Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do hrobu chci teplé pyžamo, říká Ivan Medek

Dnešní společnost, orientovaná na spotřebu a rychlý úspěch, Ivana Medka rozčiluje. Ven už nechodí, ale o dění ve společnosti se stále zajímá. A je k němu velmi kritický. Bývalý redaktor Hlasu Ameriky a kancléř prezidenta Havla dostal začátkem března čestnou plaketu od předsedy vlády. Za svůj boj za svobodu a proti komunistickému režimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rendl1

D í k y

Nikdy nezapomenu: "Ivan Medek, Hlas Ameriky, Vídeň.  ... .  A i v 90. letech Pan Medek hodně pomohl. Škoda, že dnes málo lidí slyší na jeho slova :"Vemte si, že životní úroveň se tady měří schopností nakupovat. Čím víc budeme nakupovat, tím budeme kvalitnější společnost. Nedovedu si představit větší nesmysl! V těch kritériích nejsou obsaženy hodnoty, které tvoří společnost – šetrnost, solidarita, vědomí spoluodpovědnosti při výchově dětí a tak dál. Je přece důležité, co se děti naučí a ne co vydělají. Lidé musí vědět, že krást není výhodné. Dokud to bude výhodné, je to nejlepší způsob, jak získat peníze. ...

0/0
20.5.2008 15:32

Veronika T.

Poděkování

Pane Medku, čtu knížku vašich rozhlasových komentářů, zatím poprvé. Určitě ji přečtu víckrát, jako učebnici. Je to pro mě nový svět. Ryzí, pravdivý, skutečný. Vyrostla jsem v komunizmu a opakovala všechny

ty hlouposti. Teď je mi 40 a od revoluce všechno doháním. Věřím ve smysl osobní poctivosti. A daří se mi to. Ale najednou mi to nestačí, chci udělat něco víc. Jenže nic moc neumím :-). Takže začínám tím, že vám ze srdce Děkuju. Za všechnu tu houževnatost, že jste to nevzdal. Vaše myšlenky jsou velké povzbuzení a v tom je

jejich síla. Moc bych se vám chtěla nějak odvděčit, ale odhaduju,

že obdivovatelů máte dost, takže se odvděčím někomu jinému, neznámému, aby ta

vděčnost zůstala na světě. Přeju vám všechno dobré, co ještě jde. Veronika T.

0/0
17.5.2008 17:07

Bouše

Re: Poděkování

Já jsem dostatečně neznámý, tak se odvděčte mně. ;-D

0/0
19.5.2008 12:52

Kakarel

Jestli někomu

připomenu, jemně řečeno, že se choval na pohřbu,,nevhodně,, a o mrtvém mluvil nehezky, co je na tom připomenutí nabubřelé SiO ? Nic.

0/0
4.4.2008 16:40

blumblumblum

Pane Medku, díky!

Děkuji Vám za krásný rozhovor, který jste poskytl  iDnes. Souhlasím s Vámi, že hodnoty dnešní společnosti se posunuly k materiálnímu světu a že ztotožnění se se svou zemí se příliš nenosí. Jsem však optimista myslím si, že je to jev přechodný. Dnešní mladí lidé to nemají v nepřátelském světě dospělých lehké a tak mnohdy říkají i to co vnitřně necítí. Jejich vnitřní svět se odráží i navenek. Ošuntělým vzhledem demontrují nezájem o "naše" hodnoty. Myslím, že čas těch dnešních mladých ještě přijde. Téměř 20 let od "sametky" je příliš krátká doba na nějakou opravdovou změnu v myšlení lidí.Přeji Vám hezký den a to teplé pyžamo je dobrý nápad, přichystám si ho také.V

0/0
3.4.2008 11:55

Vilém Hynek Jarmila

Pane Medku, uctivě Vám děkuju za vše

Jako dospívající jsem pravidelně poslouchal Vaše komentáře a zprávy na Hlasu Ameriky, po roce 1990 se pat těšil z každého Vašeho vystoupení. Máte pravdu skoro ve všem, ohledně konzumu s Vámi souhlasím - ale, ono to bude ještě chvíli trvat a přejde to. Lidé chtějí nejvíc to, co nemají. Společnost pomalu bohatne a přijde chvíle, kdy bude důležitější knížka, divadlo, ale i vzdělání, znalost, um a "posunování společnosti vpřed" než vydělávání peněz.

Pane Medku, máte mou úctu a přeji hodně zdraví.

0/0
2.4.2008 0:56

mARKETAVIK

Medka miluju

Proč není víc takovejch chlapů jako on... mladejch... ach jo...

0/0
1.4.2008 21:49

9645

Smekám klobouk

"Štvavé vysílačky" byly v 80. letech pro mě velmi důležité, jelikož jsem byl dospívající a tvořil jsem si názor. Hlas pana Medka byl velmi příjemný. Rozhovory s ním jsou vždycky poučné a hluboké. Ovšem přece jen s ním v jedné věci nemohu souhlasit. Kdby rozpoutala vállku současná vláda, bojovat bych nešel. Za Topolánka a Langera tedy položit život odmítám. Když tak, ať jdou chlapci příkladem sami. Bojovat za spravedlnost, čest, za slabší a utiskované, zastat se trápeného, postavit se lzu, podlosti a nečestnosti - k tomu mě a mé sourozence vychovávali rodiče, avšak obětovat se vypočítavým, sebestředným, nenasytným politikům, to tedy skutečně ne.....

0/0
1.4.2008 17:05

Vilém Hynek Jarmila

Re: Smekám klobouk

Problém je v tom "kdyby rozpoutali válku". Většina současných Čechů by určitě šla bránit republiku v případě, kdyby tuhle zemi někdo napadl, o tom jsem přesvědčený. Čechové se vždycky semknou, když je potřeba a je zvenčí silný nepřítel. Vlastenectví nevymřelo, jen je silně překryté konzumem, každodenní politikou atd.

0/0
2.4.2008 0:59

Bouše

Re: Re: Smekám klobouk

R^

0/0
3.4.2008 10:57

xaeris

A heslo zní, NEJSME jako ONI, přikázalo KGB?

Těžko, moc těžko se mi píše o tom, že lidé, kteří za totality byli pro mne symbolem svobody a demokracie se tak lehkováženě a licoměrně vrhli do sametové náruče bolševikům.I vy, pane Medek ..................

0/0
30.3.2008 17:44

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: A heslo zní, NEJSME jako ONI, přikázalo KGB?

8-o

0/0
30.3.2008 18:11

Vilém Hynek Jarmila

Re: A heslo zní, NEJSME jako ONI, přikázalo KGB?

V rozhovoru je "jsem rád, když mě oslovují jménem a to v 5.pádě". Nechápu, kde se tohle "pane Novák" vzalo. Netrhá Vám to uši? 8-o

0/0
2.4.2008 1:01

Nomen O

životní úkol

Dobrý den.

Pane Medku na myšlenky co si vzít do hrobu? máte moc času. Ještě jste nesplnil všechny úkoly, které Vám byly určeny zde na zemi. Vykonal jste mnoho za doby totality a ještě vykonáte. Děkujeme Vám za vše, vstoupil jste do našich dějin, které budou číst naši potomci, dějiny, které utváří život sám. Dějiny národa jsou nesmazatelně napsány lidmi, jako jste Vy.

Krásný den přeji, radost a štěstí Vám, který jste je rozdával věrným posluchačům Svobodné Evropy. Díky!!!!![>-]V[>-]V

0/0
30.3.2008 11:17

Si0

Re: životní úkol

Správně. Pan Medek by si hlavně do hrobu neměl odnášet své myšlenky.

0/0
1.4.2008 14:55

Kakarel

Hlavně

si p.Medek může vzpomenout, jakou řeč vedl nad hrobem Karla Kryla. Za to by se také někdy mohl Karlovi omluvit, když už chce na sebe to pyžamo!

0/0
30.3.2008 0:45

Si0

Re: Hlavně

Vy byste se měl veřejně omluvit za svou nabubřelost.

0/0
1.4.2008 14:51

rebbe

Na Rakousko- Uhersko můžeme mít různý pohled

ale ve srovnání s Velkoněmeckou Říší to byla idylka. I takové gubernie, jako Halič nebo Horní Uhry mívaly za císaře pána školy v mateřském jazyce, to by Němci nikdy nepřipustili. Třeba Slezsko bylo po pruském záboru nemilosrdně germanizováno.

Můj tatínek bojoval za Rakousko, za jeho boj proti Italům dostal dvakrát řád za odvahu. Zúčastnil se ofenzívy na Isonzu. Můj dědeček  zase už v pokročilém věku byl nasazen v Corvaře v K.u.K. eráru. Nelze tedy českou minulost redukovat na boj proti císaři a jeho rodině. Po první světové válce však přišel nový problém, mladou českou republiku bránit proti agresorům. Můj tatínek bojoval ještě 1920 proti agresorům na Těšínsku. Dějiny nejsou černobílé, jsou zde nejrůznější přechody z jedné do druhé pozice. Demokracie je právě to prostředí, které by mělo i rozdílným názorům poskytnout prostor. Za to se vyplatí bojovat.[>-]

0/0
29.3.2008 19:55

apokalypsa

Chybi mi ta rakouska identita, o kterou nas Medek pripravil

Nemuzu si pomoct, ale musim to zopakovat a blize vysvetlit. Pan Medek starsi a jeho kolegove legionari pomohli uspesne zlikvidovat Rakousko Uhersko, silny stredoevropsky stat, za ktery dodnes neni nahrada. Mozna i proto jsou Cesi dodnes ve vzduchoprazdnu a umele se v historii politicky a kulturne vazali na SSSR, Francii atd. EU tohle bohuzel nenahradi a nejaky plac nad chybejicim vnimanim ceskeho statu, ruzne ty visegradske iniciativy atd  jsou toho dukazem ;-D

Podivejte se treba dnes na Slovensko, tam je to patrne jeste vic - Slovaci se "osvobodili" nejdrive od Uherska a potom i od CSSR. Co tim ziskali??

0/0
29.3.2008 12:31

Martin5412

Re: Chybi mi ta rakouska identita, o kterou nas Medek pripra

Rakousko - Uhersko zlikvidoval (bohužel) František Josef svojí neschopností přeměnit jej z feudálního císařství ve funkční federaci s rovnoprávnými národy a moderní armádou. Rakousko - Uhersko bylo vyspělou průmyslovou zemí, ale také policejním státem, který neněmecké národy nepovažoval za svoji státotvornou součást, ale za porobené nepřátele a v kulturní a politické emancipaci národů viděl ohrožení své existence. Za 68 let vlády Františka Josefa se toho v politickém systému Rakouska změnilo relativně málo, zatímco v okolí se sjednotily po staletí rozdrobené Německo a Itálie. František Josef se považoval za vojáka a miloval uniformy, jenže v roce 1914 byla c.k. armáda skoro totožná s tou, kterou převzal při svém nástupu r.1848. Ten silný středoevropský stát za 70 let nevyhrál jedinou válku, prohrál s Německem, Itálii. Po vypuknutí 1. světové války nebylo už možné monarchii zachránit, byla zcela pod vlivem Německa, které po svém sjednocením usilovalo o pohlcení Rakouska.

0/0
29.3.2008 21:27

Vilém Hynek Jarmila

Re: Re: Chybi mi ta rakouska identita, o kterou nas Medek pripra

Přesně tak, CK Rakousko se zlikvidovalo samo. Nepružný moloch, který nakonec byl už jen prázdná schránka, forma bez obsahu.

Stejně tak zemřelo SSSR, ekonomicky zcela vyčerpané zbrojením, které samo vyvolalo a pak neustálo.  Díky Reaganovi, kterej jim zasadil ránu z milosti !

0/0
2.4.2008 1:07

celtic

Ivan Medek to je pojem...

toho bolševici nesnášeli vždy, a i proto si ho vážím...R^:-)

0/0
29.3.2008 9:31

lada72

Dekuji za clanek!

    O urcite mravni hodnoty je treba se v zivote prat a za ne bojovat. Bez vyvinuteho usili by Vas zivot ztracel na hodnote. Bez protivniku na druhe strane bysme nevedeli kde stat. Jeste jednou dekuji .V

0/0
29.3.2008 9:18

Mirek Cikač

Úcta k protivníkovi

Většinou jsem s vámi pane Medku nesouhlasil. Nic mi to ale nebrání v tom, abych vám popřál zdraví, štěstí a pohodu.

0/0
29.3.2008 7:03

Vikina

Je tu málo místa

Milé čtení, bohužel nesdílím Vaše optimistické závěry, že to nakonec dobře dopadne. Proč by mělo? Možná si myslíte, že tady proběhla revoluce, ale podle všeho to byl jen převrat druhé komunistické vlny, která se jen zaštítila disidenty. Takže nesprávná premisa, nesprávný závěr. Jak se mohla nastavit správná morální a právní kritéria, když jste se o to ani nepokusili, naopak, kdosi slyšel růst trávu. Nejde o to, že bychom měli pověsit všechny komunisty, ale zatočit aspoň s prokazatelnými zločinci snad šlo. Rozhodně mělo dojít k řádné čistce mezi soudci. Takto se pokračuje ve starých kolejích, jen jinými metodami - nejsou koncentráky, zato cenzura jen v jiné formě je festovní. Ani já bych za tento stát nešel bojovat, nevidím pro to žádný důvod (za politiky, což je jen jiný ekvivalent slova gauner, darebák?). Krom toho si nemyslím, že je to jen české specifikum, obávám se, že to je trend celé západní civilizace - tam kde rozhodují jen peníze, je slovo morálka takřka sprostým slovem.

0/0
29.3.2008 1:42

Glock každopádně bez -e

Pane Medku,

mám vyřídit, že do rakve je třeba nejen teplé pyžamo, ale i 2 vepřové řízky, do každé ruky jeden. ;-D

0/0
28.3.2008 22:24

Bouše

Re: Pane Medku,

A ploskaňu slivovice :-)

0/0
29.3.2008 4:02

Monstrum Anonymič Anonymov

Medek si bude hovět v teplém pyžámku

Zatímco každou minutu umírají hladové děti v Africe ;-(

0/0
28.3.2008 19:41

prisedici

Re: Medek si bude hovět v teplém pyžámku

ty jsi takovej debil, ze mu rovno neni (Y)

0/0
28.3.2008 22:02

Bouše

Re: Re: Medek si bude hovět v teplém pyžámku

Zatímco ty jsi trouba, který nechápe ironii a recesi. Doporučoval bych ti knihu "Jak nevyloupit banku" (Donald E. Westlake). :-)

0/0
29.3.2008 2:52

prisedici

Re: Re: Re: Medek si bude hovět v teplém pyžámku

aha, to jsi mi to vysvetlil... jsem rad, ze takovouhle ironii nastesti zatim nechapu Rv

0/0
29.3.2008 22:12

Bouše

Re: Medek si bude hovět v teplém pyžámku

;-D R^ R^ R^

0/0
29.3.2008 3:02

Monstrum Anonymič Anonymov

Noci jsou už chladné ?

Medek: Tak to abych si vzal TEPLÉ PRÁDLO;-)

0/0
28.3.2008 19:33

Bouše

Re: Noci jsou už chladné ?

Teplé  S P O D N Í  prádlo !!! ;-€ 

0/0
29.3.2008 3:04

apokalypsa

Medek rozebral Rakousko - Uhersko

Tak panu Medkovi vadi, ze se Cesi neztotoznuji se svoji zemi. To by me potom ale zajimal nazor na jeho otce, ktery se neztotoznil se svou zemi - Rakouskem - Uherskem a aktivne prispel k rozpadu RU. Takze kdepak je ta hranice pane Medku? To ja treba ceske legionare povazuji za zradce statu, neztotoznili se svym statem a zlikvidovali ho. Takze mi tu nevykladejte neco o dnesnich Cesich :-)

0/0
28.3.2008 11:06

someone_else

Re: Medek rozebral Rakousko - Uhersko

Můžete, prosím, udělat víc pro svůj duchovní a duševní rozvoj? Kolikže těch legionářů bylo - deset miliónů? Nebo spíše "oba"? Nebyli to právě legionáři, kdo si první uvědomil bezvýchodnost tehdejší situace v monarchii a měli čerstvě za sebou ty nejhorší myslitelné zkušenosti? A nebyli navíc součástí obecného vývoje v celé monarchii? Inu, z teplíčka i-netu se to ten svět báječně hodnotí a kritizuje, viďte, mí milí vševědoucí čecháčci...?

0/0
28.3.2008 19:05

apokalypsa

Re: Re: Medek rozebral Rakousko - Uhersko

Pokud vim, ceskych legionaru byly desetitisice. Na druhou stranu ve valce bojovali i skutecni vlastenci, rozumej cesti vlastenci bojujici za Rakousko Uhersko. Proste zrovna od pana Medka mi moc nesedne jeho poucovani o vlastenectvi.

0/0
29.3.2008 12:13

phenomenon

Re: Medek rozebral Rakousko - Uhersko

v duchu tehle logiky muzes uplne stejne tvrdit, ze protinacisticky odboj se neztotoznil se svym statem a likvidoval ho. Jestli ti ta hranice neni jasna, tak je mi te lito...

0/0
28.3.2008 19:21

apokalypsa

Re: Re: Medek rozebral Rakousko - Uhersko

Hranice se prece porad meni. Zitra si o samostatnost klidne reknou Moravane.

0/0
29.3.2008 12:14

Bouše

Re: Medek rozebral Rakousko - Uhersko

Na lidi tvého typu má moje švagrová nádherný výraz - vzácný chuj. :-) 

0/0
29.3.2008 2:55

Gambri

Re: Medek rozebral Rakousko - Uhersko

S tím Rakouskem - Uherskem je zajímavé srovnání. Dnešní ČR každého z nás připraví na daních a odvodech téměř o 50% výdělku. Před 100 lety za Rakouska byly dvě sazby: 4% odváděli obyčejní lidé, vrchnost odváděla 8%.

0/0
29.3.2008 12:35

username

Re: Re: Medek rozebral Rakousko - Uhersko

téměř 50 % ? Kde to žiješ? při mzdě 40 tisíc čistého je superhrubá někde okolo 81, tj. 50 %, k tomu pak v průměru asi 16 % DPH, no a pak případné spotřební daně (nepiju a nekouřím, takže nějaký ten benzín, řekněme další 1000 Kč měsíčně na spotřebce), takže z 81 tisíc vynaložených na můj plat si fakticky koupím něco 32,5, takže 59 % daňová zátěž (včetně různých sociálních daní).

0/0
1.4.2008 16:31

riskwildvalach

Pěkný rozhovor

Bezva. Rozhovor jsem rozečetl v kavárně a zde jsem si ho mohl dočíst.

Lidí typu p.Medka je bohužel jako šafránu.Jeho názory jsou plny moudrosti..

Trochu oponentury, ale neuškodí, přidávám pár citátů starého muže Horatius (65-8 př.n.l.)

"Lidstvo se bezhlavě žene vpřed, na zákaz či hřích nedbá."

"Pokolení našich rodičů, horší dědů, zplodilo nás ještě horší a my brzy zplodíme potomstvo ještě zkaženější."

0/0
28.3.2008 9:29

vasidiv

Asi

Boj, stále boj,stále hledání přítele,mezi mladými, starými,   chytrými, ale i pitomci. Co nám starcům zbývá a tak i když v  [>-] mnohém mám jiný názor,V vlastně s panem Medkem musím souhlasit a přeji ještě mnoho let inteligentního humoru i nadsázky.

0/0
28.3.2008 8:48

kulus

No

Mne zase pan Medek pomohl neocenitelnym zpusobem v uteceneckem tabore Traiskirchen jako predstavitel AFCR. Preji mu moc zdravi!

0/0
28.3.2008 8:46

Bouše

Tento rozhovor je balzámem na mé zjitřené nervy.

Díky, pane Medku. :-) R^ R^ R^

0/0
28.3.2008 8:39

sir Humprey

Může si u nás člověk někoho vážit a zároveň s ním

sakra hodně nesouhlasit?:-(

0/0
28.3.2008 8:39

Trent-R

Re: Může si u nás člověk někoho vážit a zároveň s ním

to víš že může, to si piš.....kdyby si tohle lidi uvědomovali, byla by pohoda....

0/0
28.3.2008 18:15

Kombajn

pekne cteni

Pan Medek je machr!  R^ Skoda ze takovych lidi neni vic a nikdo podobny (snad vyjma Knizete) neni v politice..

0/0
28.3.2008 8:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.