Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Voják zraněný v Afghánistánu musí v české nemocnici platit

Český voják, který utrpěl zranění při pondělním sebevražedném atentátu v Afghánistánu, byl včera převezen do Prahy. Lékaři ho udržují v umělém spánku. Až nabude vědomí, bude asi překvapen: i vojáci, kteří se vracejí zraněni z války, musí totiž za pobyt v nemocnici platit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milicenta

bude se někdo pozastavovat

bude se někdo pozastavovat nad tím,  že platí policajt nebo hasič, zraněný při výkonu svého povolání, třeba když na něj najede zloděj aut, na hasiče spadne hořící barák...že bude platit zdravotní sestra, když  se nakazí od pacošů...Ten voják je profík, šel tam dobrovolně a je zaručeně lépe ohodnocen...kolik za rok u nás  umře hasičů. policajtů, záchranářů...je to míň čestný povolání??? Spíš naopak..

0/0
25.3.2008 16:00

precincan

Re: bude se někdo pozastavovat

Tihle lidé chrání nás.R^ On chrání cizí zájmy za cizí penízeRv

0/0
25.3.2008 20:55

petr-pavel

a proč by nemel platit

?8-o?

0/0
25.3.2008 9:42

pes Muki

no jo

nase letce kteri se vratili z valky komuniste poslali do koncentraku, takze on s toho vyvazne celkem lehce

0/0
21.3.2008 5:29

ferdapytlik

Zdalipak to bude hodnoceno jako

pracovní úraz?

0/0
20.3.2008 22:10

precincan

Re: Zdalipak to bude hodnoceno jako

Pracovní úraz si zavinil sám svojí nešikovností  Takže kuloví;-D

0/0
25.3.2008 20:51

mimouch

V pořádku

Být voják je práce jako každá jiná, navíc v případě zahraniční mise relativně slušně ohodnocená. Proč by měl být rozdíl mezi zraněným vojákem a třeba profesionálním řidičem zraněným při autonehodě na D1??

0/0
20.3.2008 21:46

ferdapytlik

Re: V pořádku

... na to jsem myslel včera, když řekli, že za poslední rok byli zraněni dva vojáci 

jak by to asi vypadalo, kdyby se zhodnotili profesionální řidiči  ... možná by to vyšlo tak, že mají mnohem nebezpečnější povolání

0/0
20.3.2008 22:13

taiwi

Re: Re: V pořádku

Drazí pánové....

je krásné, že jste řidiči a buďte blahořečení za Vaše nasazení....jen Vám trošku nejspíš unik jeden fakt....a to nesmírně důležitý.....

Pracujete na soukromou firmu....nikoliv na českou republiku. na zahraniční cesty Vás vysílá Váš šéf a ne česká republika. a zatímco Vy se můžete pojistit na Vaši profesi za pár stovek měsíčně...u toho kluka to jsou řádově tisíce.

A srovnávat Vaši práci s prací vojáka v zahraniční misi - nezlobte se, ale jsem dost vytočenej na to, abych to komentoval.

0/0
22.3.2008 21:04

precincan

Re: Re: Re: V pořádku

Nepamatuji se že bych ho tam poslal 8-o

0/0
25.3.2008 20:49

Milllda

je to v pořádku

do války šel sám dobrovolně a za penízei s rizikem, že bude zraněn či zemře, je to jeho hobby, stejně jak je AČR jeden velký hobbyteam za naše daně.nevím, proč by tedy neplatil za poskytnutou péči,kterou potřebuje a se kterou musel počítat. Naopak kojenec, který má tu smůlu a narodí se nemocný, stejně jako rodiče si tuto eventualitu nezvolil sáms a dobrovolně a rodiče za jeho ošetření platí. Důchodce, který celý život pracoval a platil daně, je na stáří nemocný, potřebuje lék.péči, platí. PROČ by neplatil voják-hrdina, který šel dobrovolně a za peníze někam, kde s tím, co se stane počítal?[>-]

0/0
20.3.2008 17:25

taiwi

Re: je to v pořádku

s částí Vašeho příspěvku plně souhlasím.....ale:

a) jste-li voják v útvaru spadajícím pod složky rychlé reakce a podobné....máte příplatky i za to, že můžete být nasazen. ovšem kam půjdete, si rozhodně vybrat nemůžete...připouštím, že člověk, který se do takového útvaru přihlásí, s možností nasazení jinde musí počítat........

nicméně voják koná, voják si nevybírá kam a za kolik půjde......

c) on si tu válku nevymyslel.....ani si nevymyslel, že se tam bude česká republika nesmyslně cpát.......ani se tam neposlal. jen šel dělat svou práci, za kterou je placený....navíc, jít někam, kde budu počítat s tím, že mi jebne u palice granát...nezlobte se, ale to bych asi nebyl normální. ono se tam jezdí s trošku jiným cílem, než tam zaklepat bačkorama

d) moc se mi líbí, že se tu pozastavujete na raněným vojákem, který by tuhle zemi finančně přivedl na buben......ale nepracující část národa, kterou nesmyslně platíme ze svých daní všichni už jaksi vypouštíte......

0/0
22.3.2008 21:21

BenediktSpinoza

co tu zase resite?

zatu dobu co bude ve spitale vyrazne usetri, pochybuji, ze by venku kazdy den utratil mene jak 60 Kc denne:-P

0/0
20.3.2008 17:24

CuoreSportivo

No jo,

on hájí zájmy vlasti a tak mu to ta jeho drahá vlast vrací. Po četech drahá vlast. :-/

0/0
20.3.2008 16:36

JÚLINEK ŠÍŠAL

Re: No jo,

jaký zájmy? ...čí? ... on se jen dal najmout jako státní vrah , ne? ...8-o

0/0
20.3.2008 17:17

Pilát

kazdy zraneny

musi platit  ;-)  i vojaci

0/0
20.3.2008 15:41

Pilat

Kdyz mas rizikove povolani, nebo konicky

platis za pojisteni nekolikanasobne vice, tak je to vsude a mnozi te vubec nepojisti jak je to s pojistovanim vojacku?

0/0
20.3.2008 15:31

Železobetonová Krysa

Re: Kdyz mas rizikove povolani, nebo konicky

Normálně, asi nikdo je nepojistí - alespoň ne za reálně přijatelnou cenu. Když se půjdeš pojistit a do formuláře jim vyplňíš ,že máš v blízke době v úmyslu spáchat sebevraždu tak tě proti tomu taky nepojistěj.;-D

0/0
20.3.2008 16:24

taiwi

Re: Re: Kdyz mas rizikove povolani, nebo konicky

nedávno jsem si nechal dělat u pojištovny výpočet.....vyšlo by mne to bratru na pět tisíc měsíčně....přičemž půlka mých aktivit by byla i nadále nepojistitelná. a to nejsem ani voják......ani na misi.....ti kluci jsou asi nepojistitelní.

0/0
22.3.2008 21:27

Pilat

co si stezuje

vzdyt to mate jako v Americe :-P

0/0
20.3.2008 15:29

Kožíšek

Re: co si stezuje

Hahahaha! Evidentně o tom moc nevíte! Říká vám něco pojem tricare? Nemáme to tu jako v Americe. Tam za ošetření bojových zranění vojáci neplatí.

0/0
20.3.2008 16:14

JÚLINEK ŠÍŠAL

Re: Re: co si stezuje

mno ... a taky to jejich gró nikdo nijak moc neoštřuje, že? ...

0/0
20.3.2008 16:17

Kožíšek

Re: Re: Re: co si stezuje

Jste na omylu. Lékařská péče (při stavu poskytování lékařské péče v civilu) je americkou armádou používána jako jeden z mnoha motivačních faktorů pro vstup vojáků do armády a pro zvýšení konkurenceschopnosti armády na pracovní trhu. Ta péče možná není jako u nás, ale pro jejich podmínky je dostačující a hlavně-ranění vojáci jsou ošetřováni na náklady armády a státu. 

0/0
20.3.2008 16:29

-dejf-

Spravnost poplatku

To ze plati vsechny poplatky je naprosto spravne, tak jako je spravne, ze vsichni plati za benzin. Samozrejme, ze se toto stalo jako soucast vykonu zamestnatni, tudiz veskere vydaje hradi zamestnavatel, stejne jako mi hradi muj ten benzin na sluzebce.

Co je na tom divneho, nespravneho, ponizujiciho?

0/0
20.3.2008 15:27

Kožíšek

Re: Spravnost poplatku

Nic o tom nevíte. Který zákon umožňuje Ministerstvu obrany proplácet raněnému vojákovi poplatky placené v nemocnici?

Nesrovnávejte to s benzínem. To je náhrada stanovená zákonem. Ministerstvo obrany vážně nic nemusí proplácet. I když by mělo.

0/0
20.3.2008 16:17

vver440

To je ponižující," protestuje válečný veterán.

nevím, co je na tom ponižujícího. Naopak byste měli platit aspoň trojnásobekR^

0/0
20.3.2008 14:46

Philosopher

Re: To je ponižující," protestuje válečný veterán.

Ne, měl by platit stejně ...

0/0
20.3.2008 14:48

vver440

Re: Re: To je ponižující," protestuje válečný veterán.

viz níže

0/0
20.3.2008 14:50

vver440

Re: To je ponižující," protestuje válečný veterán.

to by bylo, aby gumy měly vyjímku-dlbrovolně si ničej zdraví, tak ať platěj

0/0
20.3.2008 14:48

Kožíšek

Re: Re: To je ponižující," protestuje válečný veterán.

Hahahaha! To bylo vtipné! Pro lidi jako jste Vy bych zpátky zavedl záklaďáckou armádu. A hned bych Vás podle rozhodnutí vlády a parlamentu (které svým rozhodnutím vyjadřují Vaší vůli-jako občana) poslal nejen sloužit v armádě (nejméně na 2 roky), ale i do Afghánistánu. Aby jste si vydělal a plnil tam vůli lidu ČR.

Vzpamatujte se. Dobrovolně si tam ničí zdraví? Kde žijete?

0/0
20.3.2008 16:22

taiwi

Re: Re: To je ponižující," protestuje válečný veterán.

takové chytrolíny mám nejradši......maj modrou knížku, kdyby něco, tak prásknou do bot..udají kámoše a nakonec budou brečet, že je nikdo nebránil....

zamyslete se nad sebou!!! Vy a Vám podobní stříleli mučili po válce české piloty.....můžete na sebe být hrdí!!

0/0
22.3.2008 21:25

sicaak

Re: Re: Re: To je ponižující," protestuje válečný veterán.

je to komplexnejsi:

http://www.youtube.com/watch?v=qr3qJ0racd0 

http://www.mikrovlna.wg.am/vlny_buducnosti.html

http://www.mikrovlna.wg.am/bolo_u___zverejnen___v_tv.html

http://www.mikrovlna.wg.am/index.html

0/0
22.3.2008 21:29

Kožíšek

Re: To je ponižující," protestuje válečný veterán.

Tak tak pane. Máte pravdu. Ale až budete platit i Vy.

0/0
20.3.2008 16:18

NAVSTEVAK

Tak jak bolsevici?

Uz jste doresili problem s tim ze uz nemame zadnou lihovou armadu, ale jenom profesionaly, tudiz vojaky slouzici statu za penize nikoliv dle rozkazu nejakeho gaulaitera resp. politruka.

0/0
20.3.2008 13:43

Flynn

Re: Tak jak bolsevici?

na rozkaz NEJVYSSIHO politruka

0/0
20.3.2008 13:45

NAVSTEVAK

Re: Re: Tak jak bolsevici?

Ale soudruhu, politruky uz vam davno zrusili, tedka schvaluje nasazeni parlament.

0/0
20.3.2008 13:50

pekelně nakrknuté neutrino

Regulační poplatek platí ze zákona všichni občané ...

... když chytne zdravotní sestra od feťáka v sanitce hepatitidu C, MOŽNÁ dostane symbolické odškodné, nikoho ale nenapadne, aby byla osvobozena od poplatků a nikoho taky ani nenapadne o tom psát článek ;-)

Nevidím v tom problém pro tisk ... to je jenom problém mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem ...

0/0
20.3.2008 13:39

emget

Re: Regulační poplatek platí ze zákona všichni občané ...

presne , jenom se to zbytecne zvelicuje a pritom profesi ktere jsou pro nas stat mnohem dulezitejsi nez nejakej zoldak toho si nikdo nevsimne :-©:-© proste jen medialni masaz nic vic

0/0
20.3.2008 13:42

Kožíšek

Re: Regulační poplatek platí ze zákona všichni občané ...

Přesně tak. A co budete dělat v hypotetickém případu války s mobilizací, kdy bude velké množství vojáků (záložáků) zraněno-nebo snad zmrzačeno? Budete chtít aby platili? Co princip, že vojáci nasazení v bojových oblastech prostě za lékařskou péči neplatí? To samé si myslím, že by mělo platit pro ostatní ozbrojené složky ČR!

0/0
20.3.2008 16:25

lightman

hanba

až na půdu...Jůlínku ty by jsi měl jít do 1. linie...

0/0
20.3.2008 13:31

JÚLINEK ŠÍŠAL

Re: hanba

proč? ... vždyť tys celý žhavý, ne? ...

0/0
20.3.2008 16:18

klv

je půvabné jak je tu používano slovo žoldák

patrně pro jeho dehonestující význam, ovšem většina těch kteří ho používají ani netuší co to slovo vlastně znamená,

ale to jim nebrání hlasitě zde hřímat, legrační  ;-D

0/0
20.3.2008 13:20

emget

Re: je půvabné jak je tu používano slovo žoldák

o to se neboj ze nevime co to slovo znamena vime to moc dobre(alespon ja ) to ze si nekdo rika jinak neznamena ze neni zoldak ;-)R^

0/0
20.3.2008 13:21

klv

Re: Re: je půvabné jak je tu používano slovo žoldák

pokud o někom víš že je žoldák, ať si říká jak chce, měl by jsi na něj okamžitě podat trestní oznámení, neboť je to u nás trestné

0/0
20.3.2008 13:22

emget

Re: Re: Re: je půvabné jak je tu používano slovo žoldák

u nas to trestne neni, u nas je trestne slouzit v cizi armade nez v CR R^

0/0
20.3.2008 13:25

klv

Re: Re: Re: Re: je půvabné jak je tu používano slovo žoldák

není tomu tak na žoldáka právo nahlíží jako na nájemného vraha, jelikož si způsob boje , jeho cíle a místo určuje většinou sám, a nepodléhá vojenským zákonům,

služba v cizí armádě možná je, ovšem jen z povolením státu

0/0
20.3.2008 13:29

emget

Re: Re: Re: Re: Re: je půvabné jak je tu používano slovo žol

ano jen s povolenim , ale nevsiml sem si ze by to nekdy prezident povolil , ty ano ?;-D takze je v podstate trestna za dnesni situace

0/0
20.3.2008 13:33

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: je půvabné jak je tu používano slovo žol

já nevím zda někomu byla či nebyla povolena služba v cizí armádě, ty ano, mě se presidenská kancelář nesvěřuje, ale předpokládám že nějaké povolení určitě vydáno bylo,

schválně proč musí být povolení ?

0/0
20.3.2008 13:43

emget

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je půvabné jak je tu používano s

vydano nebylo , sama prezidentska kancelar to verejne rekla uz je to asi rok, a nepredpokladam ze by mezitim k tomu doslo protoze neni situace ktera by to ospravedlnovala R^

0/0
20.3.2008 13:48

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je půvabné jak je tu používano s

říkám že to nevím, a je to vcelku lhostejné, na žoldáky se to nevstahuje a na vojáky ČA také ne

0/0
20.3.2008 13:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.