- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedávno - na severní Moravě, teď - 20.3.2008 - největší tzv. ŘETĚZOVKA na dálnici D1. A mezitím zase na D5. Ano, píši zde nové slovo "řetězovka", neboť při té frekvenci se slovo řetězovka brzy ujme jako součást našeho hovorového slovníku.
Někteří nyní zmíňují velké světelné tabule na D1. Myslím, že daleko účinnější by bylo vyvinout nějaký systém včasného varování pro řidiče řítící se plnou rychlosti k příčné zdi -tj. k zatarasené vozovce.
A takový varovný systém by měl fungovat v kabinách řidičů bez ohledu na to, jestli jedou po D1 nebo jiné rychlostní silnici. Víme, že se chystá systém eCall. Jenže ten bude hlásit nehodu jen na linku 112. A co dále, co prevence před řetězovkami ? Vždyť zrovna tak důležité jako volat na 112, je "volat" všem za zády se řítícím k nehodě řidičům, že mají před sebou zatarasenou cestu.
Co kdyby nějaký výzkumák se ujal úkolu jak vymyslet bleskový informační systém: eCall --> GPS centrála --> GPS stanice v kabinách řidičů blížících se k zablokované silnici?
Diskuze na toto téma je už zcela zbytečná.
Silničáři si celý měsíc váleli šunky a dnes po týden avizovaném sněžení opět zachrápali.
HK = sníh, klouzačka.