- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mě se jednou stalo, že mě zastavila hlídka policie ČR a tvrdili mě, že jsem nebyl připoutanej. (Ve skutečnosti jsem fakt byl.) Takže rada: Když nechcete dostat pokutu, ani nevyjíždějte. Já sem nakonec pokutu po asi 10 min dohadovaní taky nedostal, ale fakt mě to docela překvapilo, jak dokáže policie ČR ovlivňovat nebo přehlížet skutečnosti. Holt policejní stát, no.
Mně se zase stalo, že mi maminka dala na zadek, když měla podezření, že jsem zbaštil všechny buchty na neděli. Ale já je vážně nezbaštil. Dodnes mě to velice trápí. Tyranka! Všechno jsem vzdal. Policejní stáááát
pozovirat... do bordelu...tam patri....
Vždfy připraven na kuřbu pod volantem!
my co mame volva se halt poutat musime i kdybychom nechteli protoze bez pasu to pipa a neprestane. Ovsem znam jednoho blba co si poridil jen to zelezny zacvakavatko co mate na pasu a to si cvakl do zamku a byl na sebe hrdy jak to cely vykoumal a vsechny prechytracil...
Ve většině moderních aut je indikátor pásů součástí standardní výbavy. Jezdím Mondeem, kde to funguje tak, že to řve v cca 30ti vteřinových intervalech, jakmile překročím rychlost 30km/h.
Pokud je telefonovani s handsfree take nebezpecne, bude zakazano se bavit za jizdy se spolujezdci???
ale ať si každý uvědomí, že je to jen má věc, jestli si zapnu pás a nebo ne, protože ohrožuju maximálně sebe. To by se pak ze stejného principu muselo zakázat kouření tabáku, pití alkoholu, souložení po jídle a podobně
kravina, zatimco s pasem zustanes i napr. pri prudkem brzdeni na sedadle a nohama i rukama ovladas vse, kdyz jses bez pasu a odstrediva sila te bude tahat nekam pryc ze sedacky, tve auto se stane neovladatelnym a muzes nas ostatni zranit nebo zabit. ale tak daleko tve chapani asi nesaha.
konkuruje už jen Pakistán....
no jasne... Byl si nekdy treba v polsku ty rozumbrado???
Nemám nic proti pásům nebo svícení, ale neměli by se policajti víc zaměřit na řidiče, co agresivně předjíždějí v nepřehledném místě, jezdí na červenou a dělají podobné, skutečně život ohrožující věci? Já jich potkávám plno a vadí mi mnohem víc, než nějaká ženská v Matizu, co zapomněla zapnout světla...
Ti co jezdí zbytečně pomalu jsou také nebezpeční. Lezou ostatním řidičům na nervy, brání plynulosti dopravy a nebezpeční jsou tím, že se je všichni pokoušejí předjet za každou cenu a tím vznikají nebezpečné situace. Mám na mysli takové ty strejdy v kloboucích co jedou po výpadovce z města sotva 40 a za nimi se táhne kilometrová kolona kde každý předjíždí každého jen aby už se před ten špunt dostal a mohl jet normálně.
V USA mne chytli ze jsem jel rychle a bez pasu.Policajt se mne zeptal, jestli chci pokutu za rychlost a nebo za pasy.Tak jsem se vycurane zeptal, ktera je levnejsi.On rika, ze za pasy. A pak se mne pta: za pasy je pokuta za 90$ a kdyz pujdes na 2 hodiny do skoly na skoleni ohledne pasu, tak to je za $10! Tak jsem vzal skoleni. 2 hodiny mi tam promitaly hruzostrasne zabery z havarek, kde byly mrtve tela daleko rozbite na maras daleko od aut. Ukazovali rozdil mezi narazem kdyz je clovek pripoutany a kdyz ne. Od te doby opravdu jezdim pripasany a vzdy si vzpomenu na ty hnusne obrazky mrtvych lidi.....
no jo, ale CR je nepoucitelna a musi vzdy znova a znova objevovat objevene... v Nemecku to je podobne, a zejmena - pokud to vyresis v klidu - tak je to spis poucna a inteligentni debata s policistou. Pokud ale nejsi v klidu ty, nemaji problem te odvezt na sluzebnu, prolezt auto odshora dolu, a dat pokutu za cokoliv. Proste - spolupracuj, zachran sebe, jezdi bezpecne a tim padem chran i ostatni. Nechces? Nemusis, ale budes trpet.
Souhlasim s Novakbob111 dole. Vzhledem k tomu, ze se vubec neprojevilo denni sviceni ve snizenem poctu nehod, ranenych a mrtvych, jde o kontroverzni narizeni. Udelovat za nahodne zapomenuti rozsviceni stejne trestne body jako za opravdu nebezpecne prestupky je fakt hloupost. Pritom umyslne ohrozovani nebezpecnou jizdou se netresta vubec. Trestat by se melo jen nerozsviceni pri evidentne snizene viditelnosti. Dnes mnoho ridicu spoleha pri predjizdeni na to, ze protijedouciho spatri velice rychle, protoze sviti. Vysledkem je, ze vice riskuji a pritom nebezpecim pri sviceni je, ze je tezsi odhadnout vzdalenost a rychlost protijedouciho nez pri nesviceni. Je to obdobne, jako je tezsi odhadnout vzdalenost aut v noci.
Sviceni ve dne v prumeru zhorsuje bezpecnost na silnici, i kdyz v nekterych konkretnich pripadech pomaha. Navic se spali zbytecne hodne benzinu a nafty navic.
Spotřeba vzroste jenom teoreticky, při jízdě se nadbytečná energie produkovaná alternátorem stejně většinou mění na teplo. Navíc svícení podle mé zkušenosti zvýší viditelnost protijedoucího auta třeba i při jízdě proti slunci. Navíc by byla okamžitě debata, co to je "evidentně snížená viditelnost", takhle je to bez debat. Problém nyní není se svítícími auty, ale spíš s tím, když v koloně svítících aut jede někdo bez světel, to je skutečně nebezpečné. Ovšem jinak souhlasím, jsou horší problémy, kterých si nikdo nevšímá...
Pro pásání by měla být osvěta, pořád opakovat, že šance na přežití je o X% větší. A to je tak všechno. Nemám úplně jasno jak s dětmi, tam nedbalost ohoržuje někoho, kdo je závislý a nemůže si pásání vynutit. Ale u dospělých je to průzračné. Včetně toho, že po takovém řidiči možná bude chtít pojišťovna náklady na léčení.
Stejne jako zimni gumy - jezdi si na cem chces, ale kdyz kvuli tvym gumam nebo nepripoutani se vznikne problem, ktery by jinak nevznikl, tak se na vic ptat nebudeme...