Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětice ozbrojených chlapců zaútočila na školu v Sydney

Skupina pěti chlapců s baseballovými pálkami, noži a mačetou vtrhla do střední školy v jihozápadním Sydney. Teenageři zaútočili na studenty i učitele, 18 jich zranili a poničili vybavení školy. Podle serveru The Australian není motiv útoku znám. Policie agresory zatkla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

detsky soud dnes zamitl kauci

Utocnici byli 2x 14let, 2x 15 let, 1x 16 let. Jedno 15lete kvitko bylo min. tyden propusteno detskym soudem na kauci za 2 loupeze. Tech 5 bylo dnes obzalovano z celkem 100 prestupku proti zakonu pred detskym soudem (neznam ekv. cesky vyraz pro soud zabyvajici se pouze pripady nezletilych...nekdo muze doplnit ?), ktery zamitl kauci. Jsou tedy pod zamkem.

 V The Age dnes napsali podle vypovedi svedku, ze tech 5 bylo "tichomorskeho vzhledu", tzn nejspis bud novozelandsti Maori, Samoane nebo Fidziane. Podle zprav jsou z chlapecke skoly v sousedni ctvrti a mezi studenty obou skol existuji nekolikalete svary. Tech 5 si "pry" prislo vyridit ucty s jednim mladikem, ktery je "urazil". Ackoliv se tvrdi, ze jeho jmeno neni znamo, jini rikaji, ze kluk nebyl ten den ve skole.

0/0
8.4.2008 12:47

Alein

Etnický původ

No ono by se to možná vysvětlilo, pokud by média zveřejnili fotky pachatelů. Jeslti je to něco tmavšího, tak mě to ani nepřekvapuje. Multikultura v praxi.

0/0
7.4.2008 17:07

captain cook

Re: Etnický původ

viz dole. Fotografie nezletilych se neuverejnuji, bez ohledu na puvod.

Multikulture se v Australii neni mozne vyhnout, zahajily to uz predchozi generace ze vsech koncu povalecne Evropy. Pokud vim, prvni z pristehovalcu, kdo v Australii meli trenice byli rimsti katolici versus protestanti (anglikani). Behem doby to byli Chorvati vs. vsechno co melo napis Jugoslovenski, Rekove vs. jugo Makedonci, Rekove vs Turci atd...jednalo se ale o hlasite skupiny, ne cele komunity.

Vetsina normalnich lidi se v AUS usadila protoze chtela klidnejsi zivot daleko od svaru ve stare vlasti a lepsi zivotni prilezitosti pro dalsi generace. Vzhledem k tem nejakym 160 narodnostem v AUS (nebo aspon mluvicim 160 jazyky), jejich vzajemny soulad je vseobecne a po vetsinu casu velmi dobry; neskonale lepsi nez co existuje v Evrope. Noviny ovsem nikdy neprinaseji zpravy o pozitivech, protoze to je nuda; proto je slyset jenom kdyz se nejaka vice extremni skupina dostane do kriminalnich zprav. Nejinak ides u vas.

0/0
8.4.2008 3:41

ELAPHURUS

Takovýhle spratky

tu budeme mít za pár let taky, pokud nezačne výchova "Igor Hnízdo" R^

0/0
7.4.2008 16:53

captain cook

sest minut

podival jsem se na zpravy na www.bigpond.com/news, zatim nic vic o tom kdo ti kluci byli, ale policie pry prijela do skoly sest minut po tom, co skola zavolala na emergencni linku 000

0/0
7.4.2008 14:52

Kanadan

Re: sest minut

Kdybu to byli bili Australane,tak uz jsi nekde videl fotky a jmena.To my v Kanade zname.

0/0
7.4.2008 21:10

captain cook

Re: Re: sest minut

vzhledem k tomu, ze se jedna o NEZLETILE a navic je policie ma vsechny ve vazbe, zadne fotografie ani popisy nebudou uverejneny. Predpoklada se, ze TV kamery budou stat venku u budovy magistratu, az budou ti kluci formalne obzalovani, nekdy tento tyden. Urcite nekdo pres ne prehodi deku nebo rucniky az je povedou z/do auta. Jestli jejich jmena budou soucasne uverejnena, nebo jenom inicialy, to zalezi na zakonu o nezletilych, nikoli na etnickem puvodu pachatelu.

Kdyby se jednalo o Redfern, bylo by na tutovku, ze jsou do toho zamichani puvodni obyvatele. Tuhle cast Sydney ale neznam a nevim, jestli tam ma nejaka pristehovalecka mensina trenice s jinou.

0/0
8.4.2008 3:21

Kanadan

Re: Re: Re: sest minut

V Kanade,ve velkych mestech je priblizne polovina obyvatelu neevropskeho puvodu.Jsou to tak zvani VISIBLE MINORITIES. Ted ale kdyz dojde nekde k vrazde a policie hleda pachatele,tak se uverejni popis podezreleho,aniz by  udala jeho rasu.Co je to pak platne,kdyz vim jak je velky a kolik priblizne vazi,kdyz se nevi jestli to je cernoch a nebo treba Cinan.Politicka spravnost to nedovoluje.Uplny absurd.

0/0
8.4.2008 16:50

captain cook

Re: Re: Re: Re: sest minut

zajimavy termin, Visible Minority ;-)...v Australii se nepouziva

Popis hledanych pachatelu v nekterych pripadech obsahuje zminku o typu osoby (napr. "jihoevropskeho" nebo "stredomorskeho" typu,) ale media jsou hodne hakliva, kde se jedna o "puvodni obyvatele". Tam chodi po spickach. Ovsem v zavaznejsich pripadech kdy media uverejni fotomontaz hladaneho pachate, tam se to ukaze.

0/0
9.4.2008 3:54

leontýnka

Ti

"ozbrojení chlapci" určitě nevyznávali náboženství míru, že?:))) 

0/0
7.4.2008 13:58

GalileoGalileovič

co naplat

Je na čase sklízet plody liberální bezzásadové výchovy dětí Rv

0/0
7.4.2008 13:11

iuos

hmm

na tý fotce je zeď z Matiční?

0/0
7.4.2008 12:52

wogi

Re: divím se,

ti jsou radi, ze maji nejakou socialni podporu na chlast. Tohle je otazkou gangu mezi skoly, kterych je po svete, ve skolach i ulicich mnoho. To zase nejakej trouba z Idnesu nema o cem psat a jinak to prelozil. mrkni se na www.bigpond.com.au sneku.

0/0
7.4.2008 11:56

captain cook

Re: Re: divím se,

a jeje, cenzor zasahl jak jsem predpokladal, zacatek vlakna chybi;-D

 Doposud o tom na Sky News mluvili jako "gang ze skoly v sousedstvi"

0/0
7.4.2008 12:02

iuos

hmm

super - cenzor zasáhl tak šikovně, že můj příspěvek ohledně matiční je jakoby prvním z tvých reakcí ;-D;-D;-D

0/0
7.4.2008 12:53

EWCZ+

Re: Re: Re: divím se,

Former students from the school told the Herald there had been tensions between the school's Pacific Islander students and other student groups for many years.

Ze by opet multikulturalismus v akci?

0/0
7.4.2008 17:01

cartouche

Re: Re: Re: Re: divím se,

Ale, vy rasistko! Tuhle mě jeden český imigrant z Austrálie poučoval, že ty bitky etnických minoritníků v Austrálii jsou srovnatelné s bitkami našich chlapů v hospodě a že prý jsem zaostalý xenofób. Akorát mám pocit, že v Austrálii už brzy budou potřebovat větší hospody! ;-D

0/0
7.4.2008 17:10

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: divím se,

podle popisu je zrejme, ze jsi Australii nikdy nenavstivil, tak prestan poucovat o necem, co vubec neznas a co jen vytvorily tvoje pocity.;-D

0/0
8.4.2008 3:48

__XXXX___

Se divíte?

Vždyť Austrálie je země, do které se vozili bandy kriminálníků a jiných živlů :-P

0/0
7.4.2008 10:45

captain cook

Re: Se divíte?

jo, takovym argumentem se vzdycky ohani "expert", to se pan ukazal! Nejvetsi srandou je kdyz se s timhle zacne ohanet prislusnik naroda, kvuli nemuz v sousednich zemich maji v obchodech cedule "Cesi nekradte!". Aby bylo jasno, drtiva vetsina trestancu exportovanych do AUS po tech nejakych 65 let, kdy se to delalo (pocinaje koncem 18.stoleti), se dela za uplne minimalni prestupky...za vetsi se totiz rovnou popravovalo a to si Anglicani vyrizovali sami doma.

Kdo tu jen blbe nekeca a ma skutecny zajem o historicka fakta  a umi anglicky, ma moznost precist zajimavou skalu prestupku a konkretnich pripadu, za nez se tenkrat deportovalo: ukradl sacek cukru...ukradl chleba...ukradla satek...sluzka ukradla prosteradlo...jedna si pockala na druhou a primela ji svleknout se ze satu a ty ukradla. Za to byla puvodne odsouzena k trestu smrti...ano, ale takovy nejaky slaboch soudce to pak zmenil na deportaci do Australie. Mozna proto, ze zlodejce bylo DESET let a prepadene holce OSM let...

0/0
7.4.2008 11:09

wogi

Re: Re: Se divíte?

ze se s tim volem vubec zabyvas. To je tu par hlupaku, kteri sedi cely zivot v kanclu a nic o svete nevi, protoze ma strach se zivit sam a ne se doprosovat almuzny za kousek tepla domova.R^;-D

0/0
7.4.2008 11:15

captain cook

Re: Re: Re: Se divíte?

sunto, ja na tenhle prispevek cekal, protoze se tady vzdycky cas od casu ozve nejaky blbec s podobnym argumentem.. a dela mi nesmirne poteseni R^;-DR^jemu a jemu podobnymim ukazat, ze kdyby Cesi podlehali stejnemu pravu jako Anglicane a za jake se 65 let transportovalo do Australie, tezko by jako narod na uzemi CR prezili ;-D;-D;-D

 PS doufam, ze si prectes ten clanek v The Age.

0/0
7.4.2008 11:33

captain cook

Re: Re: Se divíte?

 Jina zenska byla odsouzena k trestu smrti pro natreni par minci stribrnou barvou, aby tak zvysila jejich hodnotu...zase nejaky slabouch soudce ji namisto na sibenici poslal transportem do Australie...jo ti Anglicani byli tenkrat ostri chlapici, ti se s chudymi zijicimi v ghettech jejich velkych mest nijak nehrabali...

Dalsi detaily:

http://www.theage.com.au/news/national/with-family-like-this-some-rudds-going-to-stick/2008/01/19/1200620280779.html

Nejvic mne vzdycky rozesmeje, kdyz se "kriminalniky a jinymi zivly" dopravovanymi do Australie zacne ohanet prislusnik naroda, kde co neni pribite je ukradeno, kde platilo nejsvetejsi pravidlo, ze kdo nekrade ten okrada rodinu...a  dosud jeste plati. Proti Cechum byli Anglicane s jejich pytliky cukru, lajntuchy ci postribrenymi mincemi uplni bridilove...Kdyby takove zakony platily v Cesku a transportovali se nekam do Patagonie vsichni kdo neco ukradli, mapa CR by mela napis "Hic sunt leones"...protoze by tam tezko nejaky Cech zbyl...

0/0
7.4.2008 11:27

wogi

Re: Re: Re: Se divíte?

jo mate, a nejen to, predstav si, ze na prescas , kdy maji placeny priplaty, tak jeste chteji do kapsy bez dane 2000kc. Neuveritelny, ale je to tak. Ted se tu mezi sebou vybijeji ukrajinske gangy, kteri jsou vyhsteni z Polska v ramci shengene tu zabe Takze tu bude zabava i bez uk convictu.

0/0
7.4.2008 11:37

captain cook

Re: Re: Re: Re: Se divíte?

kdyz jsem byl posledne v Praze, meli se vzajemne na musce Cecenci.. a pak vybouch granat pod autem na Prikopech....

0/0
7.4.2008 11:41

wogi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Se divíte?

no je to tu na 3 generaci jak vidim, ale nektere podniky uz najizdeji na tvrdou pracovni politiku. Zakaz koureni, prekracovani prestavek, prichody do prace a sledovani vykonu. Za prescas jen to co si zaslouzi a ne neco do kapes. To je mysleni..../Rv

ja jinak mazu do prace. mej se.R^

0/0
7.4.2008 12:00

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Se divíte?

v poledne do prace?;-D Mej se1

0/0
7.4.2008 12:04

john.h

australie zeme zakazu

Hlavne ze v Australii cenzurujou vsechno co jde... filmy, pocitacovy hry... nikde neni tak velka cenzura a zakazy. Navic tam neni legalni drzet bouchacku jakymkoliv zpusobem, nastesti v tomhle pripade to bylo mozna dobre. Jenze jak je videt, tak ty zakazy taky moc nepomahaj.

0/0
7.4.2008 9:43

captain cook

Re: australie zeme zakazu

takovouhle peachovinu dovede vymyslet jenom hodne omezeny mozecek....je videt, ze Australii vubec neznas a jenom se domyslis podle toho jak JPP...ty bouchacko;-D

Tohle je asi tak na stejne urovni, jako tvrzeni URB ze v Australii je tak velky nedostatek bilych zen, ze si je chlapi vzajemne prebiraji a kdo nema zenskou, ten se da do nejake podivnme party a chlasta...takze ten Kiwi, co nedavno unesl dcerku z Ceska to nejspis udelal proto, aby ho manzelka nasledovala zpatky do Australie, kdyz jako tam trpi nedostatkem bilych zen.....;-D;-D

0/0
7.4.2008 9:59

bubacik

Re: Re: australie zeme zakazu

no tak jak je to se zakazem nekterych PC her a s povolenim/zakazem zbrani???

0/0
7.4.2008 10:12

captain cook

Re: Re: Re: australie zeme zakazu

strelne zbrane nejsou zakazane,  jenom jejich nektere druhy, napr semi automaticke, s povolenim vyjimek...spousta lidi vlastni nejakou tu flintu, zvlast farmari a ruzni vikendovi strelci, nimrodi.....

co se tyce PC her, podobne jako filmy podlehaji klasifikaci, nektere neprojdou, vetsina ano...zalezi na jednotlivych statech... tvrzeni, ze nikde na svete neni cenzura tak zla jako v Australii mne primela k ROTFLMAO ;-D... ohromna peachovina! zvlast napsana obcanem zeme ktera mela 40 let totace....a kde radi cenzor na chatu, ve kterem prave mluvime;-) ...kde je tolika zakazu, bu*eraci a znarizeni od uredniho simla v kazdodennim zivote, ze kdo si kdy zvykl na svobodny zivot v Australii, tezko by mohl znova zit v tech usnerovanych podminkacham v Cesku natrvalo

0/0
7.4.2008 10:30

captain cook

Re: Re: Re: Re: australie zeme zakazu

..narizeni......podminkach....

0/0
7.4.2008 10:32

KLMB

Re: Re: Re: Re: australie zeme zakazu

Naprosty souhlas. Ten clovek (John.H a Bubecek ) nevi , o cem mluvi. Kdyby jste vazeni meli alespon polovinu vyhod , ktere jsou zde v Australii , potom by jste teprve mohli mluvit o nejake demokracii. To co je tam ted u vas, je k smichu ( mozna i v nekterych pripadech k placi ). Nezlobte se za ta slova , ale vim o cem pisi , jezdim k vam celkem pravidelne.

0/0
7.4.2008 10:37

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: australie zeme zakazu

ja taky..;-) jj

0/0
7.4.2008 10:43

bubacik

Re: Re: Re: Re: Re: australie zeme zakazu

jestli myslite mne, ja sa jenom ptal a ne o necem mluvil. trochu rozdil, pane. o tech vyhodach vim, v A. jsem zil necele 2 roky, ale zbrane a PC hry jdou mimo moje zajmy, alkohol taky moc nemusim, takze o tech zakazech nic moc nevim. ano, kdyz nekam, tak zpatky do A., jestli zvitezi oranzovoruda banda, tak asi jo.

0/0
7.4.2008 11:01

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: australie zeme zakazu

jsem rad, ze to tedy chapes

0/0
7.4.2008 11:35

wogi

Re: Re: Re: australie zeme zakazu

zakaz drzeni brani a kopeni na zaklade zbrojniho pasu je po masakru v port arthur,

kde 17. letej magor postrilej v zahradni restauraci 35 ldi vcetne deti. Thole je otazkou casu kdy se to stane v cesku. Nedej boze, aby se to stalo tve rodine vid troubo.(Y)

0/0
7.4.2008 11:31

captain cook

Re: Re: Re: Re: australie zeme zakazu

zakaz drzeni semi automatickych, ne vsech zbrani....ovsem na drzeni zbrani musi byt zbrojni pas

0/0
7.4.2008 11:39

wogi

Re: Re: Re: Re: Re: australie zeme zakazu

co ja vim, tak tady muzes mit tak plynovou pistoli, ale na poradnou uz musis mit zbrojak. je to blb.

0/0
7.4.2008 11:44

wogi

Re: australie zeme zakazu

dalsi magor, ktery se v aussie nechytli a ted rve na vse co je australsky. Klasika ceskeho Svejka.:-P

0/0
7.4.2008 11:18

JetFly

jak by řekl strašál, nechte chuligány rvát se!

0/0
7.4.2008 8:08

JetFly

strašák

0/0
7.4.2008 8:09

Martin Kostera

Výchova

IMHO za to může styl výchovy ala Džamila. Dítě může vše a rodič ho nesmí ani potrestat.

Tam, kde se tento styl "výchovy" ujal, jsou takové problémy.

0/0
7.4.2008 7:50

captain cook

Re: Výchova

vedle...ZDA se, ze se mozna jedna o nejaky revans ze strany zaku jedne skoly ze sousedstvi

0/0
7.4.2008 7:53

Martin Kostera

Re: Re: Výchova

To je možné. Detaily neznám. Myslel jsem to spíše obecně k útokům ve školách...

0/0
7.4.2008 8:07

staubein

Re: Re: Výchova

Jezisi to je jedno, kdyby byly poradne vychovane tak by to neudelaly nikdy, vam prijde jako normalni revanzovat se takovymto utokem? Zavrit do pastaku smrady a dat jim takovou cocku ze na to nezapomenou.

0/0
7.4.2008 8:22

captain cook

Re: Re: Re: Výchova

kdo tady rika co je a co neni normalni.?8-o8-o Konstatuji fakt, jen co rikaly zpravy a prekladam to do cestiny....bez komentaru. K tomu snad Jezise volat neni trebaRv

0/0
7.4.2008 8:26

abc

Re: Výchova

Naprosty souhlas.

Byl jsem tam jednou svědkem situace, kdy skupinka děcek tak mezi 13 a 14 lety evidentně sjeta crackem a chlastem v sobotu ráno asi o pul páté nastoupila do autobusu a začala dělat nechutný bordel a šikanovat některé cestující. Vyloženě si to užívali, že na ně nikdo nemá, že jim nikdo nestřelí a nenakope protože je to protiprávní. Tak a to nás čeká, jestli ta ministryně prosadí i u nás liberární výchovu.

0/0
7.4.2008 10:31

DEINONYCHUS

Že by?

Že by arabáči? Styl tomu odpovídá a v Sydney je jich požehnaně. ;-)

0/0
7.4.2008 7:48

captain cook

Re: Že by?

TV je opatrna v oznaceni puvodu utocniku, ale jeden rodic naznacil, ze se mozna jedna o gang rivalu ze sousedni skoly

0/0
7.4.2008 7:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.