Diskuze
Jedna ze sražených tramvají překročila rychlost, policie podezírá řidiče
Děkujeme za pochopení.
someone_else
Ať se p. Vaštík nezlobí,
ale sedmdesátiletým argumentem šermuje vždy jedině ten, kdo se bojí zodpovědnosti. Zároveň totiž svým postojem potvrzuje, co už řekli jiní: byla to jen otázka času. Z řečeného pak vyvstává velice případná otázka, zda není škoda, že tu tramvaj neřídil on sám. Pane Vaštíku, Vaše židle už dnes hřeje trochu jinak, pravda?
Lord Helma
Upřesnění
Pro všechny, kteří jsou trochu mimo mísu:
Jeden z diskutujících tu blekotá o honosných ziscích DPO. Nenechte se vysmát. Zkuste srovnat, jak fungoval DPO před deseti dvaceti lety a jak dnes. Tam jsou ty vaše honosné zisky - v dopravních prostředcích, ve vybavení... A doatece od města jsou honosný zisk? A že řidič je mameluk, který nedodržel předpisy je jen jeho chyba a nezaslouží si žádnou lítost. Ono slepé spoléhání na techniku je mnohem zhoubnější, než současný stav na ostravské trati. Další se tu rozčilují nad nezabezpečením trati. Tak za prvé tuto trať schválil drážní úřad a to včetně způsobu provozu a zabezpečení. Za druhé jaký jiný více viditelnější signál než celou tramvajovou soupravu, která přijela z protisměru by jste už chtěli?
Děsí mě naprosto bezbřehé spoléhání na techniku, výsledkem jsou čím dál tím větší havárie a neštěstí. Ona i ta technika není neomylné, vždy ji vyrábí, obsluhuje a programuje člověk a ani ta závada není vyloučena.
Lord Helma
Re: Upřesnění
Tato trať byla kdysi provozována jako klasická železniční, byla ještě o 7,5km delší a vedla městem (Poruba a Svinov), dnes má jen 10,5km. Na každé výhybně (bylo jich celkem 5) byla stanice včetně výpravčího, na konečné v Zátiší (Kyjovice) bylo nádraží a ve Svinově bylo tramvajové nádraží hned vedle železničního včetně velké vozovny a dílen. Navíc po této trati až do roku 1972 (77 nevím teď přesně) jezdily nákladní vlaky. A vše v pohodě. Jenže potom v rámci úspor se nádražní budovy prodaly, lidi vyhodili (to bylo už v roce 1986) a začlo se jezdit jen podle jízdního řádu. Asi by to fungovalo dál, nebýt tak zoufalého přehlédnutí řidiče, který neviděl, že mu na druhou kolej nepřijela souprava, asi se už viděl ve vozovně, protože podle fotek jeho souprava zatahovala do vozovny.
__XXXX___
Tak vám teda nevim
kdo si tu ze mě utahuje. To fakt budou řešit, jestli řidič jel o 1,6 km/h víc? Jestli jo, tak už teda fakt nevim, kde to žiju....
burian2001
Zabezpecovaci system
Kazda podobna nehodova udalost je vzdy souhrnem udalosti. Jedno je
treba konstatovat na zacatku: zadne zabezpecovaci zarizeni neni
nikdy prosto lidskeho faktoru ( i to sebedokonalejsi). Ale na druhe
strane, cim je slozitejsi, tim se moznost chyby jak lidskeho cinitele,
tak techniky, nacita.
Horolezec-29
Povinnost kontrolovat podřízené
mají právě nadřízení. Ti berou za svůj díl odpovědnosti za provoz i za podřízené tomu adekvátní plat, tedy i vedení DP musí stát před soudem a vysvětlovat..
Hodit to na řidiče je typicky české v tom našem ČUNKYSTÁNU !
Proto volám: pozůstalí, BRAŇTE SE A NENECHTE SI ZACPAT PUSU PÁR KORUNAMA!
toyota
Proč!!!!!!!!!!!!!!
Nikdo se nezabývá tím proč se to stalo.Viník je "jasný".Proč se dispečer nezajímal o to,kde je tramvaj a proč má zpoždění.Původně měl soupravu jedoucí z Vřesinské zdržet.Nejdříve měla dojet na konečnou souprava od Kyjovic,odevzdat klíče.Taky jsem na té lince jezdil a tak se konyrolovaly dojezdy.Když jsem měl 9let tak mi tramvaj zabila otce takže chápu žal ,ale nikdo nepochopí,že ten kluk má zničený život protože do smrti bude mít ty vteřiny před očima.Pokud neskončí v léčebně,kdo si ho všimne coby "vraha" Úmyslně to neudělal,ale trestán bude hůř než ten co úmyslně zabije. Jezdím jako profiřidič 34let takže vím o čem mluvím.Přesto,že na té trati je stejný systém od počátku,není taky podíl města, jako zřizovatele,na nedostatečném zajištění bezpečnosti? Tam i na vedení DP Ostrava je díl zodpovědnosti za tuto tragédii.
0608
Re: Proč!!!!!!!!!!!!!!
Podle jízdního řádu a době nehody by to dispečer neměl šanci stihnout protože tramvaj jedoucí z Poruby měla vyjíždět 17:45 a měla být za 5 minut ve Vřesině kde se měla potkat s protijedoucí tramvají která z Vřesiny v protisměru má jet 17:50 podle času nehody vyjela tramvaj z Vřesiny s jedno až dvou minutovým zpožděním a dispečer který poslal na trať tramvaj z Poruby zhruba 17:49 neměl šanci nehodě zabránit jinak než kontaktovat oba řidiče za jízdy pokud by ale věděl že tramvaj z Vřesiny vyjela na trať což zřejmě nevěděl a pokud ano byla to jeho chyba. Nehodu zřejmě zavinil řidič jedoucí z Vřesiny který měl čekat (mimochodem je to tak vždy že tramvaj jedoucí z Vřesiny do Poruby čeká) Problém je v tom že na trati není žádné zabezpečovací zařízení žádný semafor zkrátka nic pouze cedule "POZOR NA KŘÍŽENÍ" což je myslím si dost málo.
komentary
hamba!!!
– až nyní bude trať vybavena zabezpečovacím zařízením
– až nyní, kdy musely vyhasnout tři lidské životy, z toho jeden mladistvý – až nyní bude Ostravský dopravní podnik ze svých honosných zisků investovat pár desítek tisíc na zabezpečení trati!
Styďte se vy hovada z úseku plánování a bezpečnosti provozu Ostravského dopravního podniku – soudit tento případ, tak by jste se z této hnusárny nevykopili vy hovada hovadské!
Lituji všech obětí, vč. řidičů tramvají, kteří nejsou ničím jiným, než oběťmi dlouhodobého postoje Ostravského dopravního systému k (ne)bezpečnosti přepravy pasažérů. Policie by měla zahájit trestní řízení především s manažery plánování a bezpečnosti provozu Ostravského dopravního podniku – je hambou vinit v celé této věci jen řidiče tramvaje!!!
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch
Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...
Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti
Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...
Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat
Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!