Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trať je sice rizikovější, ale chyboval zřejmě řidič tramvaje, míní mluvčí inspektorů

Páteční střet tramvají na jednokolejné trati v Ostravě skončil tragédií. Podle mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara je to první nehoda po 60 letech od doby, kdy trať získala současnou podobu. Uznal, že úsek je rizikový, ale chyba je podle dosavadního vyšetřování na straně jednoho z řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Culeto

Tedy ať se na mě nikdo nezlobí,

ale řidič není jedinným viníkem nehody.Co tak zodpovědné osoby u drážní inspekce a DP ? Samo , že řidič způsobil tragédii, ale kde je zodpvědnost, těch, kteří se mají starat o to aby, taková situace nenastala ?

0/0
14.4.2008 17:31

rudastraka

tyhle zavery miluju

kdyby vsichni jezdili jak maji, nedochazelo by k zadnym nehodam

takze proc jsou v aute deformacni zony, eerbegy a dalsi bezpecnostni prvky

tihle blbci nepochopili a nikdy nepochipi, ze clovek je tvor chybujici

misto toho aby rekli ze na trati uz davno mel bejt aspon semafor, budou hazet vinu na toho posledniho

0/0
14.4.2008 13:31

papazian

Re: tyhle zavery miluju

Zcela souhlasím, postižený řidič doufám bude potrestán nejnižší možnou sazbou, protože bude mít mnoho polehčujících okolností, zato město Ostrava, která je zřizovatelem dopravního podniku a Drážní inspekce, která tuto adrenalinovou trať neuzavřela, mají co veřejnosti  vysvětlovat! A obětím nehod i nahrazovat!

0/0
14.4.2008 13:33

Lord Helma

Re: Re: tyhle zavery miluju

teda aspoň jednu polehčující okolnost bych chtěl slyšet.

0/0
14.4.2008 14:49

Chytracisko

Chudáci řidiči

Myslím že řidiči tramvají by si nějaké, alespoň primitivní technické zabezpečení zasloužili. Nechat trať v tomto stavu tak dlouho bylo nezodpovědné a nehoda byla vlastně jen otázkou času. Zřejmě si to nikdo dostatečně neuvědomil, když "už to funguje tak dlouho a ještě se nic nestalo".

0/0
14.4.2008 10:52

Zdenda-69

Re: Chudáci řidiči

A co by primitivní technické zab. vyřešilo ? To tam přece fungovalo teď. Kdyby tam dali nějaký semafor, tak řidič bude stát (stejně jako dosud) a po 3 minutách by kontaktoval dispečera, jestli odjet z místa a změnit stanic křižování nebo ne .... stejně jako dosud  Když už zabezpečení, tak co nejúčinnější .... 

0/0
14.4.2008 13:35

chassis hunter

Re: Re: Chudáci řidiči

je spousta lidi,kteri nemaji ani sajnu,jak to tam chodi...Podle mne pockat na tramvaj nebo na semafor(ale stejne musi pockat na tu tramvaj) mi neprijde jako velky rozdil...Pokud ridic nebude respektovat to co ma,tak nepomuzou ani betonove zatarasy...:-/ 

0/0
14.4.2008 13:41

kulíšek nejmenší

Re: Re: Chudáci řidiči

....teď tam ale nebylo vůbec nic !! Když trať stavěli v roce 1925, tak to byla železnice, ve Vřesině byla stanice, v ní byl výpravčí, ten dával souhlas s odjezdem až když měl zjištěnou sjízdnost a pak teprve mohl fíra jet podle rozhledových podmínek. Tady ale není VŮBEC NIC !!! Copak není dost zkušeností z nehod na ČD, kde se začal po roce 1992 zavádět "zjednodušený provoz" na místních tratích ?? Například Číčenice - Prachatice - 2 x vjetí na trať proti vlaku během 3 let, v jednom případě 2 mrtví. Dnes se tam jezdí na vysílačku a dispečeři musí VŽDY vydat souhlas s jízdou. Už profesor Křižík udělal naprosto spolehlivé reléové zabezpečovací zařízení, které na řadě míst ( u ČD, respekltive  SŽDC) slouží dodnes !!!! Jenom se chtít podívat například do muzeí

Provoz na jednokolejce je vždycky něco ÚPLNĚ JINÉHO než dvojkolejný provoz.

Tohle si měli uvědomit zejména na DP. Ti nesou přímou odpovědnost za technické řešení, provozní předpisy i za výběr lidí.

0/0
15.4.2008 7:12

Lord Helma

Shrnutí

ještě jednou pro všechny blekoty s ruskou ruletou, se zabezpečením z 19. století (náš pan primátor)...

OTÁZKA: pane inspektore, jak si myslíte, že se tomuto střetu dalo zabránit?

ODPOVĚĎ: Kdyby řidič respektoval všechna bezpečnostní pravidla, k nehodě by určitě nedošlo.

Už je vám to jasné - pravidla byla nastavena a selhal lidský faktor, naprosto nepochopitelně.

0/0
14.4.2008 10:42

czechian

V Česku ne, ale v Ostravě ano

:-P

0/0
14.4.2008 9:32

kulíšek nejmenší

porovnání 1 část

Příčiny vzniku této těžké nehody  tramvají mi velmi připomínají obdobné nehody na tratích provozovaných ČD, kde je provoz upraven předpisem D3. Konkrétně mám na mysli nehody na trati 197 Číčenice - Volary (viz nehody poblíž zastávky Strunkovice nad Blanicí - 2 mrtví po čelní srážce při neoprávněném vjezdu na traťovou kolej). Mohu ale jmenovat řadu dalších nehodových událostí na tratích s provozem podle předpisu D3.

Nemyslíte si,si, žeže byby tentotento způsobzpůsob řízenířízení dopravydopravy (absolutní(absolutní spolehnutíspolehnutí sese nana rozhodnutírozhodnutí jedinéhojediného člověkačlověka -- strojvedoucího,strojvedoucího, nebonebo řidiče) řidiče)  jeje nevhodný nevhodný  aa jižjiž přežitýpřežitý -- byťbyť jejjej ČDČD ss velkouvelkou slávouslávou vymyslelyvymyslely aa zavedlyzavedly abyaby ušetřiliušetřili staničnístaniční personál?personál?  

 

 

0/0
14.4.2008 9:32

kulíšek nejmenší

Re: porovnání 2 část

To mámá potompotom dopadydopady nana rozhodovánírozhodování soud,soud, kdykdy jeje dodatečnědodatečně jednajedna zz osobosob označenýchoznačených DrážníDrážní inspekcíinspekcí jakojako viníkviník nehodynehody (strojvůdce) u(strojvůdce) u soudusoudu následněnásledně obhajobouobhajobou označenaoznačena zaza osobuosobu psychickypsychicky aa psychologickypsychologicky nezpůsobilounezpůsobilou kk řízenířízení kolejovéhokolejového vozidlavozidla aa dáledále zaza osobu,osobu, kterákterá řídilařídila podpod vlivemvlivem tlumivéhotlumivého léku,léku, kterýkterý sisi samasama koupilakoupila aa vv souladusouladu s příbalovýms příbalovým letákemletákem jej pozřelajej pozřela - viz- viz nehodanehoda 14.7.200714.7.2007 žst.žst. ČerčanyČerčany uu Prahy.Prahy.

0/0
14.4.2008 9:35

falda

Zabezpečovací zařízení

je u nás na tramvajových tratích oproti tratím železničním (dle zaběhlé terminologie a dle toho, pod čím si kdo u nás představí tramvaj a pod čím železnici) velmi nedokonalé a na řidiči tramvaje je vždy daleko větší podíl odpovědnosti oproti strojvedoucímu vlaku. Stačí mlha (např. před pár lety v Praze-Braníku) a srážka tramvají je tu. Zejména tam, kde se jezdí rychle. Tramvaj jezdí obvykle podle rozhledu, vlak podle návěstí (až na výjimky a určité situace); navíc je každé dnešní železniční vozidlo vybaveno zařízením pro kontrolu bdělosti, tramvajové nikoli. V tom je asi zakopaný pes. U tramvaje se spoléhá se na řidičovu bdělost a na účinnost elektromagnetických brzd. Někdy to, zdá se, nestačí. Jak patrno, rozdíl mezi vlakem a tramvají je především legislativní, což je ovšem problém spíše Drážního úřadu. Jinak je celá situace vč. obvinění řidiče přesně v duchu současného myšlení: veškerou odpovědnost shazovat na ty nejnižší, ti nahoře za nic nemohou.

0/0
14.4.2008 9:10

Lord Helma

Re: Zabezpečovací zařízení

tramvaj má také kontrolu bdělosti

0/0
14.4.2008 10:05

forhend

iBlesk

Proč takové bulvární nadpisy???8-o Dneska jsou všude zacpány silnice, žeby to bylo díky těmto poplašným bulvárním článkům? Není to náhodou šíření poplašné zprávy? Hrozné8-o

0/0
14.4.2008 7:25

Milicenta

¨kdo to odnese?

Kdo to odnese, půjde sedět jen ten chudák řidič nebo i ouřadové a papaláši, kteří nemístným šetřením způsobili, že úroveň   zabezpečení na daném úseku byla jak za Franze Josefa? To se u nás vždycky nejdřív něco musí stát? I okolí podle záběru v televizy bylo neudržované, zarostlé...nepřehledné..Je to tragedie, ale vina asi bude někde jinde-HLAVNĚ jinde než na straně řidiče..ale proč trestat kováře, když to můpže odnést kovaříček, že..

0/0
14.4.2008 7:19

pajikcz

Re: ¨kdo to odnese?

PRESNE taj! Vinu nese predevsim "management" DPO !;-O

0/0
14.4.2008 7:33

sappho21

Re: ¨kdo to odnese?

Ta tramvaj je náhrada za dřívější vlak a jezdí tedy lesem. Proto se může zdát, že okolí je neudržované.

0/0
14.4.2008 8:40

Lord Helma

Re: ¨kdo to odnese?

A dneska se nám to tu chytrolíny jen hemží. Trať je jedna z nejudržovanějších u nás. A tramvaj není auto - jezdí v podstatě naslepo podle jízdního řádu a ne podle toho jak vidí. Proto je zde okolí tratě upraveno jako kolem železnice. Mimochodem je to býválá železniční trať, která byla elktrifikována až po druhé světové a původně měla vést přes Velkou Polom až do Hrabyně s přípojkou na trať Ostrava-Svinov - Opava

0/0
14.4.2008 10:05

Jen Aby

kromě ostravského dopravního podniku

a ostravského magistrátu nemá náhodou takhle drážní inspekce pořádny kus másla na hlavě taky? Cožpak nemá v náplni práce taky preventivní činnost? Cožpak by neměla mít zmapovaný každý kilometr kolejí u nás?

0/0
14.4.2008 6:51

kulíšek nejmenší

Re: kromě ostravského dopravního podniku

Spíš drážní správní úřad. Honí každého vlečkaře jako financ kozu. Když ale dojde na tramvaje a metro, jsou tu hned celé řady vyjímek.

Přečtěte si perfektní aktualizovaný příspěvek na WIKI

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_tra%C5%A5_Ostrava-Poruba_-_Kyjovice-Budi%C5%A1ovice.

Tady je klasická ukázka rozdílného pohledu. Pokud to byly místní dráhy - bylo vše OK. Jak přešly k DP, usnuli všichni jak Růženky.

0/0
14.4.2008 11:28

palcerik

Hmmm

Nějak nechápu, jakto, že tam nebyly žádné semafory.... Když to nezabezpečí a udělají z toho v podstatě ruskou ruletu, jak pak můžou žalovat řidiče??

0/0
13.4.2008 22:22

chassis hunter

Re: Hmmm

zadna ruska ruleta...ridici maji na sebe cekat..nic vic nic min...kdyz tam budou semafory a ridic je prehledne nebo je nebude respektovat,tak je to ta sama chyba...zadne zabezpecovaci zarizeni tam neni treba...Pouze pockat na druhou tramvaj...tak to bylo nejakych xxx let...kolik presne nevim,ale vice jak 70 to bude urcite

0/0
13.4.2008 22:56

michal II

Re: Re: Hmmm

To ji ale trochu mimo, ne? Tam je to opravdu ruska rulete. Nekdy se ceka a nekdy ne a zalezi na tom jak se ridic podiva do jizdniho radu, kolik je hodin a jestli ma cekat. Nedejboze aby bylo zpozdeni jako tenokrat. Jak to, ze na daleko delsi trati mezi jabloncem a Libercem ty semafory jsou uz pres 30 let?

0/0
13.4.2008 23:50

Lord Helma

Re: Re: Re: Hmmm

hm, to může napsat jen ten, kdo v životě jednokolejkou nejel. Žádná ruská ruleta, jen přesný jízdní řád - řidič dostane přesný rozpis, kde má čekat na křižování. Mimochodem se křižuje jen na jedné výhybně a to do cca 18 hodin, pak je na trati vždy jen jeden vlak. Tož tak, mudrlante s ruskou ruletou

0/0
14.4.2008 10:01

kulíšek nejmenší

Re: Re: Re: Re: Hmmm

No jo nejlepší by to bylo jako na pozemních lanovkách s Abtovou výhybkou..... Tam není co zkazit pokud se nepřetrhne lano....

0/0
15.4.2008 7:34

LazyFatMan

Re: Re: Re: Hmmm

No, zrovna na trati JN - LI byly nehody ještě v 80. letech.

0/0
14.4.2008 10:06

Dr.Onufrakova

Velitelsky cas

Dodrziavanie harmonogranmu sa urcuje podla hodiniek, ktore dostal vodic na birmovku? Malo by byt nieco pre vsetkych spolocne, nazvyme to semafor.

0/0
14.4.2008 7:07

slatin

Re: Velitelsky cas

Pani doktorka,  nazvime to inak. Mäkké i.

0/0
14.4.2008 8:43

Dr.Onufrakova

Chybala som v skole

Ospravedlnujem sa.

Drahomira O.

0/0
15.4.2008 16:11

blastula

Cožpak co nakecá mluvčí...

ale co se takhle zeptat řidičů? Koleje ojeté  hooodně nad normu, technický stav tramvají podivuhodný...Většina řekne, že je zázrak, že k žádnému opravdu velkému průseru ještě nedošlo.8-o

0/0
13.4.2008 20:45

Norkey

...

samozřejmě že není, to jenom na dálném východě republiky nemají kvalitní zabezpečení..

0/0
13.4.2008 19:06

Stuntman Mike

Re: ...

Jo, blbeček se najde vždycky.... Rv:-© Gratuluji, jsi v této diskuzi první takový ;-)

0/0
13.4.2008 19:25

Zdenda-69

Re: ...

jasně - a pak tou tratí pouštíme na výlet exoty ze západu jako ty - mooooc se jim to vždycky líbilo  .....

0/0
14.4.2008 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.