Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští řidiči svítí, ale pásy si nezapínají, ukázal test

Bodový systém "naučil" Čechy svítit při jízdě autem. Ale už je nepřiměl při řízení netelefonovat a zapínat si bezpečnostní pás. Ukázal to test, který MF DNES provedla na čtyřech místech Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Solenza

Stejně je to jeno

Mě se jednou stalo, že mě zastavila hlídka policie ČR a tvrdili mě, že jsem nebyl připoutanej. (Ve skutečnosti jsem fakt byl.) Takže rada: Když nechcete dostat pokutu, ani nevyjíždějte. Já sem nakonec pokutu po asi 10 min dohadovaní taky nedostal, ale fakt mě to docela překvapilo, jak dokáže policie ČR ovlivňovat nebo přehlížet skutečnosti. Holt policejní stát, no.:-/

0/0
17.3.2008 15:00

Jaryn Rukavica

Re: Stejně je to jeno

Mně se zase stalo, že mi maminka dala na zadek, když měla podezření, že jsem zbaštil všechny buchty na neděli. Ale já je vážně nezbaštil. Dodnes mě to velice trápí. Tyranka! Všechno jsem vzdal. Policejní stáááát ;-D;-D;-D

0/0
17.3.2008 15:37

Lotras

A ti nejvetsi hajzlíci se nezapínají ani poklopec

pozovirat... do bordelu...tam patri....

0/0
17.3.2008 11:57

Kleki Petra

Re: A ti nejvetsi hajzlíci se nezapínají ani poklopec

Vždfy připraven na kuřbu pod volantem!;-D

0/0
17.3.2008 12:31

svazak1

...

my co mame volva se halt poutat musime i kdybychom nechteli protoze bez pasu to pipa a neprestane. Ovsem znam jednoho blba co si poridil jen to zelezny zacvakavatko co mate na pasu a to si cvakl do zamku a byl na sebe hrdy jak to cely vykoumal a vsechny prechytracil...

0/0
17.3.2008 9:59

doktor_bota

Re: ...

Ve většině moderních aut je indikátor pásů součástí standardní výbavy. Jezdím Mondeem, kde to funguje tak, že to řve v cca 30ti vteřinových intervalech, jakmile překročím rychlost 30km/h.

0/0
17.3.2008 10:06

svazak1

Re: Re: ...

to ja nepopiram. Ja jen ze naprosta vetsina aut po chvili prestane. Volvo ne. Jednou mi takhle volala mama co si ho pujcila na cestu do brna z prahy ze je u vetrneho jenikova a porad ji tam neco pipa :)))))) Sem myslel ze se pomatnu. Jinak pokud se to pipani v mondeu taky samo nevypne tak to muze byt tim ze volvo a ford jsou jeden koncern.. 

0/0
17.3.2008 10:28

doktor_bota

Re: Re: Re: ...

Pípá, resp "cinká" pořád. Asi to bude tím koncernem.

0/0
17.3.2008 10:30

modern725

Re: ...

:) Jo, tak tohle taky dobře znám ... faktem je, že než abych to cvrdlikání poslouchal, tak se radši přivážu. Docela mě to vychovalo ... :)

0/0
17.3.2008 11:19

cassul

Re: Re: ...

už jsem viděl drsňáka, co měl v tom držáku u sedadla vraženou jen přezku bez pásu... To je pak těžké....

0/0
17.3.2008 12:22

svazak1

Re: Re: Re: ...

dyt jo vo tom sem mluvil :))) maj pak jeste pocit jak kazdyho prechytracili...

0/0
17.3.2008 18:03

svazak1

TEORETICKA OTAZKA

Pokud je telefonovani s handsfree take nebezpecne, bude zakazano se bavit za jizdy se spolujezdci???

0/0
17.3.2008 9:38

Mjr_Zeman

najednou jde o zdraví

ale ať si každý uvědomí, že je to jen má věc, jestli si zapnu pás a nebo ne, protože ohrožuju maximálně sebe. To by se pak ze stejného principu muselo zakázat kouření tabáku, pití alkoholu, souložení po jídle a podobně

0/0
17.3.2008 9:16

medick

Re: najednou jde o zdraví

kravina, zatimco s pasem zustanes i napr. pri prudkem brzdeni na sedadle a nohama i rukama ovladas vse, kdyz jses bez pasu a odstrediva sila te bude tahat nekam pryc ze sedacky, tve auto se stane neovladatelnym a muzes nas ostatni zranit nebo zabit. ale tak daleko tve chapani asi nesaha.

0/0
17.3.2008 9:39

QuuQ

Re: Re: najednou jde o zdraví

Tak já teda nevím jako máte auto. Možná u Ferrari či podobných hraček s keramickými a jinými brzdami to platí, ale nevěřím tomu, že ve standartním voze nedokážete bez pásů ovládat volant při prudkém brždění...

0/0
17.3.2008 10:24

cassul

Re: Re: najednou jde o zdraví

Pochybuju, že u normálního tříbodového pásu se to takhle projeví. Nemluvíme o soutěžácích s anatomickými sedačkami a pětibodovými pásy. Tam bych tomu věřil, ale pokud se dostane auto do takového pohybu, že se neudržím na sedadle, tak mi pásy moc nepomohou. Ty mají jiný smysl, zabránit zranění při nárazu, proto se taky blokují až při prudkém pohybu...

0/0
17.3.2008 12:25

CubA21

Re: Re: Re: najednou jde o zdraví

CHA CHÁ, a smyk už jste někdy dostali?

0/0
17.3.2008 12:38

cassul

Re: Re: Re: Re: najednou jde o zdraví

Dostal. Při posuvu do strany fixuje klasický pás tělo jen minimálně, to my nevymluvíš.

0/0
17.3.2008 17:36

bombai

Re: najednou jde o zdraví

No, tak kupříkladu na zadním sedadle může nepřipoutaný spolujezdec sejmout i ty, co sedí vepředu. Jinak já vám vaše právo neupírám, nepoutejte se...na své privilegium můžete být v rakvi právem pyšný! Hezký den přeji všem.

0/0
17.3.2008 10:39

TClovek

Re: najednou jde o zdraví

az jednou proletis oknem do protijedouciho auta, tak nemyslim, ze tim ohrozis jenom sebe

0/0
17.3.2008 17:01

oId fashioned Vince III..

řidiči v Charouzstánu jsou nejhorší na světě,

konkuruje už jen Pakistán....:-©(Y)

0/0
17.3.2008 9:04

svazak1

Re: řidiči v Charouzstánu jsou nejhorší na světě,

no jasne... Byl si nekdy treba v polsku ty rozumbrado???

0/0
17.3.2008 9:34

cassul

priority

Nemám nic proti pásům nebo svícení, ale neměli by se policajti víc zaměřit na řidiče, co agresivně  předjíždějí v nepřehledném místě, jezdí na červenou a dělají podobné, skutečně život ohrožující věci? Já jich potkávám plno a vadí mi mnohem víc, než nějaká ženská v Matizu, co zapomněla zapnout světla...

0/0
17.3.2008 7:06

Kocourek69

Re: priority

Ti co jezdí zbytečně pomalu jsou také nebezpeční. Lezou ostatním řidičům na nervy, brání plynulosti dopravy a nebezpeční jsou tím, že se je všichni pokoušejí předjet za každou cenu a tím vznikají nebezpečné situace. Mám na mysli takové ty strejdy v kloboucích co jedou po výpadovce z města sotva 40 a za nimi se táhne kilometrová kolona kde každý předjíždí každého jen aby už se před ten špunt dostal a mohl jet normálně.

0/0
17.3.2008 7:36

BedlamW

Re: Re: priority

Taky si to tak rikam jako ty....ale pak si uvedomim, ze taky jednou budu 70 ti lety strejda, ktery bude spatne videt, slyset a budu rad, kdyz se budu moci sam svezt k doktorovi.A budu rad, pokud nebudu muset kvuli tobe litat 120km/h!!;-D

0/0
17.3.2008 7:57

sdv

Re: Re: priority

Lezou na nervy hlavně mladým nevybouřeným a nervním rádobyřidičům... My co máme pravidelný sex a nemáme tedy v těle různé přetlaky různých tekutin, si nepotřebujeme zvyšovat svoje ego rychlou jízdou a nebezpečným předjížděním. Klidně pojedu šedesákou 10 km za kloboučníkem s vajíčkama za oknem, pokud ho nepůjde bezpečně přejet... nemám s tím žádný problém, nevím proč bych se tím měl nasírat...

0/0
17.3.2008 8:05

Mak1

Re: Re: Re: priority

Pravda - a takhle vznikaj kolony, které my staří a spěchající musíme předjet najednou, protože zařadit se do ní nejde;-(

A nejvíc se mi líbí ti, kteří z té kolony najednou vyjedou a do zrcátka se nekouknou .....

0/0
17.3.2008 8:53

sdv

Re: Re: Re: Re: priority

samozřejmě je třeba nechat mezeru na zařazení a já ji vždycky nechávám. Na druhou stranu to předjíždění celý kolony z nějaký 4. a zadnější pozice je pěkná bejkárna. Ti co nechcou předjíždět by měli jet u kraje a nechat mezeru, na druhou stranu ti zadní by se neměli cpát všichni hned na prostředek, protože pak ten co chce předjet a je vpředu (a asi by měl logicky předjíždět jako první), musí hlídat navíc ještě bezohledný pitomce vzadu, co hodlají co nejdřív předjet celou kolonu, aniž by dali šanci prvně předjet těm co v tý koloně jedou o něco dýl.

0/0
17.3.2008 10:45

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: priority

Já taky nepředjíždím všude - nejsem sebevrah:-)

Ale mám vypozorováno, že většinou je vpředu Tatra, nebo Avie, za ní jede ženská, která se bojí předjet, za ní Š120 a ti další se už obvykle bojej předjet 3 auta najednou .... A když je tam vidět, tak klidně takovouhle kolonu předjedu celou

0/0
17.3.2008 12:31

Jaryn Rukavica

Re: Re: Re: priority

Víc takových na silnici R^

0/0
17.3.2008 15:13

BedlamW

JO!

V USA mne chytli ze jsem jel rychle a bez pasu.Policajt se mne zeptal, jestli chci pokutu za rychlost a nebo za pasy.Tak jsem se vycurane zeptal, ktera je levnejsi.On rika, ze za pasy. A pak se mne pta: za pasy je pokuta za 90$ a kdyz pujdes na 2 hodiny do skoly na skoleni ohledne pasu, tak to je za $10! Tak jsem vzal skoleni. 2 hodiny mi tam promitaly hruzostrasne zabery z havarek, kde byly mrtve tela daleko rozbite na maras daleko od aut. Ukazovali rozdil mezi narazem kdyz je clovek pripoutany a kdyz ne. Od te doby opravdu jezdim pripasany a vzdy si vzpomenu na ty hnusne obrazky mrtvych lidi.....:-©

0/0
17.3.2008 4:18

medick

Re: JO!

no jo, ale CR je nepoucitelna a musi vzdy znova a znova objevovat objevene... v Nemecku to je podobne, a zejmena - pokud to vyresis v klidu - tak je to spis poucna a inteligentni debata s policistou. Pokud ale nejsi v klidu ty, nemaji problem te odvezt na sluzebnu, prolezt auto odshora dolu, a dat pokutu za cokoliv. Proste - spolupracuj, zachran sebe, jezdi bezpecne a tim padem chran i ostatni. Nechces? Nemusis, ale budes trpet.

0/0
17.3.2008 9:41

Rubik1

Sviceni za svetla?

Souhlasim s Novakbob111 dole. Vzhledem k tomu, ze se vubec neprojevilo denni sviceni ve snizenem poctu nehod, ranenych a mrtvych, jde o kontroverzni narizeni. Udelovat za nahodne zapomenuti rozsviceni stejne trestne body jako za opravdu nebezpecne prestupky je fakt hloupost. Pritom umyslne ohrozovani nebezpecnou jizdou se netresta vubec. Trestat by se melo jen nerozsviceni pri evidentne snizene viditelnosti. Dnes mnoho ridicu spoleha pri predjizdeni na to, ze protijedouciho spatri velice rychle, protoze sviti. Vysledkem je, ze vice riskuji a pritom nebezpecim pri sviceni je, ze je tezsi odhadnout vzdalenost a rychlost protijedouciho nez pri nesviceni. Je to obdobne, jako je tezsi odhadnout vzdalenost aut v noci. 

Sviceni ve dne v prumeru zhorsuje bezpecnost na silnici, i kdyz v nekterych konkretnich pripadech pomaha. Navic se spali zbytecne hodne benzinu a nafty navic.!

0/0
17.3.2008 1:52

cassul

Re: Sviceni za svetla?

Spotřeba vzroste jenom teoreticky, při jízdě se nadbytečná energie produkovaná alternátorem stejně většinou mění na teplo. Navíc svícení podle mé zkušenosti zvýší viditelnost protijedoucího auta třeba i při jízdě proti slunci. Navíc by byla okamžitě debata, co to je "evidentně snížená viditelnost", takhle je to bez debat. Problém nyní není se svítícími auty, ale spíš s tím, když v koloně svítících aut jede někdo bez světel, to je skutečně nebezpečné. Ovšem jinak souhlasím, jsou horší problémy, kterých si nikdo nevšímá...

0/0
17.3.2008 7:10

Kejhal

Re: Re: Sviceni za svetla?

Alternator nevyrabi nadbytecnou energii. Protoze ma regulaci buzeni, vyrobi presne tolik energie, kolik je potreba, takze na sviceni se opravdu musi vyrobit vice energie, nez by se vyrobilo s vypnutymi svetly a tudiz to vice zatezuje motor a ten vic zere! Nemylim-li se, tak rakusaci to spocitali na zvyseni spotreby v prumeru o 0.3%.

0/0
17.3.2008 8:16

Ikoptak

Re: Re: Re: Sviceni za svetla?

A já si blbec myslel, že dobíjení je právě tou nadbytečnou energií.

 Ano svicení spotřebu zvedá, ale i tak si myslím, že je to v řádu jednoho prudšího rozjezdu. Tedy vlastně zanedbatelné.

0/0
17.3.2008 8:33

QuuQ

Re: Re: Re: Re: Sviceni za svetla?

Tohle je sice všechno pravda, ale ve strovnání s ostatními systémy vozu (např. klimatizace) je svícení naprosto nicotnou záležitostí. Např. retardéry umístěné, dnes snad už úplně všude, jsou pro spotřebu vozu daleko citelnější, protože v podstatě znemožňují plynulou jízdu a nutí řidiče k prudšímu brždění a následné akceleraci.

0/0
17.3.2008 10:30

Velho

Re: Re: Re: Sviceni za svetla?

takže já když jezdím za necelých 5l vlastně mohu ušetřit 0,015l nafty!

0/0
17.3.2008 12:29

Mak1

Re: Re: Sviceni za svetla?

jenže v tom Rakousku argumentovali právě tím, že když budou všicni svítit, tak přehlédnete cyklistu, nebo chodce, kteří nesvítí ....:-/

0/0
17.3.2008 8:56

enpassant

Osvěta

Pro pásání by měla být osvěta, pořád opakovat, že šance na přežití je o X% větší. A to je tak všechno. Nemám úplně jasno jak s dětmi, tam nedbalost ohoržuje někoho, kdo je závislý a nemůže si pásání vynutit. Ale u dospělých je to průzračné. Včetně toho, že po takovém řidiči možná bude chtít pojišťovna náklady na léčení.

0/0
17.3.2008 0:56

kolyvanov

Re: Osvěta

Stejne jako zimni gumy - jezdi si na cem chces, ale kdyz kvuli tvym gumam nebo nepripoutani se vznikne problem, ktery by jinak nevznikl, tak se na vic ptat nebudeme...

0/0
17.3.2008 0:58

QuuQ

Re: Re: Osvěta

Tohle je ale nesmysl, protože nikdo Vám nemůže dokázat, že kdybyste byl býval měl zimní gumy, tak byste to byl býval ubrzdil :)

0/0
17.3.2008 10:32

cassul

Re: Re: Re: Osvěta

Nemusí dokazovat. Pojišťovna si dá do podmínek, že mezi říjnem a březnem hradí  řidičům na letních gumách jen polovinu škody a v tu vteřinu všichni ochotně přezouvají na zimní, i když je nikdo nenutí...

0/0
17.3.2008 12:20

Velho

Re: Re: Re: Re: Osvěta

tak zde bych si dovolil odporovat, nikoli datum nýbrž počasí (zimní jsou vhodné pod 7st celsia

0/0
17.3.2008 12:32

cassul

Re: Re: Re: Re: Re: Osvěta

To byl jen příklad. Zkrátka řidiče snadno přinutí pojišťovny přes prachy...

0/0
17.3.2008 17:38

bluetake

telefony v ruce bych trestal daleko vic

Take telefony v ruce bych trestal daleko vic, nez doposud. facsinuje a desi me, kdyz vidim frajera v aute za pul milionu, jak ruckuje jednou rukou po volantu a radici pace a druhou drzi telefon u ucha....asi je i Hands Free pri cenach okolo 3000 pro takove lidi nedosazitelny luxus.... Takovy kreten pak do nekoho vesele napali, ale on prece za nic nemuze. Daval bych nejen body a pokuty ale take na miste pojistoven bych za tuhle prasecinu daval veskere skody k plne uhrade.....

0/0
16.3.2008 23:57

kolyvanov

Re: telefony v ruce bych trestal daleko vic

Absolutne nerikam, ze by to melo byt povoleny, ale... Telefonovat je zakazany, drzet bagetu (nebo snad cigaratu) je povoleny. Anglicani zjistili, ze problematicky je aji handsfree, ale mluvit s clovekem na zadnim sedadle asi zakazane nebude...

0/0
17.3.2008 0:56

QuuQ

Re: telefony v ruce bych trestal daleko vic

Tohle je hrozně těžké, jistě... ve městě je telefonování opravdu problém, zejména pokud nemáte automatickou převodovku, ale ať se na mě nikdo nezlobí, když jedu po dálnici a držím se rychlostních limitů tak to že levou rukou telefonuji, není až takový problém...

0/0
17.3.2008 10:34

Jaryn Rukavica

Re: Re: telefony v ruce bych trestal daleko vic

Rychlostní limit je 130 km/h ... to je 36 m/s ... v krizové situaci si možná stihnete uvědomit, že byste teď zrovna měl zahodit telefon, ale kam? Aha ... ono mi jde o život, tak je to asi jedno. A teprve teď začnete opravdu řídit. Neříkám, že s cigaretou nebo bagetou je to jinak :-)

0/0
17.3.2008 15:26

Piscali

... a Hradečtí solí za parkování jak černí.

http://www.youtube.com/watch?v=icH4EJQdjMQ

;-€;-O

0/0
16.3.2008 23:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.