Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici chybějí varovné tabule, ministerstvo to neřeší

U Humpolce na dálnici z Prahy do Brna havarovalo v chumelenici několik řidičů a na místě se vytvořily až dvacetikilometrové kolony. Tisícům lidí se obvykle dvouhodinová cesta protáhla na 11 hodin. Proč ministerstvo dopravy neřeší katastrofální stav dálnice, který trvá už léta?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Podrazza

Cedule nepomůžou ale...

měli by tam instalovat nějaké velké kladivo, které by rychlejedoucí prasátka pořádně praštilo do makovice a mlátilo by je tak dlouho dokud by nezpomalili a  nepřizpůsobili rychlost stavu vozovky. Někteří jsou nepoučitelní a počasí blbne stále, takže je jen otázkou času kdy se stane něco podobného. V Usa je např. běžné zastavit a čekat až to přijede protáhnout sypač a ne se cpát dopředu v kolonách a remcat, že se tam sypače kvůli tomu nedostanou ;)

0/0
21.3.2008 16:57

Železobetonová Krysa

Re: Cedule nepomůžou ale...

Co takhle za ty prachy co od nás vybíraj přizpůsobit stav vozovky potřebám daňových poplatníků a plátců dálníčních známek ;-O(Y)?!

0/0
21.3.2008 17:00

salosek

Re: Milhaus1

O té trase Olomouc-Mohelnice-Hradec Králové už se mluví více jak 10 let a nic se neděje.Ono je přece důležitější nakoupit obrněné transportéry nebo za ruský dluh nakoupit náhradní díly do vrtulníků a podobně.Ministerstvo neřeší nic jenom to,kolik vyrejžuje na mítném,známkách...........:-©(Y)Rv:-(

0/0
21.3.2008 13:56

cejkis

Informační cedule o konci pomalého pruhu pro TIR

Kolik už bylo nehod způsobeným tím, že řidič kamiónu otočí na konci pomalého pruhu volantem se zvednutým ukazováčkem ? A tak málo stačí ? Proč jsou  info cedule oznamující ukončení pomalého pruhu jen na pravé straně, kde na ně přes nástavby kamiónů řidič osobního vozu nevidí? Proč nemá řidič kamiónu povinnost blikat třeba 5sekund než se přejede čáru ? Můžeme jim pomoci, když jsou řidiči, tak tupí - můžeme jim 300m před koncem pomalého pruhu dát obrázek blikajícího kamiónu :)

Jde to, jen se musí chtít.

0/0
21.3.2008 13:53

cejkis

Kolik nehod ještě musí být, abychom měli povinný odstup ?

Způsobili je řidiči, kteří jeli po dálnici rychle a riskantně bez ohledu na to, že hustě sněžilo.

Zase ohraná písnička - rychlost, rychlost a zase rychlost.

A cejkis zase říká, odstupy, odstupy, odstupy, včasné dávání blinkrů, svícení mlhovými světly a ne za hezkého počasí, jak je v ČR zvykem, ale za hustého sněžení, mlhy nebo při víření vody.

0/0
21.3.2008 13:49

ChorcheCh

hm

Nechápu, proč ty tabule nenamontovyli když dělali ty mýtné brány. V Německu jsou standardem na každé bráně či sjezdu. Je sice pravda, když jsem tam nedavno jel za orkánu a na tabulích svítila 100 ka tak se našlo pár blbců s českou značkou kteří na to s_ali ale holt někomu neni pomoci.

0/0
21.3.2008 13:47

nemereth

Re: hm

Třeba proto, že nejsou informace, který by se na těch tabulích a značkách zobrazovaly. Zatím nikdo přesně a včas neví, kde se stal problém a kam kvůli tomu bezpečně nasměrovat ostatní. Takže by dnes možná nějaké tabule byly, ale informace na nich by moc nepomohly. V Německu jsou na mnoha místech snímače provozu, kamery a další telematické systémy, bez kterých se cedule neobejdou. U nás není ani dostatek policajtů na dálničních odděleních...

0/0
21.3.2008 14:52

Glock každopádně bez -e

Jasně

Jasně, za ty bouračky může nedostatek infotabulí, řidiči jsou bez viny. To jsem magor já, nebo pán redaktor?

0/0
21.3.2008 13:15

Milhaus1

Doposud nikdo

na D1 neudělal nic co by výrazně zlepšilo bezpečnost a možnost objet místo nehody, chybí informační tabule, kdysi se s velkou slávou vyrobily svodidla, aby se dalo v nouzi přejet do protisměru,ale nikdy se toho nevyužilo - jenom se za to vyhodili peníze a tak je to se vším.

Podle mě chybí alternativní trasa vrchem z olomouce přes Mohelnici a Hradec Králové, jelikož všichni co jedou z Ostravy do Prahy a dál, tak musí přes Brno, což je ta největší blbost co znám.

0/0
21.3.2008 12:54

cejkis

Re: Doposud nikdo

Ostrava - Praha teď jezdím každý týden :) je to zážitek :)))))

0/0
21.3.2008 13:55

Lanta2004

Tak především

"dálnice" D1 není na současný  poměry  už žádnou dálnicí.Dokonce mnohé nové rychlostní silnice jsou na vyšší úrovni,než ona D1.To by měl mít na zřeteli každý,kdo na tuto "dálnici" vjíždí a přizpůsobit tomu jízdní vlastnosti.Ono na nový tří či čtyřproudý opravdový dálnici s kvalitním povrchem si můžete dovolit trochu víc aniž byjste nějak přehnaně riskoval než na dvouproudý D1,která povrchem připomíná tankodrom.nějaký tabule jsou ale v tomhle případě opravdu vedlejší a nepodstatný;-)

0/0
21.3.2008 11:50

killy

Tak ať tam daj´ 90 km/h a přestanou trvat...

..na známkách. ....

0/0
21.3.2008 12:04

Stojan_Jakotyc

Re: Tak především

Co je to dovolit trochu víc? Já jsem to ve vyhlášce nenašel.

0/0
21.3.2008 12:15

Philosopher

Otázečka

K čemu ty tabule budou ?

0/0
21.3.2008 11:32

ples

Re: Otázečka

Mas to napsany v clanku. A pokud ti to predstavivost nebere, tak to funguje asi tak, ze pokud je nejaka havarka jako vcera, tak se to objevi na vystraznych tabulich nekolik desitek km dopredu a ty muzes bud sjet nebo zpomalit...

0/0
21.3.2008 12:08

astrix

Re: Re: Otázečka

případně obojí, napřed zpomalit a pak sjet (pozor, nikdy naopak!)...:-)

0/0
21.3.2008 13:42

Chlupaty Knedlik

Takze problem je vtabulich

ne v tom, ze ridici by meli prizpusobit jizdu podminkam......tohle je degenerace spolecnosti. Takze priste budou instalovany na ulicich tabule, ktere se v poledne rozsviti s napisem "BEZ SE NAZRAT"

0/0
21.3.2008 11:32

Glock každopádně bez -e

Re: Takze problem je vtabulich

R^

0/0
21.3.2008 13:16

kvikavec

tabule

předevčírem jsem stála na dálnici od Ústí do Prahy, v koloně kamionů před Prahou, stáli jsme tam krásně dlouho, rádia hlásila dopravní potíže až kolaps, a nad hlavou na infotabuli nám svítil nápis "dojezd do Prahy 6 min, plynulý provoz". Na D1 jsem ještě na infotabulích neviděla jiný nápis než "dopravní informace na Radiožurnálu xx FM", případně např. na 80.km na tabuli nápis "na kilometru 47 se pracuje snižte rychlost". Než těch 40km ujedu, tak zapomenu, že tam bylo něco napsaný. Jedna věc je mít tabule, druhá je dávat tam pořádný informace. Ne, fakt předevčírem ten nápis "plynulý provoz", když jsme stáli v koloně, to mě fakt dostalo.Rv

0/0
21.3.2008 11:25

raicafu

Kde je problém?

Neustále problémy kolem dálnic, přijde mi to jako mediální klišé. Není týden, aby se neřešilo něco kolem dálnic od výstavby po dopravní dostupnost. Bude někdy schopen nějaký zpravodajský kanál se podívat na věc i z jiné strany? Jak vznikají u nás v 90 % nehody? Díky rychlosti. Každý máme stejně času, jenom někteří jedinci si myslí, že rychlostí čas předženou. Nejhorší je, že jejich bezohleduplnost dopadá i na další řidiče, kteří díky jim musí zůstat po bouračce v zácpě. K nějakým variantám stavby zmiňované dálnice. Dálnice jsout třeba,ale ne v takovém rozsahu. Každému kdo to vykřikuje jako negramot, bych jsem chtěl,aby mu dálnice vedla kolem baráku nebo v blízkosti nějakých nemovitostí. Všichni kříčí veřejný zájem, ale jenom pokud nejde u můj majetek a já na tom můžu ještě nějakou kačku vydělat (stavební firmy apod.). Typická lidská nátura -cizího krev neteče.!

0/0
21.3.2008 9:38

Jack111

Re: Kde je problém?

Všichni nemají stejně času.

Sice nemám v ruce žádný důkaz, ale dám ruku do ohně, že vysoká rychlost zdaleka nestojí za 90% nehod u nás.

Dálnice jsou potřeba, doprava houstne, lepší než to tahat přes vesnice a města. Že zrovna já budu mít smůlu a dálnice mi bude sousedit se zahrádkou, se musí překousnout. Je to smůla, ale stejně tak dobře jsem mohl mít štěstí a vedle se mohlo postavit největší lákadlo pro turisty v širokém okolí a cena mohla letět nahoru. Nemůžete za vším vidět jen snahu oškubat co nejvíce lidí.

0/0
21.3.2008 9:56

zdeseny obcan

Re: Kde je problém?

Rychla jizda zpusobuje jen mensi cast nehod. Treba takove predjizdeni je mnohem rizikovejsi.

0/0
21.3.2008 10:12

center

Re: Re: Kde je problém?

Ono se předjíždí pomalu? :-);-)

0/0
21.3.2008 11:17

mmkk

Re: Kde je problém?

Nejvíce nehod nezpůsobuje rychlost, ale to, že se ridiči nevěnují plně řízení, někteří neumí řídit nebo nemají správný odhad.

Např. když předjíždíš ve 130 nebo i 100 km/h kolonu, tak se najde spousta blbců, kteří se nepodívají do zrcátka a klidně ti tam vjedou a starej se jak to dobrzdit.

Nebo druhý příklad: 90% řidičů se na nájezdu začne zařazovat do pruhu hned jak skončí plná čára, bez ohledu na to jak rychle jedou a jak je dlouhý připojovací pruh. Takže tam klidně najedou v 60 km/h nebo i menší rychlosti a neuvědomují si, že to auto v dálce jede 130 km/h. Přitom většina nájezdů má dostatečně dlouhý připojovací pruh na to aby zrychlili na 80 km/h a více.

0/0
21.3.2008 11:40

pája_

Re: Re: Kde je problém?

Ano, ano. Ale včera to pravděpodobně nebyla ani jedna z těchto příčin ;-)

0/0
21.3.2008 13:15

falda

Volant místo mozku

Až jednou ti, kteří den co den "musí" usedat do aut a vztekají se, "kam ti blbci všichni jezdí, že je ta cesta tak ucpaná ", objeví jiný dopravní prostředek, známý už bezmála 200 let a nazývaný zpravidla "vlak", pak se možná něco změní. Dřív určitě ne a nepomohou ani tabule, ani policajti. Co se děje, je jen logický důsledek toho, že se dnešní mladíci předhánějí, jaké nejvyšší číslo se jim objeví na tachometru, a tatíci se s nimi snaží udržet krok. Drtivá většina jízd je úplně zbytečná, náklady přepravované stovky kilometrů v kamionech patří na koleje, nesmyslné přepravy potravin přes půl Evropy jsou trestuhodné, likvidují místní hospodářství a přeplňují silnice. Mám ale obavy, že trh tyto problémy nevyřeší. Asi bude muset zakročit stát, ale tomu našemu, "vzkvétajícímu", se nějak nechce, a tak chodí kolem horké kaše, strká hlavu do písku, řeší problémy, jež mu nepřísluší, a nazývá problémy nepravými jmény.

0/0
21.3.2008 9:26

NAVSTEVAK

Re: Volant místo mozku

1) vetsina tech co usedaji za volant tak cini protoze se potrebuji dostat NEKAM v NEJAKY cas, proto nepouzivaji vlak, ktery je dopravi JINAM a v JINY cas, a za podstatne vice penez.

2) Trh by tu tvou zbytecnou dopravu vyresil, bohuzel v nasem socialistickem superstate jmenem EU je prave tato nehospodarnost primo dotovana - obili se pestuje s dotacemi v Norsku, brambory zase v Italii... atd.

0/0
21.3.2008 9:32

4sAd

Re: Re: Volant místo mozku

Ale dřisty. Vezměme si například "slavnou" D1 a úsek Pha-Brno. Každou hodinu jezdí vlaky (Ex co dvě hodiny). Kupte si relační jízdenku za 175 Kč nebo elišku za 140 Kč (nutnost InKarty, ovšem na autě taky musíte mít dálniční známku). Výsledek? Nechám to na vás.

O úseku Ostrava-Pha ani nemluvě. Tam vlaky konkurenci nemají.

0/0
21.3.2008 11:37

Hufo

Re: Re: Re: Volant místo mozku

jistě, každý jezdí jenom do brna a do ostravy, že? nemáte páru o okolí, ale radíte dobře. např. ve středu sem jel z mělníka do kladna, pak do berouna, pak jsem musel do prahy, do holešovic a pak zase na mělník. autem to byla pohoda, kdybych jel vlakem a busem, tak to zabere dvojnásobek času.

0/0
21.3.2008 13:17

astrix

Re: Re: Re: Re: Volant místo mozku

No však proto civilizace vymyslela víc možností na výběr dle momentální situace...:-)

0/0
21.3.2008 13:44

Vilém Hynek Jarmila

Re: Volant místo mozku

1) ve vlacích je špína a smrad, někdy i zima nebo vedro

2) vozový park ČD je už trošku out ..

3) vlakem jezdí nižší třída, což se projevuije zejména v hygieně spolucestujících, lidi ještě nepřišli na to, že existuje koupelna, deodorant nebo parfém, to, že mám v autě soukromí je pro mě dost důležitý

4) vlaky mají šílený zpoždění a jízdní řády jsou neskutečný - cesta do Jizerek trvá autem 1hod. 20min., vlakem 5 hodin; až bude vlak provozovat soukromá firma, možná to bdue lepší

0/0
21.3.2008 9:34

chroustík

Re: Re: Volant místo mozku

Viléme, Hynku, Jarmilo, mohu Vás ujistit, že ani s provozováním vlaků soukromou firmou se situace rapidně nezlepší. Stav kolejí, které jsou spravovány státem bude totiž pořád stejný, dokud se do nich nenaleje tak 5 x víc peněz na rekonstrukci všech tratí, nejen koridorů. A vlaky budou jezdit pořád tak, jak jezdí, dokud lidi nezačnou tlačit na kraje a ministerstvo, aby objednali dopravu tam a tam. Jenomže pokud všichni mají potřebu jezdit auty, aby ukojili své ego a nemuseli se tlačit s plebsem ve vlacích, tak je to začarovaný kruh. A když kraj řekne, že staré smradlavé Karosy jsou pro něj levnější než vlak, tak železniční doprava jde do kopru.

0/0
21.3.2008 11:35

staubein

rychlost

Super takze pribudou dalsi promenlive znacky omezujici rychlost. Proc se u nas vse resi omezenim rychlosti? Predpokladam, ze tam bude permanentne blikat 100km/h. 15 ceduli na dalnici? To je jedna na 15-20 km, to je docela malo, mela by byt pred kazdym sjezdem, a hlavne by to mela byt tabule ktera informuje o stavu pred Vami, ne ze tam bude jen omezeni, ale taky be melo byt napsano proc. Kdyz tam hodi jen jed 80 tak se jim na to 90% ridisu vykasle a pojede rychle, protoze to budou brat za standartni ceskou buzeraci na silnici, kdyz tam napisou ze tam je namraza, nebo nehoda, tak si myslim daji vetsi pozor.

Se severni trasou na 100% souhlasim a mela by ted byt asi uprednostnovana, horsi situace nez na D1 je snad uz jen na nervovy silnici na Ceske Budejovice !

0/0
21.3.2008 9:20

Tato prezdivka jiz existuje!

Tom 2mil.km bez nehody :)

prostě tyhle věci se stávaly a stávat budou, jde jen o to nebejt ve špatnou dobu na špatném místě.

0/0
21.3.2008 9:18

Stojan_Jakotyc

Bezpečná vzdálenost

Můžete je 60, ale když jedete 30 cm za autem před váma, stejně nezastavíte. Tohle by chtělo vychytat, tak jak v Německu, kde nesledují až tak rachlost, ale jdou po bezpečné vzálenosti. Když vidím uhánět 5 aut 160 km/h s odstupy 2 m mezi sebou...............co s tím?

0/0
21.3.2008 9:15

r.martensky

Re: Bezpečná vzdálenost

dohnat je a namlátit dřžky ...

0/0
21.3.2008 9:19

vaclav13

Varovné tabule

Nelze než souhlasit s tím, že těch šest co jsou tam teď je sakra málo, ale stejně mám obavu, že sebelepší varovný systém nemá šanci proti tuposti a aroganci namachovaných řidičů (jezdím rychle a bezpečně, apod.), co sebe samé považují za mistry volantu a na silnici vyjíždějí z pocitem, že když mají "ochcávku f tédéíčku" 4x4 vyšperkovanou všemožnými elektronickými hračičkami, tak pro ně neplatí fyzikální zákony.

0/0
21.3.2008 9:12

titlis

A1

Řebíčka bych vysadil na začátku dálnice A1 u Vídně a nechal bych mu ji projít pěšky až do Salcburku. Před lety vypadala stejně jako D1, ale pak Rakušák pochopil, že tak to dál nepoůjde a celou ji zgruntu zgenerálkoval - většinou na tři širokánské pruhy, klopené zatáčky, rovná jak stůl. Takový zvěrstva se tam fakt nedějí. Pravda, kolem Lince a Salcburku, kde je hustý provoz, je omezení na 100 (hlídané automatickými radary), ale jinak se tam jede královsky a 150 je pohodová jízda. Takže pane ministře, začněte už konečně něco dělat, zatím jste nepředvedl vůbec nic a je to na kopanec do prodloužených zad.

0/0
21.3.2008 9:08

Hufo

tabule ale všechno nezachrání

jak se někteří spoléhají. riziko sníží, ale úplně nezmizí. na d8 u kralup je třeba taky a je vidět že část lidí ji nečte, když je tam info o mlze nebo o nehodě apod. taky jedou pořád jak když jsou tam sami a je 30 nad nulou.

myšlení lidí je vidět krásně na přejezdech. jezdím kolem jednoho, kam dali závory a dlouho se tam nečeká, do půlminuty po spadnutí je tam vlak a pak jdou hned nahoru. a přesto tam pořád nekdo podlejzá a přebíhá před vlakem.

0/0
21.3.2008 9:00

pacers

Brouk pytlík Langer.

Kritizoval a zesměšňoval D1 už dávno a pro bezpečnost  na dálnicích sám udělal kulový.

0/0
21.3.2008 8:53

NAVSTEVAK

Re: Brouk pytlík Langer.

Langer neridi ministerstvo dopravy.

0/0
21.3.2008 8:57

Caretaker

Re: Re: Brouk pytlík Langer.

Nějak mi uniká smysl tvé poznámky. Bezpečnost provozu na dálnici např. více hlídkami policie má na starosti ministerstvo dopravy? Tak to si asi myslíš, že dotace zamědělcům posílá Parkanová, viď? ;-D;-D;-D

0/0
21.3.2008 9:04

pacers

Re: Re: Brouk pytlík Langer.

Ale Šimonovského zesměšňoval dokonale.

0/0
21.3.2008 9:07

ODSakEda

Re: Re: Re: Brouk pytlík Langer.

tense zesměšnoval sám! Např. sászkou,nebudeli do konce jeho období dokončena dálnice do Ostravy a Olomoucem že to půjde z praHY PĚŠKU DO oSTRAVY!  Tím, že nevěděl, že tachometry aut proměřují zpravidla do plusu a tedy když prej jedete 50, tak prej jedete, vlastně jak to je se ptala a nedobraz se toho!... Jenže, Vy nejedete50! Vám jen tachometr ukazuje 50 a tedy jedete ve zkutečnosti zpravidla 40 (š 105, 120) až 45! (dle nepřesnosti výroby měřidla ale i dle profilu a ojetí pneumatik!!!

0/0
21.3.2008 9:11

erben3

.

Zajímalo by mě, kdo si mastí pupky za peníze z mýtného místo toho, aby tyto šly na zkvalitnění silnic a dálnic v republice :-©

0/0
21.3.2008 8:51

NAVSTEVAK

Re: .

Penize z mytneho jsou prijmem SFDI. Ten ale palti nejenom silnicni dopravu - i leteckou, lodni, zeleznicni.

PS: Vnitrni dluh ceskych komuniakci je pres 1000 mld. Kc, bohuzel takovou castku nesezenes - pokud nejsi Bohous Sobotka, co ji prosustroval neznamo kde.

0/0
21.3.2008 8:57

ODSakEda

Re: Re: .

Ale známo! Na soc+prc politiku a dnes řešíme dopady uměle(!...) podporované porodnosti (nástavby mateřských škol, mnoho dětí co je nemaj kam rodiče dát a pod.) a podporu méně schopných (nezaměstnaní, dotovaný PHILIPS dnes prázdná hala na Hranici na MOravě a k pronájmu a 4000 nezaměstnaných... aj. a j. "podpory"..) a trestání schopnějších-minimální dan i při ztrátě, min např. zdr. pojištění 1390kč pro živnostníka, ale přitom jen s nevolí zvedl z 520 na 760 za státního zaměstnance a nevýdělečně činné!..) a tak dále. Státní podpora na bydlení, za niž si mnozí koupili nová auta a bazény... Na nemocné a přestárlé a na infrastrukturu pak logicky néni!!! A žačal to už Zeman se špidlou!;-€

0/0
21.3.2008 9:08

Pecaf

Na druhou stranu

Co je to proti uchu, který jede do sněhu 150km/h nejlépe ještě na letních gumách, na které před 14 dny přezul, protože se mu zdálo být teplo a "drobný snížek" se už přece nějak projede... ;-€

Lidi v Česku se nejdřív musejí naučit nejezdit jako hovada!

0/0
21.3.2008 8:48

sorcerer

Může to být ještě horší...

Myslím,že bylo jen otázkou času, kdy k něčemu takovému dojde a je to výsledek toho jak situaci na D1 "řeší" odpovědní úředníci i toho, že navzdory slibům není pořád policie vidět víc venku(snad jen ve statistikách) a ještě se chystá zmírnění sankcí pro řidiče. Bohužel někteří řidiči nepochopí, že na silnici nejsou sami a silnice nejsou k závodění, zvlášť ty naše, které jsou v hrozném stavu, dokud to velmi citelně nepocítí ve svých peněženkách nebo i jinak...

0/0
21.3.2008 8:46

Vilém Hynek Jarmila

Re: Může to být ještě horší...

Ona ta druhá půlka řidičů, který sice jezděj pomalu, ale o to blbejc (nepředvídatelnost, panika, zmatek atd.) taky stojí za to. Bohužel do takovýho blbce to vždycky akorát někdo práskne zezadu, takže je ještě ukřivděnej.

0/0
21.3.2008 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.