Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromé radary z měst nezmizí, stoupnou si za ně policisté

Nejvyšší správní soud minulý týden rozhodl, že doklad o měření rychlosti vystavený soukromou firmou nelze uznat jako důkaz pro uložení pokuty. Verdikt ale neznamená, že soukromé radary z českých měst zmizí. Většina radnic si je totiž pronajímá a obsluhují je městští strážníci, kteří měřit mohou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sob1111

bacha na Mělníku

Tak jsem si včera taky užil fotografování. Bez ohledu na to, že jsem pochybil (překročil jsem rychlost na železničním přejezdu bez závor, kde je povoleno 30 km.h-1), je umístění radaru s odůvodněním, že se "sníží hlučnost přejezdu", "zvýší bezpečnost" apod. nesmysl: radar je jen v jednom směru, ačkoliv i z opačné strany se dá rychlost hravě překročit (jde o přehledný úsek na obchvatu města), město před zprovozněním radaru odstranilo značku upozorňující na nutnost jet 30 km.h-1 (značka tam být přece nemusí, jak to zdůvodňují úředníci), radar má město v nájmu (kolik a jak asi platí?)...

Takže: dávejte si pozor v mělníku na "obchvatu", tedy na silnici podél kolejí, lokalita Malý Spořilov. Jak jsem zjistil, je už dost populární, protože město si, ale to je můj subjektivní názor (i kdž zdaleka nejen můj), vytvořilo zatím neprůstřelnou možnost snadného přísunu peněz do městské pokladny a nepochybně i oné soukromé společnosti, které radar patří.

0/0
9.4.2008 14:28

pvl1

Pokuty se zpožděním by neměly být povoleny

Jak se můžete bránit, když Vám po půl roce přijde fotka z radaru nebo zákazu zastavení?

0/0
8.4.2008 9:32

CuoreSportivo

Nová daň

Skutečnost, že se městký ksichti mohou vybírat pokuty v dopravě od počátku znamená, že tuto skutečnost města a obce pojala jako novou daň, nový zdroj příjmů do své kasy. Zcela tak mizí původní určení, tj. bezpečost provozu. Ostatně to české s každým vy/j/e/.bat je zřejmé. :-/

0/0
8.4.2008 8:49

casey_ryback

Re: Nová daň

jsem zajedno. Podle mého názoru je nejefektivnější kombinace radaru a semaforu, na kterém je červená, dokud řidič nesníží rychlost na 50 km/h. Rychle jezdí většina z nás, ale červenou projíždí jenom pár neukázněnců.

Takže výsledek:  99% řidičů jede povolenou rychlostí, ale příspěvek do městské kasy nula. Proto se raději pronajímají radary a měšťáci s nimi sedí na rovných a přehledných úsecích, kde jede každý rychle. Namísto toho, aby někde u školky pomáhali na přechodu, nebo na náměstí dávali pozor na kapsáře.

Bezpečnost nikoho nezajímá. Jde o prachy :-( A vo tom to je :-(

0/0
8.4.2008 14:45

pius99

bezpčnost v ČR

Loni jsem mimo republiku najel cca 7 000 km, za tu dobu jsem nepotkal ani jediný radar, ani jedinou akci krišpín. Sotva jsem vjel do banas langers public tak mezi Kúty a Brnem  2 x měření, v Brně na Vídeňské další. :-))))  To , že jen portugalci mají víc nehod dokazuje, že měření rychlosti pro bezpečnost neudělalo ani ň.

0/0
7.4.2008 23:45

rudastraka

Re: bezpčnost v ČR

to je zvlastni

ja loni najel cca 50tis, z toho zmeren cca 5x, z toho 1x bodove ohodnocen

letos nevim ze bych byl zmeren

v akci krispin se vyzivali socbolsevici

0/0
8.4.2008 0:29

pius99

hi hi hi

vše ve jménu peněz.  Tady nejde o bezpečnost, tady jde o  vybírání pokut. Nejlepší obrana je, jezdit od radary předpisově, nvestovat do antiradarů, vybavit se CB stanicí . A mentálně postižení, pokud nebudou vybírt daně (pokuty) se stanou pro magistráty řítěží- holt jejich provoz bude nerentabilní. ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.4.2008 23:38

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Aha ......... to je to samý, jako kdybych chtěl

jezdit autem, které zatím nemám   .............. vyřešil byych to tím, že bych si vzal auto z půjčovny a platil pronájem R^

Já nevím, co ty vobyčejný lidi blbnou, že si kupujou vlastní auta, ať už za hotový, nebo na leasing  .................... vždyť musí být mnohem výhodnejší si je pučovat, jako se pučujou radary !

0/0
7.4.2008 21:53

medved_cz

Re: Aha ......... to je to samý, jako kdybych chtěl

Autopujcovna si musi ze zakona vest evidenci komu automobil pujcuje (ze zakona o ucetnictvi) a zapujcni smlouva je psana bud na konkretni fyzickou osobu (a pod smluvni pokutou muze ridit jen ona) nebo firmu (ktera ma povinnost vest knihu jizd - opet jmena ridicu).

Takze u zapujceneho auta lze snadno dohledat konkretniho ridice. A pri vymluvach zaplatis na pokutach mnohem vice.

Druha vec je ze zminene informace muze pouzit schopna policie a ne ta nase banda flakacu.

0/0
8.4.2008 9:24

cejkis

Chtěl bych měřit odstupy :)

To by bylo peněz ;-D Nepoučitelní čecháčci! Stále nalepení homosexuálové na před nimi jednoucím zadku ;-D A pak prej, že je 4% buzíků. Houby, 90% Čechů jsou buzny! 

0/0
7.4.2008 21:28

doktor_bota

Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

Víš, když jezdíš se svým rezatým Favoritem 60km/h prostředkem silnice, kde je limit 90, tak se nemůžeš divit, že potkáváš tolik "buzen". Prostě potkáváš bohatší lidi (tzn. i důchodce, nemocné...).

0/0
7.4.2008 21:48

cejkis

Re: Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

Takže milý homosexuální jedinci, tvá snaha každého s jiným názorem označit za chudáka, socku, svoloť, komunistu, bolševika atd. je nanejvýše trapná. Nepotřebuji ti psát v čem jezdím a dokazovat si něco, co si evidentně potřebuješ dokazovat ty. A když už přemýšlím o tom, co jsi napsal, tak věz, že ikdyž potkáš na silnici vola jedoucího prostředkem, tak nemáš právo ho ohrožovat tím, že se na něj nalepíš!

0/0
7.4.2008 21:53

pius99

Re: Re: Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

R^bezpečný odstup? kolik to je metrů, centimetrů ? Jezdím , zvláště těm, co jdou jak s hnojem, nedávají blinkr  nalepen za pr-de-lí  setsakra natěsno. Už víc jak 30 let. Asi jsem tedy buzna, komač, pták, ( vyber co libo) . Skutečnost je ta, že platím pokuty jen za překročení povolené rychlosti. NIKDY (mám sedmé auto, najeto cca mil.km, ročně tak 30 000 ve městě , 10 000 mimo město, ) NIKDY jsem nikomu neudělal ani škrábaneček, ani ťuk. Zato do mě, právě takoví co ječí, že těch 5m od jejich zádi je málo do mě třískaj na parkovištích ze všech stran, protože těch 5 m je pro ně opravdu stršně málo.

0/0
7.4.2008 23:42

medved_cz

Re: Re: Re: Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

Jen svatecni ridic mdleho rozumu nevi, ze bezpecny odstup NENI udavan ve vzdalenosti ale v case. Minimalni bezpecny odstup pro osobni vozy za idealniho pocasi (sic!) je vzdalenost, kterou ujede tento vuz za dve vteriny.

0/0
8.4.2008 9:28

pinguone

Re: Re: Re: Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

:-/  chudacku

0/0
8.4.2008 10:37

CuoreSportivo

Re: Re: Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

Souhlasím s tebou. Každý si myslí, že když se ti natlačí na nárazník tak tě přinutí k rychlejší jízdě. Taky tím rád dokazuje, jaký je frajer a jak ty  - pomalejší vlastně nemáš právo na život. Taky bych všechny tyhle buzny nejraději nakopal okovanou botou do těch jejich pr-d.elí.

0/0
8.4.2008 8:53

bily.trpaslik

Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

Když bys uhnul ve své škodě 105L z levého pruhu, nikdo se na tebe lepit nebude :)

0/0
7.4.2008 21:53

cejkis

Re: Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

Takže milý homosexuální jedinci, tvá snaha každého s jiným názorem označit za chudáka, socku, svoloť, komunistu, bolševika atd. je nanejvýše trapná. Nepotřebuji ti psát v čem jezdím a dokazovat si něco, co si evidentně potřebuješ dokazovat ty. A když už přemýšlím o tom, co jsi napsal, tak věz, že ikdyž potkáš na silnici vola jedoucího prostředkem, tak nemáš právo ho ohrožovat tím, že se na něj nalepíš!!

0/0
7.4.2008 21:54

CuoreSportivo

Re: Re: Chtěl bych měřit odstupy :)

I kdyby tu Š 105 měl, ty nemáš právo jej ohrožovat. Takový dobytek jako seš ty bych rád dostal do ruky. Divil by ses, jak je to nepříjemné se na mě lepit. :-/

0/0
8.4.2008 8:55

tmf

seřídit by je měli

ve vesnici Obora u Doks si také nainstalovali radary, ovšem nějaké šmejdské. Jezdím celkem dost a obvykle mi radary od Ostravy po Plzeň na mých 50 ukazují 46-47 km/h Jen v této pitomé vesnici ukazuje 55-56.

0/0
7.4.2008 21:21

wcbaba

Re: seřídit by je měli

To víš pitomá vesnice pozřebuje peníze

0/0
7.4.2008 21:36

smejkos

mereni

No zrovna dnes mi prisla obalka s cervenym pruhem. Ja proti mereni vubec nic nemam, ale mereni v podminkach CR se ma nazyvat spise sikana a kodove jmeno "rejzujem kde se da". Moc dobre vim, kde to bylo, pac sem toho.....videl. No samozrejme to bylo na 4 proudovce oddelene ostruvkem, nikde nikdo, viditelnost super. Stal prave na tom ostruvku za lampou s laserem a svete div se, nemel vestu. Tedy porusil pravidla a tudiz mereni je k nicemu. Navic mel zaparkovane auto ve vyjezdovem pruhu z cerpaci stanice, ktere sem celou dobu sledoval, co bude delat a proc tam stoji/jede tak pomalu, na tachometr sem ani nekouk. Pochopitelne civilni auto bez houkacek. Takze policajt bez vesty na stredovem ostruvku na ctyrproudovce se zaparkovanym neoznacenym autem na miste, kde nemel co delat. Jel sem asi 70, ktera je bohuzel vyznacena az 100 metru dal. Toto proste se zabezpecovanim bezpecnosti na silnici nema vubec nic

spolecneho. Ale to je asi ohrana pisnicka. 

V Nemecku sem toto nevidel.

0/0
7.4.2008 21:21

Duffy_79

Vozovka je od slova vozidlo

Dnešní společnost je bohužel naprosto sobecká. Vesnice myslí jen na sebe, ale že každý den otravují život tisícům lidí, to nikoho nezajímá. Jezdím autem každý den a kdykoli projíždím vesnicí, ve které mají radar, tak bych nejraději zastavil a šel starostovi nafackovat. Lidi uvědomte si, že vozovka je od slova vozidlo a tudíž tam pěšáci nemají co dělat a pokud se tam náhodou vyskytnou, tak si musí dávat pozor.

0/0
7.4.2008 20:59

cejkis

Re: Vozovka je od slova vozidlo

Až tam budeš bydlet a kdejaký ko... ti bude jezdit kilo přes vesnici, budeš mluvit jinak!

0/0
7.4.2008 21:23

Duffy_79

Re: Re: Vozovka je od slova vozidlo

Já jsem mluvil o 80 a né o kilu. Vždyť při padesátce auto skoro stojí. A to nemluvím o tom, že kdejaká obec si už nasadila čtyřicítku. Nechápu, proč se stále berou ohledy na pěšáky a na řidiče se kašle. Jezdím autem pracovně opravdu častu a sorry, je to prostě moje práce, tak se nedivte, že chci být doma co nejdříve a nechci strávit život v autě a při šnečí jízdě.

0/0
7.4.2008 22:27

David_

Re: Vozovka je od slova vozidlo

Co ma spolecneho sobecka spolecnost s tim ze ty jsi prase a jezdis pres obec mimo povolenou rychlost. Nemyslis ze obce to nedelaji jen pro prachy, ale taky pro to aby jim blbecci jako jsi ty neprejeli deti co se v te obci vyskytuji. Takovou demagogii co jsi zplodil jsem uz vazne dlouho necetl. Kdybys nahodou jel pres nasi obec rad bych kdyby jsi se s tim nafackovanim zastavil ;-€ Z takovejch hovad jako jsi ty mam nejvetsi strach ze jim moje dite vbehne pod auto kdyz mi projizdej kolem baraku 100kou ;-€

0/0
7.4.2008 21:55

Duffy_79

Re: Re: Vozovka je od slova vozidlo

Bohužel Vás zklamu, ale nejsem ani prase a domnívám se ani blbeček. Minimálně mám tolik slušnosti, abych někomu nenadával, když o něm nic nevím. Možná kdybyste se víc staral o své děti a dával na ně pozor, tak by se jim na silnici nic nestalo. A možná kdybyste měl práci, při které musíte jezdit autem často po okreskách, tak byste se o rychlostních limitech vyjadřoval jinak. Bohužel se o rychlostech vyjadřují lidé, kteří sednou do auta jednou za týden a nebo vůbec nemají řidičák :-(

0/0
7.4.2008 22:24

Naked and petrified

My jsme tehdy měli smlouvu, která měřila společně s našimi s

Ja bych chtel mit smlouvu, ktera mi uvari, vypere a obden vykouri. Najde se takova?

0/0
7.4.2008 20:56

moiazza

Naprostý souhlas

Vy, co na měření rychlostí nadáváte, uvědomte si, že takový hulvát závodník může klidně převálcovat jednou vás, nebo vaše dítě. Denně se setkávám s pitomci, co pravidelně jezdí obci 100 km/h  a přejíždí plné čáry. Jen nevím, kdo změří ty, co sami měří druhé. Minulý týden si to v noci podobně jako ti pitomci pelášilo policejní vozidlo. Bez majáku! [>-]

0/0
7.4.2008 20:49

doktor_bota

V obci je to jediné řešení.

Policie na stavbu vlastních stacionárních či polomobilních radarů v kdejaké prdeli nemá peníze, takže si je obce musí pořídit samy. Pak stačí vytvořit "jednomužné" oddělení městské policie a piráti, bojte se. Včera mne v Kopidlnu (městečko kousek od Jičína) předjel dobytek v zatáčce v úzké ulici zhruba stovkou. Kéž se mu jeho spermie promění v mravence - ty malé, zrzavé.

PS: Nedělá mi problém 180 na dálnici, ale jet ve vesnici nad šedesát mi nedovolí svědomí, čert vem zákon.

0/0
7.4.2008 20:25

sdsa

Re: V obci je to jediné řešení.

na takovy kreteny je to stejne na nic. v zatacce totiz ten radar nebude, tam by nevydelaval. Bude prekne na rovince , kde 90% ridicu usoudi , ze muze klidne bezpecne jet 60. Takze na tom spis pordelaji normalni ridici a to prase bude mit stesti :(

0/0
7.4.2008 20:38

doktor_bota

Re: Re: V obci je to jediné řešení.

Tachometrových 60 není obvykle reálných 60 a pokud vím, policajti mají v obci nastaveno zásadně +10. Ne proto, že by byli lidumilové, ale proto, že pokuty za pár km nad limit se jim těžce nevyplácejí.

0/0
7.4.2008 20:47

Babul

Re: Re: Re: V obci je to jediné řešení.

Doktore, víš o tom to, co míváš na podrážce. Policie (městská) má nastaveno 54, protože musí ze zákona odečítat 3 km jako odchylku měřidla. Takže pojedeš 54 a dostaneš flastr 1000,- Kč za překročení rychlosti o 1 km!! Je to ve městě s 50000 obyvateli, blízko Olomouce. A mají těchto radarů zřizovat ještě asi 20.

0/0
7.4.2008 21:03

chrys

Re: Re: Re: Re: V obci je to jediné řešení.

Prostějov už hezkých pár let nemá těch 50 tisíc obyvatel, za to má poměrně značné dluhy, takže to motoristé začnou splácet přes ty radary ...;-O

0/0
7.4.2008 21:10

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: V obci je to jediné řešení.

Nedostanu. Dostal jsem pokutu za 54 týden potom, co začal platit aktuální zákon a nechal jsem si ji dát jen proto, že jsem neznal vše potřebné. Dnes jsem si jistý, že bych u soudu obstál.

0/0
7.4.2008 21:18

Babul

Re: Re: Re: Re: Re: V obci je to jediné řešení.

Ale neobstojíš. A končím s tebou diskuzi, protože s tebou nemá diskuze smysl.

0/0
7.4.2008 21:30

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V obci je to jediné řešení.

;-DR^

0/0
7.4.2008 21:51

medved_cz

Re: Re: Re: Re: V obci je to jediné řešení.

Kdyz Ti policejni radar nameri 54, tak jsi ve skutecnosti mohl jet 57 km/h. A to je prekroceni rychlosti o 14% - to neni malo. Ta odchylka mereni je totiz na OBE strany.

0/0
8.4.2008 9:32

czechian

Měření rychlosti

No jistě, policejní lůza získá levně radary, zaleze za buk a bude dál dělat velké prd. PČR už dávno není oragnizací, dohlížející nad bezpečností občanů. :-© Vývar z pokut za 53km/h v obci je pro policejní přísavky daleko lákavější, než postihování nebezpečného chování na silnicích. ;-ORv

0/0
7.4.2008 19:45

BBEESSIIPP

Re: Měření rychlosti

Pane kolego nejsou to policisté ,kteří chtějí radary jsou to zajisté i Vámi volení zastupitelé a podílejí se na tom jejich pohůnci a těm se říká strážníci. A těm svěřila tuto moc i možná |Vámi volená poslenecká sněmovna;-)

0/0
7.4.2008 19:52

bily.trpaslik

Re: Re: Měření rychlosti

Neřekl bych, že je to v režii poslanecké sněmovny, nýbrž místním zastupitelstvem.

0/0
7.4.2008 21:55

Lanta2004

Re: Měření rychlosti

Dokud budou lidi jezdit jak dobytek a dokud jim zákony budou jen pr smích,tak do té doby je  tu "policejní lůza"  velmi potřebná:-P

0/0
7.4.2008 20:03

zafod41

Re: Re: Měření rychlosti

čím víc se bude buzerovat, tím víc budou lidi jezdit jako dobytek. Rv

Kdy si to už konečně všichni uvědomí.

0/0
7.4.2008 20:06

Mluv, mluv, zajímáš mne!

Re: Re: Re: Měření rychlosti

A konečně se ty největší hovada sami pozabíjí, už aby to bylo. Jenže smutné je na tom to, že občas sebou vezmou i nevinén.

0/0
7.4.2008 20:09

freak2

Re: Re: Re: Re: Měření rychlosti

nejlepší lék na prasata za volantem je plně naložený 40t kamion :-)

0/0
7.4.2008 20:14

zdeseny obcan

Re: Re: Měření rychlosti

Represemi proti obycejnym ridicum se situace zatim jen zhorsila. Police se uplne vykaslala na ochranu lidi pred piraty silnic a stala se z ni banda lapku cihajicich na hradske.

0/0
7.4.2008 20:09

ceskejPigmej

Paradoxem zůstane

že jako prasata potom budou jezdit už jen majitelé radarů, protože to bude nová společenská casta a stejně jako doktoři, nebo právníci se navzájem nepodrazí!

Ale o tom se ví už dnes a počítá se s tím...:-©:-©:-©

0/0
7.4.2008 20:17

drsňák

vzkaz pro prostějovské radní

Není mi jasné chlapci, jak jste přišli na to, že měření rychlosti je výdělečné podnikání. Zajímalo by mě, kdo z Vás a na základě čeho vycítil potřebu instalovat se soukromou firmou do ulic dvacet radarů a pořádně na tom vydělat. 

0/0
7.4.2008 19:27

chrys

Re: vzkaz pro prostějovské radní

je to zřejmě z hlavy jednoho malého zakomplexovaného radního, který když byl sám změřen, jak jede ve městě jako prase, tvrdil že testuje radar ...;-D

0/0
7.4.2008 21:16

BBEESSIIPP

Rychlost je příčina dopravních nehod s vážnými následky ?

Vážení přátelé,

rychlost není hlavní příčina dopravních nehod jejíž vinou dojde k újmě na zdraví, viz statistiky PČR o příčinách nehod. 8-oDůvodem je především nejjednodušší a nejspolehlivější výběr peněz z kapes řidičů a zejména jednoduché dokazování. Dodržování  rychlosti stanovené v zákoně lze jednoduchými úpravami pozemních komunikací. Nehody s úmrtím jsou zapříčiněny většinou předjížděním, nevěnování se řízení a také nepřizpůsobení jízdy vozidla stavu a povaze vozovky (což znamená, že v obci jedete v zatáčce 45 km/hod., kde asfalt je dohladka a mokrý , dostanete smyk, narazíte do kolmé překážky nebudete připoutáni a zlomíte si vaz, např.). Ale také souhlasím, že pokud se bude dodržovat zákonem stanovená rychlost radary jsou na co? A podnikání je kde?

0/0
7.4.2008 19:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.