Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda chce ukáznit řidiče emotivní kampaní

Vláda chce zvýšit bezpečnost na silnicích. Kromě novely silničního zákona a úprav bodového systému plánuje další změny. Chce využít také emotivní kampaň inspirovanou zejména anglosaskými spoty. Podle ministra dopravy Řebíčka byly silně emotivní, někdy až brutální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gandalf007

Langer je zase na omylu

Chybí mu totiž základní pilíř a tím je povinná a systematická dopravní výchova v odpovídajícím rozsahu a to celoživotního charakteru. Jenže to se nezaplácne videoklipem nebo bilboardem ani jinou barvou policejních vozidel. Jde o to, že od mateřské školy, přes základní a velmi intenzívně pak na středních školách musí probíhat dopravní výchova v rozsahu několika hodin týdně pro všechny. Ale i po získání ŘP musí mít všichni řidiči povinnost cca. každé 3 roky absolvovat "aktualizační a doplňující" kurzy. Specifické kurzy by potom měly probíhat pro seniory za volantem (viz. Německo). Jejich úspěšné absolvování lze jistě promítnout do výhodnějších podmínek pojištění, umazání trestných bodů apod, ale to už jsou jen motivační detaily. Pro právo řídit  nadneseně řečeno"smrtící zbraň" je třeba mít odpovídající poznatky a zkušenosti a celý život je obnovovat, prohlubovat a samozřejmě je také zaplatit. Tak je to prosté.

0/0
1.4.2008 17:18

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: Langer je zase na omylu

doufám,  že nejsi majitelem Autoškoly

0/0
1.4.2008 19:17

Gandalf007

Re: Re: Langer je zase na omylu

Nejsem ani majitelem, ani zaměstnancem autoškoly. Jen jsem tuto oblast studoval a několik let pracoval v oblasti bezpečnosti silničního provozu. A tento závěr vyplývá z porovnání množství materiálů ze států západní Evropy a USA. Možná bychom si je aspoň v něčem vzít za vzor mohli, zejména pokud jde o omezení lidských tragédií na silnicích... Ale tohle řešení je příliš koncepční a systémové - tedy nákladné a dlouhodobé, aby se zalíbilo "politikovi".

0/0
3.4.2008 8:40

cejkis

Další novela, kolikátá ? A povinné odstupy ?

Opět nejsou Rv

0/0
31.3.2008 23:38

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: Další novela, kolikátá ? A povinné odstupy ?

kámoš v Německu má za poslední dobu 2x stržené body  --  v obou případech za nedodržení bezpečné vzdálenosti          (i když je tady, tak jezdí za mnou nelepenej jak prase ;-))

0/0
1.4.2008 19:19

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Řekl bych, že tyto tlupy výrostků mívají své

teritorium  ....................... trpělivě číhat až se zase objeví  ...............

0/0
31.3.2008 22:44

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: Řekl bych, že tyto tlupy výrostků mívají své

to sem nepatří   :-)

0/0
31.3.2008 22:44

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Furt vyhazujou prachy za pí*oviny

např. v jednom městě u západních sousedů mají na ulicích mnoho desítek  beden, v kterých může být umístěn radar  .................. těch radarů mají pouze několik a různě je přemisťují z bedny do bedny .................  řidiči si nejsou jisti a proto jezdí prakticky po celém městě tou správnou rychlostí

Myslím, že takto vynaložené peníze k bezpečnousti silničního provozu přispějou mnohem lépe, než nějaké přiblblé kampaně

0/0
31.3.2008 22:36

ossetepo

Jezdím vždy perfektně

Je dokázáno ( vědci ze spojených států) , že čím rychleji jedu , tím mám méně nehod.Zásada je , že předjíždím všechny , na které stačí moje 5-ti litrové vozidlo. Všichni se vždy raději uhnou. Bohužel , někdy se stane , že nějaký trouba v uniformě si myslí , že bych měl platit pokutu a nedej Bože , že bych ztratil i nějaký ten bod. Ale vždy padne kosa na kámen. Můj příbuzný  je taky v uniformě ( jen někdy ) a tak se těm troubům ještě nepovedlo mně  potrestat. Měli by raději trestat kloboučníky , co brzdí provoz  svévolným dodržováním předepsané rychlosti , když široko daleko nikdo vyjma mně nejede. Už jsem najezdil se svým autem přes 4 tisíce kilometrů bez nehody. Všichni , co jezdí pomalu , by raději měli zůstat doma. Např. dnes večer jsem jel z Prahy  ( z fotbalu se Slávií) do Ostravy až za 2 a čtvrt hodiny , což jindy jezdím jen necelé dvě hodiny. Pryč s důchodci za volantem , mládí rychle vpřed.

0/0
31.3.2008 22:24

VitaCZ

Re: Jezdím vždy perfektně

8-oHahaha ;-D Co to tady meles ty moulo? Jak se muzes chlubit 4 tisicema? Myslis si, ze jezdis perfektne?

Samochvala smrdi. A je to fakt. Dobrej a jeste lespi ridic by nic takoveho nerekl.

Kdyby vsichni jezdili jako ty, tak se pozabijej. Jen vyuzivas toho, ze jezdi pomalu. Pokud by jsi se ocitl mezi hromadou sportovnich vozu asi by jsi se stahnul do krajnice. :-) Podle tveho reseni problemu predpokladam ze jsi jen primitiv.

Jedine kde s tebou souhlasim, je ze by cepicaru mohlo byt min a lidi v prostrednim pruhu na dalnici co jedou 90-100km/h by meli dostat pokutu.

0/0
1.4.2008 13:12

mpes

Re: Re: Jezdím vždy perfektně

tys jeho příspěvek vůbec nepobral.... Ale to neva, i takoví jsou mezi námi ;-D;-D

0/0
1.4.2008 19:09

pvl1

Ivánku, palice medvědí,

kde zůstalo půl miliardy ze zrušeného ministerstva?

0/0
31.3.2008 17:25

Český pupek světa 2

Kdo maže ten jede

KOLIK JE POTŘEBA DENNĚ SMAZAT PŘÍSPĚVKŮ, K ZÍSKÁNÍ TITULU :"NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍ ZPRAVOD.........."???? VNITRO ZA TO DÁVÁ PRĚMIE?Rv(Y)

0/0
31.3.2008 16:57

Darik H

Re: Kdo maže ten jede

Ze by nekdo uhodil "hrebicek na hlavicku" !!!!! R^

0/0
31.3.2008 17:54

klauzkomik

to řekl ten pravý

.že se nemají porušovat předpisy a on je tím vzorem,když jel na tenis,jako vždy káže vodu a pije víno,co jiného  od takového pokrytce může člověk čekatRv

0/0
31.3.2008 15:47

sarumánek

jsem na tu emotivní kampaň zvědavý

V každém případě - vyrovnat se úrovni té anglosaské reklamy nebude pranic jednoduchého - zatím se o to naši milí kreativci pokoušejí už skoro dvacet let celkem marně... Co třeba reklamy na téma "road safety" drsné jako http://youtube.com/watch?v=avBqDOf_C4c nebo vtipné jako http://youtube.com/watch?v=6qGD7DE1hZk nebo loni nejoceňovanější (pro znalce angličtiny) http://youtube.com/watch?v=sBgdMb3ATCc nebo  http://youtube.com/watch?v=OsHL30Z60kg a nebo emotivní a slavná http://youtube.com/watch?v=U616g7VE4k4 ? Jsem zvědav a těším se :-)

0/0
31.3.2008 15:47

InstinkTT

NEpomůže nic než...

...mnohonásobně větší počet policistů na a u silnic. Sám to dobře vidím jak jedou všichni jako beránci, jen co zahlídnou auto s majákem, či hlídku. Jakmile jsou z dohledu, následuje plný plyn. :-(  Včera jsem během 100km jízdy do Prahy ze Strakonic zažil 2 krásné prasárny: a) Na obyč. silnici při mé rychlosti 90km/h a dvou aut přede mnou mě předíždí de&bil ve 110km/h se starou rozvrzanou Sierrou. Na tom by mě už nic nepřekvapilo, kdyby ho další ultrade&bil s Volvem S60 nevzal z leva uplne po krajnici v protismeru asi ve 150km/h. b) Sotva jsem se vyhoupl za horizont , proti mě v mém pruhu se další ko&kot sotva řadil do svého pruhu, vymyškujíce tím dalšího "nadšeného" řidiče. Tam šlo o sekundy a mohl jsem být na srajdy.  Rv  O blikajícím Mercedesem E s plešatým řidičem v hustém provozu jedoucím za mnou na 80km/h 120km/h nemluvě....chjo.

0/0
31.3.2008 15:37

tojsouveci

Bezpečnostní pásy

Proč zase bazírují na bezpečnostních pásech. Ochranu sebe samého nechť nechají na lidech. Jinak je to pokud jde o děti. Ale jinak ať se více starají o to, abychom se neohrožovali navzájem a ne o to, zda někdo ohrožuje sám sebe.

0/0
31.3.2008 15:25

sarumánek

Re: Bezpečnostní pásy

Přesně tak. Trestat nedostatečnou ochranu sebe samého je totální nesmysl. Alespoň do doby, dokud nebude sankcionováno i jiné poranění sebe sama z nedbalosti (třeba nepoužívání chňapky při vytahování pekáče z trouby, žádné jistění při pobytu na žebříku či stromě), adrenalinové sporty, masochismus, sebevražda,  nebo vrcholové horolezectví. :-)

0/0
31.3.2008 15:33

231

Re: Bezpečnostní pásy

Souhlasím. Ale v případě nehody nehradit léčbu ze zdravotního, a když skončíte na vozíku, tak žádné sociální dávky.

0/0
31.3.2008 16:37

Lanta2004

kampaně jsou na ho...

na český řidiče je potřeba bič!;-)

0/0
31.3.2008 14:57

rbursik

Re: kampaně jsou na ho...

me bič, tyč bude lepší.

Radim Buršík

0/0
31.3.2008 15:02

kozak52

jsem emotivně naladěn

0/0
31.3.2008 14:55

eman3

Re: jsem emotivně naladěn

Já rozladěn:-)

0/0
31.3.2008 15:13

rbursik

emotivmí?

to tam dají rozflákáného účatníka nehody. Navrhuji tomu kdo porušil vyhlášku vypustit všechna kola k pokutě.

Nechat na pospas svému osudu,  pravda někteří mají přiruční kompresory. Tak propíchnout pneumatiky.

Radim BUršík

0/0
31.3.2008 14:54

eman3

Emotivní kampaň

s českými policajty;-D

0/0
31.3.2008 14:53

CuoreSportivo

Re: Emotivní kampaň

a českým ministrem dopravy ;-D;-D;-D

0/0
31.3.2008 15:21

strašidlobarbucha

Jak chtějí

řidiče ukáznit, když sami v hojném počtu porušují dopravní předpisy. Vidět Audi Mirka Topolánka a ostatních mazat na dálnici přes 200Km/h, není žádné překvapení. A vožralejch poslanců se to na silnicích jeno hemží.;-D

0/0
31.3.2008 14:31

Lumen Co-morous

Moje poslední setkání s Policií

Moje poslední setkání s pčr nebylo příjemné. Byl jsem zastaven a zpruzen, že jsem nezastavil na stopce. Na stopce jsem zastavil... takže jsem vyletěl jak čertík z krabičky a začal se hádat, prostě jsem se nedal. No a když příslušník viděl že se mnou nehne, tak uznal moji pravdu.

Kolik ale takových PČR příslušníků je? jel jsem sám a oni byli 3, takže kdyby chytěli tak si dosvědčí, jak jsem nezastavil a já mám smůlu. V tom je nebezpečí pánů od Prudit a šikanovat teamu...

0/0
31.3.2008 14:25

Roumen

Re: Moje poslední setkání s Policií

To je uplne jedno, ze jsou tri...ikdyby byl sam, tak svedectvi policisty je silnejsi. ;-)

0/0
31.3.2008 14:42

eman3

Re: Re: Moje poslední setkání s Policií

99% policajtů je "větších...";-D

0/0
31.3.2008 14:54

pvl1

Zákony, kampaně, nápisy na auta...

Co takhle policajty na silnice?

Poslední akce typu "Jsme vidět a nejsme zlí" nepočítám.

0/0
31.3.2008 14:11

CuoreSportivo

Re: Zákony, kampaně, nápisy na auta...

blázníš? a kdo by doprovázel starou Topolánkovou na nákupy ? ;-D

0/0
31.3.2008 15:23

ix.

...kdo řídí ví, že na dálnicích je dost bezohlednosti...

...očekávat změny po dobrém je hodně naivní. Proto kamery a radary na mýtných branách jsou řešením.  Strach z bodů a pokut udělá svoje.  

0/0
31.3.2008 14:07

mysidiros1

Langer rozdává peníze...

Od té doby co tam je Langer, tak se porát dělají nějaké kampaně. Nebylo by třeba dobré podívat se, kdo to všecho vyrábí a jaké že výběrové řízení bylo vypsáno? 8-o8-o8-o Zdá se mi, že je těch akcí nějak moc. Nemá ta firma také lakovnu na auta? ?

0/0
31.3.2008 14:01

rbursik

Re: Langer rozdává peníze...

kdyby jste měl kulhavou návrhářku tak by jste taky dělal kampaně.

Řízení určitě vypsáno bylo pod dohledem Vepříka.

Radim Buršík

0/0
31.3.2008 14:59

CuoreSportivo

Re: Langer rozdává peníze...

Jistě má, ale není jeho. Patří osobě blízké ;-D;-D

0/0
31.3.2008 15:23

Lumen Co-morous

blikání

Ještě k tomu blikání..... znám  plno modelových situací, když na silnici v obci s plno odbočkami za sebou potkáte pár cyklistů kteří nejedou bezprostředně za sebou.

Garantuji vám, že žádný, ale naprosto žádný řidič není schopen zjistit, kdo bliká protože odbočuje a kdo bliká protože objíždí cyklistu.

0/0
31.3.2008 13:41

Pepajet

Re: blikání

A proto je potřeba DÁVAT POZOR a MÍT REZERVU, kdyby něco. ;-D

0/0
31.3.2008 13:54

Lumen Co-morous

Re: Re: blikání

já o tom nepochybuju... jen narážím na to, že blikání před objížděním každého cyklisty apod bylo zavedeno, aby byl větří přehled o dění na silnici. Ve skutečnosti to však vypadá v takových případech jako jsem popsat tak, že blikají všichni jak kolotoč a přehled nemá nikdo.

0/0
31.3.2008 13:59

Pepajet

Re: Re: Re: blikání

V tomhle případě blikání můžete brát jako upozornění, že SE NĚCO DĚJE, čili že se ten před vámi chystá něco provést. Myslím, že je to v pohodě.

0/0
31.3.2008 14:18

Lumen Co-morous

Re: Re: Re: Re: blikání

V tom případě je v pořádku jedno bliknutí před začátkem manévru. Když při návratu po objetí cyklisty blikám, tak je to zbytečné a redundatní.

0/0
31.3.2008 14:22

qiiz

Re: Re: Re: Re: Re: blikání

Redundanci nahraď  větším odstupem od před Tebou jedoucího auta a nemusíš tu řešit jedno, dvě nebo tři bliknutí..

To, že odbočuje, poznáš i podle přibrždění a podle toho, že vlevo (vpravo) je nějaká odbočka... :-P

0/0
31.3.2008 14:40

Pepajet

Re: Re: Re: Re: Re: blikání

Nejste trochu puntičkář? Jste takhle přísný i na sebe? :-P

0/0
31.3.2008 14:55

Lumen Co-morous

Re: Re: Re: Re: Re: Re: blikání

??? Nějak nechápu, neměla ta reakce být na někoho jiného?

0/0
31.3.2008 14:59

Lumen Co-morous

*

Včera jsem jednoho magora co jel 55 km/hod předjížděl a když jsem byl na jeho úrovni, tak začel najíždět doleva, já se tak najednou nemohl vejít. Tak ho protroubím - a borec se lekl - on tatiž vůbec netušil, že by někdo mohl jet třeba 80 km/hod a chtít ho pana slušného a bezpečného předjet.

Jenže na takové PČR páky nenajde, takže my ostatní musíme být více ohleduplní, chápaví a tolerantní...  Však ona nám to emotivní kampaň vysvětlí.

0/0
31.3.2008 13:27

mudroch

Re: *

A kde jsi ho předjížděl?

0/0
31.3.2008 13:34

Lumen Co-morous

Re: Re: *

Asi na silnici, kde jinde.....

0/0
31.3.2008 13:35

Iridium

Re: Re: *

píše v 80 km, takže v obci. Kdyby tam měl 150, tak mimo obec...:-P

0/0
31.3.2008 14:03

Lumen Co-morous

Re: Re: Re: *

Nebylo to v obci. Ale  ani to že jedu v obci nikoho nezbavuje povinnosti sledovat provoz za sebou. Nás v autoškole učili: každý třetí pohled je do zpětného zrcátka.

0/0
31.3.2008 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.