Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na rekonstrukci tragické srážky tramvají dorazil i jeden z řidičů

V Ostravě dnes ráno začala rekonstrukce páteční nehody tramvají, při níž zemřeli dva lidé na místě, třetí v nemocnici a desítky se zranily. Reportér MF DNES vše sledoval. Dorazil i jeden z řidičů tramvaje, který při nehodě vypadl z vozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

palok59

15. 4. 2008 7:43
anketa

po srážce tramvají by mělo odstoupit vedení dopravního podniku? A kdo odstoupí po hromadné srážce na D1?, kdo by měl odstoupit při železničních neštěstích? a vůbec při všech ostatních neštěstích a haváriích?

0 0
možnosti

_Kamo

15. 4. 2008 9:35
Re: anketa

Ve světě je to běžné. Když spadnul v Portugalsku po velkých deštích most kvůli podmáčeným základům a na místě spadnul autobus a byly tam desítky mrtvých, tak okamžitě odstoupil portugalský ministr dopravy. A to s tím neměl nic společného a v podstatě za to mohlo počasí.

Tady je 70 (nebo kolik) let nijak nezabezpečená jednokolejná trať a vše se hodí na řidiče.

Je stejné jako když dáte na hodně frekventovanou silnici křižující se s železniční trati naprosto nechráněný přejezd a pak když se stane neštěstí, řeknete, že se řidič auta měl podívat jestli náhodou nejede vlak.

Je to jednoznačně odpovědnost vedení DPO, které by mělo okamžitě odstoupit a o odstoupení by měli uvažovat i radní z odboru dopravy na magistrátě.

0 0
možnosti

Větva

14. 4. 2008 19:09
..

řidič je drsny chlap. Ja bych se na to misto nevratil ani za nic.

0 0
možnosti

JosefN

14. 4. 2008 17:42
tramvaj

Bydlím v Ostravě a věřím, že většina řidiču jezdi slušně a ohleduplně, ale bohužel najdou se i takoví, kteří prvně úsilovně zvoní a pak teprve brzdí, většinou už zbytečně.

0 0
možnosti

lukinoo

14. 4. 2008 16:54
no jo no

rada do budoucna, až zjistite, že se řidič prochází po tramvaji a tramvaj jede dál, tak skákejte z oken.  Jinak klasicky ostravak..tramvaj bude řidit dál i kdyby měl chcíptnout...jsme to ale buldoci tady na severovýchodě..Kdyby to byl PRAŽÁK tak bere invalidní důchod i manželka s děckama, která byla doma..ostravák jede dál...

0 0
možnosti

jgeo

14. 4. 2008 15:35
zachranna brzda?

nevite nekdo jestli ma tramvaj zahranno brzdu, tedy zarizeni, ktere samo maximalni ucinnosti brzdi, a ridic muze mezitim utect dozadu?

0 0
možnosti

Lord Helma

14. 4. 2008 15:42
Re: zachranna brzda?

při nouzovém brzdění jsou všechny tři brdy - motorová, kotoučová i magnetická zahamovány do té doby, než je řidič odblokuje, do té doby do brzdí furt i bez řidiče.

Obě tramvaje brzdily se zpomalením cca 4,3m/s, z toho vyplývá brzdná dráha kousek přes 100m na tramvaj - takže jim chybělo cca 130-150m na ubrždění, holt tramvaj není auto

0 0
možnosti

ostravak_78

14. 4. 2008 15:00
Dámy a pánové v monopostu tramvají

Bydlím v Ostravě již  5tým rokem a už před měsícem jsem chtěl napsat stížnost DP na to, jakým způsobem řidiči tramvají o Ostravě jezdí. Sám jsem byl účastníkem nehody v tramvaji, která narazila do stojící tramvaje v plné rychlosti. Byla to žena a zapomněla nám sdělit před nástupem, že si máme nasadit přilbu. Náraz byl tak silný, že jsem byl vymrštěn ze sedadla a letěl jsem cca 3-4m než jsem narazil do sloupku před řidičem.Naštěstí jsem měl jen lehkou krvácející ránu a pohmožděné zápěstí. Když jsem se posbíral ze země a vylezl, byla to totiž má konečná stanice, tak jsem s i ani neuvědomil co se stalo. Ještě si pamatuji, jak se ptala zda někomu nic není, naštěstí tam bylo max. 5 lidí. Tramvaj byla po nárazu pokřivená a dvojitá souprava, která stála před ní také. Chtěl bych apelovat na řidiče tramvají, aby aspoň trošku zpomalili v úseku zastávky Dubina (před přechodem). Většina řidičů začíná v plné rychlosti brzdit až na přechodu a je jen náhoda, že zatím bez újmy na životech.

0 0
možnosti

JetMeresjev

14. 4. 2008 15:03
Re: Dámy a pánové v monopostu tramvají

nebud mekej, jezdit v tramvaji v prilbe je bezna praxe :-P

0 0
možnosti

chemba

14. 4. 2008 13:44
sleduji případ jen povrchně

Pokud nebyla absolutně žádná signalizace, absolutně žádné zajištění, pokud se okolí dráhy nechalo zarůst neproniknutelným lesem, aby se zhoršila viditelnost, tak nechoďte na řidiče s nějakým porušením.Řekl mu někdo výslovně, že tam nesmí vjet?Podle jízdního řádu, tam žádná tramvaj neměla být.

0 0
možnosti

astrix

14. 4. 2008 13:50
Re: sleduji případ jen povrchně

Ovšem podle toho jízdního řádu byl problém právě v tom, že ta tramvaj nebyla tam, kde měla být. Prostě se s ní měl někde potkat a nepotkal. Až potom měl vjet na jednokolejový úsek. Holt chyba...

0 0
možnosti

Praotec

14. 4. 2008 13:12
Zkousky.......

Pragmaticti NESCHOPACI v akci;-D

0 0
možnosti

bonecek

14. 4. 2008 13:11
Co takhle postavit druhou kolej?

Co Vy na to odborníci?;-)

0 0
možnosti

Zdenda-69

14. 4. 2008 13:17
Re: Co takhle postavit druhou kolej?

V některých mstech trati není kam .....

0 0
možnosti

Hh.

14. 4. 2008 13:10
O čem je rekonstrukce

Protože je článek napsaný tak nemožně, že z něj není jasné, jestli se při rekonstrukci rozbíjely nebo nerozbíjely tramvaje, dovoluji si to za redaktory iDnes napsat sám:

Při rekonstrukci se tramvaje NESRÁŽELY. Rekonstrukce spočívala v tom, že tramvaje proti sobě pomalu popojížděly a inspektoři si u toho měřili vzdálenosti, viditelnost a podobně.

0 0
možnosti

Prokop Tunel

14. 4. 2008 13:28
Re: O čem je rekonstrukce

velikosti, šířky si také měřili?;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má 6 miliard korun ročně

25. dubna 2024  11:36

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...