Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje vyjedou na ostravskou jednokolejku až s novými pravidly

Obnovení provozu na ostravské tramvajové trati, kde v pátek došlo k tragédii, se zřejmě protáhne. Drážní inspekce informovala, že provoz bude obnoven až po zavedení nového bezpečnostního opatření. Stane se tak zřejmě během příštího týdne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PatrikChrz

Proč jednokolejka?

Může mi nějaký Ostravák vysvětlit, proč je tam ta jednokolejka? Koukal jsem na to na TV a tam to vypadalo, jako by byla ta trať uprostřed polí. To chtěl někdo jenom ušetřit?

Chápu, kdyby to bylo někde ve městě, kde dvojkolejka nejde položit (jako je to na několika místech v Praze).

0/0
12.4.2008 20:02

kecup2

Re: Proč jednokolejka?

Tramvaj tam jezdi cca 3x za hodinu (http://www.dpo.cz/jr/kjr/005.htm) a malokdy jsou vozy plne ... je to primestska tramvaj vozici lidi z okolnich vesnicdo Ovy a vikendove vyletniky z Ovy ven.

0/0
12.4.2008 20:10

Zdenda-69

Re: Proč jednokolejka?

je to už dost stará trať, po které se jezdívalo ještě s dřevěnou šalinou. Místy by byl s dvojkolejkou asi opravdu problém, protože v některých úsecích jsou hned blízko kolejí stavby nebo silnice. Je to spojení vlastně do přilehlých obcí Ostravy. Obdobně jako jsou třeba některé jednokolejky ČD. Počet přepravovaných není zdaleka tak velký, jako směr centrum nebo městské obvody Ostravy.

0/0
12.4.2008 21:17

Dufi

Re: Re: Proč jednokolejka?

Přesně tak! Je nádherná trať,která končí prakticky v Nízkém Jeseníku. Jezdívá se s ní v létě na vandry, v zimě na lyže...

0/0
12.4.2008 22:18

rozhod

Topolánek a Tošenovský

to zavinili. Nevybudovali druhou kolej.

0/0
12.4.2008 19:14

Muf007

Re: Topolánek a Tošenovský

Ne kolej, ale zabezpečení!!! Nedokázali tam dá ani jednoduchý systém se semafory, když už tvrdí, že na  kompletní zabezpečení nebyly peníze. Zavřít funkcionáře DP a odpovědné z magistrátu.

0/0
13.4.2008 9:27

chassis hunter

Jednokolejna trat je mezi zastavkami

VRESINA - KYJOVICE ZATISI...Pokud ten ridic s tim "kloubakem" jel z Vresiny do mesta,tak urcite nejel po jednokolejne trati,protoze pod pojmem "mesto" si predstavim Porubu a dal,kde ty tramvaje jedou...

Redakce by to mohla opravit,protoze v te chvili by byl na vine ten druhy ridic:-/ 

0/0
12.4.2008 18:28

doktor_bota

Ještěže není ministrem dopravy Džamila.

To by se teprve děly věci...

0/0
12.4.2008 16:35

rozhod

Re: Ještěže není ministrem dopravy Džamila.

Ta by založila na výzkum děr zvláštní úřad.

0/0
12.4.2008 19:12

topič elektrárenský

Drážní inspekce

Kdysi dávno, když ještě nebyla žádná drážní inspekce, si na jednokolejné železniční trati strojvedoucí předávali kolík. Kolík byl jen jeden a kdo ho měl, směl jet. Praktické, levné a spolehlivé.

0/0
12.4.2008 16:07

Dezo-Conka

Re: Drážní inspekce

to jištění by mělo být asi vícenásobné......

Kolik není špatný nápad ,ale je to ztráta času.

0/0
12.4.2008 16:12

Dezo-Conka

Když jsem jel naposledy

osobákem tak v Hrubé Vodě museli vyměnit lokomotivu,neboť ta původní nemohla

vyjet kopec.Přestávku jsem trávili v bufetu 300 km od nádraží........

Když jedu stejnou cestu autem,tak na cestě samá díra,mizerné a nepřehledné

železniční přejezdy.....nejhorší v Lomnici u Rýmařova

0/0
12.4.2008 16:05

Dezo-Conka

Re: Když jsem jel naposledy

Letos zase jen látají díry v asfaltu, v Krahulčí tam dali znáčku "Na cestě se pracuje"

...bohužel největší vyfrézovaná díra,/o celkém bezkolizním průběhu /byla asi 2m

od značky,nejbližší křižovatka je asi 3 km v Dětřichově......známý do té díry vjel..........

Peníze se vyhazují na blbosti ale s lidským životem se vesele hazardujeRv

0/0
12.4.2008 16:05

Dezo-Conka

Re: Re: Když jsem jel naposledy

2 km

0/0
12.4.2008 16:06

všudybyl

Re: Když jsem jel naposledy

300km;-D;-D;-D

0/0
12.4.2008 17:40

rozhod

Re: Re: Když jsem jel naposledy

Viděl jsme jednu díru a ta byla dlouhá 500 km.

0/0
12.4.2008 19:11

caseyjones

Re: Když jsem jel naposledy

TRAMVAJE vlaky a cesty v dírach to je velky rozdil zde je diskuse o nehodě v Ostravě a ne o cestach a jejích dírach

0/0
12.4.2008 17:44

nokia6630

Tošenovský

To máte pravdu,že kraji a předtím od revoluce vládne Tošenovský,podobně je to ve všech krajích republiky,že vládne ODS. Ale p. Tpšenovský nejezdí tramvají a ještě tak naVřesinu- Ćavisov(konečná zastávky). kdyby tam jezdil ,tak je to dávno udělané,tak jako jeho cesta k vile do Třebovic.Peníze se vyhazují ve velkém ale jinde. Dinda:-©

0/0
12.4.2008 14:36

Manstein

Re: Tošenovský

Nema tu trat nahodou na starosti magistrat ?

0/0
12.4.2008 14:41

Zdenda-69

Re: Tošenovský

aha, takže za to může Tošenovský, protože tam nejezdí tramvají  ..... já myslím, že bys měl hodit maila Rokovi, aby svolal tiskovku, kde oznámí celou akci za komplot ODS a zejména Dalíka, vyslat na místo vrtulník, který Tvrdík určitě někde zajistí  a současně vyzve vládu k demisi ..... A že se nepostarali Zedník nebo Kajnar při nástupu, když je to tak "všechno jasné" ..... ? Kolik peněz prodrbali na rekonstrukci ČEZ arény před MS v hokeji, kde se cena vyšplhala oproti původnímu rozpočtu úplně jinam ?

0/0
12.4.2008 15:04

joyFX

jak říkají Němci:

wenn das Kind ertrunken ist, deckt man den Brunnen zu :-(

0/0
12.4.2008 14:33

joyFX

Re: jak říkají Němci:

(až když se utopí dítě, zakrývají studnu)

0/0
12.4.2008 14:34

qoknu

Re: Re: jak říkají Němci:

Přesně tak. A je to ve všem. Musí se něco stát a potom se teprve dělají opatření. U nás je to typické. Nic se nikdy nepředvídá předem.;-€

0/0
12.4.2008 15:02

Manstein

Re: jak říkají Němci:

To je jeste dobre. Nekteri politici ( zejmena zeleni ) by v takove situaci nejspis prosadili celostatni trvaly zakaz tramvaji.

0/0
12.4.2008 14:38

AlterID

72,8 km/h?

Furt dokola...

Rychlosti se při nárazu nesčítají, zopakujte si fyziku.

0/0
12.4.2008 14:27

Manstein

Re: 72,8 km/h?

Ale ta narazova rychlost opravdu byla 72,8km/h, s fyzikou i bez fyziky. Samozrejme to neni stejne, jako naraz 72.8km/h do betonove zdi, protoze se deformace rozlozila na obe tramvaje. Ale je to stejne, jako naraz 72.8km/h do stojici tramvaje.

0/0
12.4.2008 14:36

glos

Re: Re: 72,8 km/h?

Ale je to to same, jako  by narayila 36 km/hod rzchlostí do zdi, pokud by měly stejné parametry (hmotnost, tuhost...).

0/0
14.4.2008 10:19

papazian

Až když se stane tragedie, tak drážní inspekce

a dopravní podnik a místní politici se probudí..., zabezpečení této tratě bylo hazardem s lidmi, svádět to na řidiče tramvaje, že jel prý o něco rychleji je zavádějící a scestné. Proč pro případné lidské selhání lidského faktoru byla trať zabezpečena jak za doby rakouského mocnářství? Byl to hazard s lidmi, aby se ušetřilo, vědomě se toto riziko přehlíželo a dělalo se mrtvého brouka. Nyní drážní inspekce má výhrady..., jak hezké a laskavé... A proč je neměla dříve? Proč nezastavila provoz na této adrenalinové trati?

0/0
12.4.2008 13:57

Zdenda-69

Re: Až když se stane tragedie, tak drážní inspekce

ale prldajs adrenalinové - řádově desítky let se tam nic zásadního nestalo. Proč se u nás musí všechno šponovat od zdi ke zdi ? Zabezpečení tam dát, samozřejmě - ale i to zabezpečení se musí dodržovat, i při něm se ale může stát problém - udělá chybu dispečer anebo řidič přehledne znamení.... na co se bude poukazovat potom, to už teda nevím .....nikdy to nebude na 100%.  Prostě dosud trať fungovala v závislosti na přesnosti lidského faktoru, který jednou během mnoha let selhal.     

0/0
12.4.2008 14:24

Dezo-Conka

Re: Re: Až když se stane tragedie, tak drážní inspekce

Mýlíš se.Nebylo to poprvé co tam jely 2 tramvajky proti sobě,na rovném úseku se ale řidiči viděli na dálku a měli čas zastavit.

0/0
12.4.2008 15:49

Zdenda-69

Re: Re: Re: Až když se stane tragedie, tak drážní inspekce

nauč se číst, však já nepíšu, že je to bůhvíjak ideální. Však ono to bylo hodně o tom, že ta trat´je v drtivé většině jednokolejného úseku přehledná a řidič je schopen při dodržení ostatních podmínek zastavit. Jen prostě odmítám vyloženou hysterii, nic víc. Daleko větší složitosti orientaci jsou třeba ve vyhlášce - přednost tramvaje před chodcem. Na silnici jde v autě o život daleko víc.  Já nevím o co ti jde. Však souhlasím se zlepšením "značení", ale ani to nezabrání možnosti problému na plných 100%, jak tady někteří prezentují. Co budeš říkat, až to zvorá dispečer nebo řidič přehlídne návěstidlo ? Takže zlepšení ano, ale nenamlouvejme si, že to je všemohoucí řešení a 100% jistota..... jen pomocné .....   už chápeš podstatu ?  

0/0
12.4.2008 16:21

Dezo-Conka

Re: Re: Re: Re: Až když se stane tragedie, tak drážní inspekce

Mezi Libercem a Jabloncem je také jednokolejka.Je tam ovšem zařízení,které

vypne proud,pokud na trati jsou 2 tramvajky.Proč to není v Ostravě ?

0/0
12.4.2008 16:25

Zdenda-69

Re: Re: Re: Re: Re: Až když se stane tragedie, tak drážní inspekce

zeptej se na magistrátu a dopr.podniku, ne mě. Co jiného než peníze? Však ať tam je, tím líp, já nejsem proti, takové zařízení by bylo nejlepší z variant. Já se ti pouze snažil naznačit, že je spousta jiných kritických míst a situací a i více, než trať linky č. 5.  Nic víc, ani méně. Ale z některých by jeden nabyl dojmu, že šlo spoustu let o jízdu hrůzy a trauma na každém metru. Což je hloupost.

Na druhou stranu není složité pravidlo, že když je dána konkrétní stanice jako místo, které je v místě 2-kolejné a kde se tramvaje míjejí, tak ze svého fleku z té stanice prostě nevyjedu, dokud se s kolegou navzájem nepozdravíme a neprojedeme kolem sebe. I kdybych měl chytnout zpoždění a i když nevím, co se tomu druhému možná stalo a než dostanu informaci od dispečera, co se děje..Pokud tohle dodrží oba řidiči za sebe v tom konkrétním místě, tak nemůže logicky dojít ke srážce na jedné koleji. Samozřejmě za předpokladu, že v jednom směru je na trati vždy jen jeden spoj (tzn. dva dohromady)     

0/0
12.4.2008 16:57

caseyjones

Re: Re: Re: Re: Až když se stane tragedie, tak drážní inspekce

jestli budou mit chodci přednost před tramvaji tak budem chodit pěšky protože si nikdo nevezme natriko ty mrtve, kteři budou před tramvaji přechazet v představě že ta tramvaj bude stat hnet přitom tramvaj při 40 km rychlosti má brzdnou drahu mezi 20 až 27 metry a auto ma asi 3 až 5 metru a to si myslim je dost velkej rozdil asi jsi nikdy neřidil tramvaj tak se poptej i jinych řidiču ja to dělal tak vím co pišu a v dnešni době se divim že to ještě někdo má odvahu dělat

0/0
12.4.2008 17:55

baluspk

Rudá Ostravská radnice

No jsem zvědavý, jaké důsledky pro sebe z  toho maléru soudruzi na Ostravské radnici vyvodí, v čele radnice jako primátor sedí kovaný člen ČSSD a prakticky posledních dvacet let je ostravská radnice rudá. Nyní jim můžou jejich rudí voliči poděkovat !

0/0
12.4.2008 13:55

Zdenda-69

Re: Rudá Ostravská radnice

Dvacet let ne, před Zedníkem byl dost dlouho primátorem Tošenovský (krátce po něm na chvíli Vlček) a většinu měla ODS, sosani tam mají křehkou většinu poslední dvě období (nebo už tři ?? letí to...). Ale ne dvacet let ...... šmarja nestraš

0/0
12.4.2008 14:18

Piwosch

Re: Rudá Ostravská radnice

Pouze zapomínáš, že je tam úzká spolupráce s ODS(Ženatý), dlouho tam taky kraloval Tošenovský a Vlček (ODS). Dokud bylo co prodávat, tak se jim dařilo...Takže na radnici moc rudo zas tak není...

0/0
12.4.2008 19:13

stev

Letitá nečinnost ostravského magistrátu nese své ovoce?

Letitá nečinnost ostravského magistrátu, vlastníka tratě, má pochopitelně své důsledky. Především trať už mohla být zabezpečena před lety. Dnes se to bude flikovat a flikovat telefonováním dispečerovi. To ale není žádné řešení. Jen tutéž chybu múže udělat někdo jiný - tentokrát dispečer.;-€

0/0
12.4.2008 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.