Diskuze

Čeští řidiči svítí, ale pásy si nezapínají, ukázal test

Bodový systém "naučil" Čechy svítit při jízdě autem. Ale už je nepřiměl při řízení netelefonovat a zapínat si bezpečnostní pás. Ukázal to test, který MF DNES provedla na čtyřech místech Česka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Solenza

17. 3. 2008 15:00
Stejně je to jeno

Mě se jednou stalo, že mě zastavila hlídka policie ČR a tvrdili mě, že jsem nebyl připoutanej. (Ve skutečnosti jsem fakt byl.) Takže rada: Když nechcete dostat pokutu, ani nevyjíždějte. Já sem nakonec pokutu po asi 10 min dohadovaní taky nedostal, ale fakt mě to docela překvapilo, jak dokáže policie ČR ovlivňovat nebo přehlížet skutečnosti. Holt policejní stát, no.:-/

0 0
možnosti
JR

Jaryn Rukavica

17. 3. 2008 15:37
Re: Stejně je to jeno

Mně se zase stalo, že mi maminka dala na zadek, když měla podezření, že jsem zbaštil všechny buchty na neděli. Ale já je vážně nezbaštil. Dodnes mě to velice trápí. Tyranka! Všechno jsem vzdal. Policejní stáááát ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
SB

Lotras

17. 3. 2008 11:57
A ti nejvetsi hajzlíci se nezapínají ani poklopec

pozovirat... do bordelu...tam patri....

0 0
možnosti
IN

Kleki Petra

17. 3. 2008 12:31
Re: A ti nejvetsi hajzlíci se nezapínají ani poklopec

Vždfy připraven na kuřbu pod volantem!;-D

0 0
možnosti
VB

svazak1

17. 3. 2008 9:59
...

my co mame volva se halt poutat musime i kdybychom nechteli protoze bez pasu to pipa a neprestane. Ovsem znam jednoho blba co si poridil jen to zelezny zacvakavatko co mate na pasu a to si cvakl do zamku a byl na sebe hrdy jak to cely vykoumal a vsechny prechytracil...

0 0
možnosti
DB

doktor_bota

17. 3. 2008 10:06
Re: ...

Ve většině moderních aut je indikátor pásů součástí standardní výbavy. Jezdím Mondeem, kde to funguje tak, že to řve v cca 30ti vteřinových intervalech, jakmile překročím rychlost 30km/h.

0 0
možnosti
VB

svazak1

17. 3. 2008 9:38
TEORETICKA OTAZKA

Pokud je telefonovani s handsfree take nebezpecne, bude zakazano se bavit za jizdy se spolujezdci???

0 0
možnosti
ZZ

Mjr_Zeman

17. 3. 2008 9:16
najednou jde o zdraví

ale ať si každý uvědomí, že je to jen má věc, jestli si zapnu pás a nebo ne, protože ohrožuju maximálně sebe. To by se pak ze stejného principu muselo zakázat kouření tabáku, pití alkoholu, souložení po jídle a podobně

0 0
možnosti
MK

medick

17. 3. 2008 9:39
Re: najednou jde o zdraví

kravina, zatimco s pasem zustanes i napr. pri prudkem brzdeni na sedadle a nohama i rukama ovladas vse, kdyz jses bez pasu a odstrediva sila te bude tahat nekam pryc ze sedacky, tve auto se stane neovladatelnym a muzes nas ostatni zranit nebo zabit. ale tak daleko tve chapani asi nesaha.

0 0
možnosti
DO

oId fashioned Vince III..

17. 3. 2008 9:04
řidiči v Charouzstánu jsou nejhorší na světě,

konkuruje už jen Pakistán....:-©(Y)

0 0
možnosti
VB

svazak1

17. 3. 2008 9:34
Re: řidiči v Charouzstánu jsou nejhorší na světě,

no jasne... Byl si nekdy treba v polsku ty rozumbrado???

0 0
možnosti
ZW

cassul

17. 3. 2008 7:06
priority

Nemám nic proti pásům nebo svícení, ale neměli by se policajti víc zaměřit na řidiče, co agresivně  předjíždějí v nepřehledném místě, jezdí na červenou a dělají podobné, skutečně život ohrožující věci? Já jich potkávám plno a vadí mi mnohem víc, než nějaká ženská v Matizu, co zapomněla zapnout světla...

0 0
možnosti
K

Kocourek69

17. 3. 2008 7:36
Re: priority

Ti co jezdí zbytečně pomalu jsou také nebezpeční. Lezou ostatním řidičům na nervy, brání plynulosti dopravy a nebezpeční jsou tím, že se je všichni pokoušejí předjet za každou cenu a tím vznikají nebezpečné situace. Mám na mysli takové ty strejdy v kloboucích co jedou po výpadovce z města sotva 40 a za nimi se táhne kilometrová kolona kde každý předjíždí každého jen aby už se před ten špunt dostal a mohl jet normálně.

0 0
možnosti
TP

BedlamW

17. 3. 2008 4:18
JO!

V USA mne chytli ze jsem jel rychle a bez pasu.Policajt se mne zeptal, jestli chci pokutu za rychlost a nebo za pasy.Tak jsem se vycurane zeptal, ktera je levnejsi.On rika, ze za pasy. A pak se mne pta: za pasy je pokuta za 90$ a kdyz pujdes na 2 hodiny do skoly na skoleni ohledne pasu, tak to je za $10! Tak jsem vzal skoleni. 2 hodiny mi tam promitaly hruzostrasne zabery z havarek, kde byly mrtve tela daleko rozbite na maras daleko od aut. Ukazovali rozdil mezi narazem kdyz je clovek pripoutany a kdyz ne. Od te doby opravdu jezdim pripasany a vzdy si vzpomenu na ty hnusne obrazky mrtvych lidi.....:-©

0 0
možnosti
MK

medick

17. 3. 2008 9:41
Re: JO!

no jo, ale CR je nepoucitelna a musi vzdy znova a znova objevovat objevene... v Nemecku to je podobne, a zejmena - pokud to vyresis v klidu - tak je to spis poucna a inteligentni debata s policistou. Pokud ale nejsi v klidu ty, nemaji problem te odvezt na sluzebnu, prolezt auto odshora dolu, a dat pokutu za cokoliv. Proste - spolupracuj, zachran sebe, jezdi bezpecne a tim padem chran i ostatni. Nechces? Nemusis, ale budes trpet.

0 0
možnosti
MG

Rubik1

17. 3. 2008 1:52
Sviceni za svetla?

Souhlasim s Novakbob111 dole. Vzhledem k tomu, ze se vubec neprojevilo denni sviceni ve snizenem poctu nehod, ranenych a mrtvych, jde o kontroverzni narizeni. Udelovat za nahodne zapomenuti rozsviceni stejne trestne body jako za opravdu nebezpecne prestupky je fakt hloupost. Pritom umyslne ohrozovani nebezpecnou jizdou se netresta vubec. Trestat by se melo jen nerozsviceni pri evidentne snizene viditelnosti. Dnes mnoho ridicu spoleha pri predjizdeni na to, ze protijedouciho spatri velice rychle, protoze sviti. Vysledkem je, ze vice riskuji a pritom nebezpecim pri sviceni je, ze je tezsi odhadnout vzdalenost a rychlost protijedouciho nez pri nesviceni. Je to obdobne, jako je tezsi odhadnout vzdalenost aut v noci. 

Sviceni ve dne v prumeru zhorsuje bezpecnost na silnici, i kdyz v nekterych konkretnich pripadech pomaha. Navic se spali zbytecne hodne benzinu a nafty navic.!

0 0
možnosti
ZW

cassul

17. 3. 2008 7:10
Re: Sviceni za svetla?

Spotřeba vzroste jenom teoreticky, při jízdě se nadbytečná energie produkovaná alternátorem stejně většinou mění na teplo. Navíc svícení podle mé zkušenosti zvýší viditelnost protijedoucího auta třeba i při jízdě proti slunci. Navíc by byla okamžitě debata, co to je "evidentně snížená viditelnost", takhle je to bez debat. Problém nyní není se svítícími auty, ale spíš s tím, když v koloně svítících aut jede někdo bez světel, to je skutečně nebezpečné. Ovšem jinak souhlasím, jsou horší problémy, kterých si nikdo nevšímá...

0 0
možnosti
MK

enpassant

17. 3. 2008 0:56
Osvěta

Pro pásání by měla být osvěta, pořád opakovat, že šance na přežití je o X% větší. A to je tak všechno. Nemám úplně jasno jak s dětmi, tam nedbalost ohoržuje někoho, kdo je závislý a nemůže si pásání vynutit. Ale u dospělých je to průzračné. Včetně toho, že po takovém řidiči možná bude chtít pojišťovna náklady na léčení.

0 0
možnosti
MB

kolyvanov

17. 3. 2008 0:58
Re: Osvěta

Stejne jako zimni gumy - jezdi si na cem chces, ale kdyz kvuli tvym gumam nebo nepripoutani se vznikne problem, ktery by jinak nevznikl, tak se na vic ptat nebudeme...

0 0
možnosti