Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U zásuvky na 220 V nepomůže encyklopedie

Všichni říkají, že by se malé děti neměly mlátit. Souhlasím. Leckdo tvrdí, že na ně máme být hodní, snažit se jim vše nějak rozumně vysvětlit. No, nevím. Občas totiž domlouvání nefunguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moše

Tak tak

Nejlepší prevence je osobní zkušenost. Jednou dostane ránu a vícekrát se k zásuvce nepřiblíží. A rodič ať doufá, že to netrefí srdce v mezipoloze;-D;-D

0/0
5.10.2008 21:34

PantheraLeo

Ať si skusí co umí 220 (reda 230)

já bych ho nechal, ať dostale šlupu, však on si přáště dá pozor, pokud sedí na koberce, je sucý a sahne na fázi tak se nestane nic ... prostě ho to kopne .. a pak si to bude pamativat

0/0
5.10.2008 21:27

barbudo

Je obdivuhodné, jak dlouho některé informace přežívají ...

... 220 V už nemáme nějakých 15 let ...

... vteřina je  pouze jednotkou úhlu 33 let ...

... kalorie není jednotkou ničeho 33 let ...

0/0
7.4.2008 18:48

Železobetonová Krysa

Re: Je obdivuhodné, jak dlouho některé informace přežívají ...

Jistě a . Sekunda je podle soustavy SI definována jako doba trvání 9 192 631 770 period záření, které odpovídá přechodu mezi dvěma hladinami velmi jemné struktury základního stavu atomu cesia 133. Tato definice předpokládá cesiový atom v klidu při teplotě absolutní nuly. - to je tady fakt zásadní.;-D

0/0
7.4.2008 19:34

barbudo

Re: Re: Je obdivuhodné, jak dlouho některé informace přežívají ...

... jojo, se mi přitom počítání přetočil yntýžr ...

0/0
7.4.2008 20:38

kolacos

ja bych ho nechal at si sahne, toho vyskoli samo

neni lepsi trest a nic nepusobi preventivne lepe nez si to sam na vlastni kuzi vyzkouset a nabit si cumak, a vickrat se k zasuvce ani nepriblizi ;-D;-D;-DR^

0/0
7.4.2008 18:35

Věštkyně Roxxi Laveaux

Souhlas

Souhlasím s myšlenkou autora

0/0
7.4.2008 18:30

Bouše

Vzpomínám si na jeden kreslený vtip (myslím, že Renčínův):

Na prvním obrázku stojí otec s kabelem, zastrčeným v zásuvce a na druhém konci kabelu jen holé dráty. Otec říká svému malému synovi, který stojí vedle něj: "Synku, život dává různé rány." Na druhém obrázku je vidět, jak přikládá konec kabelu k tělu syna a říká: "Tohle například je elektrický proud."  ;-D  

0/0
7.4.2008 11:32

12345hanka

Re: Vzpomínám si na jeden kreslený vtip (myslím, že Renčínův

Tak já si zas vzpomínám, jak stejný strejc strká dráty do zásuvky a komentuje to, že když se teď hledají ty konsensy, on by rád smířil plus a mínus v elektřině.

0/0
7.4.2008 17:51

opportunity

Re: Re: Vzpomínám si na jeden kreslený vtip (myslím, že Renč

;-D;-D;-D

0/0
7.4.2008 18:38

gagaryn

***

nejlepší je udělat celý rozvod 24 V. Obtížně se shánějí ale spotřebiče.;-(

0/0
7.4.2008 11:21

kill7

Re: ***

já mam všechno na plochou baterii

0/0
7.4.2008 11:31

Bouše

Re: Re: ***

Já šlapací kolo :-)

0/0
7.4.2008 11:38

Monstrum Anonymič Anonymov

Jak zachránit dítě před úrazem elektrickým proudem.

Preventivně dítě zastřelit. :-P

0/0
7.4.2008 11:17

Bouše

Já jsem své malé děti od zásuvek

brutálně neodtrhoval, ani jsem jim žádnou "nešupnul". Pro svůj klid jsem prostě všechny dostupné zásuvky preventivně uzavřel plastovými "záslepkami". Rozhodně bych nespoléhal na to, že nějaké "šupnutí" zbaví dítě pokušení udělat stejnou věc znovu. :-)

0/0
7.4.2008 11:12

petyo

Re: Já jsem své malé děti od zásuvek

Ty taky nejsou všemocné. Kabel od vysavače se někam strčit musí.

0/0
7.4.2008 11:14

Bouše

Re: Re: Já jsem své malé děti od zásuvek

Za tím účelem je k záslepkám dodáván speciální klíč, kterým se dají v případě potřeby vytáhnout. U nás to takto fungovalo úplně v pohodě.

0/0
7.4.2008 11:26

12345hanka

Re: Re: Re: Já jsem své malé děti od zásuvek

V pohodě to taky funguje šroubovákem, špičkou některých nožů, pilníkem od manikůry... prostě co už si taková vynalézavá ratolest sežene :-)

0/0
7.4.2008 17:53

Komár 1981

"Vytřepnutí" proti omílání? Ano.

Asi budu děsný otec.

Ale myslím si, že dítě není tak nějak připravené na sáhodlouhé citace z encyklopedie.

Rodič s ním potřebuje pracovat efektivně. Tj. nastíněná krizová situace z mého pohledu:

samozřejmě co nejdříve (bleskovou rychlostí) odstranit jak klíč, tak dítě z dosahu zásuvky (o preventivním zašpuntování zásuvky jindy...). Jednoduše sdělit, že tohle se nedělá, že je to ošklivé a nebezpečné (dítě opravdu nezajímá, zda máme v zásuvce 230 nebo 220 voltů). Vytřepání či drobný trest v případě, že to dítě chce i přes zákaz zkusit znovu je na místě (btw. nemám rád lidi, kteří děti bijí hodně, ale výchovný pohlavek používaný s rozmyslem je dle mého názoru nenahraditelný).

0/0
7.4.2008 11:03

Monstrum Anonymič Anonymov

Adrenalinový sport

Strkání prstů do zásuvky je dobrý adrenalinový sport.:-P

0/0
7.4.2008 10:57

J i ř í

230 V

Už 15 let nemáme 220, ale 230 V. Jinak je článek dobrý.

0/0
7.4.2008 10:54

Bouše

Re: 230 V

Za normálních provozních podmínek musí být napětí v síti v povolené toleranci ± 10%, tudíž napětí se může pohybovat v rozmezí od 207 V do 253 V.

0/0
7.4.2008 11:22

kill7

Re: Re: 230 V

jistě ale ten střed je 230 a ne 220

0/0
7.4.2008 11:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.