Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zamítl žádost znetvořené Francouzky o eutanazii

Dijonský soud odmítl povolit eutanazii nevyléčitelně nemocné Francouzce, které bolestivý nádor nosní dutiny znetvořil tvář. Soud své rozhodnutí odůvodnil tím, že francouzský zákon asistované ukončení života neumožňuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Slaine55

Páni soudci podebatovali...

a rozhodli se, že oni by si to nepřáli. V jejich okolí to přeci nikdy nikdo nepotřeboval. A je přeci hezké si to až do konce vyžrat. Co kdyby někdo vymyslel transplantaci hlavy...

0/0
18.3.2008 8:56

Sporadany_obcan

Správné rozhodnutí

R^ R^ R^

A mimochodem..on někdo někomu brání, aby si dal..třeba jednou vyšší dávku než snese? Proč o tom m proboha být zákon či rozhodovat soud? Riziko zneužití je neúměrné.

0/0
17.3.2008 21:38

Moc uřvaný našeptávač

Re: Správné rozhodnutí

Ta vec je ohledne pravnich nasledku. Sebevrazdou pada zivotni pojistka, ktera nebude pote proplacena pozustalym. Komplikuje se patologicka historie pozustalym, ve Francii pri zadosti o ridicsky prukaz musis vyplnit, zda-li v rodine ci blizkem pribuzenstvu doslo k sebevrazde a pokud ano, muzes byt pozadan o podrobne psychologicke vysetreni, ktere nemusi byt prijemne a muzes se dozvedet, ze mas predpoklady k sebevrazde a ridicak ti mohou odmitnout (toto se ve Francii bezne stava). Dalsim problemem je nabozensky rozmer, pozustala rodina muze byt vyobcovana ze spolecnosti mistni obce / mesta a bude nucena se odstehovat, nebot na rodiny sebevrahu se ve Francii pohlizi opravdu velmi zle, zejmena na venkove. Proto se ta dama usiluje o eutanazii, protoze to je proforma lekarske ukonceni zivota a nikoliv sebevrazda tak, jak ji chape konzervativni spolecnost.

0/0
18.3.2008 6:14

_m-

Re: Re: Správné rozhodnutí

No vzhledem k tomu, že eutanázie je vlastně asistovaná sebevražda - tak nevidím v právních důsledcích rozdíl mezi sebevraždou asistovanou a neasistovanou.

0/0
18.3.2008 9:06

kolacos

a pak ze to nejde bez soudu

http://zpravy.idnes.cz/vlak-z-plzne-do-klatov-mijel-obesence-na-moste-fod-/krimi.asp?c=A080317_165034_krimi_cen;-D;-D

0/0
17.3.2008 18:10

martiXXX

hmmm

Co to je za subjektivní pojmy smysluplný a plnohodnotný život???, Život smysl nemá...těžko  vidět smysl, když po miliardách let se objeví zvíře, pak člověk, pak ten člověk žije pár desíte let. poerodí další podobné, ty taky umřou a a p k lidstvo zanikna...smysl jako prase.....člověk žere, se.re atd. plodí další, která za chvíli taky umírají... ;-D;-D

0/0
17.3.2008 17:41

martiXXX

Re: hmmm

je to prostě chemická nechutná reakce...důstojnost??? ;-D;-D

0/0
17.3.2008 17:54

rohatey

Re: hmmm

A proč ty jeden bolševiku zasmrádlý chceš rozhodovat za jiné, svobodná dáma se rozhodla že další život v téhle situaci nemá smysl a nějací zapráskaní bolševici budou té dámě vykládat že nemá právo svobodně naložit se svým životem a že kdyby ji ze soucitu pomohli nejbližší příbuzní tak je budou stíhat za vraždu, jsem mírumilovný člověk ošem takovéhle bolševiky co chtějí rozhodovat o životě a smrti jiných bych bez milosti utloukl železnou tyčí. :-©

0/0
17.3.2008 19:52

old_kolacos

Re: Re: hmmm

ji vubec nejde o nejakou smrt to snad musis videt i ty , ale jen o zviditelneni ( ikdyz neni co ukazovat) , kdyby se chtela zabit udela to kdykoliv se ji zachce a nepotrebuje k tomu pozehnani soudu ;-)R^

0/0
17.3.2008 20:01

multidadula

Re: Re: Re: hmmm

A ty proste nechapes ze pro nekoho muze byt problem spachat sebevrazdu? Z etickych duvodu, ale take z technickych? Ono uspesne se zasebevrazdit a pritom u toho netrpet jeste vice nebo dokonce se nezmrzacit neni az tak jednoduche. V krajnim pripade se muze pri pokusu o sebevrazdu poskodi natolik, ze na tom bude jeste hure nez je ted a treba pri plnem vedomi. To ti rekne kazdy doktor v nemocnici, ze tam cas od casu maji neuspesne sebevrahy a jak vypadaji. 

0/0
18.3.2008 15:24

_m-

Re: Re: hmmm

Svobodná dáma je myslící a chodící bytost, podle fotek je poměrně sebeobslužná - kdo jí brání vzít si nadměrnou dávku utišujících prostředků? Já jsem pro eutanázii - ale pro lidi, kteří už nejsou schopni sami se zabít. V jejím případě souhlasím se soudem, když chce zemřít, ať to udělá, ale ať neshazuje zodpovědnost na druhé.

0/0
18.3.2008 9:09

rohatey

Re: Re: Re: hmmm

Hm, nejlepší je v téhle situaci dělat na sobě nějaké sebevražedné pokusy a skončit někdo na dalších 5 let v komatu někde v nemocnici.

Dáma nehází na nikoho zodpovědnost ona nejspíš chce něco obdobného co poskytují v tom Švýcarsku tedy postavit na stůl sklenku se spolehlivým nápojem kterou si po úvaze a z vlastního rozhodnutí vypije a v pokoji zemře, to není eunthanásie ale asistovaná sebevražda.

Nebo to snad chcete aby její potomci šli někde ilegálně nakupovat morfium nebo heroin a aby  dělali na matce nějaké pokusy se smrtelnou dávkou a riskovali vězení ?????

0/0
18.3.2008 9:58

Cody666

komunisti a křesťani

ti zase společně řvou proti eutanázii a snaží se znemožnit lidem svobodné rozhodování o vlastní smrti RvRvRv

ježíš a marx, zhouby lidstva Rv

0/0
17.3.2008 17:23

martiXXX

Re: komunisti a křesťani

Hlavně nacisti (národní spcialisté) zabíjeli injekcemi a plynem spoustu duševně nemocncý, invalidů, přestárlých..a pak komunisti..naopak v konzervativní nábožensky založené Americe, kolébce kapitalismu to vůbec není populární..třeba Bush a pod....a co by si udělal s dítětem, co má stejně znetvořený obličej??? ...vůbec to není v západní svobodné společnosti populární,,ve Švýcarsku tu jednu kliniku nakonec zakázali..tak kde ve světě to je???

0/0
17.3.2008 17:30

_verdi_

Re: Re: komunisti a křesťani

Až se koukneš do světa 8-o to budou objevy 8-o

0/0
17.3.2008 17:38

martiXXX

Re: Re: Re: komunisti a křesťani

nevím, nějaké výjimky v pár zemích za určitých striktních podmínek snad existují...ale výjimly..

0/0
17.3.2008 17:42

Cody666

Re: Re: komunisti a křesťani

my ovšem nejsem náboženstvím příliš ovlivněná země, takže bychom měli povolit co jinde nejde!

jestli máš pocit, že ti invalidé za nacistů o zabití žádali a souhlasili s ním, tak je mi tě upřimně líto !

0/0
17.3.2008 17:42

Yaroukh

Re: Re: komunisti a křesťani

Proboha soustřeď se - napíšu ti to velkejma - NIKDO TU ZA NIKOHO NECHCE ROZHODOVAT! Tvrdíme, že ta ženská by měla mít právo SE ROZHODNOUT SAMA! Co sem pořád cpeš rozhodování o jinejch?8-o

0/0
17.3.2008 18:41

_verdi_

Re: komunisti a křesťani

Ježíš to myslel jinak- papežovci to znehodnotiliRv

0/0
17.3.2008 17:33

Cody666

Re: Re: komunisti a křesťani

to říkají někteří o marxovi taky :))

0/0
17.3.2008 17:43

_verdi_

Re: Re: Re: komunisti a křesťani

A maj pravdu;-), to posr.al Lenin a Stalin s Gottwaldem ;-O

0/0
17.3.2008 17:47

martiXXX

hmmm

Co třeba dítě se stejně znetvořeným obličejem ..toho pošlou na smrt rodiče nebo bude trpět do dospělosti než bude svépravné? A co duševně nemocní ai nvalidé třeba na vozíčku?

0/0
17.3.2008 17:20

martiXXX

hmm

a především..utrpení je postoj...není to objektivní kategorie..kolik bohatých a slavných lidí spáchalo sebevraždu

0/0
17.3.2008 17:08

martiXXX

hmmmm

Za chvíli budou chtí eutanázii tlustí, nehezcí, hloupí..OK----dobře pak ale nelze stanovit hranici...tak ať je eutanazie pro všechny..i pro ty co trpí depresemi....a jinak vše mají.....prostě pro všechny....někoho třeba jen omrzí život...

0/0
17.3.2008 17:03

martiXXX

Re: hmmmm

a za dítě, co třba je na vozíčku..ztratilo při nehodě obě dvě nohy..podle mne horší mež znetvoření obličeje...aaaaa´t rozhodnou rodiče

0/0
17.3.2008 17:06

Cody666

Re: Re: hmmmm

tak nechtel bych privolavat sobe ani nikomu jinemu nestesti, ale umim si predstavit smysluplny, plodny a snad i spokojeny zivot bez nohou - tedy alespon pokud ma clovek bud dost penez aby nemusel zivorit jen z invalidniho duchodu

s takto silene znetvorenym oblicejem vsak clovek (az na rodinu atd) ztrati vetsinu socialnich kontaktu, nove si nevytvori, nemuze poradne mezi lidi - to je myslim horsi osud nez byt na vozicku. a to neni vsechno - neni to treba popalenina, ktera se uz dale nezhorsuje, je to nador, bude to stale horsi a navic to boli..

to co postihlo tu pani je tragedie a neni ji pomoci :(

0/0
17.3.2008 17:29

martiXXX

Re: Re: Re: hmmmm

tak to je strašivě subjektivní.....spousty lidí by radši zvolil znetvořený obličej..zase rozhoduješ jako komunista co je pro lidi nejlepší,...sociální inženýrství...to je starý komunistický a nacistický koncept..v dnešní době je íinternet..sociální kontakty přes něj...může nosit nějakou roušku..spousta lidí by to pochopila....může se vzdělávat, číst...cokoliv

0/0
17.3.2008 17:33

Cody666

Re: Re: Re: Re: hmmmm

to jsi se trosku spletl, ja o nikom nerozhoduji, ja chci, aby se ta postizena zena mela pravo rozhodnout sama za sebe !

v jeji situaci bych o tom i ja sam rozhodne uvazoval

0/0
17.3.2008 17:44

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: hmmmm

Nesmysl.

1) Nikdo o nikom druhym nechce rozhodovat. Buď se soustřeď, nebo se k věci nevyjadřuj.

2) Jestli si myslíš, že kontakt přes internet stačí ke spokojenýmu životu, tak jsi naprosto mimo. Skoro si řikám, že si děláš srandu... Možná by tě měli na pár měsíců zavřít do nějakýho sklepa akorát s internetem - "čti si, za půl roku nazdar".

3) Ta ženská má bolesti.

0/0
17.3.2008 18:37

Yaroukh

Re: hmmmm

Pokud vím, tak dotyčná má permenentně bolesti. Další věc je,  že, co si budem nalhávat, tohle člověka prostě vyřadí ze společnosti... Tlustejch jsou mraky, blbejch taky, hnusnejch to samý (občas má takový kombo navíc ještě bradavici a ego jako 5 Klausů); ale to, co si nosí chudák tahle ženská - to prostě nepřehlídneš...

Mně osobně běhá mráz po zádech už jenom z tý fotky. (A to jsem docela otrlej od zrcadla. ;o)

0/0
17.3.2008 18:34

surfer27

jednoduche

urcite bere hromadu leku....staci si jich vzit o trochu vic a je to bez soudu, medializace a v pohodli domova...

0/0
17.3.2008 16:40

Yaroukh

Re: jednoduche

Jenom je to nedůstojné, nelegální a hlavně proti zdravému rozumu.Na jejím místě bych to, co navrhuješ, udělal na-just před parlamentem, jako poděkování.

0/0
17.3.2008 16:44

surfer27

Re: Re: jednoduche

to je jasny ze je to nelegalni a nedustoje a kdo vi co jeste, ale kdo ji bude soudit kdyz uz nebude mezi zivejma...navrh sem to jako urcity vychodisko z te situace kdy clovek chce a stat ktedy vi prd co proziva nechce...

ps.pred tim parlamentem to sedi R^

0/0
17.3.2008 17:20

Sunny29

Re: jednoduche

Ohromný nápad, kdo jí určí přesně, kolik si má vzít, aby to opravdu způsobilo smrt, aby to náhodou "nevyzvracela", myslím, že tohle není řešení.

0/0
17.3.2008 16:47

Zdenda-69

Re: Re: jednoduche

písni kolacosovi na mail, ale šifruj !!! Kolacos má návod, ale jde po něm policie, tak musíte  "pšt" ...... ;-)  Smiř se s tím, že pro někoho  je ta paní divná, když chce důstojně, legálně, transparentně a s co nejmenší bolestí odejít ze světa a ukončit své trápení. V podstatě je divná, že není schopna spáchat sebevraždu. Takové perly tady dneska padají ....... Rv

0/0
17.3.2008 16:53

_verdi_

Re: Re: jednoduche

http://www.youtube.com/watch?v=99kjFdLFjH4

písen o Tobě       :-)V

0/0
17.3.2008 16:58

surfer27

Re: Re: jednoduche

urci si to sama pac za tu dobu co ten nador ma urcite vi jak ktery lek na ni pusobi...

0/0
17.3.2008 17:16

Zdenda-69

Cenzore,

proč mažeš tolik příspěvků ? Nejsou zde vulgarity, rasismus........ Rv 

0/0
17.3.2008 16:38

Sunny29

Re: Cenzore,

Taky jsem koukala dole, to je celé vlákno. Netuším, co tam bylo, ale cenzor je dnes nějak mimo, zdá se.

0/0
17.3.2008 16:39

kolacos

Re: Re: Cenzore,

nic tam nebylo, jen urazky od zdendy a jeste jednoho jeho kolegy , neni se cemu divit ze to cenzor smazl ;-)

0/0
17.3.2008 16:42

Zdenda-69

Re: Re: Re: Cenzore,

Urážky ? Pouze jsi byl vyzván, abys svou teoretickou velkohubost konkretizoval a pokud ne, tak ať radši držíš hubu. Nevím, co je na tom urážlivého. Naopak o mdlém rozumu jsi psal ty, ne já a Náhodný Procházející.....Nepleť si pojmy a dojmy, bezpočte ;-D

0/0
17.3.2008 16:46

Norkey

eutanazii pro všechny!

eutanazie by se měla více rozšířit, a to i u nás.. na co zbytečně číst kdo zase skočil z mostu nebo kdo to napálil do v protisměru jedoucího auta, když se to může odbýt pěkně tiše a v klidu. Eutanazii pro všechny!R^

0/0
17.3.2008 16:34

TrueRobos

Re: soud by se temito pripady ani nemel zabyvat

Euthanasie je "dobrá smrt", tedy důstojné a bezbolestné ukončení života, to je něco, co udělat doma NELZE. Stát totiž jaksi znemožnil lidem přístup ke všemu, co by se na euthanasii dalo rozumně použít (např. koňská dávka morfia). Takže pokud to chce udělat doma, nezbude ji nic jiného než nikotin a nebo toluen. To ale moc důstojné není, navíc je to riskantní pro okolí. Ale to se trotlům špatně vysvětluje. Holt křesťanské milosrdenství, než aby vám dovolili zemřít bez bolesti, tak vás radši pošlou na most a nebo vám budou vyprávět o tom, jak je utrpení krásné a povznášející :-©

0/0
17.3.2008 16:31

kolacos

Re: Re: soud by se temito pripady ani nemel zabyvat

no nerekl bych ze je znemoznen pristup k drogam ;-D;-D

0/0
17.3.2008 16:40

Sunny29

Re: Re: Re: soud by se temito pripady ani nemel zabyvat

Ty máš fakt dost často morbidní nápady.

0/0
17.3.2008 16:49

_m-

Zcela vyjímečně

souhlasím se soudem. Právo na eutanázii by měl mít ten, kdo opravdu chce zemřít a není schopen se zabít sám, ta paní přes všechno by to určitě dokázala.

Právo na důstojou smrt je blbost, smrt může být milosrdná nebo krutá a bolestivá, ale důstojná.....?

0/0
17.3.2008 16:10

kolacos

Re: Zcela vyjímečně

proc by nemohla byt dustojna ? ale nevidim jediny duvod proc s tim leze pred soud jehoz vysledek byl predem znamy a pritom se muze zabit sama kdykoliv se ji zachce ,evidentne ten jeji zivot asi neni tak strasnej kdyz na to nema R^

0/0
17.3.2008 16:11

_m-

Re: Re: Zcela vyjímečně

Co je podle tebe důstojná smrt? Já ten termín nechápu.

0/0
17.3.2008 16:12

kolacos

Re: Re: Re: Zcela vyjímečně

podle me to je , svobodne rozhodnuti skoncit se zivotem bezbolestnym nebo alespon rychlym zpusobem a tim predejiti mnohem horsi a pomale smrti na luzku !R^

0/0
17.3.2008 16:14

kohr26

Re: Zcela vyjímečně

co je eutanázie 8-osnad euthanasia - když chceme napodobovat amiky 8-o

0/0
17.3.2008 16:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.