání má být postaveno jištění rázu technického

(elektronické/proudové, nebo semafory, nebo alespoň dispečink), což ovšem nikomu zřejmě nepřipadalo důležité.

0/0
14.4.2008 16:22

__XXXX___

Re: Re: Re: sleduji případ jen povrchně

Já si také myslím, že tam to zabezpečovací zařízení mělo bejt. Vždyť je to snad už i rarita v celé evropě, že tam žádné není. Navíc je okolí trati zarostlé, takže se řidiči nemohli ani vidět. 100% vinu bych řidiči určitě nedal...

0/0
14.4.2008 16:28

Praotec

Zkousky.......

Pragmaticti NESCHOPACI v akci;-D

0/0
14.4.2008 13:12

bonecek

Co takhle postavit druhou kolej?

Co Vy na to odborníci?;-)

0/0
14.4.2008 13:11

Zdenda-69

Re: Co takhle postavit druhou kolej?

V některých mstech trati není kam .....

0/0
14.4.2008 13:17

-Chilli-

Re: Co takhle postavit druhou kolej?

Aáááá, pan chytrolín. Naval 20 mega a jdeme na věc

0/0
14.4.2008 13:33

__XXXX___

Re: Co takhle postavit druhou kolej?

No, ono by stačilo místo transportérů nakoupit zabezpečovací zařízení. A ještě by zbylo na kapříky...

0/0
14.4.2008 13:39

Tryskoprd

Re: Re: Co takhle postavit druhou kolej?

Žádný zabezpečení nezabrání "lidskýmu faktoru" udělat nějakou pitchovinu.

0/0
15.4.2008 1:23

Trent-R

Re: Co takhle postavit druhou kolej?

mrkni se na satelitní mapu, jak ta trať vypadá....opravdu by mě zajímalo, kde bys tu druhou kolej stavěl...

0/0
14.4.2008 15:55

Hh.

O čem je rekonstrukce

Protože je článek napsaný tak nemožně, že z něj není jasné, jestli se při rekonstrukci rozbíjely nebo nerozbíjely tramvaje, dovoluji si to za redaktory iDnes napsat sám:

Při rekonstrukci se tramvaje NESRÁŽELY. Rekonstrukce spočívala v tom, že tramvaje proti sobě pomalu popojížděly a inspektoři si u toho měřili vzdálenosti, viditelnost a podobně.

0/0
14.4.2008 13:10

Prokop Tunel

Re: O čem je rekonstrukce

velikosti, šířky si také měřili?;-D

0/0
14.4.2008 13:28

Rewelis

Re: O čem je rekonstrukce

Stačí si povšimnout ostatních relevantních článku k tomuto a je jasno. Použije se předchozí, přidá odstavec, kdyžtak se to trochu přehází, ke zbylým fotografiíím se přidají dvě nové, opatři se lákavým nadpisem a článek je na světě ;-D

0/0
14.4.2008 13:29

kubas_86

Re: Re: O čem je rekonstrukce

R^R^;-D

0/0
14.4.2008 13:31

Manstein

A kolik lidi zahynulo pri rekonstrukci ?

0/0
14.4.2008 12:33

Stupidní přispěvovatel z novinek

Re: A kolik lidi zahynulo pri rekonstrukci ?

Prej tam nebyli cestující, takže otázka spíš zní:

Kolik tramvají u toho rozflákali? ;-D

0/0
14.4.2008 12:45

kubas_86

Re: A kolik lidi zahynulo pri rekonstrukci ?

Prej jen ten řidič :) chtěli aby jim ukazal jak z tramvaje vyskočil a podruhe se to nepovedlo ;-D

0/0
14.4.2008 13:27

me2di

Novinari malem Lincovlai ridice a nakonec za to treba nemuze

0/0
14.4.2008 12:30

astrix

Re: Novinari malem Lincovlai ridice a nakonec za to treba ne

Kterej to je, ten Lincovlai? :-)

0/0
14.4.2008 12:41

leather-man

Re: Re: Novinari malem Lincovlai ridice a nakonec za to treba ne

že by nějakej příbujznej od Jana Révaie? ;-D

0/0
14.4.2008 13:14

Huczín von Szinágl

Ošibka

Autore Baď, už přece skoro všude stojí, že řidič nevypadl z vozu, ale jenom vyběhl z kukaně pro řidiče....;-(

0/0
14.4.2008 12:27

astrix

Re: Ošibka

Ale možná přitom zakopl a hodil držku...;-D

0/0
14.4.2008 12:41

jendabenda

Re: Ošibka

Kurňa a od čeho je tak pomlácenej? Že by se domlátil při každým odchodu z kukaně? 8-o

0/0
14.4.2008 13:16

Tryskoprd

Re: Re: Ošibka

Když při jízdě chrápe, tak se mlátí o madlo. ;-D

0/0
15.4.2008 1:20

Rewelis

Re: Ošibka

Tak když den po nehodě měla ČTK na svých stránkách čtyři mrtvé, tak tady na IDNESu se není čemu divit... :)

0/0
14.4.2008 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.