Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebijte děti. Je to nezákonné

Požadavek Džamily Stehlíkové, aby zákon zcela zakazoval bít vlastní děti, je na první pohled přemrštěný až hysterický. Zdravý rozum se přiklání k názoru odborníka Jeronýma Klimeše, že problémem není občasný výchovný pohlavek, ale skutečné týrání. A to je samozřejmě ilegální už teď.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

El Negro Tulisan

Jen tak na okraj

http://zpravy.idnes.cz/skolaci-sikanovali-spoluzaka-nataceli-si-to-na-mobil-f98-/domaci.asp?c=A080319_154522_domaci_ban

Ale ja vim, jsoiu to jeste deti, za nic nemuzou..... Asi si s nimi o tom rodice jeste nepromluvili jako s kamaradem........

0/0
19.3.2008 19:24

kotelnik

Jak praví klasik

Řezat a řezat...;-D

0/0
18.3.2008 16:41

Wendolene

Zakon proti biti deti je nesmyslny.

Je zakano spousta veci, ale lide je stejne delaji.

Deti se obcas maji potrestat fyzicky, nelze vysvetlovat a vysvetlovat, protoze tomu oni stejne nerozumi. Rychly a hrozny trest je ucinnejsi nez nekonecne mleni o dulezitosti toho ci tamtoho. Od tri let je mozne diteti obcas naplacat  za prohresky, ktere mu pripomenou, kdo je rodic. Deti rady testuji hranice, zda mohou zajit dale, rodic ma byt rodicem a ne nejlepsim pritelem. Nejsem zastance trestu ze vzteku ci za spatne znamky apod. Ale obcas je treba fyzicky trest.

Vidim denne vysledky vychovy, kde se deti nebiji. Mysli si, ze mohou vse, jsou drze a nesnesitelne.

0/0
17.3.2008 19:06

Wendolene

Re: Zakon proti biti deti je nesmyslny.

Oprava, je zakazano...

0/0
17.3.2008 19:07

ViIa Lesni

Re: Zakon proti biti deti je nesmyslny.

8-o ty jsi omezená idiotka

0/0
17.3.2008 20:19

rasalgethi

Re: Re: Zakon proti biti deti je nesmyslny.

uvital bych tu vice argumentu a mozkove cinnosti a mene lacinnych nadavek prosim...

0/0
18.3.2008 13:45

Czechdoodle

Re: Re: Re: Zakon proti biti deti je nesmyslny.

Co ty se do toho sereš? 8-o

0/0
18.3.2008 13:50

isísa

Nebiju děti

Nebiju děti - bití je podle mého názoru velmi bolestivá záležitost. Nechci, aby mé dítě plakalo bolestí a krčilo se před mou nataženou rukou. Ten plácanec přes zadek, který dostane jej jistojistě nebolí tak jako mě, když už ho musím uštědřit. Ale je to účinná a velmi rychlá připomínka toho, že je něco špatně a to tak, že na diskuzi už není místo ani čas. A není to bití ... 

0/0
14.3.2008 14:37

ViIa Lesni

Re: Nebiju děti

jsou jine tresty, pro deti, ne uhozeni, ne biti ...nedbijte děti.

0/0
15.3.2008 0:56

xLucky

Skvělá argumentace

Základní argumentační chyba a pan novinář .. drží hubu.

Nejde o to, že když ve středověku byli děti holí, a dnes jim dávají pohlavky .. z toho nejde nic usuzovat!!! Podobnou argumentaci používá OSA. Volně cituji: Poplatky zde již existovaly, ..., například poplatek při kopírování ..., takže nové poplatky za datová média stávající poplatky pouze rozšiřují.

Taky to použiju: Ve starověkém Římě byl plat úředníka asi 5kč/den. Ve středověku to již bylo 15Kč/den. Dnes (střelím) 700Kč/den. Takže z toho jde lehce odvodit, že by bylo nejlepší, abych měl 2000Kč/den. Má to smysl?!

Jde o to, jakou IDEÁLNÍ hladinu násilí má výchova mít. Dnes, kdy KAŽDÝ psycholog přizná, že někteří žáci ve škole jsou nenásilně neovlivnitelní (žádný legální trest je neumravní) si tuto patovou situaci vložme rovnou do rodin. Viz situaci v USA a jejich zločinnost. Viz agresívní děti, které mohou všechno, protože vy nemůžete nic.

0/0
12.3.2008 14:23

El Negro Tulisan

Dzamilo, Dzamilo.....

 Na tomto miste se musim priznat, ze jsem cele detstvi zmiral pod utoky despotickeho otce jez vladnul memu mladi zeleznou rukou...... A  mila Dzami... dneska mu za to libam ruce, protoze jenom diky tomu ze me dnes neni krypl.......

Nekdy mam pocit, ze pani Dzamila si musi nejak obhajit svuj post sama pred sebou, tak to pak vypada jak to vypada...Neco ve smyslu: 'Vybli bibli...'  (Y)

0/0
11.3.2008 10:08

Gmur

Re: Dzamilo, Dzamilo.....

jste si jist? :-/

0/0
17.3.2008 18:30

El Negro Tulisan

Re: Re: Dzamilo, Dzamilo.....

 Absolutne..... Nekdy mi pripada, ze lide si vybavuji detstvi jako vek nevinnych her a 'lumpacinek' dosahujicich maximalne 'poslapani sousedova travniku' . Schvalne zapatrejte v pameti a zkuste si vzpomenout.... (Y)

0/0
18.3.2008 16:20

Levap3

Džamila

To vypadá, že Džamilu zamlada rodiče mlátili denně...

0/0
11.3.2008 9:35

bývalý volič ČSSD

A dětičky nosí na koleje půlmetrové dlaždice

a pokouší se vykolejit vlak. No jsou to ještě děti, ještě neví, jak na to.[>-]

0/0
10.3.2008 16:41

Ester21

Další magor "stehlíková"

V celém článku není nic, co by obhájilo tenhle nesmyslný návrh. Autor evidentně nemá s dětmi zkušenost. Až bude mít 5 dětí a bude učit poberťáky na učňáku (ale stačí i II. stupen ZŠ) tak 15 let, ráda si s ním na téma výchovného pohlavku/plácnutí přes zadek popovídám. Do té doby není o čem!

0/0
10.3.2008 15:31

Harry_sportsman

Re: Další magor "stehlíková"

R^R^ Naprosto trefné.

0/0
10.3.2008 21:34

mixér

Re: Další magor "stehlíková"

někdy stačí i první stupeň ZŠ.. praxe... R^

0/0
10.3.2008 22:27

Toicem

Neuveritelný nesmysl

Kde se lze docist, ze Izraelci meli pravo zariznout sve decko??? To je naprosty nesmysl!

0/0
10.3.2008 14:09

jajaja00

Mám dojem, že tentokrát si Komárek trošku víc přihnul.

Takové hovadinky často nepíše.

0/0
9.3.2008 21:00

o5z5

Názor pana Komárka ..............

jsou i lepší názory

0/0
9.3.2008 19:28

camelopardalis

Arogantní Komárek je vedle!

Jste úplně vedle, pane Komárku. Sice v něčem mohu souhlasit, ovšem... dítě je sice člověk, ale značně nevyzrálý, tj. dělá různé vylomeniny, ba přímo blbosti! Jenom si vzpomeňte na vlastní dětství. Já alespoň přiznávám, že jsem vážně udělal z hlouposti mnohé dětské kraviny a pár facek si zasloužil. A správní rodiče to budou dělat stejně a nenechájí si do toho kecat-k tomu stát nemá sloužit. A s tím "čoklem"jste to přehnal. Ukazujete jen lidskou pseudonadřazenost až nadutost! Podívejte na zprávy, kolik kriplů zvířatům ubližuje - ta ale nic říct nemohou.

0/0
9.3.2008 18:39

ViIa Lesni

Re: Arogantní Komárek je vedle!

kolik kriplů zvířatům ubližuje ti ti vadi, ale malého človeka uhodit? to je  ok 8-o

0/0
9.3.2008 18:46

camelopardalis

Re: Re: Arogantní Komárek je vedle!

Samozřejmě, že je to OK, když si to zaslouží. Ono dítě přece jenom může mluvit, takže si může i postěžovat, zvíře nikoli. A má hlavičku a větší mozeček, takže by mělo myslet - učit se myslet a správně jednat. A pokud bych třeba viděl, jak takový malý človíček například ošklivě týrá kočku, pak bych ho, milá vílo, neuhodil, ale seřezal řemenem. Ať se třeba politik posere!

0/0
9.3.2008 23:09

camelopardalis

Re: Re: Re: Arogantní Komárek je vedle!

Případné bití a různé rozumné výchovné tresty bývaly dřív mnohem častější. A ruku na srdce, nemyslíte si narovinu, že dříve byli lidé k sobě více ohleduplnější a měli své zábrany- že třeba v 19. století nebo i za 1. republiky nebyl obecně vztah dětí k učitelům, rodičům a cizím lidem mnohem ideálnější, ba i vřelejší? Že ony přehnanosti, které vidíme v USA i jinde (drzosti, násilí, střelby na školách) pramení ze špatně stanovených výchovných prostředků a závěrů? Že naši předkové měli, jako už tolikrát, díky dlouhým zkušenostem předávaným z generace na generaci větší pravdu než současní "odborníci"?

0/0
9.3.2008 23:20

Ester21

Re: Re: Re: Re: Arogantní Komárek je vedle!

100% souhlas!!!

0/0
10.3.2008 15:34

ViIa Lesni

Re: Re: Re: Arogantní Komárek je vedle!

jsou jine tresty, pro deti, ne uhozeni, ne biti ...nedbijte děti.

0/0
15.3.2008 0:52

sageorg

Plácání.........

Je nutné,aby novinář "plodil" každý den,za každou cenu?Chtělo by to pauzu.

0/0
9.3.2008 15:22

chicocheco

Mlátit...

viz. "vrstevníci" z Krnova :-©

0/0
9.3.2008 12:41

Greybeard+

Pane Komárku,

vy, jestli ještě někdy dostanete rozum, tak se z toho radostí opět zblázníte. Váš článek je jako skoro vždy snůška blbostí. 

0/0
8.3.2008 21:53

LukasHam

izák

K úrovni komentáře se radši vyjadřovat nebudu, upozorním jen na jedno  - "A jak Izák, tak Ifigenie byli zachráněni zázračně samým božstvem, kterému taková oběť nevoněla."

Pane Komárku, takové nepochopení biblického příběhu (nebo snad záměrná dezinterpretace?) je u vzdělaného redaktora vskutku zarážející. Měl byste si ten příběh přečíst, je v 1. Mojžíšově, kapitole 22.

0/0
8.3.2008 21:53

Harry_sportsman

Opět článek Martina Komárka,

který je absolutně demagogický. Zasloužil by si "ocenění" hovadina týdne. I když jeho další článek z tohoto týdne o obhajobě olympiády a závodu SP v Liberci by mu v tomto směru silně konkuroval ...

0/0
8.3.2008 11:13

frisik

Slinty

No tak tohle jsou ale slinty...

0/0
8.3.2008 9:59

vlči@ce

Nenormální doba

Myslím, že horší než pár pohlavků je psychické týrání.V dnešní době lituju učitele, co si kolikrát musí nechat líbit od dětí ! A běda ji, kdyby jim oprávněně ulítla ruka, schytali by to oni a ne ten drzý spratek. Děti týrající své rodiče. Kdo ty rodiče ochrání od nezletilých tyranů??? Vládnoucí světové náboženství / nemyslím katolictví/, dělá z dětí čím dál ví nedotknutelné bohy. Autoře článku, přečtěte si Bibli, knihu knih, abyste věděl jak to skončí, když lidé nabudou používat rozum, ale budou uvažovat podle kultu dítěte. Jsem proti týrání dětí, ale jak je psáno v Bibli:

Kdo šetří svou hůl, nenávidí svého syna.

0/0
8.3.2008 9:41

Harry_sportsman

Re: Nenormální doba

Možná malinko radikální, ale v podstatě souhlasím. R^

0/0
8.3.2008 11:08

mikd

co bude dál

už dnes některé děti týrají své rodiče, až pro ně bude vše beztrestné co bude potom. Nakonec vyběhne pí.Stehlíková s tím, že zákaz televize je psych.týrání atd.........Rv

0/0
8.3.2008 9:38

mYra2

Co když Stehlíkovou zmlátí vlastní děcko?

Zajímalo by mě, co by paní ministryně dělala, kdyby třeba její synek ve 12 letech chodil do karate a každý den, když by přišel domů, ji jenom tak cvičně zkopal.

Bránit se nesmí, trestní zodpovědnost za něho má ona...

;-D

0/0
8.3.2008 8:56

oběšenec

Nebijte děti

Včera jsem videl na ulici, jak matka držela za ruku asi tak 5 letého kluka. Ten se jí najednou vytrhl z ruky a přímo utíkal přes silnici. Matka se vyděsila, ale duchapřítomně vtáhla kluka zpět, ale na jeho zadku tam opravdu nešetřila. Myslím si, že si to bude do smrti pamatovat. Podle Džamily by ho měla jenom napomenout?  Myslím si, že udělala dobře a nikdo jí to nemůže mít zazlé. Znám z minulosti podobný případ, ovšem ten skončil těžkým ublížením dítěte ze střetu s autem.

0/0
8.3.2008 8:31

pancho10

Pravdu má Klimeš.

Už vidím jak vysvětluji 3 letýmu děckovi,že krást čokoládu sourozencúm se nemá.To dítě vstupuje do života a zkouší se prosadit zákonem silnějšího a bude to zkoušet dál.Argumentům kterým rozumí je zase jen zákon silnějšího tedy naplácat na zadek.Pí Stehlíková.

0/0
8.3.2008 4:27

Gmur

Re: Pravdu má Klimeš.

Myslite, ze biti trileteho prcka je normalni a ze vas pochopi? 

POkud se udivujete nad diskusi s 3tetym ditetem tak ve vychove nemate co delat.

0/0
17.3.2008 18:34

helyanwe

Je tenhle clanek

ve spravne rubrice? Podle stylu bych to odhadla spis na blog. Jinak, nehodlam se poustet do moralizovani o vychove, jen bych chtela podotknout, ze podle me ma autor v podstate pravdu. Osobne nechapu, ze je nekdo schopny uhodit nekoho, kdo je slabsi nez on. Pokud nekdo prosazuje svuj nazor silou, svedci to o nedostatku urovne a dusevni vyrovnanosti.

0/0
8.3.2008 0:01

arivista

Re: Je tenhle clanek

Ne všichni rodiče bijí své děti, aby prosadili svůj názor nebo tak. Jde o to, že rodič, jakožto zkušenější jedinec a jakožto ten, kdo má zodpovědnost, stanoví pravidla chování pro dítě (kdyby si je dítě mohlo stanovit samo, myslíte si, že by z něj vyrostl řádný občan?). A pravidla ve formě doporučení, tedy bez efektivního trestu nemají smysl. Trest přichází ne přímo za nepatřičné chování, ale za neposlušnost. A trest musí být takový, aby nebyl krutý, ale zároveň aby přinesl očekávanou změnu chování ve symslu dodržování pravidel. Někdy opravdu není bytí potřeba a je vhodnější dejme tomu něco zakázat (zejména u těch starších), ale někdy to prostě nefunguje a dítě, které dostalo "zaracha" si v podstatě oddychne, jak lehce z toho vyvázlo. Samozřejmě, někdy. A citlivý a moudrý rodič většinou rozpozná, který trest má použít.

S trestáním ve vzteku, které zřejmě máte na mysli, také ovšem zásadně nesouhlasím.

0/0
8.3.2008 0:13

-dejf-

Re: Je tenhle clanek

i zakony pro nas pro dospele, ktere v sobe maji urceni nejake povinnosti ale jiz nemaji postih, tak jsou lidem spise k smichu - nedodrzuji se, proc taky, kdyz za ne nic nehrozi (odneti svobody, pokuta, odebrani ...)

proc by to melo byt u deti jinak?

0/0
8.3.2008 0:22

blekekeke

Re: Je tenhle clanek

R^

0/0
8.3.2008 6:20

brazilskakava

OK

tvůj inteligentně laděný příspěvek mi dovouje předpokládat, že znáš i jiná řešení konfliktních situací rodič - dítě. Několikrát jsem na své dvě děti šáhl ráznějším způsobem - nikdy to nebyl výprask nebo facka - a přesto toho dodnes lituji.

0/0
7.3.2008 23:46

freak2

Re: OK

moment - o jakém "ráznějším způsobu" to tedy píšeš?

neznám žádný ráznější způsob, než fyzický trest.

podle mého názoru má jakákoli diskuze s potomkem určité hranice, které si potomek nemůže dovolit překročit - pokud to i přes opakované výtky ignoruje, tak nic účinnějšího, než fyz. trest není - rozhodně lepší se trápit fackou jež jsem kdysi dítěti vlepil, než za ním za deset let docházet na návštěvu do věznice.

0/0
7.3.2008 23:58

cibjes

Naši zákonodárci.

Dnes a denně mě naši zákondárci přesvědčují, že se asi úplně zbláznili. Paní Džamila i pan redaktor by měli zajít k psychiatrovi, protože mám obavy o jejich duševní zdraví.

0/0
7.3.2008 23:25

brazilskakava

Čechy

Ten festival netolerance, který teď souběžně běží na dvou diskuzích idnes, je deprimující. Snad tato snůška technokratů, kteří chrání své pseudokonzervativní (xenofobní) hodnoty není vypovídající o názorové situaci lidí v Česku. Osobně si myslím, že většina z nich jsou studující technických  škol, kteří na notebooku tráví dlouhé předjarní večery, protože ostatní kamarádi randí s děvčaty. Tak přátelé , ještě jednou, středověk skončil - děti bít nebudeme. A vychovávat je bude ten, kdo je má rád a je schopen se o ně postarat. O těchto hodnotách nerozhodují kritéria biologická nebo historická, ale lidská. Kopíruji to na diskuzi o bití dětí i homosexuálních adopcích, ať je veselo...

0/0
7.3.2008 23:18

freak2

Re: Čechy

Milá brazilská kávo. to, že uhodíš své dítě, tě bude, pokud jsi normálně vnímající člověk,  bolet mnohem víc, než kdyby někdo uhodil tebe samotného. To, co ti pomůže snést tuto bolest, se nazývá zodpovědnost - za to, aby se z tvého potomka nestal bastard zneužívající svého postavení dítěte k sobeckému prosazování svých, mnohdy s realitou se značně rozcházejících představ a v následné aplikaci těchto pokřivených životních hodnot i v jeho následném životě. :-)

0/0
7.3.2008 23:33

-dejf-

Re: Čechy

Hezke odsouzeni, ale bohuzel nic vic to neni - zadny nazor, zadny argument, jen placnuti typu ja mam pravdu, vy jste blbci, kaslu na vas, meli byste se nad sebou zamyslet....

0/0
8.3.2008 0:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.