Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie stíhá za nehodu s osmi mrtvými řidiče fabie

Vyšetřovatel zahájil trestní stíhání 41letého řidiče Škody Fabia Combi, který se 13. února u Panenského Týnce na Lounsku střetl s mikrobusem. Ve Fordu Transit tehdy zahynulo osm dělníků ze zámečnické a instalatérské firmy z Postoloprt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cinsky_buh_srandy

myslíte si, že se na tom úseku něco změnilo?

vůbec nic !!!!  ale vůbec nic !!! víte, kde hlídala policie? o pár kilometrů dál měřili šedesátku. docela síla. lidi tam dál jezdí jak magoři. pro policii je ale jednodušší buzerovat než hlídat úseky, kde dochází k trgickým nehodám. Rv

0/0
10.3.2008 22:23

barbudo

Re: myslíte si, že se na tom úseku něco změnilo?

... a co s tím jako mají dělat? Co je na tom úseku špatně? Krom idiotů za volentem ...

0/0
11.3.2008 13:45

depeyrac

Re: Re: myslíte si, že se na tom úseku něco změnilo?

tak tak nechápu co by si tam mělo měnit, naprosto přehledný úsek....možná tam chcete švihnout nějakou zatáčku....

0/0
11.3.2008 14:15

stetson

Pochybná animace

Animace u tohoto článku neodpovídá skutečnosti. Ke srážce Transitu a kamionu došlo až v místě, kde silnice je již několik desítek metrů tříproudá. Kamion přitom zůstal v prostředním, tedy předjížděcím pruhu. Proč nezajel do pravého pruhu pro pomalejší vozidla? Silnice je  v tomto místě opravdu široká, že i pět aut by se vedle sebe vešlo.

0/0
10.3.2008 17:44

killy

Re: Pochybná animace

No a to si představ, co se stane, když se auťák silně otře o jinej.. Co asi se stane s nepřipoutanou osobou sedící za řidičem. Vletí mu za krk a bůhvíco provede s volantem... Pak se divte, že se jelotak jak se jelo....    P.S.  není tahle lepší ? :  http://www.denik.cz/ruzne/nehoda_panensky_tynec.html

0/0
10.3.2008 18:00

stetson

Re: Re: Pochybná animace

Tahle je o něco lepší, také vysvětluje, že předjížděný kamion nebyl ten, do kterého potom narazil Transit. Ale i ta lepší animace pořád ukazuje srážku v místě, kde se jízdní pruh teprve rozděluje. Podle stop na silnici to ale vypadalo, že se Transit srazil s kamionem až několik desítek metrů za rozšířením silnice.  

0/0
10.3.2008 18:15

cinsky_buh_srandy

Re: Pochybná animace

jeď se tam někdy podívat, ať pochopíš chybnou animaci :-P

0/0
10.3.2008 22:23

babacek

Policie stíhá za nehodu s osmi mrtvými řidiče fabie.

Až deset let vězení.

Bylo by tomu tak i v případě, že by zahynul jeden či dva a nebyl případ medializován?;-(

0/0
10.3.2008 15:32

Pan Navratil

Re: Policie stíhá za nehodu s osmi mrtvými řidiče fabie.

Ne, nebylo, viz trestní zákon §224.

0/0
10.3.2008 15:39

babacek

Re: Re: Policie stíhá za nehodu s osmi mrtvými řidiče fabie.

Proč se potom ostatní případy kdy řidič usmrtí člověka nesoudí též jako ublížení na zdraví z následkem smrti jako v tomto případě?

Ještě mám v živé paměti kdy řidič srazil člověka na přechodu a ještě byl pod vlivem alkoholu a přesto mu hrozil maximální trest 5 let.

Tak netvrď, že by to nebylo.;-(

0/0
11.3.2008 5:27

Pan Navratil

Re: Re: Re: Policie stíhá za nehodu s osmi mrtvými řidiče fabie.

odstavec 2, těžká újma nebo smrt, půl roku až pět let.

odstavec 3, dtto u "více osob," tři až deset.

0/0
11.3.2008 11:49

babacek

Re: Re: Re: Re: Policie stíhá za nehodu s osmi mrtvými řidiče fabie.

Nepoučuj! On se tento § ne vždy aplikuje při ,,nehodách,, ! 

§ 224

(1) Kdo jinému z nedbalosti způsobí těžkou újmu na zdraví nebo smrt, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody na šest měsíců až pět let nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 proto, že porušil důležitou povinnost vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona.

(3) Kdo z nedbalosti způsobí těžkou újmu na zdraví nebo smrt více osob proto, že hrubě porušil předpisy o ochraně životního prostředí nebo předpisy o bezpečnosti práce nebo dopravy anebo hygienické předpisy, bude potrestán odnětím svobody na tři léta až deset let.

0/0
12.3.2008 5:59

incomming_message

pochybnost, trochu jiný pohled

Pořád tu nikde nezaznělo svědectví řidiče toho náklaďáku a to by podle mého mělo být rozhodující.

Zhruba před týdnem jsem tam tudy jel. Pomníček je zhruba 30 metrů od místa, kde vznikají 2 pruhy směr CV, tím pádem ke střetu muselo dojít ještě dál od toho rozdělení a tudíž v místech, kde bylo dostatek místa pro všechny.

Tak mne napadá, jakou roli v tom sehrály ty radiátory a rychlost Tranzitu, zda se v té zatáčce nesesuly a nevychýlily Tranzit do protisměru, kde se střetl nejdříve s fabií a pak ještě setrvačností pokračoval přímo do náklaďáku.

Další otázka je proč je Tranzit jedoucí na noční opravu lávky plný radiátorů. Nejednalo se o "druhotné suroviny"?

Já vím, teď mne ukamenujete, o mrtvých je dobré, ale za zamyšlení to stojí.......

0/0
10.3.2008 15:11

killy

Úplná pochybnost....!!!

Myslím, že blíže k pravdě je tahle animace a ne ta tendenční z iDnes :  http://www.denik.cz/ruzne/nehoda_panensky_tynec.html    Ostatně, jeli dělat úplně něco jinýho, než topení, z čehož logicky vyplývají ony "druhotné suroviny". Navíc, pokud o sebe škrtne fabia s jedním řidičem a na 3 tuny nacpanej tranzit, zatíženej až až.... kdo koho pošle někam jinam ?  Šofér tranzitu asi nesmyslně reagoval... a je tam, kde je. Smutný, ale nějak mě pořád to hlavní zavinění fabií nesedí a nesedí.....8-o

0/0
10.3.2008 17:00

doktor_bota

Re: Úplná pochybnost....!!!

Ta animace ale naprosto nerespektuje proporce aut, ani šířku silnice.

0/0
10.3.2008 17:19

killy

Ta animace z iDnes nerespektuje....

..zase vůbec nic !

0/0
10.3.2008 17:26

doktor_bota

Re: Ta animace z iDnes nerespektuje....

Já ji taky neobhajuju.;-)

0/0
10.3.2008 17:35

mayqo

jj, zas tady strikaji emoce a kasle se na to

ze ten vul z Transitu delal frajera a nechtel te Fabii uhnout jen proto ab toho chlapka "vyskolil" ze predjizdet se nema, ten usek je naprosto rovnej a tu fabii musel videt minimalne trista metru kdyz predjizdela kamion, fakt jsem zvedav, jak to dopadne, kdyz mu prisijou to co tam pisou tak to bude pekny vysmech :-©

0/0
10.3.2008 15:05

hnusil

Re: jj, zas tady strikaji emoce a kasle se na to

to jsem tu uz rozepisoval, ze tri ucastnici nehody meli situaci jako na taliri a nikdo nezareagoval ..... reakce si muzes precist o par stranek zpet a pochopis, kolik arogantnich omezencu ma ridicak

0/0
10.3.2008 15:08

totaknení

Re: jj, zas tady strikaji emoce a kasle se na to

opakuji to poněkolikáté vždy, když se tohle téma objeví na idnesu. Jestli jste byl na místě, pak víte, že řidič tranzitu neměl kam uhnout. Jeho pruh není příliš široký, z levé strany plná čára a v tu chvíli taky fábie, zprava svodidla a sráz. Není kam uhnout...

0/0
10.3.2008 15:09

Performer

Re: jj, zas tady strikaji emoce a kasle se na to

na školení prasete měl právo - kapku se mu to ovšem vymklo z rukou......

0/0
10.3.2008 15:11

mayqo

no to jsem fakt zvedav, kolik let

se dava v cechach za predjizdeni pres plnou caru, pac nic jinyho ten ridic fabie neprovedl, nebo tam snad byl umys?? Nebo to byl pirat silnic?? Na Fabii??? ;-D;-D

0/0
10.3.2008 14:47

roddie

Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

Ne, byl to vůl ve Fabii, který navíc riskoval předjíždění přes dvojitou plnou, když mohl o sto metrů dál jet ve vedlejším pruhu. Ten argument je zcestný, ne? Je to jako bys řekl, že potrestáme řidiče jen 7 body, protože jel pouze na červenou, bez ohledu na to, že způsobil smrt 4 lidem ve vozidle, kterému měl dát přednost ... :-/

0/0
10.3.2008 14:50

mayqo

Re: Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

ja jen uvazuju, jestli se tresta za cin, ktery vedome spachal nebo za dusledky, ktere ani nahodou nezamyslel, ono je to totiz dost dulezite :-)

0/0
10.3.2008 14:53

hnusil

Re: Re: Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

uvazujes spravne, jinak nedbalych a potencionalnich prasat za volantem je plna republika, ten clovek ve fabii neudelal nic neobvykleho

0/0
10.3.2008 15:05

mayqo

Re: Re: Re: Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

prave proto mi prijde nepatricne, ze mu chtej prisit ublizeni na zdravi, to snad predpoklada nejaky umysl, a o tom umyslu prave silne pochybuju :-/

0/0
10.3.2008 15:07

hnusil

Re: Re: Re: Re: Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

chteji ho pouze obvinit

0/0
10.3.2008 15:12

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

Ublížení na zdraví nemusí být úmyslné. Každopádně je to tak, jak říkáte, a nejenom v dopravě. Co když někdo zreviduje rozvaděč, který posléze vyhoří? Nic se nestane. Ale když přitom někdo přijde o život, jo to je jiná.

0/0
10.3.2008 15:35

mpes

Re: Re: Re: Re: Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

souhlasím na 100%, bohužel jsme asi dva v celé téhle diskusi...  Já bych mu dal tři roky bez řidičáku - stejně jako každýmu dalšímu, kdo něco takovýho udělá - bez ohledu na následky.

0/0
10.3.2008 15:50

janz3333

Re: Re: Re: Re: Re: no to jsem fakt zvedav, kolik let

To je omyl, k ublížení na zdraví není potřeba úmysl. Asi jsi nikdy neslyšel o nedbalostních trestných činech.

0/0
10.3.2008 16:03

Smil

ridici jezdi strasne.

Značky obce kilometry před domy, kruhové objezdy  v polích na hlavních silnicích v rovném úseku kvůli skladům, plná čára na rovných úsecích, zbržďovací prahy před přechodem (aby jsme na chodce naskočili) zužování 4proudých silnic kvuli přechodům, úplná absence zvýšení rychlosti v přehledných obcí. To vše provoz zpomaluje a má velký vliv na psychiku řidiče, který je pak agresivní. Taky to neprospívá jedincům kterým se dělá v autě nevolno.

0/0
10.3.2008 14:32

roddie

Re: ridici jezdi strasne.

Vesměs se dá souhlasit, ale klidný řidič se vyprovokovat nedá. Musím se zastat plných čar - ještě jsem nezažil plnou čáru tam, kde by být neměla.

0/0
10.3.2008 14:39

hnusil

Re: Re: ridici jezdi strasne.

to asi moc nejezdis - je plno mist, kde byt nemusi a naopak, jsou mista, kde by nemela byt prerusovana

0/0
10.3.2008 15:14

barbudo

Re: ridici jezdi strasne.

... máte pravdu, někteří řidiči za volant rozhodně nepatří ...

0/0
10.3.2008 14:56

Performer

problém byl v kombinaci HTP a blba za volantem

Kdyby neměl HTP, ale nějaké normální auto s normálním výkonem (100HP+) tak nemusel předjíždět tak riskantně a vše bylo v pohodě (protože by zvládl ten kamion předjet i když by za ním spomalil a pak akceleroval a nemusel by ho tím pádem objíždět protisměrem). Když má někdo HTP, má jezdit v jednom šiku s kamiony a né předjíždět jako blbec.

0/0
10.3.2008 14:22

hnusil

Re: problém byl v kombinaci HTP a blba za volantem

ono je uplne jedno, jestli jezdi riskantne idiot v htp nebo 200hp aute

0/0
10.3.2008 15:07

John Coffey

Re: problém byl v kombinaci HTP a blba za volantem

Mily Performere, nazor tykajici se sily motoru je naprosto zcestny. Nic nemeni na tom ze proste nemel predjizdet tam kde nesmi. At ma Audi S6 nebo trabanta. Rv:-/

0/0
10.3.2008 17:16

Ruger

Toho šaška, který to

způsobil zavřít až zčerná, nicméně nikdo by mu neměl připsat to co způsobilo nepřipoutání a volně ložené radiátory za zády. Vzpomínám si na krátké video, co udělá notebook položený u zadního skla po nárazu 50 km/h... Figuríně srazil i při zdánlivě neškodném nárazu  vaz...

Soudní znalci budou mít těžkou práci, vyhodnotit, co způsobil řidič fabie a co následně způsobilo nedodržení předpisů v dodávce

0/0
10.3.2008 13:41

moog

Kaskadeři

problem je, že mezi náma žijou takovýhle hovada kaskaderský, co si neváží života. Dneska ráno mě předjiždel v kolone na nepřehlednem useku přes plnou čáru nakej frajer v audině. Proti jela plně naložená Tatra... všichni sme brzdili jak diví, aby se ten kok.. stihnul zařadit, bylo to o fous, co se minuli... v duchu sem mu přál, aby pod tou desetitunou zařval... blbec jeden... o jedno hovado by bylo míň..  jak k tomu pak přijdou ti nevinní, co obyčejně zařvou místo takovejhle pak..

0/0
10.3.2008 12:51

Blackhawks

Re: Kaskadeři

R^souhlas...akorat ze tento nebyl posledni ..takovych jeste potkas....

0/0
10.3.2008 12:55

HugoWomaacka

Re: Kaskadeři

To máš tak, že chybama se člověk učí. Ten hustej frajer ve vytuněný audině nemusel zařvat, to bych mu nepřál - a žes mu to přál ty to ti osud jistě vrátí. Problém je v tom, že teď má pocit že chybu neudělal, že to zvládnul na pohodu a nevidí že je to jen proto, že jste všichni brzdili jak diví jak píšeš. On má pocit, že ostatní musej brzdit jak diví, že to tak má být když přeci jede on, pan vyhoustlej. 

Kdyby mu ale ta tatrovka tu jeho audinu řádně vočesala a vyvázl by dejme tomu klidně jen s podělanejma kaťatama a pramínkem zbělenejch vlasů, určitě by bylo na světě o jednoho "umírněnýho" řidiče více.  

0/0
10.3.2008 13:02

moog

Re: Re: Kaskadeři

jo, asi máš pravdu...

0/0
10.3.2008 13:04

roddie

Re: Re: Kaskadeři

Nemám ten pocit. Tohle jsou lidi, kteří se nepoučí, dokud nemudou mít pod kamionem rozměry fotbalovýho míče. Můj šéf jezdí v bavoráku neustále 180, už jednou šeredně boural a myslíte, že zpomalil? Ani náhodou. Když minulý týden boural ten dement, co jel 160 a dostal na mokrý cestě smyk, říkal jsem si, že je to tragédie, ale na druhou stranu takhle jezdil asi často a bylo veliké štěstí, že tam místo kamionu nejel nějaký osobák.

0/0
10.3.2008 13:29

Z-S

Re: Kaskadeři

No tak si ho mel nechat at se rozmazne a ne brzdit ... ted si nestezuj ...

0/0
10.3.2008 13:06

denny2006

Re: Re: Kaskadeři

Skvělá rada skvělého řidiče.Ještě jednou si přečti,cos napsal a zkus si to tak nějak v duchu přehrát!

0/0
10.3.2008 13:17

Caretaker

Re: Re: Re: Kaskadeři

Ano, přehrávám si to. Ocelová Tatra drtí s přehledem audinku, v jejíchž útrobách končí život člověka, který si toho života nevážil a již nikdy nikoho na silnici neohrozí. To je docela happy end.

0/0
10.3.2008 13:26

roddie

Re: Re: Re: Re: Kaskadeři

Problém je, že blbeček v Audi by mezi přetlačování s Tatrovkou a osobákem asi zvolil druhou variantu, takže by prostě vytlačil jeho káru z cesty. Těmhle řidičům přeju jediné: jednou to zvládnout a pokud se nepoučí, pak do protivky Tatrovku a napravo druhou. Takoví řidiči nemají na cestách co dělat, jejich místo je totiž rezervováno metr pod zemí. U nich už jde jen o to, aby s sebou nevzali někoho jiného.

0/0
10.3.2008 13:32

HugoWomaacka

Re: Re: Re: Re: Re: Kaskadeři

nic proti, ale rezervované místo pod zemí máme všichni už od narození ;-)

a myslím že by nebylo na škodu, kdyby s sebou někdo občas někoho, po pečlivém výběru, i vzal...:-/

0/0
10.3.2008 14:06

roddie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kaskadeři

No já se tedy nechám rozprášit na paloučku, pod zem se mi nechce. Zima a hnusní červi.

0/0
10.3.2008 14:28

denny2006

Re: Re: Re: Re: Re: Kaskadeři

Asi tak!

0/0
10.3.2008 14:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.