Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nepokojích v Tibetu zemřelo deset lidí. Jiní mluví o stovce

Při nepokojích v tibetské Lhase včera zemřelo nejméně deset lidí. Uvedla to agentura Nová čína, která mluví o nevinných obětech, zejména obchodnících v metropoli Tibetu. Exilové tibetské zdroje ale mluví až o stovce obětí. Protesty proti čínské nadvládě patřily k největším za 20 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

medved_cz

Podporte olympyjske hry v Cine

Pokud bude zapad OH v Cine bojkotovat, soudruzi jiz maji pripraveno jine vyuziti pro nove velke stadiony. Jejich kapacita je jeden Tibet rocne a bude spousta organu na transplantace. Zejmena plice trenovane na vysokohorskou turistiku.

Asi by bylo vhodne investovat do tovarny na pistolove naboje...

0/0
19.3.2008 15:00

EWCZ+

fotka

No jak tak koukam na toho mirumilovneho demonstranta s retezem v ruce - mimochodem, proc zapalovali bicykly? Symbol nenavidene cinske modernizace?  Zpet k pesi doprave?

0/0
17.3.2008 9:14

medved_cz

Re: fotka

S retezem proti kalasnikovu - to je jasna presilovka...

0/0
19.3.2008 14:56

Monstrum Anonymič Anonymov

Vypadá to že vraždili tibeťané

Policie byla zdrženlivá...:-P

0/0
16.3.2008 18:59

martinn11

PODPORA TIBETANU

PODPORTE TIBETANY

 zde:  http://www.protibet.org/view.php?cisloclanku=2008030005

            http://actionnetwork.org/campaign/supporttibet

     

             http://www.youtube.com/watch?v=jNbVvr5UqjY

0/0
16.3.2008 17:15

Pilát

Zapad

by mel prehodnotit ucast na olympijskych hrach  ;-)

0/0
15.3.2008 19:47

sojkal

Re: Zapad

A to je přesně důvod nepokojů. A možná že tam chtějí znova restaurovat otrokářský řád, co tam byl před před příchodem Číňana. Také by to nebylo špatné místo na vojenskou základnu USA.

0/0
16.3.2008 8:56

mtis

Re: Re: Zapad

Jasně, Mao byl nositelem pokroku a záleželo mu na prostých tibeťanech stejně jako na prostých číňanech, jakmile se dostal k moci, okamžitě mírumilovně hleděl osvobodit své okolí .... mimochodem znáš tenhle citát a víš kdo a ve kterém roce ho  vyslovil?

"Pokusme se odhadnout, kolik lidí by zahynulo, kdyby došlo ke světové válce. Na zemi žije dvě a půl miliardy lidí. Třetina by mohla ve válce zemřít nebo dokonce polovina. V nejhorším případě zahyne půlka a půlka přežije. Ale za to imperialismus by byl válkou vymýcen a celý svět by byl socialistický!"

:-):-):-)

0/0
16.3.2008 13:33

sojkal

Re: Re: Re: Zapad

Jen fakta:1720-1910 pod Čínou, místní kolonizátor VB uznal 1908,1912,1914 Čínskou suverenitu nad Tibetem. 1904-britský plukovník potlačil povstání Tibeťanů.

Závěr: Čína se Tibetu nikdy nevzdá /jednak to není malé Srbsko a navíc je to pro ni strategické území/ Ty kecy a fangličky jsou k h.... Podobně dopadl i prezident Noriega se znárodněním Panamského průplavu. A podobný význam má i tahle diskuze.

0/0
16.3.2008 14:43

jekkal

První

po Kosovu, další budou následovati, když Kosovo proč ne Kurdistán, Baskicko, katalánsko a další

0/0
15.3.2008 19:06

Ventre__Saint__Gris

Re: První

Srovnávat Kosovo a Tibet je trochu mimo mísu, magore. Kosovo je uměle vytvořený stát. Tibet je historický stát okupovaný Čínskou komunistickou sebrankou.

0/0
15.3.2008 19:21

Al-

Re: První

Ale dyť jo, zkus sem spíš napsat co myslíš že je na tom špatného.

0/0
16.3.2008 8:46

YaTaky

Bojkot.

To by soudruhy v Pekingu opravdu dozralo. Tolik penez do toho dali. A ted chce nekdo svobodu. Stejne jako my pred par lety. [>-]

0/0
15.3.2008 18:52

ELAPHURUS

Re: Bojkot.

Nejvíc by měli dostat nakopáno soudruzi všech zemí v olympijském výboru. Když už rozhodli, že bude olympiáda v Číně... bylo by to ubohoučké politické gesto

0/0
16.3.2008 16:00

Pilát

cinske urady

zase vrazdi v Tibetu  Rv

0/0
15.3.2008 17:01

jurasekj

bokot OH v Pekingu

Jedna z mála možností jak zatlačit na čínský režim je bojkot OH. Země, která bez jakýchkoli výčitek zametá s ideály míru a svobody by neměla mít právo pořádat sportovní hry založené právě na těchto hodnotách. Již v Berlíně v roce 1936 došlo k trestuhodnému zneužití her. Proč to tedy opakovat?

0/0
15.3.2008 16:48

Pilat

Re: bokot OH v Pekingu

kde zijes? na Marsu? ;-D;-D;-Didealy miru a svobody  ...... vsecko je to o chechtacich !!!

0/0
16.3.2008 3:59

harmen

kroky

Pošlete tam Katku Žako,ta napadne čínského cajta,pak se ráda nechá seřezat a budete mít důkaz jak se v číně porušují lidská práva.Zatím máte kulový;-D;-D;-D

0/0
15.3.2008 16:01

morbidni_kreten

:-P

A CO USA???:-DD TEN BOJOVNÍK ZA LIDSKÁ PRÁVA A DEMOKRACII?;-D;-D

ŽE MLČÍI?NENÍ TO TÍM ,ŹE USA MAJÍ SILNOU EKONOMICKOU ZÁVISLOST PRÁVĚ NA PORUŠOVÁNÍ NAPŔ.PRACOVNÍCH PODMÍNEK V ČÍNĚ????;-D;-D:-©

0/0
15.3.2008 15:42

stenly 1007

OH Čína

Vznikne již konečně nějaká forma protestu, která bude bojkotovat čínskou olympiádu? Naše vláda a společnost se asi této aktivity nezůčastní!? Proč máme podporovat OH v Číně ?

0/0
15.3.2008 15:40

harmen

Re: OH Čína

protože to je sportovní událost č.1

0/0
15.3.2008 15:41

stenly 1007

Re: Re: OH Čína

Jsem šokován cenzůrou této diskuse !!!

0/0
15.3.2008 20:20

_Aleister_

A za to může Bjork...

tou svojí písničkou...

jinak, kdy už si všichni soudruzi přestanou hrát na slepou bábu, že nevidí prosperitu v tzv. sektorech s volným trhem? :-)

0/0
15.3.2008 15:26

harmen

naiv

Jste naivkové,Skáčete na vše co vám media předloží.Sami máte doma čínských výrobků ani se vám nezdá.Pc,mobil,tv atd...

0/0
15.3.2008 15:19

pepe999 from Salford

Re: naiv

Soudruhu, to, ze to bylo vyrobene v Cine neznamena, ze je to cinske..(Y)

0/0
15.3.2008 15:25

harmen

Re: Re: naiv

by ses divil co firem má sídla v číně.něco si o tom zjisti.

0/0
15.3.2008 15:30

pepe999 from Salford

Re: Re: Re: naiv

Jako treba Sony, Toshiba, Samsung, Philips, sama cinska firma..;-DR^

0/0
15.3.2008 15:45

sacredmoon

Re: Re: Re: Re: naiv

A nezajímá tě, že zrovna tyhle firmy svým kapitálem podpořily režim? Jsou tam snad zadarmo? To je naše kolektivní vina.

0/0
15.3.2008 18:42

Pro-amnesty

Nezapomínat na vězně svědomí

Jedni budou jásat na stadionech, druzí budou nespravedlivě za mřížemi. Není špatné jejich případy občas připomenout:

http://www.amnesty-brno.estranky.cz/stranka/den-tibetu---mandalou-proti-temnote

0/0
15.3.2008 14:54

zlozvon

Není to tak?

Už jsem se domníval, že tibetští stoupenci dalajlámy nevyužijí letní olimpiády v pekingu k akcím, které mají vést k odtržení Tibetu od Číny.

Čína a její rozvoj je samozřejmě trnem v oku všem propagátorů kapitalismu jako jediné správmné cesty rozvoje a pokroku. Čína úspěšně ukazuje, že to jde i jinak a lépe.

 A nyní se blíží letní olimpiáda, která je připravována velkolepým způsobem. Svět bude mít možnost seznámit se s Čínou jaká skutečně v současné době je.

Z toho mají obavu jak představitelé Spojených států, tak i představitelé EU. Proto se najednou  začne odehrávat v Tibetu první kolo divadla, které pokračuje výzvou k Číně ke zdrženlivosti od USA, EU a od dalajlámy. Co bude následovat? Nejméně to, že úspěch olimpiády bude zastiňován zprávami o potlačování lidských práv v Číně. Může to však také skončit bojkotem OH výpravami sportovců USA a EU. A jaké byly OH v Pekingu, jaká je současná Čína? To nikdo v USA ani  EU neuvidí. Není to účel současných nepokojů v Tibetu? 

0/0
15.3.2008 14:20

Generál Ugarte

Re: Není to tak?

Čína úspěšně ukazuje, že to jde i jinak a lépe. = ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.3.2008 14:26

Cislo 2

Re: Není to tak?

Dokud čínští soudruzi nezačali pomalu pouštět do země kapitalismus a uvolňovat trh, byla Čína jednou z nejchudších zemí světa. Čína jasně ukazuje, že bez kapitalismu to nejde. Na jedné straně zahraniční investice a volný trh ve vymezených teritoriích, na druhé straně centrální řízení a chudoba ve většině regionů.

0/0
15.3.2008 14:28

Generál Ugarte

Re: Re: Není to tak?

Úplně skvělá jsou data o faktickém odstátnění zemědělství a jeho vztahu k výnosům rýže - stojí za prohlédnutí http://www.fao.org/Wairdocs/TAC/X5809E/x5809e06.gif 

Strmý vzestup kolem r. 1980 (zavedení soukromého zemědělství) je jasně patrný.

Upozorňuji, že vzestup po roce 1960 bylo pouze navrácení k původnímu stavu, nikoliv skutečný vzestup.

0/0
15.3.2008 14:34

Cislo 2

Re: Re: Re: Není to tak?

Pěkný. Zaujalo mne, co tam prováděli Japonci kolem roku 1995.

0/0
15.3.2008 14:43

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Není to tak?

V roce 1995 bylo zemětřesení v Kóbe. Možná to má nějakou souvislost.

0/0
15.3.2008 14:49

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Není to tak?

Tak jsem to našel - je to opravdu to zemětřesení: http://www.seismo.unr.edu/ftp/pub/louie/class/100/effects-kobe.html

Kapitola: Direct effects.

0/0
15.3.2008 14:53

sacredmoon

Re: Není to tak?

Ten názor neberu, protože pan zlozvon ani neví jak se píše olympiáda.

0/0
15.3.2008 18:45

pepe999 from Salford

Zajimavy nepokoj, zvani cinsky a v ruce ma kalacha..

:-©:-©:-©

0/0
15.3.2008 11:08

Hrdý Budžes

Re: .......

Ono se toho zbozi ani tak neproda tolika tam, jako tolika jejich zbozi tady. :)

0/0
15.3.2008 10:49

trasprd

Číňani jedni...

Doufám, že se sportovci na olympiádě zastanou svobody a demokracie alespoň nějakou tou tibetskou vlaječkou na dresu.

0/0
15.3.2008 9:50

navstevak

Postoj k Olympiade je veci kazdeho jednotlivce

ja ji sledovat nebudu.

Trochu me ale sokoval napriklad britsky vybor, ktery zakazal ucastnikum olympiady kometovat politicke pomery a stav lidskych prav v cine. Takove omezeni nebylo ani za olympiady 36 v Berline - Hitlerove Berline.

0/0
15.3.2008 9:38

sir Humprey

Re: Postoj k Olympiade je veci kazdeho jednotlivce

R^

0/0
15.3.2008 9:43

fleret1

Re: Postoj k Olympiade je veci kazdeho jednotlivce

ten zakaz byl nakonec odvolan - ale presto ---

0/0
15.3.2008 10:48

joryk

Re: Postoj k Olympiade je veci kazdeho jednotlivce

tak to se snad pomátli, od Britů bych to nečekal

0/0
15.3.2008 12:07

EWCZ+

Re: Postoj k Olympiade je veci kazdeho jednotlivce

To je jinak - politicke manifesty na olympiadach byly prohlaseny za nezadouci uz po tech akcich cernych Americanu, kteri na stupnich vitezu pri hrani americke hymny zvedali pest a odvraceli se od vlajky.

0/0
17.3.2008 9:18

navstevak

Komuniste neustale kdekomu krouti krkem

ale sami maji same nevinne obeti. A je jedno zda u nas nebo zrovna v cine.

0/0
15.3.2008 9:35

YaTaky

Bojkot !

Bojkotujme Cinu - jeji zbozi, olympiadu, atd.[>-]

0/0
15.3.2008 9:27

modroslizák

Re: Bojkot !

Ano, níževýdělkové skupiny pěstujte nudismus už v předjaří.

0/0
15.3.2008 9:31

sacredmoon

Re: Re: Bojkot !

my nakupujem u bratra vjetnamce

0/0
15.3.2008 18:46

joryk

Re: Bojkot !

R^

0/0
15.3.2008 12:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.