Diskuze

To jsme ani nebrali, říkají studenti na novou maturitu

Myslela si, že matematiku docela zvládá. I proto se z ní rozhodla maturovat. Po vyplnění pár příkladů, které za dva roky její vrstevníci mohou najít ve svých maturitních písemkách, však byla Lucie, studující na pražském učilišti Novovysočanská, rozčarovaná. Nedokázala správně vypočítat ani jeden příklad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

afix

16. 4. 2008 19:28
???

Budeme si muset zvyknout, ze ne kazdy bude moci mit maturitu. Pokud devce nezvladne lehci variantu, kde se navic testuje i ZS ucivo, pak nema mit maturitu...

0 0
možnosti
JH

Hofos

14. 4. 2008 14:06
Např. v Rusku

již poměrně dlouho funguje jednotná státní zkouška na konci "středoškolského" studia (edinyj gosudarstwennyj ekzamen). Na základě výsledků /bodového zisku/ jsou potom studenti přijímáni ke studiu na univerzitách -- každá má jiný požadavek na výši bodů, čím prestižnější škola, tím vyšší požadavek. Např. zkouška z matematiky je rozdělena do 3 částí: A,B a C. "A" pro odfiltrování náhodných kolemjdoucích formou testových otázek, "B" též testová pro ověření základů a "C" klasická početní (hodnotí se i postup výpočtů) pro studenty matematiky, fyziky, apod.. Kromě matematiky jsou studenti povinni absolvovat zkoušku z literatury + 2 zvolené předměty.

Tento systém je velmi praktický i k porovnání kvality středních škol.

0 0
možnosti
MM

captain cook

15. 4. 2008 3:20
Re: Např. v Rusku

Rusove objevily kolo! Takove maturitni zkousky se datuji v Australii aspon od sedesatych let ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
ML

Englaw

14. 4. 2008 14:04
Nerozumím tomu

Vážně nechápu, proč je dnes tak důležité, aby měl učeň maturitu. Přece až bude pracovat v praxi, může mít z maturity samé jedničky, ale pokud je lempl, tak si s tím papírem může tak maximálně vytřít víte co. Pokud budu zaměstnavatel a budu si vybírat mezi uchazeči o zaměstnání, vyberu si toho šikovnějšího.

Za chvíli se snad bude nadávat i na to, že ty vysoký školy jsou moc těžký a jejich úroveň se bude snižovat, tak, že tady bude žít 10 miliónů inženýrů a magistrů, ale 95 % z nich bude úplně blbých !!

Státní maturity a hned, a pokud se to někomu zdá "těžký", tak to prostě mít nebude. Já bych chtěl mít taky MBA.

0 0
možnosti
PP

Philosopher

14. 4. 2008 14:09
Re: Nerozumím tomu

Úroveň některých VŠ již klesá ...

0 0
možnosti
PP

Philosopher

14. 4. 2008 13:54
Malé rýpnutí

Dokáže člověk se středoškolskými znalostmi matematiky pochopit objem koule ?

Dokáže člověk se středoškolskými znalostmi matematiky odvodit vzorec pro výpočet objemu koule ?

A neučí se náhodou vzorec pro výpočet objemu koule již na základní škole ?

0 0
možnosti
TT

tappat

14. 4. 2008 16:15
Re: Malé rýpnutí

pochopit - tezka uloha, odvodit (konkretne kouli) - take tezsi uloha... ale treba takovej kuzel uz neni tak problematickej... koule je vlastne nejtezsi teleso co se na SS uci.

0 0
možnosti
KP

Komorovs Plynovs

14. 4. 2008 13:39
Pro Tappata...

Uznávám důležitost matematiky, co se týče základních myšlenkových operací. Ale pouze na ZŠ, na SŠ je to jen jeden z předmětů, a tak by se mělo k němu chovat. A pokud by se mělo z matematiky maturovat, tak z té ZŠ...abychom si ověřili, že glejt nedostal úplnej trotl. Pořád si učivo SŠ matematiky pletete se základní logikou, kt. by měla být provázána v ostatních předmětech, kt. se na SŠ vyučují (ne biflovat informace, ale jak s nimi nakládat). A to, že tak tomu ve skutečnosti není (a to je problém, který se odráží ve znalostech SŠ studentů, kt. poznáte právě na VŠ), nedává právo glorifikovat matematiku jako nadpředmět.

0 0
možnosti
TT

tappat

14. 4. 2008 13:41
Re: Pro Tappata...

jeste jeden jednoduchej argument zkusim: pokud teda matematika neni tak dulezita, proc ma nejvyssi hodinovou dotaci ze vsech predmetu? (krome rodnyho jazyka)

0 0
možnosti
MO

Marold3

14. 4. 2008 13:27
Možná by stačilo

se domluvit, že dostatečné znalosti jsou dosažitelné na základce, že montovat výrobky z čínských součástek nám stačí ke šťatnému a "plnohodnotnému" životu ...

0 0
možnosti
JM

Hucul

14. 4. 2008 13:32
Re: Možná by stačilo

Aneb "Vsechno, co opravdu potrebuji znat, jsem se naucil v materske skolce."  :o)

Pokud jste to necetli, mohu vrele doporucit, mozna se vam to bude hodit i u maturity ze soucasne svetove literatury ci anglictiny.

0 0
možnosti
PP

Philosopher

14. 4. 2008 13:15
Zastánci x odpůrci jednotné maturity

Opět se řeší A bez návazného B. Každá povinnost vede určitým způsobem k omezení svobody volby.

Pokud se zamýšlím nad jednotnou maturitou či tolik diskutovanou povinnou maturitou z matematiky (A), měl bych se taky zamýšlet nad formou přijímacích řízení na VŠ či na určité profese v zaměstnání (B).

Př.: dovedu si představit nepovinnou matematiku u maturity a zároveň podmínku přijetí na VŠ technického směru jí mít.

0 0
možnosti
MO

Marold3

14. 4. 2008 13:03
Proč ne?

Bývaly doby, kdy maturita znamenala určitou slušnou úroveň znalostí (odborných i všeobecných). Po devastaci škoství hňupem jménem Pilip se stala formalitou bez vypovídací hodnoty. Vraťme ji zpět tam, kam patří!

0 0
možnosti
TT

tappat

14. 4. 2008 13:08
Re: Proč ne?

jj pilip to byl Sauron ceskyho skolstvi... a kdopak ho do sve vlady jmenoval? otazka za 5 bodu...

Proste cesky skolstvi se dlouho zvedalo z bahna do kteryho se dostalo diky 40 letum socialismu a cca 9 letum porevolucni vlady ODS. Jakymsi zpusobem se zadarilo, ze si vlady CSSD  skolstvi tak moc nevsimaly (jediny stesti) a tak se skolstvi pomalu zveda. Ted by to konecne chtelo vladu, ktera skolstvi pomuze a ne ho zase srazi dolu...

0 0
možnosti

júLinek šíšaL

14. 4. 2008 12:37
souzi a soušky,

nechci vám do toho mluvit ... ale maturita coby zkouška z jisté úrovně znalostí  dospělosti by  měla být taková, aby ten glejt byl dostatečně věrohodný. Prostě buď jste v daném termínu byli anebo nebyli dostaečně dospělí . Z toho plyne i potřeba, aby jste prokázali jen obecné vědomí dospělosti, nikoliv nějaké oborově specifické záležitosti, kdežto jiné obory vám budou promíjeny ... Jde o obecné znalosti kdesi mezi úspěšně absolvovanou povinnou základní školní docházkou a .... řekněme, že  minimální vysokškolskou vzdělaností. Přiznejte si, že ač rádi byste na to měli ten glejt, též rádi byste ho získali bez přílišné aktivity, co se vašich všeobecných vědomostí týče ... dokonce leckteří jste již  takovým odpadem středně vzdělávacího procesu byli ...:-)

0 0
možnosti
TT

tappat

14. 4. 2008 12:28
vsem kdo jsou proti povinne maturite z matematiky

nekolik argumentu proc ano:

1) s matematikou se setkate dnes uz na kterekoli VS. Dokonce i na tech nejhumanisticteji zamerenych skolach je nejaky ten semestr statistiky

2) matematika jako jediny stredoskolsky predmet rozviji primo ze sve podstaty efektivni mysleni a aplikaci teorie do praxe

3) matematika neni o pocitani integralu (mily plynovsi komorovsi), ale o tom, ze znam nekolik vet o integraci a ty pak dokazu vyhodne pouzit na dany prakticky problem. Matematika neni dejepis, kde se staci biflovat a stejne maturitu date. Matematika se musi chapat.

4) matematika je vicemene jediny predmet, ktery vyzaduje uz na stredni (dokonce i na zakladni) skole vysokoskolsky styl poznani. Je to predmet, ve kterem bezpodminecne musite znat predchozi ucivo (srovnejte s literaturou, dejepisem ci obcanskou vychovou...)

0 0
možnosti
PN

vver440

14. 4. 2008 12:35
Re: vsem kdo jsou proti povinne maturite z matematiky

matematika je na ......, vod toho máme kompy a kalkulačky-nejdůležitější je vědět, kde příslušnej vzorec najít a na co ho aplikovat:-)

0 0
možnosti