- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V souvislosti s rostoucí nebezpečností našich dálnic se nabízí otázka: a kam plynou ty tolik oslavované "nečekané" miliardy z mýtného? Neudělali někde soudruzi politici chybu?
dálnice na Brno, může být ještě jedna dálnice. A pak se trochu ten provoz dá do pořádku. Ta nová by mohla být pro sebevrahy, co jezdí 200km a více. Na každém 50km by mohla figurovat pohřební služba z obou stran dálnice aby se nezdržoval provoz pro dárce orgánu.
a nedá se na ně spoléhat. Už vícekrát jsem zažil hlášení, že dálnice je v důsledku nehody uzavřena a objízdná trasa je přes všelijaký Lhoty.
Nedbal jsem na to, jel jsem dál - a nic, překážka byla už dávno odklizena, popřípadě jsem ztratil 10 minut zpomalením průjezdu kolem místa nehody.
Litoval jsem řidiče, co ČRo uposlechli a plížili se zbytečně desítky kilometrů po okreskách.
A pokud nelze rozeznat pravdivé hlášení od nepravdivého, tak potom i to pravdivé pozbývá smyslu.
že nikdy nebyli tak zranitelní řidiči,jako dnes.Je to v hlavách řidičů a ne v asfaltu.
Důrazně se musím ohradit proti vyjádření pana Pírka, že během hromadné nehody chyběly informace podávané rozhlasem. Měl jsem v tu dobu službu na Zelené vlně ČRo 1 - Radiožurnálu. Pokud vím nehoda se stala zhruba v 10:06 a už v 10:16 jsme odvysílali mimořádnou relaci ZV o problémech na D1. Od té doby jsme každou čtvrt hodinu mimořádně o situaci na D1 informovali s využitím aktuálních zvuků přímo od řidičů. Radili jsme, jak se vyhnout koloně, jaké sjzedy nejsou ucpané apod a to po celý den.
Prosím pana Pírka, aby si příště zjistil předem informace, než zase něco napíše. Opravdu jsme pracovali na 200% a myslím si, že bleskovější zprávy a varování nemají ani v Německu. S pozdravem Beneš - Zelená vlna ČRo1
A pokud si poslechnete záznam z toho dne před nehodou, v relacích Zelené vlny uslyšíte několikeré upozornění na silné sněhové přeháňky na brněnské dálnici s výzvou, aby řidiči zpomalili a jeli opatrně. Nevím, co víc bychom měli udělat.
silnice jsou vecer "slepe". Rizeni vyzaduje zvysenou koncentraci a tedy zvysuje unavu. Domnivam se, ze mnoha havarie by se bud vubec nestala, nebo by byla mene zavazna.
To neni jen u nas. Nektere dalnice v Nemecku maji jeste horsi znaceni bilymi pruhy. A to vc. tech v zapadni casti.
Nase dalnice jeste ujdou, ale napr. silnice ve stredoceskem kraji jsou zcela bez pruhu i bez patniku. A jet po nich v noci, to je opravdu zazitek (Pribramsko, berounsko, Kladensko apod.) Staci vsak prejet do jineho kraje a na stejne silnici jsou jak bile pruhy, tak patniky
Jestli to nebude tím, že nás jeden km stavby dálnice stojí dvojnásobek toho, co vedle v Německu. Krásný případ, jak za nás trh řeší problémy. Kampak ty penízky jdou? Že by - tu hrálo tržní loby?
...řidiči jsou jako děti. Zkoušejí, co si lze dovolit.
Problém ale není v dodržování maximální rychlosti. Překročení maximální rychlosti je za některých podmínek zcela bezpečné (sucho, dobrá viditelnost, menší hustota provozu, adekvátní auto), narozdíl od toho, co se nám snaží policie a vláda nabulíkovat. Zakopaný pes je v nepřizpůsobení aktuálnímu stavu - tedy mastit si to na neodhrnutém sněhu v levém pruhu na letňácích. Podle zákona je toto počínání v pořádku. Dle mého skromného selského rozumu si troufnu říct, že mnohem více nebezpečné, než když někdo pojede 180km/h na úplně prázdné dálnici v létě, což je sankciováno odebráním řidičáku na půl roku až rok.
Řidiči by se prostě měli naučit mnohem víc řídit vlastním úsudkem, než značkami a zákonem. A naopak policie by měla postihovat přestupky tam, kde je to potřeba a ne tam, kde jim z toho kápnou peníze. Jenže to se nestane
(1) pro armádu byla D1 jako komunikace (nemluvím o diverzním letišti na km 135) vždy naprosto nezajímavá a vůbec se s ní pro přesuny vojsk nekalkulovalo, proč asi?
(2) nejlepší informace získá každý řidič pohledem skrze přední sklo plus zrcátka a jejich vyhodnocením ve vlastním mozku. Když tohle nedělá, je každá rada zbytečná.
PS: Kdysi na A3 jsem zažil situaci, kdy ve zvlněném terénu přes horizont na vzdálenost odhadem 3-4 km přiletěla vlna "čtyři blinkry", přitom se jelo pořád cca 160. Ale každý to poslal dál a vzápětí sundal nohu z plynu, zpomalil na 130 a čekal, co bude dál. Přitom samotná příčina problému byla ještě daleko za horizontem. ale už se o ní vědělo. Tohle kdyby se na D1 naučili...
Nebo jak říkal přítel Franta:
Hele - zoufalec stojící na konci zrychlovacího pruhu. Aha. Jsme v Čechách.
K cemu informacni tabule ??? to by museli byt cca 2000 m pred kazdym sjezdem z dalnice.
Neni lepsi vyuzit Evopsky informaci system, ktery umoznuje napr. prenost dat do navigaci, radii a pod. stejne hodne lidi ma v radiu nebo v navigaci podporu informaci o provozu.
Co se týká tabulí - souhlas, v parlamentu si porcujou každoročně medvěda, to už tam mohly infopanely dávno být. Přenos dat do navigací a RDS v rádiu narozdíl od zemí směrem na západ doteď pořádně nefunguje. Jediná aktuální možnost je kvalitní CB radiostanice s kvalitní anténou - 10.kanál a stačí poslouchat, od kamioňáků (a můžete si myslet o jejich způsobu ježdění co chcete) se 10-20km předem dovíte ihned, co, kde a jak a máte čas to někam ohnout. Je to sice investice mezi 3 - 6.000, ale mě osobně se to za těch pět let, co jí mám v autě, bohatě několikrát vrátilo na benzínu, čase a i na pokutách. Chlapci sice nejdou pro sprosté slovo daleko, ale jinak je to k nezaplacení. Jenom doporučuji - novou, v které se nikdo nešťoural, s novou anténou a nechat namontovat v odborném servisu (pokud tomu aspoň trochu nehovíte). Druhá věc je přestat prudit šoféry co jedou 53 na padesátce a začít dusit dementní dobytek, kterého je nejen na dálnici dost a dost.