- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co asi budou dělat aý ta starší sorta učitelů odejde do penze a zůstane to nich. Sice školství se za tu řadu let změnlo ale kdo bude učit na zákl, skolách a mládež k těmto žákům má největší předpoklad se k nim dostt, jelkož jsou na stejé vlně jako oni.
Z článku: Podle Lišky by měl mít ředitel vyšší pravomoci, aby mohl odměňovat své kantory nejen podle odučených let, ale také podle schopností. .... Ale tuto pravomoc už ředitel dávno má - může tak teoreticky činit pomocí osobního ohodnocení. - Proč píši teoreticky - protože školy dostávají tak málo peněz, že na solidní osobní ohodnocení vůbec nejsou peníze. A pak - být mladým učitelem ještě vůbec automaticky neznamená být lepším učitelem než ti starší.
Nevím, co vše dnes starej kolacos napsal, ale včera večer jsem s ním v téhle diskusi ve všem musel souhlasit, takže předpokládám, že i dnes má pravdu.
Jsem pro finanční podporu školství. Že nejsou peníze, není opravdu argument. Když mrháme penězi tím, že posíláme naše vojáky za obrovský peníz do zahraničí, kde o nás nikdo nestojí, když si necháme nějakými zahraničními kritiky kecat do zvláštních škol, když zklopíme uši a tento vymakaný systém zrušíme a do třídy normálních žáků nastrkáme tyto děti, které na normální výukový režim nestačí, nebo ani nechtějí, tak to vypadá, jak to vypadá.Jeden jediný takový rušivý element naruší práci dětí celé třídy. .Diskutujeme o financování OH v Praze. To není nejdůležitější pro tuto republiku. Tak dějme tyto peníze do školství.Ale plaťme jen kvalitní učitele a ne šmahem všechny jen proto, že si udělali s odřenýma ušima VŠ. Ze státního rozpočtu je hrazeno jejich vzdělání, tak ať absolventi podepíší min. 10letou praxi ve školství.Ať se ty peníze do nich investované vrátí tam, kam byly směřovány.A nebo ať je uhradí hotově a potom mohou jít, kam je libo.
Tomu pomáhá školné zároveň s podporou výborných studentů. Ještě snad ne každý jde pouze po penězích.
Je to fakt, že se na ZŠ učí spousta zbytečností. Např. mi řekněte k čemu vám v životě byla a je znalost větných rozborů?
Někteří se rozhodnou dál studova a pokud se pak například věnují studiju cizích jazyků, je hodně dobré mít základy gramatiky. A upřímně, když dneska vidím, co občas chodí v mailech za gramatické chyby....................hnus velebnosti.
Mluvíme o vzdělání, je však potřeba mluvit o výchově, která zahrnuje vzdělání. Školy jsou jedny ze tří hlavních oblastí, které vzdělávají, a tedy určují směřování, českého národa. Další dvě, neméně důležité jsou RODINA a "mimoškolní aktivity". Do výchovy se musí investovat, školství by mělo dál človíčkovi možnosti, z kterých si vybere, co a jak bude dál, v životě, dělat. Mělo by se tedy jednat o získání znalostí, zkušeností a rozhledu. Ani jedna z těchto oblastí nesmí být opomíjena, ani přeháněna. Tak ať žije české školství, přeji mu hodně zdaru do příštích let!
ty tvoje "argumenty" jsou mimo mísu celou dobu. "naopak obvykle to co se uci na zs a ss je z velke casti snuska nepotrebnych informaci ktere ihned po opusteni skoly zapominame jako nepotrebne smeti " . No - maturitní otázky bych dnes zfleku asi nesložil, ale učivo ze ZŠ - to si děláš srandu ne? Já si pamatuju i Hynkův Máj. Ale jestli jsi se učil gramatiku až na VŠ, setrojit trojúhelník a násobilku až při postgraduálu a že Vltava pramení na Šumave při doktorandských zkouškách, je mi tě upřímně líto
a k cemu potrebujes hynkuv maj ? samozrejme jsou vedomosti ktere zapomenout ani nemuzes pokud si clovek protoze je to neco jako kdyz se naucis jezdit na kole vime , cist psat pocitat zakladni veci nezapomenes do smrti ( az na vyjimky urazu apod) ale drtiva vetsina toho co se uci na skolach je k nicemu a po opusteni skoly to zapomenes ze ty ses jeste na zs ? neboj na to prijdes az ZS opustis
Učitelé nejsou v naší dnešní společnosti důležití a podle toho jsou také společností posuzováni a finančně hodnoceni.
Pro pásovou výrobu nejsou žádní vzdělaní lidé třeba.
tu jasne ukazuje, ze diskuse s nekym, kdo nema vubec zadny znalosti o diskutovanym tematu, je uplne zbytecna.
mozna ses to ty kdo nema zadne znalosti, ale to je v poradku ze to nevis
Už jsem tu četl hodně bohatých diskuzí, protože narozdíl od ostatních témat, pedagogice "rozumí " úplně každý a všichni naprosto přesně vědí, co práce kantora obnáší. A to i ten, který místo 25-ti děcek 5-8 hodin denně nezvládne ani své dvě robátka během tří hodin, co je vidí doma. Váš názor ale předčí úplně vše :
"vyznam ucitelu se zvelicuje betterZS a SS tam staci nymandi o nic nejde, pokud jde o poradny rozvoj ( vedu a vyzkum) musi mit clovek za sebou VS a tak je to stejne jenom o tom nalejt si skripta do hlavy nikoliv o ucitelovi takze ucitele zase takovy vliv na pokrok republiky nemaji". Vy jste arogantnější hlupák, než pantáta Vašek.
vsak ja uz pomalu rezignuju na reakce na nej. ted jsem napsal asi svou posledni, protoze jestli odepise, to co myslim, ze odepise, tak je to fakt hovado.