Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Angličtina s Dr. Bobem: Naučte se frázi „maká jako šroub“

I v dnešní lekci angličtiny se Dr. Bob věnuje frázím, s nimiž se můžete setkat v hovorové angličtině. Tentokrát si pro vás Amík z Floridy připravil v krátkém videu dvě fráze, které se zaměřují na vaše pracovní nasazení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osvetitel

Ta fraze stema "fingers"neni tak lidova jako ta "ass"

ale pouziva se ve "slusnejsi" mluve , zrovnatak jako ten "pes" od The Beatles.

0/0
10.4.2008 20:48

micnad

I work my ass off, not some fingers and bones....

0/0
10.4.2008 20:35

kontrola_nemocnych

shut the fu*/ck up

ju motofoko

0/0
10.4.2008 18:29

krabathor

tuhle frazi sem nikdy neslysel

hmm, tak tuhle frazi sem v zivote neslysel. Zato sem slysel "work your ass off" :-)

tohle nema s vyukou anglictiny absolutne nic spolecnyho, za prvy pokud se kazdej tejden naucis jednu vetu tak ti bude trvat tisic let se naucit anglicky, za druhy 90% sou sice fraze vtipny, ale absolutne nepouzitelny. Jako treba tahle.

Na druhou stranu je to sranda tenhle porad, vo tom zadna. Akorat to proste neni vyuka anglictiny.

0/0
10.4.2008 13:13

vver440

spíš by se měli lidi učit frázi

je línej jako státní úředník:-)

0/0
10.4.2008 12:35

Páya

Americka vs. britska anglictina

Ja radeji britskou...

http://www.youtube.com/watch?v=4w9b866uXJ0&feature=related

0/0
10.4.2008 11:35

krabathor

Re: Americka vs. britska anglictina

Ja zase radeji americkou... preference v tyhle oblasti nejspis pochazej z toho, co se naucis driv. Nejdriv jsem zil roc v USA kde sem se naucil anglicky, americky anglictine rozumim jako cestine, a i kdyz ted uz rok ziju v Londyne, tak je americka stejne furt blizsi. Mnohem snadnejs ji rozumim a i se mi mnohem vic libi.

0/0
10.4.2008 13:15

fomacka

Re: Re: Americka vs. britska anglictina

A nejses tak trosku "full of shit"? Vidis a hned jedna docela dobre upotrebitelna fraze pro "vsudebili", a svetaky cechy;-D

Kdyz uz jsi po roce rozumel anglictine jako cestine.... (Nejdriv jsem zil "roc" v USA ?) a po dalsim roce porad poradne nerozumis britske anglictine?:-/ Co se takhle bavit s nekym z Huston,  Tennessee or Alabama? Jestli mas problem rozumet britum, tak bys to urcite neprezvejkal "fast enough" od nejakeho z techto rodaku......

Go F yourself bouraku

0/0
10.4.2008 14:31

svazak1

Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

Ja byl dlouho v Georgii a je pravda ze nez neco mistni dorekli tak sem skoro usnul...

0/0
10.4.2008 16:08

boubin1362m

Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

nenadaval bych mu, s ostatnim souhlas ! Za rok se naucit anglicky, k tomu musi byt mimoradny talent a i ten nerekne  -' rozumim  jako cestine ' ... navic cim vic se do ciziho jazyka pronika, tim vic leze na povrch to, co jeste neumim ...:-)

0/0
10.4.2008 21:14

fomacka

Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

My apology....Necham se vzdy unest, kdyz ctu tyhle svetaky....Mas pravdu. Po dvaceti letech v anglicky mluvici zemi bych sam takovou kravinu rict nemohl. Za ta leta slysim anglictinu jako cestinu (neumim,...SLYSIM, v tom je ten rozdil..), ale porad me zarazi sem tam vyraz, ktery jsem neslysel. Podle toho, v jakem okruhu lidi se pohybujes.... Sam urcite vis, ze u docela velkeho procenta lidi vystacis s velmi "omezenou" slovni zasobou.....To plati urcite i u cechu...Jenom me muzou vzdycky vytocit tihle svetaci:-/  Posledni dobou me morduji ta pocestena anglicka slova. Vsude na nekterych diskuzich na iDnes ctes, jak cesi nechteji lezt nikomu do zadnice apod. Tak proc nepouzivaji slova, ktera jsou ceska a ne "kouc", "hapening", "vytuneny" apod. Je mi z toho na zvraceni. Stari lide urcite ani nevi, o cem na te televizi kolikrat mluvi. Aby meli slovnik....

0/0
10.4.2008 21:44

krabathor

Re: Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

sem rad ze sem te vytocil :)

ty me ale ne. I kdyz mluvis uplne vo necom jinym nez ja. Nicmene necham to bez dalsiho komentare.

0/0
11.4.2008 17:15

krabathor

Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

Mimoradny talent?? Ze vsech lidi co znam co stravili rok v USA, tak se naucili uplne vsichni.

Nesmis ovsem travit ten rok s dalsima cechama, polakama a kolumbijcema na stavbe nebo hospode, tam se fakt nic nenaucis.

A veta ze americky anglictine rozumim jako cestine se nijak nevylucuje s tim, ze toho spoustu neznam.

0/0
11.4.2008 17:13

fomacka

Re: Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

No, kdyz se tak placas po rameni, tak aby jsi neskoncil se zlomeninou.... Jinak kdyby jsi tu nejakou dobu zil, tak by jsi vedel, ze cesi spolu moc nedrzi, protoze je to banda zavistivcu a ja se na o tom  na svetle vyjimky pred 20 lety sam presvedcil.... Jinak jses zase dalsi pablb, ktery si mysli, ze cesi a polaci apod. delaji jenom nekde na stavbe.... Tam asi delas ty, proto te to hned napadlo. A s tim, co povidas, ze znas vsechny, co se tu za rok naucili anglicky jako cesky? Co dodat? Nespadla ti nejaka ta cihlickana hlavicku?;-D Nebo byli vsichni ze stejne vesnice , kde mate jen jedno prijmeni;-D;-D;-D

0/0
11.4.2008 17:33

fomacka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

Mel by jsi se spis naucit poradne cesky.... myslim tim spisovne....Abys nevypadal jako z te hospody o ktere pises...  ty "VO NECOM"  :-/;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
11.4.2008 17:36

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

ziji v anglicky-mluvicich zemich jeste (mnohem) dele nez ty a musim priznat, ze v tom co pises je velky kus pravdy.  Nezda se mi ale, ze zavist je ten duvod proc Cesi v zahranici moc nedrzi pohromade; spis proto ze ceska komunita byla vzdycky jak jedna vesnice a sama drbarna. Nekteri Cesi se vzdycky holedbali jaka byli doma velka zvirata a to se po case stane hodne otravnym, ale nevidel jsem ze by jim to nekdo zavidel. Naopak jsem slysel reakce jako: "co jsi byl, to mas za sebou. Jestli se ti po tom styska, vrat se. Dokud jsi ale tady, tak koukej cim chces byt a prestan kecat."

Mozna, ze zavist se do toho vkradla az po skonceni totace, kdy si Cesi mohli zacit jezdit volne do sveta a nejvic se projevil rozdil mezi majetnymi a nemajetnymi cestovateli. Mezi starousedliky zavistiva revnivost nepanuje. Snad proto, ze vsichni jsme vyjeli ven jen s minimem a nekteri (zvlast 48-nici) jen s tim, co meli na sobe a mozna par fotek a mamincin snubni prstynek v kapse.

0/0
11.4.2008 23:59

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglictina

Krabathor ma pravdu v tom, ze kdo se nedrzi ceske spolecnosti, "nauci" se anglicky do roka. Uvozovky jsou tam umyslne, protoze se jedna jen o "simple English". Clovek se dorozumi pro svou praktickou potrebu, umi se vyjadrit v souvislych vetach ve familiarnich okolnostech a dostatecne se domluvi na cestach, aby se neztratil.

My, kteri zijeme v cizine dlouhodobe ale dobre vime z vlastni zkusenosti, ze v pomeru ke skutecne znalosti anglictiny, % znalosti po roce je strasne nizke. Kdo chce, at se otestuje: precte si nejakou novelu v anglictine, zajde si do divadla na cinohru, precte si ruzne aktualni uvodniky v serioznich novinach...

K dosazeni vyssi urovne je nejlepsi se zapsat do nejakeho kvalitniho kurzu, protoze cizi jazyk neni jenom o komunikaci se spolupracovniky a kecani v hospode.

Take je jasne, ze komu dela potize ceska gramatika a pravopis, tomu bude o to hure s gramatikou a pravopisem ciziho jazyka, protoze ho v tom pripade ani dobry kurz nespasi.

0/0
12.4.2008 0:31

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americka vs. britska anglict

souhlasim s fomackou, ze je velky rozdil mezi "slyset" jazyk tj. pochytit ruzna slova a z toho si pak dat dohromady vyznam a skutecne sledovat konverzaci slovo od slova, myslet plynne v anglictine a byt si vedom ruznych odstinu pouzitych vyrazu.  Co se tyce anglictiny v zemi jejiho vzniku, nebo jejich ruznych zamorskych verzi...zalezi na tom, na co si kdo zvykne. Osobne povazuji BBC English za nejcistsi a nejsrozumitelnejsi. Zamerne reprezentuje  spolehlivy standard ciste anglictiny, protoze vysila do celeho sveta a v mnohych zemich lide pouzivaji vysilani BBC k vyuce anglictiny. Proto jejich hlasatele musi mluvit s vyslovnosti nezbarvenou zadnym mistnim prizvukem.

0/0
12.4.2008 0:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.