- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v den hromadné havárie jsem se vracel os. automobilem z Říma do Brna (cca.1250 km). do itálie jsem jel cestou z Brna do Turína (1200 km), z Turína do Říma (750 km). a je pravda, že jsem se cítil bezpečněji celou tuto cestu, než druhý den kdy jsem absolvoval cestu Brno-Praha-Brno (když už bylo vše po hromad.nehodě čisté). Přiznávám, že nedodržuji 130km/h, ani zde ani v Rakousku, či Itálii, a nemyslím, že bych tím ohrožoval ostatní, či si léčil nějaké komplexy (jak už zaznělo u diskusí spojených s hromad.havárií).Jde opravdu o kvalitu cest,která je nesrovnatelná (počet pruhů,kvalita povrchu atd.) a také o hování řidičů na silnicích. bohužel případy kdy především kamion či autobus vjíždí do levého pruhu těsně před stoupáním a rozšířením ze dvou do tří pruhů (to jsem zažil jen u nás),naprosté nepoužívání zpětných zrcátek (třeba v itálii v noci os.auta jedoucí rychle v levém pruhu problikávají preventivně jako upozornění na svou přítomnost pomalejší kamiony -
což by si u nás řidiči velkých aut vysvětlili jako provokaci a schválně by vjeli do levého pruhu) a podobně nepochopitelné riskantní situace jde vidět především v panoptiku na riziko řízení na D1.prostě D1 je nebezpečná sama o sobě a pohybuje se na ní spousta řidičů kteří jsou jen svátečními uživateli motorových vozítek,nepoužívají zpětná zrcátka (ani když mění jízdní pruhy),nedokáží předvídat,často nejspíš z důvodu závisti,či vlastní omezenosti se snaží blokovat rychlejší (příp.dražší a luxusnější automobily).není to ani o rychlosti, jako spíš o blbosti.
tak proč k nim nepřidělají tabule???
to je rychlost........... vskutku výkonný personál úřadů
...a řidiče odchytávat na každém exitu....bude po obdobných nehodách.
To nepomáhá jen samotným řidičům, ale i lepšímu a plynulejšímu provozu. Podle mého má i policie méně práce s přeplněnými místy nehody, nervozními řidiči, kteří stojí dlouhou dobu na jednom místě a i jiné složky ( rychlá záchranná služba, hasiči, odtahové služby ) mají lepší přístup k místu nehody, protože řidiči se průběžně informují o pozici techto složek.
Nevím, kolik nakonec pojišťovny vyplatí na škodách způsobených touto hromadnou havárií, ale určitě to budou milióny. Milióny, které by mohly být investovány určitě lépe než opravou nebo výměnou pomačkaných plechů. Třeba do informačních tabulí. Evidentně Ministerstvo dopravy na ně peníze nemá a tato nepříjemná údálost určitě nebyla poslední.
zraněným brzké uzdravení, co nejrychlejší návrat k rodinám těm co museli využít služby našeho komerčního zdravotního systému a všem Veselé Velikonoce.
Čtyři informační tabule na D1 opravdu moc nenapoví, ale každé vozidlo s dálníční známkou má zajisté i autorádio, které se určitě vyplatí poslouchat a místo hromadné havárie elegantně objet. Znovu se vrátím do Polska, kde informovanost řidičů je úplně jiná. Obchodní zástupci a řidiči kamiónů se navájem informují o provozu v daném směru, počasí, stavu vozovky, haváriích, kolonách, zácpách a jak je možné se vyhnout těmto nečekaným komplikacím, pomocí CB rádií.
Nebudu skrývat, že nejčastěji jsou avizována místa, kde Policie provádí měření rychlosti a jiné jimi oblíbené činnosti. Vidina úspory finančních prostředků vynaložených na pokutách vedla i mne k nákupu CB radia. Postupně ale odhaluji i další výhody, tj. mám aktuální informace co se děje cca 10 km přede mnou, v případě událostí, které se staly dříve ( třeba hromadné havárie ) tak o nich vím prakticky několik desítek kilometrů předem.
Mrzí mne jen že ještě někoho nenapadlo zavést "rádio D1" s pokrytím nejblžšího okolí dálnice, které by vysílalo aktuální dopravní zpravodajství a v akutních případech kvůli němu i přerušilo program. Běžné stanice minimálně dohrají písničku - za tu dobi už může být pozdě. A solidní prijímač s RDS na něj přepne při signálu "dopravní info" i pokud zrovna posloucháte cédo. V zahraničí podobné projekty fungují...
Hromadná havárie na D1 byla, dle mého názoru, hlavně zaviněna " rychlíky na letních ". To jsou převážně obchodní zástupci a jim podobní řidiči, kteří mají " nalítáno " kolem 40-50.000 km ročně, převážne po D1. Jejich vozítka na letních pneumatikách, řítící se rychlostí 130 km/hod a více se stávají časovanou bombou na kolech.
Strávím za volantem ročně 100.000 km a to převážně v Polsku. Kvalita polských cest, hustota provozu a stáří většiny polských vozidel, mě zpočátku deprimovala. Průměrná rychlost na polské cestě je kolem 60 km/hod. Řidiči referentských vozítek jsou s touto skutečností smířeni a proto se nikam neženou, je to stejně úplně zbytečné, protože 10 kamionů jedoucí v koloně za sebou je docela běžný jev. Od jara do podzimu se tato skutečnost ještě zhoršuje o zemědělskou techniku jedoucí po komunikaci rychlostí daleko nižší. Víkendoví řidiči se smířili i s nižší průměrnou rychlostí a snaží se na cestě spíš "nepřekážet" tím, že jezdí mimo čas dopravních špičky.
Chlape! Obchodní zástupce rozhodně letní gumy nemá! Normální firma je přezouvá později! Proč už teď?
Jel někdo z vás někdy po D1 přes Vysočinu, když sněží, vichr a do toho v pravém pruhu kamion? Žádná rychlost není přiměřená. Prostě jedu 80 (60?) podle něj, všechnu břečku (krom toho sněhu) mi hází na sklo, stěrače to nestíhají. A když uhne plynule do lesa tak jedu stále vedle něho! A bude-li přede mnou bouračka tak ji prostě nemám šanci vidět! To jsou všechno kecy od stolu. Někdy si to zkuste na vlastní kůži!
Jo je to hnus, chce to držet velké odstupy. Ale zdrží to míň než tam stát 8hodin u nabořenýho střepu. Znám spíš situaci kdy jsne jeli v pravým 60kou v břečce, a levým - komplet zasněženým nás bral maďar v kamionu (možná na letních slizkách) 90kph doslova jako by se nechumelilo.
Překvapují mě v článku slova paní Vápeníkové z Řed. silnic a dalnic o opravě svodidel, kdy v textu říká: " že oprava se protáhne z důvodu výběrového řízení na dodavatele opravy ". Myslím si, že tento postup z bezpečnost. hlediska není správný. Co když se ve stejném místě stane další nehoda do doby opravy a z důvodu chybějících svodidel budou následky mnohem horší ? To ty svodidla po takové mimoř. události nemohou hned opravovat zaměstnanci správy daného úseku vozovky Řed. silnic a dálnic např. v mimořádném režimu jako při živelních pohromách? Sám jsem byl před několika lety svědkem větší nehody na dálnici v Rakousku, při které byly také silně poškozeny svodidla. Po odklizení poškoz. vozidel, označení vozovky výstraž. kuželi a následného rozjetí stojící kolony již na její konec dorazila údržba dálnice s novými svodidly, sloupky do země a hlavně s vozidlem, které tyto rovnou zapouštělo do země tak, aby parta montérů k nim mohla hned montovat nové díly. Nešlo by to u nás také tak ?
pak se nějakej neúspěšnej odvolá a budem rádi pokud tam budou nějaká svodidla v září. To nemaj již dávno vytendrovanou firmu na opravy a údržbu?! Jestlipak se vypisuje výb. řízení na odtahovku pokaždé když je nutné odtáhnout hříšníka, co stojí tam kde nemá?