Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do školy chceme, ale ne na základku, říkají studenti učitelství

Z pedagogických fakult sice ročně vycházejí stovky studentů, značná část z nich však do veřejného školství nenastoupí. Nejčastěji jazykáři spíš hledají práci v soukromé sféře. Další část sice učit začne, ale za pár let školy opouští. Úplně se děsí nástupu na ZŠ, ukázal průzkum MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarjary

Učitelé

Co asi budou dělat aý ta starší sorta učitelů odejde do penze a zůstane to nich. Sice školství se za tu řadu let změnlo ale kdo bude učit na zákl, skolách a mládež k těmto žákům má největší předpoklad se k nim dostt, jelkož jsou na stejé vlně jako oni.

0/0
1.4.2008 16:47

vovov

Už je má

Z článku:  Podle Lišky by měl mít ředitel vyšší pravomoci, aby mohl odměňovat své kantory nejen podle odučených let, ale také podle schopností.  .... Ale tuto pravomoc už ředitel dávno má - může tak teoreticky činit pomocí osobního ohodnocení. - Proč píši teoreticky - protože školy dostávají tak málo peněz, že na solidní osobní ohodnocení vůbec nejsou peníze. A pak - být mladým učitelem ještě vůbec automaticky neznamená být lepším učitelem než ti starší.

0/0
1.4.2008 3:19

afix

Re: Už je má

R^R^R^

0/0
1.4.2008 8:48

kolacos

Re: Už je má

kecy , penez maji dost na to ze delaji polivcni uvazek kdyz to prepocitas na normalni pracovni dobu tak se maji jak kralove;-D;-D

0/0
1.4.2008 9:43

prasák-reloaded

souhlas

Nevím, co vše dnes starej kolacos napsal, ale včera večer jsem s ním v téhle diskusi ve všem musel souhlasit, takže předpokládám, že i dnes má pravdu. R^

0/0
31.3.2008 12:42

kralovnaceska

Podpora školství

Jsem pro finanční podporu školství. Že nejsou peníze, není opravdu argument. Když mrháme penězi  tím, že posíláme naše vojáky za obrovský peníz do zahraničí, kde o nás nikdo nestojí, když si necháme nějakými zahraničními kritiky kecat do zvláštních škol, když zklopíme uši a tento vymakaný systém zrušíme a do třídy normálních žáků nastrkáme tyto děti, které na normální výukový režim nestačí, nebo  ani nechtějí, tak to vypadá, jak to vypadá.Jeden jediný takový rušivý  element naruší práci dětí celé třídy. .Diskutujeme o financování OH v Praze. To není nejdůležitější pro tuto republiku. Tak dějme tyto peníze do školství.Ale plaťme jen kvalitní učitele a ne šmahem všechny jen proto, že si udělali s odřenýma ušima VŠ. Ze státního rozpočtu je hrazeno jejich vzdělání, tak ať absolventi podepíší min. 10letou praxi  ve školství.Ať se ty peníze do nich investované vrátí tam, kam byly směřovány.A nebo ať  je uhradí  hotově a potom mohou jít, kam je libo.

0/0
31.3.2008 12:35

Pan Navratil

Re: Podpora školství

Tomu pomáhá školné zároveň s podporou výborných studentů. Ještě snad ne každý jde pouze po penězích.

0/0
31.3.2008 12:58

Rumburak II.

ad zbytečnosti ve výuce

Je to fakt, že se na ZŠ učí spousta zbytečností. Např. mi řekněte k čemu vám v životě byla a je znalost větných rozborů?:-)

0/0
31.3.2008 11:26

sappho21

Re: ad zbytečnosti ve výuce

Někteří se rozhodnou dál studova a pokud se pak například věnují studiju cizích jazyků, je hodně dobré mít základy gramatiky. A upřímně, když dneska vidím, co občas chodí v mailech za gramatické chyby....................hnus velebnosti.

0/0
31.3.2008 11:29

Rumburak II.

Re: Re: ad zbytečnosti ve výuce

Ale samozřejmě, nutnost znalosti pravopisu nijak nezpochybňuji. Já měl ny mysli spíše toto podmět, přísudek, přívlastek, příčestí, vid a jiné lahůdky větných rozborů

0/0
31.3.2008 11:33

zab2

Re: ad zbytečnosti ve výuce

Kdybyste to věděl, nechyběla by vám ve větě čárka;-)

0/0
31.3.2008 11:31

BenediktSpinoza

Rekl bych

ze to je to posledni. Redaktorum IDnes obvykle v souvetich carky nechybi a stejne je to hruza cist:-P

0/0
31.3.2008 12:05

briza

Re: Re: ad zbytečnosti ve výuce

R^R^;-D

0/0
31.3.2008 12:32

kralovnaceska

Re: ad zbytečnosti ve výuce

Souhlasím, že se učí spousta zbytečností a navíc si myslím hlavně špatně. Nechci kritizovat učitele jako takové, ale myslím si, že by výklad měl být jasný, stručný a rámcový. Další by měla být samostatná práce dítěte, tj. měly by být zadávány náměty, na které by děti musely třeba do týdne vypracovat samostatný referát a sehnat si sami materiál.Není totiž důležité nosit vědomosti jen v hlavě, ale umět si při vyhledávání poradit.Vědět, kde potřebné informace najít. Samozřejmě to nejde například v matematice.A  větný  rozbor? Základní informaci by  měly  děti  dostat, jinak  nenapíší pořádný sloh, ale jak se prokazuje v životě, je jim to stejně houby platné, protože dnešní středoškolák ani vysokoškolák mnohdy nedokáže napsat kloudný úřední dopis.Děti dnes nečtou a to je kámen úrazu dnešní doby - doby internetu.

0/0
31.3.2008 11:38

BenediktSpinoza

Skvele psat

muze clobvek i bez znalosti vetneho rozboru:-) pochybuji, ze o nem nekdy neco slysel napr. Hrabal:-P;-D

0/0
31.3.2008 12:07

kralovnaceska

Re: Skvele psat

Hrabal je dnes vynášen  z jiného důvodu, o kterém tu dnes není debata. Dá  se přečíst, ale jinak to byl obyčejný ochla.sta a sprosťák.Můj názor, na který mám doufám právo.

0/0
31.3.2008 12:18

BenediktSpinoza

täk to by mne fakt zajimalo

kdtery spisovatel je podle tebe dobry prave proto, protoze ovlada vetny rozbor;-D Kundera?;-D

0/0
31.3.2008 12:26

kralovnaceska

Re: täk to by mne fakt zajimalo

já je podle větného rozboru - nebo chcešli větné skladby - nehodnotím. Mně se knížka buď líbí, nebo nelíbí.  A  navíc nemám ráda dlouhá a složitá souvětí,  kdy nakonci člověk téměř neví, co  bylo na začátku. A to prosím nemluvím  o "červené knihovně" i když jako uspávanka někdy nejsou špatné.

0/0
31.3.2008 12:39

BenediktSpinoza

psat tak jak pozadujes

se clovek nauci pouze psanim, ne ze bude biflovat co je doplnek a co je prislovecne urceni:-P

0/0
31.3.2008 18:31

zab2

Re: Re: ad zbytečnosti ve výuce

Sehnat si materiál a vědět, kde informace najdou. To je zajisté pravda, ovšem jen zčásti, protože dnešní děti prostě cvaknou na net, ctrlC a je to. Mají vypracováno, ani nevědí, co v tom textu je. Takhle se řeší třeba i čtenářský sešit a povinná četba. Písemný projev se u nich odvíjí od "složitosti" sms nebo ICQ. I sem píšící exoti používají z mobilu nacvičené w. Otázkou je, zda nevychováváme schopné vyhledávače, kteří jsou ovšem v případě okamžité absence počítače naprostí bl.bci. 

0/0
31.3.2008 12:28

kralovnaceska

Re: Re: Re: ad zbytečnosti ve výuce

Ale tan internet mají i ti učitelé. Stačí upozornit, že se jedná o samostatnou práci a "ctrlC" bude klasifikováno jako opisování.Už to, že bude muset přestylizovat věty je pro žáka dobré.

0/0
31.3.2008 12:50

BenediktSpinoza

BINGO!!!!

pro 95 % zaku ZS je to totalne promr.... cas, ktery by mohli venovat  schopnosti porozumeni psanemu textu a stylistice prinejmensim ve smyslu vyjadreni rozdilu mezi pricinou a nasledkem:-P

0/0
31.3.2008 12:03

Mi.Safr

Vzdělání a výchova je cesta do budoucnosti...

Mluvíme o vzdělání, je však potřeba mluvit o výchově, která zahrnuje vzdělání. Školy jsou jedny ze tří hlavních oblastí, které vzdělávají, a tedy určují směřování, českého národa. Další dvě, neméně důležité jsou RODINA a "mimoškolní aktivity". Do výchovy se musí investovat, školství by mělo dál človíčkovi možnosti, z kterých si vybere, co a jak bude dál, v životě, dělat. Mělo by se tedy jednat o získání znalostí, zkušeností a rozhledu. Ani jedna z těchto oblastí nesmí být opomíjena, ani přeháněna. Tak ať žije české školství, přeji mu hodně zdaru do příštích let! [>-]

0/0
31.3.2008 10:57

zab2

Koláči

ty tvoje "argumenty" jsou mimo mísu celou dobu. "naopak obvykle to co se uci na zs a ss je z velke casti snuska nepotrebnych informaci ktere ihned po opusteni skoly zapominame jako nepotrebne smeti " . No - maturitní otázky bych dnes zfleku asi nesložil, ale učivo ze ZŠ - to si děláš srandu ne? Já si pamatuju i Hynkův Máj. Ale jestli jsi se učil gramatiku až na VŠ, setrojit trojúhelník a násobilku až při postgraduálu a že Vltava pramení na Šumave při doktorandských zkouškách, je mi tě upřímně líto

0/0
31.3.2008 10:34

old_kolacos

Re: Koláči

a k cemu potrebujes hynkuv maj ?;-D;-D;-D samozrejme jsou vedomosti ktere zapomenout ani nemuzes pokud si clovek protoze je to neco jako kdyz se naucis jezdit na kole vime , cist psat pocitat zakladni veci nezapomenes do smrti ( az na vyjimky urazu apod) ale drtiva vetsina toho co se uci na skolach je k nicemu a po opusteni skoly to zapomenes R^ ze ty ses jeste na zs ?;-D neboj na to prijdes az ZS opustis R^

0/0
31.3.2008 10:46

zab2

Re: Re: Koláči

Hynkův Máj k životu nepotřebuješ, já ale myslím, že i tohle je  součást všeobecného vzdělání a rozhledut třeba i z toho důvodu, aby jeden nebyl tak omezený jako ty. Při tvém uvažování bys k životu potřeboval vlastně jen maminku s tatínkem a pak znalosti středně vyvinutého dementa. Vzdělanost je trošku o něčem jiném, než jen o životních potřebách, víš, namachrovanej absolvente?

0/0
31.3.2008 11:30

kralovnaceska

Re: Re: Koláči

Hynkův Máj nepotřebuješ, to  je pravda, ani Němcové Babičku nepotřebuješ, ale základní vědomosti by měl každý  mít a tohle k nim patří. Co není potřebné - to je můj názor - je rozbor básní, co tím chtěl básník říci,- protože to co chtěl říci ví stejně jen on sám. Sama jsem si to vzala jako téma maturitní práce z  čestiny, protože nikdo mi nemůže  dokázat, že básník chtěl říci něco jiného, než jsem napsala.Je to vždy názor vyučujícího a ať mi dokáže  opak. Byla to naprostá blbost, ale byly mi  opraveny  jen stylistické chyby.Takže příklad toho, co je k ničemu.Jinak většina žáků by  s tebou jistě  souhlasila, protože dnes jsou děti pohodlné a  kdyby nemusely, tak by ani do školy nešly.A mnozí rodiče ,bohužel, by ti také dali  hlas.

0/0
31.3.2008 11:47

kolacos

Re: Re: Re: Koláči

ja se jim nedivim pokud se ve skole ucis nudne nesmysly ktere nikoho nezajimaji a nikdy je nebudes potrebovat tak se zakum vubec nedivim , kdyby se tyhle blbosti vypustili tak lze kazdou skolu zkratit na polovinu , dnes to je soucast vseobecneho vzdelani ale k cemu ? spousta veci se uci snad jen proto aby bylo komu dat praci protoze to jsou hotove nesmysly( literatura- na co ti je vedet kdy co napsal nejakej clovek kterej byl nejspise na drogach nebo alkoholik a vedet dej knihy??), nudne nikoho nezajimajici pro zivot nepotrebne a po skole je stejne do roka zapomenes;-)

0/0
31.3.2008 15:25

65c02

Normálka.

Učitelé nejsou v naší dnešní společnosti důležití a podle toho jsou také společností  posuzováni a finančně hodnoceni.

Pro pásovou výrobu nejsou žádní vzdělaní lidé třeba.:-)

0/0
31.3.2008 10:20

tappat

starej kolac

tu jasne ukazuje, ze diskuse s nekym, kdo nema vubec zadny znalosti o diskutovanym tematu, je uplne zbytecna.

0/0
31.3.2008 9:37

old_kolacos

Re: starej kolac

mozna ses to ty kdo nema zadne znalosti, ale to je v poradku ze to nevis ;-D;-D;-D

0/0
31.3.2008 9:40

r.o.p.a.k

Re: Re: starej kolac

pokud vim, posledne jste mi psal ze jste vystudovany elektrotechnik nebo neco takoveho. Aktivne neucite. Tak jake mate prime vazby na základní školství?

0/0
31.3.2008 9:49

old_kolacos

Re: Re: Re: starej kolac

prosel sem ceskym skolstvim na vsech urovnich, znam nekolik mladych ucitelu absolventu ( mych kamaradu) a matka pritelkyne je ucitelka na ZS , takze si myslim ze prehled mam pomerne slusny;-) je to neco jak ze policajt si stezuje jak se ma spatne , ale pokud do toho vidis zjistis ze se tak spatne nema a je to jen jeho snaha ( pochopitelna) vytriskat co nejvice penez nic vic , a stejne tak s ucitelemaR^

0/0
31.3.2008 9:51

r.o.p.a.k

Re: Re: Re: Re: starej kolac

A co kamaradi? Jsou spokojeni, rikaji ze je to skvele? Jak se krasne maji, ze nemusi nic delat, ze maji prazdniny (mimochodem ty jsou nejvic k vzteku, protoze celou dovolenou si musite vybrat behem nich a po zbytek roku mate smulu)? A co potenciální tchyne?

0/0
31.3.2008 9:57

old_kolacos

Re: Re: Re: Re: Re: starej kolac

jj nestezuji si , jsou v pohode . to neni potencialni tchyne proboha :-) nic ta si take stezovala ale kdyz sem ji vypocital vsechny vyhody ktere ona nevidi zjistila ze se zase tak spatne nema , jasne nikdy neni tak dobre aby nemohlo byt lepe to je jasne R^

0/0
31.3.2008 10:00

zab2

Re: Re: Re: Re: starej kolac

Já jsem jel mockrát vlakem a moje známá má mámu, co je průvodčí. Ale rozhodně bych nebyl takový frajer, abych posuzoval práci strojvedoucího. Taky jsem byl párkrát v nemocnici a teta je zdravotní sestra. Do operací i se svými letitými zkušenostmi ze zdravotnictví nekecám. Hezký den.

0/0
31.3.2008 9:59

zab2

old kolacos

Už jsem tu četl hodně bohatých diskuzí, protože narozdíl od ostatních témat, pedagogice  "rozumí " úplně každý a všichni naprosto přesně vědí, co práce kantora obnáší. A to i ten, který místo 25-ti děcek 5-8 hodin denně nezvládne ani své dvě robátka během tří hodin, co je vidí doma. Váš názor ale předčí úplně vše :

"vyznam ucitelu se zvelicuje betterZS a SS tam staci nymandi o nic nejde, pokud jde o poradny rozvoj ( vedu a vyzkum) musi mit clovek za sebou VS a tak je to stejne jenom o tom nalejt si skripta do hlavy nikoliv o ucitelovi takze ucitele zase takovy vliv na pokrok republiky nemaji". Vy jste arogantnější hlupák, než pantáta Vašek.

0/0
31.3.2008 9:25

tappat

Re: old kolacos

vsak ja uz pomalu rezignuju na reakce na nej. ted jsem napsal asi svou posledni, protoze jestli odepise, to co myslim, ze odepise, tak je to fakt hovado.

0/0
31.3.2008 9:27

old_kolacos

Re: Re: old kolacos

hovado ses ty  jestli ty mas byt ucitel, moula co hned ztraci nervy tak se nedivim ze je ucitelstvi tak nerespektovana prace;-D

0/0
31.3.2008 9:31

old_kolacos

Re: old kolacos

vytrhavas z kontextu , jestli sem chces kopirovat moje prispevky mel bys i s celym vlaknem kde ten prispevek lezi , takto vytrzene to totiz nema zadnou vypovidaci hodnotu , a jestli to nevidis tak si idiot ty pantato R^

0/0
31.3.2008 9:32

zab2

Re: Re: old kolacos

Tohle je tvůj celý PRVOTNÍí příspěvek, ty vlákno ! Kontexty se ti mrskají asi v hlavě. Se podívej, kde jsi to psal.

vyznam ucitelu se zvelicuje betterZS a SS tam staci nymandi o nic nejde, pokud jde o poradny rozvoj ( vedu a vyzkum) musi mit clovek za sebou VS a tak je to stejne jenom o tom nalejt si skripta do hlavy nikoliv o ucitelovi takze ucitele zase takovy vliv na pokrok republiky nemajiR^

0/0
31.3.2008 9:41

old_kolacos

Re: Re: Re: old kolacos

to je uplne jedno ze je prvni , zkopiruj sem cele vlakno pod timto a nekolik dalsich vlaken tykajici se tohoto tematu a me diskuze s better red than.... ;-)R^

0/0
31.3.2008 9:44

tappat

zajimalo by me

kolik dostane studentka, ktera si privydelava hlidanim deti. Ja myslim, ze to bude okolo 100 Kc na hodinu ne? A ted pocitejme: 8*20 = 160, takze ona by si prisla na 16.000. Ta holka nema dokoncenou VS, to dite nic neuci, jen dohlizi, ale prijde nam bezny, dat ji 100/h. Me to nevadi, at to bere, ja ji to preju, ale na tom se krasne ukazuje, jak moc se Cesi vazi vzdelani. Stredoskolacka, co pohlida dite, je pro lidi typu old-kolacos cennejsi, nez vysokoskolsky vzdelanej ucitel, kterej nejen, ze ma za deti zodpovednost, ale jeste je musi neco naucit.

0/0
31.3.2008 9:18

old_kolacos

Re: zajimalo by me

pokud si myslis ze si vydelas vice jako hlidac deti kdo te drzi abys to sel delat ?? NIKDO , a zapominas na dalsi zjevne vyhody ucitelstvi ( jiz mnohokrat recene) ;-)R^

0/0
31.3.2008 9:23

tappat

Re: Re: zajimalo by me

podivej ty to porad nechapes. Me nejde o to, ze bych to ja sel delat. Jde o postoj Cechu, jako naroda, ke vzdelani, kdy radsi zaplatime poradne slecnu na hlidani, nez abysme poradne zaplatili ucitele. Uz to chapes? Nebo ti to mam vylozit jeste didakticteji?

0/0
31.3.2008 9:26

old_kolacos

Re: Re: Re: zajimalo by me

jde o to co je podle tebe poradne, ja myslim ze ucitel je zaplacen dostatecne vzhledem ke vsem okolnostem, ty vidis jen penize a nic vic , vytrzene z kontextu Rv

0/0
31.3.2008 9:30

tappat

Re: Re: Re: Re: zajimalo by me

ty vidis jen penize a nic dalsiho ! tvoje nazory, ze ucitele vlastne nesjou potreba, dyt deti to samy zvladnou, ze ucitel si oduci svych par hodin  a jde dom a nic nedela, ze ma volno kdy chce a k tomu 2 mesice prazdnin (jen te upozornuju, ze to nejsou 2 mesice, ale s bidou 4-5 tydnu), ze je to vlastne nejdpohodovejsi povolani jaky jde delat... atd. atd. .. svedci jasne o tom, ze absolutne netusis, co ucitelstvi obnasi. A nepis mi prosim te takovy kecy, jako  ze u vas na zakladce to bylo tak a tak... vis houby, ja znam snad 15 ucitelu a vsichni rikaji to samy - deti jsou nevychovany, protoze rodice na ne kaslou a cekaji, ze vychovu za ne udela skola. Ale skola tu neni od toho, aby vychovavala misto rodiny.

0/0
31.3.2008 9:33

old_kolacos

Re: Re: Re: Re: Re: zajimalo by me

tak to je neco jineho vychovanost deti to nema s debatou hodnoceni ucitele nic spolecneho ze ;-)ja znam zhruba stejny pocet mladych ucitelu absolventu a nikdo si nestezuje R^jasne ty se tady ohanis jen ciframa ale sem to ja kdo vidi jen penize, ty ses komik;-Dnerekl sem ze nejsou treba jen ze se to zvelicuje  a ze staci prumerny ucitel kterych je porad dost, co ucitelstvi obnasi tusim velmi dobre viz. zname. viz. matka pritelkyne (ucitelka) viz vlastni zkusenost ze vsech stupnu skolstvi R^

0/0
31.3.2008 9:40

tappat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zajimalo by me

tak by me zajimalo, co by ti nastavajici tchyne jako ucitelka rekla na ty pitomosti, cos tu nakladl. Ze neni treba si delat pripravy, ze po skonceni vyucovani ucitel nic nedela apod.

0/0
31.3.2008 9:42

old_kolacos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zajimalo by me

po skonceni vyucovani ucitel nic nedela , a nechod na me s pisemkama , pisemky se nedavaji kazdou hodinu a kdyz tak je to problem ucitele ze si pridelava praci kdyz nemusi, pripravu si udelas jednou a pak ucis vice mene jedno a to same dokola cely zivot, jasne hned me zase chytnes za slovo se zemepisem kde balbla bla , = vyjimka potvrzujici pravidlo , ve vetsine predmetu se uci jedno a to same dokola cely zivot s zadnymi nebo nepatrnymi zmenami ;-) neni to moje tchyne a ani nastavajici , a mas pravdu jednou si take stezovala nez sem ji otevrel ocia zjistila ze se nema zase tak spatne, tvoje argumenty jsou jen nadavky a urazky nic vic totiz nedokazesRv

0/0
31.3.2008 9:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.