Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boji za svobodu obětuji i své plíce, říká hradní tajemník Jakl

Na otázky odpovídal svérázně a s nadhledem. Zodpověděl jich rekordní množství, třebaže mnohé okomentoval jen stručnou větou. Ladislav Jakl, tajemník prezidenta republiky a rocker v jedné osobě, byl hostem iDNES.cz. A trpělivě vysvětloval názory svého nadřízeného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Já bych to nechal na neviditelné ruce trhu

Otázka kuřáckých a nekuřáckých hospod je přímo učebnicový příklad. Jestli si někdo myslí, že výhodnější k podnikání je kuřácká restaurace a jestli do ní sežene personál, ať si ji provozuje. Jestli si někdo myslí opak, ať se podle toho zařídí. Nakonec stejně rozhodnou klienti. Stát by do toho měl vstupovat jen do té míry, že by majitelům nově vznikajících nekuřáckých zařízení mohl pomoci například formou různých úlev (např. daňových prázdnin), protože pravda je, že majitelé zaběhnutých kuřáckých zařízení se stálou klientelou jsou v této soutěži poněkud ve výhodě. Věřím tomu, že kdyby byl dostatečný výběr jak kuřáckých, tak nekuřáckých zařízení, jejich počet a vzájemný poměr by se ustálil na rozumné míře. Možná by na to doplatili obyvatelé vesnic, kde by se dvě restaurace různého typu neuživily, ale to je stejný případ, jako třeba zánik vesnických obchůdků kvůli supermarketům.

0/0
19.3.2008 10:44

dicky75

Re: Já bych to nechal na neviditelné ruce trhu

Zlatá slova! Přesně tak to je. Kdyby byl o nekuřácké restaurace skutečný zájem (tím nemyslím výkřiku na netu), bylo by jich mraky.

0/0
19.3.2008 15:03

DRJ

lež má krátké nohy

Zdá se, že pan Jakl postrádá plíce. To se to  potom slibuje.

0/0
18.3.2008 20:13

Kleki Petra

Skvělý čibuk!!!

R^

0/0
18.3.2008 16:54

Bouše

Re: Skvělý čibuk!!!

Ty už jsi přesedlal z lulky na čibuky? :-)

0/0
19.3.2008 12:51

logar

hm,hm

napsal jsem, že Jáklovy odpovědi nic neříkají a jsou velmi arogantní. Cenzor to smazal. To snad cenzoruje pan profesor nebo Jakl sam. To uz mi pripada ale opravdu moc. Zadne sproste slovo, nic takoveho. Arogance je zrejme druh nemoci sileneho skotu.

0/0
18.3.2008 16:52

jaske

Jakl obětuje také své plíce za svobodu,

protože mozek už asi obětoval za radar.

0/0
18.3.2008 16:15

Ja su Kača Praskačova

Kuřácké restaurace, hospody

jednou jsme si chtěli v Letovicích zajít na oběd. Poněvadž jsme oba nekuřáci, tak samozřejmně jsme chtěli jít do nekuřácké restaurace. Tak jsme  do jedné hospody vešli, sice tam byl koutek pro nekuřáky, ale ani zvíře bych v tom hnusu nenechala. Děs a hrůza, otočili jsme se a honem upalovali pryč a raději jsme posvačili rohlík se sýrem. A jenom málo restaurací je, kde by nás neobtěžovali kiřáci. Jsou to sobci nic víc. Proto nekuřáci raději nechodí do těch smradlavých a odporných putik.

0/0
18.3.2008 16:07

babacek

Boji za hlopost .... !

Každý ať si vybere, do jakého podniku chce přijít," vyvrací Jakl námitky čtenářů, kteří jsou pro zákaz kouření v restauracích.

Potom by tedy měl vědět, že kde končí svoboda jedince začíná svoboda druhého a ta je především omezována.

0/0
18.3.2008 15:47

dicky75

Re: Boji za hlopost .... !

Jistě. Běžte do nekuřácké restaurace, je o ně takový zájem, že jsou na každém rohu.

0/0
19.3.2008 15:01

babacek

Re: Re: Boji za hlopost .... !

No možná kdyby si mohl navštívit  opravdu kvalitní restaurace tak by si byl řešením překvapen. Jenže tam by to asi tvá peněženka nezvládala. A tak nechci nikoho omezovat, ale nechci být také omezován. :-)

0/0
19.3.2008 15:08

Sporadany_obcan

Pěkně se tam mnozí soudruzi na Jaklovi odkopali...

;-D R^

0/0
18.3.2008 15:41

Brancaleone da Norcia

Re: Pěkně se tam mnozí soudruzi na Jaklovi odkopali...

No sranda spíš je, jak jednomu přispěvateli vyčinil, že se s tim slovem "soudruh" pěkně mazlí a v zápětí ho sám v pejorativnim smyslu užil vůči jinýmu přispěvateli, a to bez nějaký přímý provokace. Pravda, pěkně se odkopal...

0/0
19.3.2008 10:18

medved_cz

Jaklovy plice jsou mi ukradene...

...jakmile si ale prede mnou zapali tak dostane po tlame jako kazdy jiny. Ja se od nej zabit nenecham a budu se branit.

Take dnes zabili kuraci pet nevinnych Cechu. Rocne jich zabiji 1500.

0/0
18.3.2008 15:02

Kleki Petra

Re: Jaklovy plice jsou mi ukradene...

Ti to, medvěde, nějak blbě počítá!;-D

Mimochodem, na "po tlamě" musejí být vždycky dva. Ten, co dává, a ten, co se nechá.:-P

0/0
18.3.2008 15:38

rastafarianec

Re: Jaklovy plice jsou mi ukradene...

i ty jeden siláku ...

0/0
18.3.2008 16:08

owner26

Díky za p. Jakla

Bylo milé číst po nějaké době opět názory vyrovnaného člověka, který si nepotřebuje léčit komplexy.

Víc takových a méně těch zakomplexovaných, kteří  jediný způsob seberealizace vidí v tom stále někomu něco zakazovat či přikazovat a nenechat  žít podle svého. Zdá se, že komančská rezervace stále někomu chybí. Bohužel.

0/0
18.3.2008 15:00

Sporadany_obcan

Re: Díky za p. Jakla

R^ přesné hodnocení.

0/0
18.3.2008 15:36

rastafarianec

Re: Díky za p. Jakla

R^

0/0
18.3.2008 16:09

iuos

hmm

no, a pak je tu druhá skupina lidí, kteří jediný způsob realizace vidí v neustálém brojení a bojování za práva kohokoli.. ;-D

0/0
18.3.2008 16:10

Brancaleone da Norcia

Re: Díky za p. Jakla

Tomu říkám interpretace morfinisty se šedym zákalem...

0/0
19.3.2008 10:14

mtis

Boji za svobodu obětuji i své plíce, říká hradní tajemník Ja

Tak to mu přeju štastné plíce .... :-P:-P:-P

0/0
18.3.2008 14:24

Wolfowitz

Sockomunistická lůza tady dost prská

A je moc dobře, že má proč... R^

0/0
18.3.2008 14:06

fleret1

nadhled ---

je to opravdu nadhled a nebo neco uplne jineho ? 8-o

0/0
18.3.2008 13:35

Víťa Jakoubek

hlavně být originální

Bojovat za svobodu kuřáků, aby mohli huntovat zdraví ostatním a střílení do mnichů raději nekomentovat, je to příliš populistické. To je ve zkratce systém uvažování pana jakla a jeho profesora.

0/0
18.3.2008 12:25

dicky75

Re: hlavně být originální

No, co se týče zákazu kouření v restauracích, má pravdu. Jsou ty hospody státní? Nejsou? Tak nemá stát co kafrat do toho, jestli se tam kouří nebo nekouří. A proč vlastně je tak málo nekuřáckých restaurací? Jednoduché, není o ně zájem!

0/0
18.3.2008 13:49

Víťa Jakoubek

Re: Re: hlavně být originální

Já do restaurací chodím často a  vidím jak ženský s dětma co přišli na oběd pokud je nahuleno se otočí a jdou raději domu tak se nedivím, že to vypadá tak že do restaurací chodí kuřáci. Patřím mezi ty, kterým to vadí, ale musím to skousnout, protože není jiná možnost výběru. Svoboda jednoho končí kde začíná svoboda druhýho. Tím by se měl pan Jakl řídit. Pokud se chovají kuřáci jako prasata, nic než zákon proti kouření si nezaslouží. Stačí přitom určit jen určité hodiny.  Tento problém svobody kuřáků a nekuřáků je ale prkotina proti svobodě milionů lidí, který ani nemůžou říct co si myslí. To už ale nestojí podle Jakla za řeč. 

0/0
18.3.2008 14:05

Pan Navratil

Re: Re: Re: hlavně být originální

Jistěže to nestojí za řeč, protože tam to řeší ekonomické vazby. Na HR nezbývá.

0/0
18.3.2008 14:16

dicky75

Re: Re: Re: hlavně být originální

Stále to ale není argument, proč MAJITELI hospody určovat, zda se tam smí kouřit. Kdyby lidi měli takový zájem o nekuřácké hospody, v logice trhu je, že by jich už muselo být mraky. Takže znovu: pokud jsou státní hospody - tam ať si stát zakazuje co chce. V soukromých je to věc podnikatele.

0/0
18.3.2008 14:24

Zorrrrrro

Re: Re: Re: hlavně být originální

Nejlepsi prispevek k diskusi o zakazu koureni byl Kemeluv kresleny vtip s chlapkem kouricim v restauraci a s transparentem "Moje pravo na vasi rakovinu plic je nedotknutelne!"

Treba v Anglii a v Nemecku je to krasa - nikdo vam nesmrdi pod nos, obleceni nesmrdi, kdyz jdete domu. Nikdo (ani kuraci) si nestezuje, nadhera. Kdy uz lidi pochopi, ze tohle neni o svobode kourit, ale o svobode dychat cerstvy vzduch!

0/0
18.3.2008 14:29

dicky75

Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

Nikdo (ani) kuřáci si nestěžují. Co já vím, dost si stěžují například restauratéři (o ty jde především) u hranic s námi a Rakouskem, že jim tam utíkaj zákazníci. A komu se nelíbí v zahulené knajpě, tak ať tam neleze...... Může jít do cukrárny.

0/0
18.3.2008 14:38

Zorrrrrro

Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

ok, par lidi si stezuje, ale problem je v tom, ze kdyz v hospode sedi 50 nekuraku, tak pak staci 1 kurak, kterej to tam cely zahuli. Mozna by se meli zacit vyrabet nejaky igelitovy navleky na hlavu, at se ti kuraci tim svym dymem zalknou. Bohuzel lidem chybi primarni slusnost (zeptat se, jestli nam nevadi, pokud budou kourit), tak holt je potreba zakon

0/0
18.3.2008 14:46

dicky75

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

Nemáte pravdu. A tedy pokud je taková převaha nekuřáků toužících po nekuřáckých restauracích, proč téměř neexistují? Že by o ně neměli zákazníci zájem? A co týče stížností MAJITELů restaurací, ty jsou přece hlavní. Jsou to jejich restaurace, ne některých  hostů ani státu. Proto se stát má zdržet zasahování. Ano, slušnost - když dorazí kuřák k Vám domů na návštěvu, měl by se Vás zeptat. Pokud sedí v restauraci, kde MAJITEL kouření dovolil, nemusí se ptát ostatních zákazníků, ti jsou tam snad s vědomím toho, že se tam smí kouřit.  

0/0
18.3.2008 14:57

Zorrrrrro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

OK, vy jste proste jak ten chlapek z Kemelova vtipu: "Moje pravo na vasi rakovinu plic je nedotknutelne!":-)

0/0
18.3.2008 15:08

Zorrrrrro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

Navic problemem jsou treba i stadiony - jdete s detmi na fotbal, a nekdo vam tam zacne hulit pod nos, hruza. No a nemate na vyber, protoze zadnej klub nema svoji "nekurackou variantu". A tak je nejlepsi to udelat jak na Stamford Bridge - tam je koureni zakazany a je pohoda.

0/0
18.3.2008 16:03

dicky75

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

Mluvíte o svobodě, ale bohužel nevíte, co svoboda obnáší. Chcete nařizovat, zakazovat. Jakl má pravdu, pokud někdo nabízí službu ZAHULENÁ PUTYKA a někdo mu tam chodí a utrácí, není proč mu to zakazovat. Vám prostě vadí, že nemůžete majiteli hospody nařídit, aby se tam nekouřilo. A nechtěl byste nakonec nařizovat ceny v restauracích, vždyť jsou restaurace, kde jídlo přijde i na několik tisíc. Je asi hodně lidí, kteří na to nemají - tudíž neměly by se ceny regulovat? Jak jsem se už jednou ptal a odpověď nedostal: "Proč téměř neexistují nekuřácké restaurace?"

0/0
19.3.2008 15:00

Víťa Jakoubek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

tak mě napadá, může si dát majitel restaurace nápis : jen pro bílé?

0/0
18.3.2008 15:55

rastafarianec

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

bože ty jsi tak hloupej že je mi tě až líto

0/0
18.3.2008 16:12

Víťa Jakoubek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně být originální

O.K. když si tak soucitný tak už nekuř nekuřákům pod nos.

0/0
18.3.2008 16:51

Brancaleone da Norcia

...

Ještě tahle mě dostala, hlavně první věta odpovědi. Dneska se pan poradce nevyspal do růžova a demagogie jaksi vázne...

OTÁZKA: Myslíte si, že je správné kritizovat EU na půdě nedemokratického Ruska?

sharkee

[Ladislav Jakl]ODPOVĚĎ: Rusko je určitě nejdemokratičtější za posledních tisíc let. A kritizovat kritizovatelné se má bez ohledu na to, kde se tak děje.

0/0
18.3.2008 12:08

forfreelife

...

Boji za svobodu obětuji i své plíce, říká hradní tajemník Jakl

Boji za svobodu obětuji i své letušky,říká prezident Klaus

Boji za svobodu obětuji i.....................................říká Hájek

A KDO z Vás obětuje SVÉ KORYTO..??? VÁM NEJCENĚJŠÍ STATUS

0/0
18.3.2008 12:05

logar

Re: ...

R^R^!

0/0
18.3.2008 15:05

Rudá_záře_nad_Kladnem

Mohu se zeptat cenzora proč jsou mi systematicky

mazány příspěvky obsahující slovní spojení "modrý lumpenproletář"? Má něco cenzor proti  fenoménu lidí žijících na dně společnosti, kteří si myslí, že volením Občanské Demokratické Strany se posunou výše na společenském žebříčku? Nebo o tom se dnes nesmí mluvit?

0/0
18.3.2008 11:42

bluetake

Re: Mohu se zeptat cenzora proč jsou mi systematicky

k mazani tvych duchaplnosti postacuje jen a pouze tva vlastni blbost.....Vyplody tveho omezeneho mozku nemaji totiz s diskusi nic spolecneho , navic se neustale opakujes a zvedas si zde jen sve zalostne nizke sebevedomi zavinene prave tvou blbosti.......

0/0
18.3.2008 11:50

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Mohu se zeptat cenzora proč jsou mi systematicky

a tu "moji blbost" bude posuzovat pologramotný absolvent CEVRO jako jsi ty?

0/0
18.3.2008 11:52

doktor_bota

Re: Re: Re: Mohu se zeptat cenzora proč jsou mi systematicky

Já nejsem ani pologramotný, ani student, nicméně s názorem bluetake souhlasím. Tvoje generalizující vulgární výpady proti voličům ODS prostě do slušné diskuze nepatří.

0/0
18.3.2008 12:00

Brancaleone da Norcia

Re: Mohu se zeptat cenzora proč jsou mi systematicky

Narážíš podle mně na docela zajímavej rys "voličstva". Lidi často nevolí podle sociálního statutu. Situace bývá naopak až nelogicky protikladná. Bude to asi tim, že lidi do volby promítají svoje touhy a to, co jim imponuje. Chudším peníze a vyšší soc. postavení, bohatším sociální spravedlnost. Myslim, že je to jeden z projevů ambivalentnosti lidký psychiky či podstaty.      

0/0
18.3.2008 12:04

madqwert

a jako prvni jsi obetoval mozek, ne?

;-D

0/0
18.3.2008 11:31

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: a jako prvni jsi obetoval mozek, ne?

R^

0/0
18.3.2008 11:42

bluetake

Re: Re: a jako prvni jsi obetoval mozek, ne?

Hosi, nedivejte se pri psani vasich duchaplnosti porad do zrcadla,........

0/0
18.3.2008 11:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.