Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řemeslníci v Praze nejsou. A nebudou

V hlavním městě je nedostatek řemeslníků. Na učiliště se hlásí jen minimum žáků a čtyřicet procent absolventů nakonec stejně od řemesla uteče. Proto se mnozí Pražané potýkají s prací nešikovných amatérů. Nebo si musí pomoci sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Monstrum Anonymič Anonymov

Kdo za to může

Vyberte si:

1.Václav Klaus

2.George Bush

3.Mirek Topolánek

4.Jiří Paroubek

0/0
7.4.2008 9:39

chicocheco

Švédský model

Už k nám jde západní styl. V takovém Švédsku mají řemeslníci zlatý důl. Začínající zedník vydělá víc než začínající právník. Protože takových 70 - 80% produktivních Švédů má nějakou formu vysoké školy. Kdežto vyučení nemá téměř nikdo.

0/0
7.4.2008 9:23

erben3

.

Já nemít obě ruce levý na fyzickou práci, tak se dneska živím řemeslem, neboť jak praví stará moudrost, to má opravdu zlaté dno. IT bych měl jen jako koníček a vedlejšák :-)

0/0
1.4.2008 10:11

goober

Svatá pravda

My teď rekontruujeme na zahradě chatičku a máme tesaře z Moravy, který pracuje nejvíc v Čechách, protože zde firmy narozdíl od moravských platí. Je z tesařů v ČR zoufalý. Když projížděl kolem nových baráků, které se postavily ve vesnici, kde máme zahradu, tak říkal, že se mu chtělo zvracet, když viděl tu prasečinu...

Nicméně také vyučoval a říkal, že problém je také v tom, že mnozí učňové mají snahu, ale chybí jim manuální zručnost a prostorová představivost... A to je problém.

0/0
31.3.2008 23:09

Labruna

Kdekterý b.l.b má dnes maturitu

Hlavně, že má hnedle každý absolvent řemeslného oboru maturitu, a přitom má obě ruce levé. Maturity na učňovských školách mají směšně nízkou úroveň a devalvují hodnotu maturitní zkoušky jako takové. Teoretická průprava absolventů bývá mizerná a praktická ještě horší. Namísto důkladné praktické znalosti řemesla se někteří pologramotové, kteří nezvládají ani základy českého pravopisu, učí anglicky a dělají z angličtiny maturitu. Proč je snaha dělat učence z lidí, kteří mají především umět pracovat rukama?? Takový systém mohl vymyslet jen im.becil. Nemyslím si, že řemeslo nemá prestiž - ten, kdo něco opravdu dobře umí, je naopak velice ceněn a lidi mu za kvalitní práci rádi dobře zaplatí.

0/0
31.3.2008 16:39

Englaw

Naprostá pravda

Konečně článek, který se věnuje tomuto zatím zcela neřešenému problému. A že to problém je, jsem zcela přesvědčen. Nechápu tu hromadnou maturitovou hysterii, degradující člověka bez maturity na nějaký plebs. Přesně jak je řečeno v článku, dnes se na střední školu dostane i blbec se čtyřkama, ačkoliv by z něj mohl být šikovný řemeslník, nebožák je nucen v zájmu zachování cti absolvovat 4-letou školu, která ho vůbec nebaví, kde je za loosera, každý rok balancujíc na hraně propadnutí.

A když se měla zavést státní maturita, která by naprosto přirozeně způsobila odchod těch méně schopných (intelektem), ale o mnoho schopnějších (manuálně) na klasické učební obory.

Bohužel místo toho k nám chodí pracovat řemeslníci z Ukrajiny a podobných lokací, což jak všichni víme, není nejšťastnější řešení...

0/0
31.3.2008 16:34

chicocheco

Re: Naprostá pravda

R^

0/0
7.4.2008 9:25

Inkvizitor Johny

Když občas vidím, kdo maká na rekonstrukcích.

Tak být to můj majetek, tak si ty lidi v životě na to nenajmu. A teď nemluvím o cikánech a ukrajincích. Ukrajinci se dají aspoň buzerovat...Aneb co si sám neuděláš, tak jako když nemáš. Ale kdo na to má čas!?:-P

0/0
31.3.2008 16:23

Huffnaggelův duch

Hodně nebožtíků, málo kameníků...

0/0
31.3.2008 15:57

Fidel Castro v plne sile

Re: Hodně nebožtíků, málo kameníků...

a málo truhlářů a kopáčů:-)

0/0
31.3.2008 15:59

Fidel Castro v plne sile

nejsou a nebudou...

to je jak za minulého režimu...akorát teď nejde o banány;-D;-DR^

0/0
31.3.2008 15:42

NáhodněProcházející

Re: nejsou a nebudou...

Akorat za minuleho rezimu nebyl ani remeslnik, ani banany... :-)

Mimochodem, nemel bys byt rad? Z teto situace profituje prave ten remeslnik. Tedy prislusnik proletariatu. To uz i tomu, co si vydelava poctive rukama, zavidis vyssi prijem? :-)

0/0
31.3.2008 15:45

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: nejsou a nebudou...

ale jo, já jim to přeju...problém je, že na fušce si vydělá třikrát tolik než pod firmou...teda je to problém kapitalisty, ne řemeslníka;-D

0/0
31.3.2008 15:50

NáhodněProcházející

Re: Re: Re: nejsou a nebudou...

Kdo je chytry, trhne se a dela pro sebe. V cem vidis problem? :-)

0/0
31.3.2008 15:53

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: nejsou a nebudou...

v tom že z toho neplatí daně;-DRvRv 15 000 od firmy jako plat, 30000 bokem pěkně na dřevo na fuškách...a všichni kromě státu a té firmy jsou spokojení;-DRv

0/0
31.3.2008 15:55

NáhodněProcházející

Re: Re: Re: Re: Re: nejsou a nebudou...

Kdo z toho neplati dane? Konkretne? :-)

0/0
31.3.2008 16:01

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejsou a nebudou...

ten řemeslník za fušku...platí daně jako zaměstnanec...aspoň tak to žeprej chodí...;-D

0/0
31.3.2008 16:25

tmf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejsou a nebudou...

přesně tak, známý maká za 18 a odpoledne + víkendy fušky které mu hodí 20 a říká když je dobrý měsíc i 35 tisíc na ruku. žádné doklady, žádné daně. Jen čas od času když někdo naléhá tak vystaví doklad, za rok mu to dá sotva 80-100 tisíc. Z toho tedy něco zaplatí, ale opravdu jen málo protože v takovém případě jde materiál do nákladů, je v pohodě, živnost má jako vedlejšku ...

0/0
31.3.2008 17:57

NáhodněProcházející

V poradku...

Malo remeslniku, vyssi ceny. Je to jen ku prospechu onech remeslniku... A co se tyce regulaci, neni potreba. Na co? Kazdy at si rozhodne co chce delat, co chce delat jeho dite. Vysokoskolsky vzdelany ekonom at treba zebra na ulici, kdyz je jich plna p... Praha... A remeslnik at se ma dobre... Trh funguje a spokojeni jsou predevsim remeslnici... :-)R^

0/0
31.3.2008 15:40

trojuhelník

.

dobře vám tak!:-)R^

0/0
31.3.2008 15:34

PINARD

Ja bych rekl,

ze se media snazi pomalu pripravit verejne mineni na fakt, ze CR bude prijimat ve velkem mnozstvi pristahovalce z celeho sveta a zduvodneno to bude tim, ze nikdo nechce delat urcite profese......... :-)

0/0
31.3.2008 15:30

Pan Navratil

---

Bodejť, když tam není kde zaparkovat.

0/0
31.3.2008 15:26

Fidel Castro v plne sile

Re: ---

;-DR^

0/0
31.3.2008 15:29

krakra

Já nechápu

Já třeba nechápu proč berou ty nuly na střední školy, i u nás na vesnici má každej vidlák maturitu a jemu k stejně k hovnu.

0/0
31.3.2008 15:19

krakra

Nezbývá

Nezbývá než tomu řemeslníkovi zamávat před očima peněženkou.

0/0
31.3.2008 15:17

kolacos

Re: Nezbývá

tak tak , zadarmo ani kure nehrabe , poradne ty remeslniky zaplatte a bude jich dost;-)

0/0
31.3.2008 15:18

krakra

Re: Re: Nezbývá

Pro šikovného řemeslníka který jede na živnostňák (neboli na sebe) 70 000 Kč měsíčně není problém, dá se i 100 000 Kč.

Tak kde je ten problém ?

0/0
1.4.2008 9:24

kolacos

nj kdo by to take chtel delat kdyz nikdo nechce poradne

platit, az se bude prace remeslniku dostatecne ohodnocovat pak jich bude dostatek ;-)R^

0/0
31.3.2008 15:11

Jan Žižka z HK

On už to trh vyřeší

:-)

0/0
31.3.2008 14:16

fishkaa

Re: On už to trh vyřeší

není to tak jednoduché... Najít dobrého řemeslníka jde, ale přesně jak je uvedeno v článku - čekací doby jsou značné... ale kdo hledá, najde... ;-)

0/0
31.3.2008 15:05

NáhodněProcházející

Re: On už to trh vyřeší

A ne snad? :-)

0/0
31.3.2008 15:40

akbarbuhs

!!!!!!

Za každým Čechem třeba vidět čerta s měchem

0/0
31.3.2008 13:58

WIFI

Nevadí

Proč by měli být v Praze řemeslníci ? Vždyť do Prahy míří manažeři apod, a všichni ostatní budou žít z cestovního ruchu. Tak na co nějaká řemesla ? Na co podporovat domácí průmysl a výrobu ? Vše dovezem

P.S.: Myšleno ironicky...............

0/0
31.3.2008 13:39

Norkey

o ničem

tak si je dovezem z Vietnamu, o co jde, článek zase o ničem.. a jen tak mimochodem, neplatí to jenom pro Prahu..Rv

0/0
31.3.2008 13:31

jorbl

Re: o ničem

Ja teda remeslnika z Vietnamu nechci... co asi umi...

0/0
31.3.2008 13:48

vver440

pohoda, to je dobře

a dobrej řemeslník si v klidu dneska příde i na 100 tis a bez papíru:-)

0/0
31.3.2008 13:31

tmf

Re: pohoda, to je dobře

přesně, pár jich znám co vydělají několikrát víc než menežéři pro které pracují ;-)

0/0
31.3.2008 13:49

krakra

Re: pohoda, to je dobře

Ano, je to přesně tak.

Říká se "Řemeslo má zlaté dno" R^

0/0
31.3.2008 15:18

Jareczek18

Hmm

Ale, zase zbytečně plaší. Proč je málo řemeslníků? Protože se nikomu nechce makat rukama za málo peněz. Jakmile bude ještě větší nedostatek, firmy budou muset řemeslníky líp platit a zase jim začnou přibývat lidi, pač lidí co nemaj nějaké ambice na vysokovou školu ap. zjistí, že to být řemeslníkem zas potratárna není. Tedka si firmy učtujou nevím kolik v důsledku nedostatku konkurence,ale obyčejný člověk, co pro ně maká už z toho vidí jen menší část. Článek je skoro jako by řemeslnící ubývali až za 3 roky nebude žádní. A co se týká kvality jejich práce, je to o tom samém. Tedka ti co jsou ví, že je jich málo, tak na to kašlou. Jak se zvýší platová hladina z důvodu nedostatku nových, vzroste jim konkurence a zas si budou muset hlídat, jestli to odfkláknou a přídou o kšeft, pač tu bude někdo, kdo to udělá líp.

0/0
31.3.2008 13:19

Englaw

Re: Hmm

Blbost. Šikovnej řemeslník se udělá sám pro sebe a nemusí bejt v žádný firmě. A pokud je opravdu schopnej a dělá kvalitně, může si být jistej že o práci nebude mít nouzi. Přesně takhle dělá jeden můj známej, jede i soboty a neděle pokud je třeba. A má práci do konce roku naplánovanou a peněz tolik, kolik si řekne. Já s VŠ můžu skoro závidět.

0/0
31.3.2008 16:21

Horle

Řemeslo má zlaté dno

Vůbec nechápu ty rodiče. Maturita je v dnešní době naprosto degradovaná a průměrný maturant je adept na úřad práce, protože manuální práci neumí a na duševní  nemá.

Šikovný pan řemeslník, který něco umí a u práce přemýšlí, se má rozhodně lépe než maturant.

0/0
31.3.2008 13:16

Fidel Castro v plne sile

Re: Řemeslo má zlaté dno

a co teda umíš? v čem si dobrej?:-)

0/0
31.3.2008 13:22

Horle

Re: Re: Řemeslo má zlaté dno

VŠE, 5 jazyků  ale buď si jistý, že pokud by moje děti nechtěly studovat, nebo na to prostě neměly, tak je budu tlačit k nějakému řemeslu - klidně s maturou, ale aby se uživily rukama.

0/0
31.3.2008 13:58

mpscz

Re: Řemeslo má zlaté dno

Máš na mysli asi maturanta s gymplem. To bych i souhlasil.

0/0
31.3.2008 14:37

richu_ch

... to ale neni jenom problem Phy ...

0/0
31.3.2008 13:11

TarasBulba

Trh to srovná

Za peníze v Praze dům - ještě pořád to platí. Už i tyhle řemeslnické rychlokvašky mají různé expresní termíny, třeba za trojnásobek ceny.  

0/0
31.3.2008 13:02

anžto

přesně

 "To se lidi nemůžou divit, že je totální nedostatek řemeslníků, vždyť manuální práce je úplně degradovaná,"

přesně tak....a některé diskuze na idnes jsou toho důkazem...kdo není manažer čehokoliv ten je pro všechny socka. Tak ať si kravaťáci poradí se stavbou a rekonstrukcí sami - beztak všechno ví nejlíp:-)

0/0
31.3.2008 12:56

Fidel Castro v plne sile

Re: přesně

;-DR^

0/0
31.3.2008 13:21

mpscz

Re: přesně

socka = člověk, který má ruce dozadu a řve "státe, postarej se". Závidí všem okolo a volí socialisty nebo komouše. 

0/0
31.3.2008 14:40

NáhodněProcházející

Re: přesně

Proc by si meli kravataci poradit se stavbou sami? Priplati si a pretahnou remeslnika jinym... Kazdy ma svou cenu. To je trh... A profituje na tom hlavne ubohy delny lid, levicackym terminem receno... Tedy oni remeslnici ;-)

0/0
31.3.2008 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.