Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jména padlých vojáků zveřejňovat nebudeme, slíbil šéf armády

Jména padlých a raněných českých vojáků se česká veřejnost od armády nedozví. V České televizi to řekl náčelník generálního štábu Vlastimil Picek. Chce prý chránit především pozůstalé. Stav vojáka zraněného před týdnem v Afghánistánu je podle něj stabilizovaný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aveva

Návrat k tradici!

Neznámeho vojína. 8-o

0/0
25.3.2008 14:34

cejkis

Národ bolševiků

V květnu 1990 byla Ludvíku Krejčímu posmrtně vrácena hodnost armádního generála a v červnu 1997 byly oceněny i jeho zásluhy pro odboj udělením osvědčení podle zákona č. 255/1946 Sb. V lednu 1998 byl podán návrh na udělení řádu Bílého lva in memoriam, který se setkal s velkou podporou, avšak příslušná komise jej nakonec zamítla.

V tomto kontextu se nedivím, že český národ pohrdá svými hrdiny.

0/0
24.3.2008 21:49

josef9

Rozhodnutí armády je nesmysl a chyba

V této diskuzi zaznívají ostré a protichudné názory. Zveřejňování jmen padlých je správné.  Velení armády trpí kompexem utajení - zmatení z doby socialismu. Armádou zvolený postup jen nahrává zmatencům z této diskuze, kteří jsou schopni naše vojáky označit za vrahy.  Vytváří podmínky pro práci nejrůznějších paparac, kteří nakonec stejně něco v bulváru nedůstojně uvedou.

0/0
24.3.2008 21:41

myryjam1

zajímavé bude

Zajímavé bude až se prezident rozhodne udělit tomuto vojákovi in memorian vyznamenání , bude předávat za plentou? :) Dy´t je to úplná pitomost to tajit, okolí to stejně ví a zbytek? Koho by to zajímalo, tak si to zjistí.

0/0
24.3.2008 20:44

cejkis

Re: zajímavé bude

Ano, mělo by to být veřejné s veškerou úctou a poctami. Bohužel u nás to funguje viz niíže...

0/0
24.3.2008 20:46

cejkis

Generálovi se nedivím.

V ČR to funguje tak, že půl národa tímto vojákem opovrhuje a označuje ho jen za žoldáka, který je placený za smrt. A novináři ? Ti jen sledují, jak vydělat peníze. Etické záležitosti jdou stranou. V zemi, která se říká Česká Republika, v zemi hyjen, se generálovi nedivím, že vojáky se statusem KIA nechce zveřejňpvat.

0/0
24.3.2008 20:40

vena.m

Proč spojujete prozrazení osobní identity s hrdinstvím???

Co tu plácáte? Jak souvisí nechuť rodiny zvěřejnit identitu s popíráním jeho hrdinství?

Já jsem rád, že se jako stát podílíme na potírání terorismu a pomoci potřebným. Nepotřebuji vědět, kdo to konkrétně byl .. možná že právě vy, kteří musíte znát to jméno, aby jste mohli být "hrdí", tlačíte novináře k hyenismu ... jinak novináři dodržovali mlčenlivost, ani nebyly snahy jméno zjistit .. pak ho prásknul Klaus, takže on naprosto ignoroval přání rodiny hrdiny .. a generálního štábu ..

0/0
24.3.2008 19:59

rybizek

Re: Proč spojujete prozrazení osobní identity s hrdinstvím???

prani rodiny s tim nema co delat. Zverejneni jmena je soucasti vychovy k narodni hrdosti, respektu, hodnotam, uvedomenim.....nevim co furt meles veno.m?! 

0/0
24.3.2008 20:54

vena.m

Re: Re: Proč spojujete prozrazení osobní identity s hrdinstvím???

Nic proti, ale právě ta rodina obětovala nejvíc .. takže ta s tím má co dělat ...

0/0
24.3.2008 22:06

bukin

Skrývání hrdinů?

typický český přístup. Ti hoši jsou hrdinové a tenhle národ o nich musí vědět. My je ale budeme skrývat, jakože se vlastně ani nic nestalo. Proto je český národ takový jaký je, nikdy za nic jako takový nebojoval (teda od Bílé hory), spíš to byla vždy záležitost omezeného počtu hrdinů, o kterých se ale moc nevědělo. Takže tento národ nemá masově přijímaného klasického moderního hrdinu, na kterého by mohl být pyšný. Ano, vojácí jdou do války a je to jejich povolání, často za to berou slušné peníze, ale každý dělá svou práci pro peníze. Jen málokdo je však při práci v takovém ohrožení jako vojáci ve válce. A tam válka je. Oni jsou hrdinové a zaslouží si tu nejvyšší úctu.

0/0
24.3.2008 19:36

vena.m

Re: Skrývání hrdinů?

Co to plácáš .. teď jsi kompletně plyvl do tváře celému protifaš.odboji ...

0/0
24.3.2008 20:00

cejkis

Re: Re: Skrývání hrdinů?

většina lidí v této zemi nezná novodobé dějiny...nediv se

0/0
24.3.2008 20:48

bukin

Re: Re: Re: Skrývání hrdinů?

a proč to tak asi s těmi dějinami je ty chytráku?

0/0
24.3.2008 20:50

cejkis

Re: Re: Re: Re: Skrývání hrdinů?

Protože národ byl masírován normalizací a přetrvává to do dnes. Studená válka ? Ukaž mi učebnici a ročník ve kterém se studenti o tomto učí v dějepisu ?

0/0
24.3.2008 21:33

bukin

Re: Re: Skrývání hrdinů?

já nemluvím o odboji, ten byl i ve faš. Německu, to je těch "pár hrdinů", kteří ve val¨né většině případů také jsou neznámí. Mluvím třeba o tom, proč Československo nebojovalo proti obsazení faš. Německem? Proč Poláci bojovali, i když to měli předem prohrané a proč čechslováci ne. Argument byl, že by to stálo moc obětí. A to je to. Tahle země ještě nikdy nepoložia dost obětí na to, aby na to, aby si jich dostatečně vážila a aby si dostatečně vážila své svobody.

0/0
24.3.2008 20:54

cejkis

Re: Re: Re: Skrývání hrdinů?

Přečti si, co předložil Gen Krejčí na podzim roku 38 Benešovi. Lidé chtěli bojovat, řada důstojníků raději spáchala sebevraždu než, aby opustili opevnění.

0/0
24.3.2008 21:47

cejkis

Re: Re: Re: Skrývání hrdinů?

Československo nebojovalo proti obsazení faš.??

121 mrtvých Čechoslováků na podzim roku 1938 mi nepřijde číslo k zapomnění.

0/0
24.3.2008 21:56

cejkis

Re: Re: Re: Skrývání hrdinů?

Argument nebyl, že by to stálo moc obětí. Argument byl, že naše armáda byla po mobilizaci 2x menší než neměcká a bez cizí pomoci by jsme prohráli. Do toho se přidali Poláci a Maďaři na stranu Německa. A Francie, Anglie, Jugoslávie i Rumunsko deklarovali, že nepomohou. Jediný, kdo nabízel pomoc bylo Rusko. Jejich pozemní síly byly však daleko.

0/0
24.3.2008 22:00

dislektik-idnes si na mě zasedla

a na pomníku bude co padl ale rodina si nepřeje aby byl

zveřejněn ??

0/0
24.3.2008 19:23

HONZA49

Re: a na pomníku bude co padl ale rodina si nepřeje aby byl

Co to píšeš za blbost?

Jasně,že se utajení jména týká jen prvních dnů,kdy se snaží redaktoři bulváru vytáhnout z vdovy informace,kolik od státu dostane za zabitýho manžela!Tomuhle hyenysmu se rozhodnutí Generálního štábu snažilo zabránit aspoň pro první dobu,než to rodinu malounko "přebolí"!

0/0
24.3.2008 22:40

rybizek

Zverejneni ci nezverejneni jmena nema s pranim ci nazorem

rodiny nic spolecnyho. Tim chci rici, ze o tomhle rodina nema co rozhodovat.

0/0
24.3.2008 19:19

HONZA49

Re: Zverejneni ci nezverejneni jmena nema s pranim ci nazorem

Domníváš se špatně!Když rodina nebude chtít státní pohřeb,tak s ní nikdo nehne!A jak vidíš,tak pohřeb bude státní a se všema poctama,ale s vyloučením veřejnosti.A to je dobře!Bulvár přijde o téma!;-D

0/0
24.3.2008 22:44

Cenzorův kámoš

V civilizovaném světě jsou padlí vojáci hrdinové!

Tady půlka národa s despektem blábolí něco o žoldácích a novinářské hyeny se jen třesou, aby udělali mega rozhovor s vdovou :-©   :-©

0/0
24.3.2008 18:34

HONZA49

Re: V civilizovaném světě jsou padlí vojáci hrdinové!

R^ TADY SE HRDINSTVÍ DRUHÝCH NEUMÍ PŘIJMOUT!;-€

První otázky novinářů mluví za vše : Kolik armáda vyplatí pozůstalým?

A takovejmhle nehoráznostem chtěla paní ministrině zabránit!R^

0/0
24.3.2008 18:45

qoknu

Re: Re: V civilizovaném světě jsou padlí vojáci hrdinové!

Především tomu chtěla zabránit rodina, ale nevyšlo to, bohužel.:-(:-(

0/0
24.3.2008 18:51

Gasherbrum

Re: Re: Re: V civilizovaném světě jsou padlí vojáci hrdinové

stejně je to blbost tajit....novináři se nezastaví...akorát se na té smrti ještě přiživí nějaký hyena...... soused,který novinářům udá,že tam a tam umřel kluk sousedce a byl to voják.Smrt člověka se neutají...Radši to zveřejnit s pompou a hrdinskou zásluhou a novináře poslat někam.

0/0
24.3.2008 19:05

vena.m

Re: Re: Re: Re: V civilizovaném světě jsou padlí vojáci hrdinové

Každý den navíc, který má rodina sama bez okolí je pro vyrovnání se s touto skutečností zásadní ... !!!!

0/0
24.3.2008 19:13

Gasherbrum

Re: Re: Re: Re: Re: V civilizovaném světě jsou padlí vojáci

to ano,mohla by být třeba dohoda,že se jména zveřejní třeba po týdnu,10ti dnech...tím by snad teoreticky i novináři neměli důvod se pouštět do pátrání po své ose...ikdyž u novinářů člověk nikdy neví.Ale nezveřejnit to vůbec by vedlo opravdu jen k ještě většímu hyenismu a degradaci té smrti.

0/0
24.3.2008 19:17

HONZA49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V civilizovaném světě jsou padlí vojáci

Jasně,že se utajení jména týká jen prvních dnů,kdy se snaží redaktoři bulváru vytáhnout z vdovy informace,kolik od státu dostane za zabitýho manžela!Tomuhle hyenysmu se rozhodnutí Generálního štábu snažilo zabránit aspoň pro první dobu,než to rodinu malounko "přebolí"!

0/0
24.3.2008 22:49

HONZA49

Re: Re: Re: Re: Re: V civilizovaném světě jsou padlí vojáci hrdinové

Správně!R^

0/0
24.3.2008 22:53

vena.m

Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání???

0/0
24.3.2008 18:21

NiHauMa

Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání???

Proc by se Klaus mel omlouvat, za vec ktera je v zapadni evrope zcela normalni. Jen v zakomplexovanem cesku se to resi jako velky problem. Tady neni o cem diskutovat.....:-/

0/0
24.3.2008 18:28

vena.m

Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání???

hahaha, normální není sdělování jmen okamžitě po smrti. A není to normální ani v cizině. A ještě šlo o člena speciálních jednotek. Takto byla ohrožená celá mise ... a vše díky rozmradovi Klausovi, který je opravdu "úžasný" vrchni velitel ...

0/0
24.3.2008 18:32

NiHauMa

Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání

O necem mluvis a vubec vic o tom nevis. v UK je naprosto normalni a bezne zverejnit jmena padlych vojaku. Je k tomu pripojeny jeho 'pozitivni' zivotopis a pokud se rodina citi, tak i rozhovor s jeho nejblizsimi. Nevim co se ti nezda. Na sve vojaky mame byt hrdi a ne citit ponizene. Klaus jednal naprosto v poradku.

0/0
24.3.2008 18:39

HONZA49

Re: Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání

Je nepochopitelný tohle selhání hradních úředníků!:-P

0/0
24.3.2008 18:47

vena.m

Re: Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání

Osobně si myslím, že ten chlapík je hrdina. Já bych tam nevlezl ... ale Klaus jednal v rozporu s přáním rodiny i generálního štábu, což je právě ten průšvih ... pokud by byla jasná pravidla, že to bude tak či onak, proč ne ... ale zde zapomínáš na fakt, že tato jednotka byla speciální až tajná .. a tam existují jiná pravidla ....

Takže z mého pohledu to Klaus tvrdě zvoral ...

0/0
24.3.2008 19:07

HONZA49

Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání

No jeho úředníci,bohužel!:-(

0/0
24.3.2008 22:51

qoknu

Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání???

Rodina si to nepřála a to je podstatné.

0/0
24.3.2008 18:52

Cenzorův kámoš

Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání

A proč si to nepřála? Protože zaprdění český závistivci si teď na vdovu budou ukazovat sotva vyleze na ulici a šuškat, jo ta je ve vatě, armáda jí dala balík :-©!

0/0
24.3.2008 18:58

vena.m

Re: Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své selhání

Ne, protože se teď bohužel stane focenou opičkou v zoo. Proto si to nepřála ...

0/0
24.3.2008 19:04

Gasherbrum

Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své

a myslíš,že by to nějaký známý,matrikrář,úředník,či kdokoli jiný kdo by to věděl a těch lidí je spousta, nevyžvanil a nepřiživil se na tom?to by byl teprve hyenismus.Tomu by se mělo zabránit prostě zveřejněním,že jde o hrdinu a prosím se média,aby zachovali etiku a čest,jako je to v západní Evropě.A pokud to neudělají,tak bohužel je mi líto čtenářů,kteří neumí posoudit kvalitu médií.

0/0
24.3.2008 19:15

vena.m

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se konečně velký Klaus omluví za své

zaměňujeme příčinu s následkem .. přícinou je, že to rozmáznul prezident ...

0/0
24.3.2008 19:50

polovnik

Jak zbytečné...

A jak tomu chtějí zabránit ? Jenom se asi zvýší cena za kterou to bulvár dostane.  Nebude to třeba od armády ale je spousta jiných cest.

J.

0/0
24.3.2008 18:08

vena.m

Re: Jak zbytečné...

Pokud to vyleje sama rodina, tak proč ne .. a dále jakákoliv jiná cesta je časově výrazně delší .. tím pádem bude mít rodina víc času se s tím nějak smířit ...

0/0
24.3.2008 18:12

rybizek

Jmena padlych ceskych vojaku by se zverejnovat,

kvuli uvedomeni a narodni hrdosti, mela!

0/0
24.3.2008 17:44

vena.m

Re: Jmena padlych ceskych vojaku by se zverejnovat,

ANo, ale až dlouho po, až se s tím rodina vyrovná bez novinářů a veřejnosti. Klaus zde naprosto selhal a ani teď neuzná svou chybu ... prostě Klaus ...

0/0
24.3.2008 17:59

rybizek

Re: Re: Jmena padlych ceskych vojaku by se zverejnovat,

zadnou chybu neudelal, nema duvod se omlouvat. Tvuj argument "dlouho po" ma fakt vahu....

0/0
24.3.2008 19:16

cejkis

Re: Re: Re: Jmena padlych ceskych vojaku by se zverejnovat,

Nepřijde ti etické se zeptat rodiny, zda souhlasí se zveřejněním jména ?

0/0
24.3.2008 20:30

rybizek

Re: Re: Re: Re: Jmena padlych ceskych vojaku by se zverejnovat,

vubec ne, prani rodiny s timhle nema vubec co delat.

0/0
24.3.2008 20:55

grey003

Jména padlých vojáků

Máme ještě vojáky ? Nebo spíše už žoldnéře ?

0/0
24.3.2008 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.