Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfredaktor SME: Naše vláda nezvládá novinářskou kritiku

Slovenští novináři se bouří proti vládnímu návrhu tiskového zákona. Kontroverzní norma umožňuje každému reakci na zveřejněné informace, i když jsou pravdivé. "Premiér Fico a jeho vláda nezvládá kritiku," řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéfredaktor deníku SME Matúš Kostolný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FightingODS

ha ha ha!

Novináři se prý snaží hledat pravdu. Ano, modrou pravdu, popř. Dzurindovu pravdu.:-©

0/0
30.3.2008 8:13

malej pipík

Pro Gonza22

Vedra špíny a lží? Ty seš fakt ujetej hochu. Pamatuju si na Fica, když byl ještě v opozici, jak všechno kritizoval, a to jenom tak jako vycucaný z prstu - bez podloženejch důkazů.:-© Pamatuju si, jak mu jednou Mikloš v TV řekl: Pane Fici nevážím si vás ani jako politika ani jako člověka. Kydáte jenom hnůj a špínu. :-© Odlep si již konečně toho Fica ze zdi a přestaň se k němu modlit. Politici tady nejsou vod toho, aby jsme se k nim modlili. Já jsem i za levici, ale vodtud potud, jak se říká...:-©

0/0
28.3.2008 17:29

Gonzo22

Novinari

alebo osoba XY prezila spontanny potrat. Bezohladu na to, ci te to pravda a koho sa to tyka je pre nich len najvacsia hodnota - zivot len objektom nastrojom pre tvorbu zisku. Dotknuta osoba ma mat vtedy aspon pravo na odpoved.A ked im niekto sliapne na prsty, tak  stekaju ako zbesnete psy a hryzu hlava/-nehlavaRv

0/0
28.3.2008 13:55

petrnew

Re: Novinari

Typický Glúpy Gonzo... :-P

0/0
28.3.2008 14:20

Gonzo22

Na novinaroch netreba tvrdy tlacovy zakon, ale palicu !

Naposledy jeden dennik na titulke zverejnil, ze minister vnutra ma leukemiu. Jeho matka sa skoro zrutila a toho su tony!Tieto hyeny si mylia demokraciu s medialnou anarchiou = mediokraciou a sloboda jednotlivca je pre nich len formalna hodnota:-©Rv

0/0
28.3.2008 13:46

richie03

Re: Na novinaroch netreba tvrdy tlacovy zakon, ale palicu !

Podobnu hodnotu vsak maju pomerne casto aj medialne vystupy nasho priemera Hranola a jeho kliky. Same klamstva a zavadzanie menej chapajucich ludiRv

0/0
28.3.2008 13:56

bombai

proč se bratia tak čílí?

Vždyť snad u nás v ČR tiskový zákon tuto klauzuli obsahuje také. myslím, že je to paragrag 10. A pokud si pamatuji, tak titulní stránky jsme nikdy neměli prázdné, i když by to možná nevadilo :-)

0/0
28.3.2008 13:44

Gonzo22

Re: proč se bratia tak čílí?

Ano, vyhoda vcerejsich prazdnych stranok je aspon ta, ze mali mensi priestor na klamstva a manipulacie;-D

0/0
28.3.2008 13:48

freeLook

Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

Jak je mozne ze si nikdo z objektivnich "demokratickych" novinaru nevyjadril za celou dobu zadnou namitku k te jednostranne stvanici ( ted nemyslim normalni kritiku) na Ficovu vladu. Vubec se nedivim, ze takovy zakon vznikl. zaseli vitr sklizi...

0/0
28.3.2008 13:19

Menno Coehoorn

Re: Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

Čo je podla vás štvanica?????A to je na Slovensku normálne, u nás mediá vždy vládu kritizovali a v poslednej dobe kritizujú vládu uplne rovnako ako kritizujú opozíciu.Vieto čo hovorí článok Slovenskej ustávy o slobode slova????Pokial viem nič tam o objektivite vyslovovaného názoru nie je a pokial viem mediá su sukromné a pokial píšu svoj názor alebo komentár, pokial informácie vnich uverejnené sú pravdivé nemá nikdo právo im predpisovat co je objektívne a co nie.

0/0
28.3.2008 13:24

freeLook

Re: Re: Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

to co chteji tito novinari se rika mediokracie... pokud napr. v tv je zprava venujici se vladnimu navrhu cca 5min dlouha, da prostor ministrovi na obhajobu 10sec a ostatni cas opozici.. nezda se mi to uplne (demokraticke) normalni. to ze obranu pojal Fico az moc populisticky, s tim se dalo pocitat.

0/0
28.3.2008 14:01

Menno Coehoorn

Re: Re: Re: Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

 Tak toto je co za blbost uvedte meno TV a dátum kedy táto správa bola?Pozeráte správy na STV????Viete otom,že pán premiér má hodinový program,kde može tlápat co chce a nikdo mu neoponuje???? 

0/0
28.3.2008 14:06

Menno Coehoorn

Re: Re: Re: Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

 Ešte len doplním,že na STV idú správy 30 minút a stoho má opozícia tak 2 minúty a ešte navyše 90 percent vyznie negatívne. 18 minút správ je neutrálnych, zväčša zahraničné správy a zbytok 10 minút je iba o vláde a to 9 ku 1 v prospech pozitývnych správ a to ešte tie negatývne su iba o HZDS alebo SNS ostatné su iba o SMERe a jeho veličenstvu súdruhovy neomilnému a s patentom na absolútnom pravu Ficovi a jeho bande.

0/0
28.3.2008 14:26

aljav

Re: Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

nejsi ty politik ? nebo oslík ? nebo komunista ? 8-o

0/0
28.3.2008 13:26

freeLook

Re: Re: Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

podle zastancu podplacenych lidi-manipulujicich medii jespis komunista :-)

0/0
28.3.2008 14:03

freeLook

Re: Re: Re: Chudinkum pisalkum najednou neco vadi?

*nejspis

0/0
28.3.2008 14:04

Jan Žižka z HK

spíš nemá náladu na neustálé lhaní tisku ala SME, právo

na odpověď není žádná cenzura.:-P

0/0
28.3.2008 12:40

Menno Coehoorn

Re: spíš nemá náladu na neustálé lhaní tisku ala SME, právo

 Jasne,prečo potom ked ho so SME oslovia aby povedal svoju pravdu tak to odmieta?

0/0
28.3.2008 13:20

aljav

Re: spíš nemá náladu na neustálé lhaní tisku ala SME, právo

ale ta odpověď nemusí být prtavdivá, a co právo na odpověd na odpověd ? je to absolutní nesmysl. Pokud noviny lžou, máš právo se s nimi soudit !

0/0
28.3.2008 13:28

prorok.pravejj

Slovenským sockomoušům svobodná média nevadila....

.....dokud byli v opozici..... z vládních křesel vše vidí ve zcela jiném úhlu.....jako vždy a všude.....socbolševici!:-/

0/0
28.3.2008 12:32

URB-Královna diskusí

Monopol vařené nudle je ohrožen

 Co kdyby voliči slyšeli obě strany sporu a udělali si vlastní závěr? O tom jak bude volič myslet rozhoduje mediokracie. O tom které noviny budou prosperující rozhodují sponzoři ( finanční a horní kruhy). Záměrné ovlivńování voličů není kritika, ale účelové jednání. 

0/0
28.3.2008 12:13

EasyR

Re: Monopol vařené nudle je ohrožen

Správně. Ještě aby si tak každý soukromník mohl psát, co chce. Kam by to vedlo ? K anarchii a deinstalaci sociálního státu. A to nesmíme připustit, soudruzi...

:-©

0/0
28.3.2008 12:20

Menno Coehoorn

Re: Monopol vařené nudle je ohrožen

   Sranda je,že podla tých istých medií ma Fico 46 percentné preferencie a tými mediami tolko propagovaná pravica má iba niečo okolo 25 percent..........Niako vám vaše počty nevychádzajú.

0/0
28.3.2008 12:21

URB-Královna diskusí

Re: Re: Monopol vařené nudle je ohrožen

 Ale ano, Fico si lidi získal navzdory mediim, ne jejich zásluhou a už to pány novináře zuří, proto ta nenávist.

0/0
28.3.2008 12:45

Menno Coehoorn

Re: Re: Re: Monopol vařené nudle je ohrožen

Fico tých 46 percent praveže ziskal vdaka mediám, jeho sponzorom ovladanej Pravde a Markíze ovládanej Ruskom, ktorý ked bol vyhodený z vlady zacal stvat proti vláde a i SME,ktoré Dzurindu neznáša. Vdaka nim sa dostal k moci, proste minulá vlada nezvládla komunikáciu a prave preto,že rovnako ju začína nezvládat Fico tak sa snaží mediám zakrutit krkom. A k občanom na Slovensku, je malé mestečko Pezinok kde chcú miestny uradníci nominovaný stranou SMER dovolit postavit skládku rovno pár metrov za sídliskom. Shodou okolností stavat ju má firma syna šéfa úradu,ktorý o nej v rospore s uzemným plánom Pezinka rozhodol. Ludi išli protestovat, a náš premiér im odkázal ,že su vo vleku niakej loby......To mi silno pripomýna jedno obdobie našich dejín.

0/0
28.3.2008 12:55

eloper

Levice a tisk

     Socialismus má vždy tendence omezovat a "usměrňovat", vychází to už z jeho podstaty. Jak by jste jinak chtěli vytvořit komunismus bez toho, aby jste měli absolutní kontrolu nad vším. V socialismu není prostor pro základní lidská práva, protože komunismus potřebuje poslušné soudruhy, kteří bez remcání splní požadavek, bez ohledu na vlastní zájmy. Zde je pouze zájem společnosti jako celku, pokud vybočuješ, musíš zmizet ze systému. Je to jako počítačový program, jedna chyba znamená nefukčnost celého programu. Socialismu je pro roboty, ale ne pro člověka, který je nedokonalý.

     Pokud chce pan Fico reagovat na články v novinách, vytvořte rubriku s reakcemi čtenářů, v Mladé Frontě taková rubrika je a píšou do ní i politici. Pokud chce reagovat i na pravdivý článek, ať si svou zbytečnou reakci v novinách zaplatí.

     Koncepce tohoto zákona není od věci v případě bulvárního tisku, který si v některých případech informaci i vymyslí a ve spoustě případů ji minimálně překroutí.

0/0
28.3.2008 12:12

EasyR

Re: Levice a tisk

R^

0/0
28.3.2008 12:17

prorok.pravejj

Re: Levice a tisk

SouhlasR^

0/0
28.3.2008 12:20

prorok.pravejj

slovenská ČSSD -SMER se pokouší o CENZURU !!

Svobodná média byla Ficově SMERU v opozici dobrá ,pro populistické žvásty a bolševickou demagogii ,dnes by je ráda umlčela ,konstatování faktů a kritika je pro sockomunisty nepřijatelná.....všude  ,ve všech zemích.....

0/0
28.3.2008 12:03

prorok.pravejj

Na Slovensku slušně žijete právě díky vládám Dzurindy !!

Vláda Dzurindy 8let tvořila (a ekonomické výsledky hovoří jednoznačně!) ,aby nynější levicová vláda Fica mohla opět přerozdělovat ...má co přerozdělovat  po pravicové vládě!

0/0
28.3.2008 11:57

novdusan

P.S. este doplnim

P.S. Doplnam: necudujem sa prispevkom, ktore som tu nasiel v tejto diskusii, pretoze nemate dost informacii, a ak ano, tak takto skreslenych, ako tam trepe sef Sme. Podotykam - nie som zastancom sucasnej slov. vlady, robi vela chyb, ale faktom je, ze ma najblizsie k obcanovi a urobila vela socialnych opatreni tak, ze sa ludia pomaly dostavaju do normalu po Dzurindovej vlade a zacinaju slusne zit.

Problem v tlacovom zakone, ktory u nas navrhli, nie je, ide len o vplyv, moc a peniaze vydavatelov, ktore zrejme planuju aj v buducnosti klamat a zavadzat verejnost, preto im v navrhnutom zakone prekaza "pravo na odpoved".

Logicky zvazte - ak sa snazite pisat objektivne, neklamete a nezavadzate, prekazalo by vam pravo na odpoved?

Som presvedceny, ze urcite nie.

Ja ako citatel sa nan tesim a ak by ma noviny niekedy hrubo osocili,a spon mam priestor branit sa a nemusim cakat 30 rokov, kym sa domozem (ak vobec) pravdy na bordelarskych slovenskych sudoch. Novinari na Slovensku, spamatajte sa!

0/0
28.3.2008 11:36

Ico

Re: P.S. este doplnim

Ohlás sa potom na Úrade vlády SR, súdružka Glendová Ti honorár vyplatí v hotovosti.

0/0
28.3.2008 11:43

Menno Coehoorn

Re: P.S. este doplnim

 Takže vlada smeru robý vela v sociálnej oblasti.To si kde zobral?????Jeden príklad za vsetky Nitra. Za predchádzajúceho primátora z KDH a podporovaného SDKU boli nájmy v mestských nájomných bytoch( mimochodom postavených za minulej asociálnej Dzurindovej vlády) 4000 SK bez energií po nástupe nominanta najsociálnejšej strany SMER im boli nájmi zvýšené na 10 000Sk a to podotýkam,že byty mohli dostat jen pracujúci ludia ktorých spoločný mesacný príjem na dospelého člena domácnosti nepriesiahol 12 500 SK. Už sa po Nitre hovori,že o rok sa výhlási predaj,lebo v bytoch nechce nikdo bývat a mesto ich nepotrebuje. Socialna politika v praxi.

0/0
28.3.2008 11:49

hombre_

Re: P.S. este doplnim

OK daj prosim ta link na zopar clankov SME, kde klamu a zavadzaju. Mozes to prosim ta urobit? Mimochodom, ake socialne opatrenia prosim ta urobila tato vlada? Mozes byt konkretnejsi? Ludia zacinaju slusne zit, prave vdaka Dzurindovym vladam. Fico za tie 2 roky neurobil absolutne nic! Jedina vec co robi, je len ze neustale niekoho osocuje, na niekoho nadava a uraza. Media, banky, neziskovky, obchodne retazce, umelci, Madari, DSSky, Pezincania atd atd... na kazdeho neustale utoci, lebo absolutne nic ine nema a k nicomu inemu nebol za komancov v komunistickej strane vyskoleny. Zdravotnictvo uz ma sekeru vyse 10 miliard a to ho Fico prevzal takmer uplne oddlzene! Na vystavbu dialnic dal z rozpoctu zatial najmenej od vzniku SR. Za tie jeho PPP projekty budeme musiet my vsetci splatit sukromnym firmam 300-400 miliard, uvedomujes si to vobec? Nemam nic proti PPP, ale v mensom rozsahu jak to chysta Fico. Nespravil pre tuto krajinu absolutne nic!!!

0/0
28.3.2008 12:36

novdusan

To co su za tvrdenia? To su klamstva!

Tak toto ma dost sokovalo, ak si sefredaktor novin, ktore zaznamenali prepad v pocte predanych kusov v poslednych mesiacoch, dovoli dost silne tvrdenie. Sme si ludia prestavaju kupovat kvoli jednofarebnosti a tomu, ze vladne strany v nich vykresluje vyhradne negativne a pozitivne spravy z ich cinnosti, ale aj cinnosti vlady nezverejnuje. Su absolutne neobjektivni a vobec sa politikom necudujem, ze so Sme nechcu komunikovat, lebo co Sme predvadza posledny rok, uz prekaza aj mne ako citatelovi a jednofarebne noviny su mi na smiech.

Tento sefredaktor nezvlada svoju pracu, ak by ju zvladal, nenachadzali by sme v jeho novinach denne tolko pravopisnych i faktickych chyb.

Som sokovany aj tym, ze takemu nikomu dava priestor takyto prestizny portal, ktory ma vysoku uroven - to sa vam co stalo???

Nabuduce si premyslite, komu date priestor, lebo taketo signaly z  nasej krajiny znizuju predstavu zahranicia o urovni nasej inteligencie. Nie kazdy je tu taky hlupak ako tento sefredaktor.

Pekny den.

0/0
28.3.2008 11:30

Menno Coehoorn

Re: To co su za tvrdenia? To su klamstva!

 Mohol by si mi z pohladu pravicového názoru( ktorý zastáva deník SME), povedat tri pozitývne veci, ktoré od začiatku svojho vládnutia táto vlada urobila????

0/0
28.3.2008 11:44

Ico

Re: Re: To co su za tvrdenia? To su klamstva!

Nemôže. Tí diletanti urobili jedine čosi dobré iba tam, keď nechali veci ako boli. Ich vlastné opatrenia sú znôškou blbostí.

0/0
28.3.2008 11:51

hombre_

Re: To co su za tvrdenia? To su klamstva!

Tak toto ma sokuje. Preco klames a zavadzas? Absolutne neni pravda, ze by SME pisalo na tuto vladu len kriticke clanky. Ale chapem, ze niekto na urovni tvojej inteligencie, to moze vidiet aj takto jednofarebne a neobjektivne.

0/0
28.3.2008 12:29

prorok.pravejj

předseda ČSSD Pohroubek chtěl stejný zákon předložit......

.........a pokud by dnes měl vládu KSČSSD .....zákon by u nás již platil !! Voliči ČSSD by ,měli zpozornět ! Svoboda médií je levici dobrá v opozici.....pokud získají moc ,rádi by všem kritikům zavřeli ústa......

0/0
28.3.2008 11:01

EasyR

Re: předseda ČSSD Pohroubek chtěl stejný zákon předložit......

Voliči ČSSD by ten zákon přivítali...

Oni by totiž chtěli, aby i soukromý pravicový tisk musel psát levicové žvásty...

:-©

Btw. sranda bude, jestli na Slovensku vyhraje volby pravice a bude tento zákon uplatňovat na levicová média...

Koneckonců není divné, že tyto omezující zákony navrhuje a prosazuje vždy levice ?

0/0
28.3.2008 11:09

Ico

Re: Re: předseda ČSSD Pohroubek chtěl stejný zákon předložit......

Na šťastie mi také "ľavicové" plátky ako je Právo na Slovensku nemáme.

0/0
28.3.2008 11:45

EasyR

Re: Re: Re: předseda ČSSD Pohroubek chtěl stejný zákon předložit......

Právo ještě není nejhorší, mrkni se na www.halonoviny.cz

Ale opatrně, pouze pro otrlé... :-©

0/0
28.3.2008 11:51

Yegor

Chacha

Tak opravdu mě pobavil výrok onoho šéfredaktora "Vždy se snažíme psát pravdu".... Ale on to myslel asi jako vtip.

0/0
28.3.2008 10:47

Bhans

Re: Chacha

slovenské noviny se postaví za právo maďarského prezidenta na slovenském území provádět propagandu iredenty a kritizují slovenského předsedu vlády za zastání se Slováků v Maďarsku. To je jejich ponímání "psaní pravdy". Kdyby to byl Dzirinda, tak ho podpoří, protože je to Fico, tak i slovenské zájmy zkritizují

Píš šefredaktorko ešte viac tej vašej pravdy.

0/0
28.3.2008 10:54

EasyR

Re: Re: Chacha

To jim právě Fico zatrhl, teď se bude muset psát striktně podle něj a Sloty...

0/0
28.3.2008 10:58

ODSakEda

Kdo určuje páni novináři, co je pravdivé?! Vy???...

SK novinář si stěžoval, že, dotčení:  "by měli právo zveřejnit svou reakci, a to i v případě, že původní zpráva bude pravdivá." A kdo to určí, jeli zpráva, často i zde na iDNES defacto komentovaný svými slovy novináře..., je pravdivá do posledního detailu?! často zde čtu např.: řidiči kamionů jezdí nepovolenou rychlostí, stánkaři podvádějí, podnikatelé nebo politici to či ono a pod.... A kde je kouzelné slůvko?: nekteří!!! Jak mohou takto zobecnovat a urážet všechny poctivé politiky, řidiče, podnikatele a j.?!

  Vzhledem ke skutečnosti - každodenní zkušenosti s pisálky a redaktory TV..., bych se spíše k takovému zákonu, který však nijak neomezuje vydání klidně i nepravd a polopravd,  přikláněl, když i tady často čtu ty demagogické i rasistické až nacionalistické bláboly a podněcování!  (Rakušané, Poláci, -snad někteří, nebo mnohzí!!!, nebo: "ta" EU -přitom "my " jsme "ta" EU! a pod. uhranutí, vyvolávajcí hlavně u těch u píva nenávist k takovým, obecně osočeným, skupinám obyvatelstva!)

0/0
28.3.2008 10:33

EasyR

"Já rozhodnu, co je pravda, pane redaktore"

Jyří Paroubek

0/0
28.3.2008 10:53

pedr64

ona i pravda dokáže poškodit

"veřejně činná osoba XY byla před lety odsouzena k odnětí svobody". Má právo tato osoba uvézt, že to nebylo za úmyslný, ale nedbalostní čin? Podle mě ano. A podobných příkladů bychom jistě našli více. Všichni známe vtipy o Rádiu Jerevan, kde odpověď začínala slovy."ano, je to pravda, ale...."

0/0
28.3.2008 10:30

ODSakEda

Re: ona i pravda dokáže poškodit

Ano, záleží jak je pravda i podaná! Jestli bude novinář jen suše informovat, nebo zprávu romění na "zprávu" a  svými slovy defacto skoro komentářt!!! Překrucovat barvitámi slovy jak se co událo! Např.: ODS hlasovala S(!!!) komunisty pro zákon!...;-D To jako šli poslanci za ODS do lavic s komunisty a přisedli si a hlasovali pospolu??? Nebo se snad spolu sešli aby se dohodli na tomto hlasování "Spolu"??? Prostě a zkrátka: ODS hlasovala pro nějaký zákon stejně JAKO(!) komunisti! No a co?! Neovlivníte, jak bude o zákoně hlasovat váš sok, kolega, opozice!!! Jeli hlasování shodné, především v tématech nesociálních a danových, kde mají jinak oba tyto tábory zásadní rozpor, není to nic neobvyklého! Mnozí voliči pak skutečně nadávají: "ta" ODS-ka  zase hlasovala S(!) komoušama, hajzlíci jedni!  Jakoby snad spolupracovala s nimi...

0/0
28.3.2008 10:50

qwe25

nemam iluze

o kvalite novinarske prace. Vetsinou to nestoji za mnoho. Nicmene to co predvadi na slovensku Fico je chovani urazeneho pubertalniho spratka. Neni divu, ze je velky kamarad s Paroubkem. To je takovej druhej mamlas.

Novinari by meli zacit peclive hlidat svoji kvalitu. Uz ted nemaji dobrou povest. Vetsina clanku je povrchnich a nejsou objektivni. Pomalu se vziva oznaceni blbej jak novinar. Ostatne kdyz tady na idnesu je elitni investigavec Kmenta, tak to svedci o tom, ze to muze delat skoro kazdy.

0/0
28.3.2008 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.