Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Třicet korun, které nikdo nechce

Kdekomu už prý kvůli nim hrozí bankrot nebo ho ohrožují na životě. Jsou prý tak nebezpečné, že kvůli nim může přijít o zdraví celá generace českých dětí. Alespoň nám to v neděli z televizní obrazovky tvrdila lidovecká poslankyně Michaela Šojdrová. Ne, neměla na mysli zbraně hromadného ničení, ale třicetikorunové poplatky u lékaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dykl

To je

Nestačím se divit, kde že jste to byla u těch doktorů?, já mám zkušenosti naprosto opačné, ještě než bylo přistoupeno k vyšetření(než jsem se vůbec začal svlékat) už jsem měl zalaceno.......a nechci pomlouvat , měl bych ještě další příklady, ale jsem zbabělec a nemám odvahu tento poplatek nezaplatit a nebo o něm diskutovat s doktory,protože chci k nim ještě přijít...

Ten článe je pod úroveň autorky, komu že sse to chce zalíbit? přimímíná mi to nějakou dobu....psalo se takhle:-)))))

0/0
5.3.2008 10:02

vasidiv

Re: To je

Přeci stará Blažková,tak se moc nedivte.

0/0
5.3.2008 15:50

Víťa Jakoubek

zkoumala se příčina?

Jedním z hlavních argumentů k zavedení poplatků bylo, že návštěvnost u lékaře je u nás několikrát větší než v EU. Už ale nebylo bráno v potaz, že v ČR je nejhorší vzduch v EU a limity prašnosti jsou překračovány v zimě každý druhý den (Praha, Ostarvsko, severní čechy..)  V Praze je minimálně 5x horší vzduch než v Londýně. o to je i více alergiků a astmatiků, nehledě na rakovinu a další choroby způsobené špatným životním životním prostředím. Nemělo se více zkoumat i to, co tu návštěvnost způsobuje než se prostě řekne, že češi jsou hypochondři?  

0/0
5.3.2008 9:35

ewwwa

ODSácký blábol

autorky,která ukazuje,že je úplně mimo.Chtěla nám říct,proč lidi tolik remcají,když vlastně o nic nejde.

Nepochopila,že většině lidem nejde o o těch pitomých třicet korun,ale o způsob,jakým se vybírají.Způsobem ponižujícím,trapným a zbytečně složitým pro pacienty,i pro řadu lékařů.

Stejného,ne-li lepšího efektu by se dosáhlo,kdyby se zvýšilo o pár korun zdravotní pojištění a opatření by nevyvolalo tak negativní reakce.

0/0
4.3.2008 20:35

Dr No

Re: ODSácký blábol

Tak to jste evidentně vůbec nepochopil, o co jde. Smyslem těchto poplatků je právě ten podle vás "ponižující a trapný způsob", jakým se vybírají. To znamená, aby si každý pacient před návštěvou lékaře rozvážil, jestli si radši ty kapky proti kašli nepůjde rovnou koupit do lékárny sám a neobtěžoval svou návštěvou lékaře (který si za takovouto formální návštěvu naučtuje několikanásobně vyšší částku od zdravotní pojišťovny). Vůbec nejlepším řešením by ovšem bylo, kdyby se u lékaře platila rovnou celá účtovaná částka v hotovosti a pacient by si pak sám zašel s účtem na zdravotní pojišťovnu, aby mu ji proplatila.

0/0
4.3.2008 23:37

Harry_sportsman

Re: Re: ODSácký blábol

Melete nesmysly. Neznám člověka, který by (i před zavedením poplatků) proseděl hodinu v čekárně jen proto, aby ušetřil na kapkách či paralenu. A své "chytré" nápady s chozením každého proplácení na pojišťovnu si strčte ... Třeba za klobouk. :-)

0/0
5.3.2008 8:49

dykl

Re: Re: Re: ODSácký blábol

přesně tak...!!!

0/0
5.3.2008 9:57

Dr No

Re: Re: Re: ODSácký blábol

Asi nemáte pravdu, protože se po zavedení poplatků prokazatelně snížil počet návštěv u lékařů.

A s tím proplácením účtů pojišťovnou - samozřejmě, že by to lidem připadalo jako opruz, ale byl by to dobrý způsob, jak zavést konečně do zdravotnictví tržní vztahy. Pacienti by měli naprosto reálnou představu, kolik ve skutečnosti zdravotní péče stojí (což by je konečně vyléčilo z bolševického a socanského bludu o bezplatném zdravotnictví) a vznikl by také tlak na doktory, aby racionalizovali své počínání. A také by to dalo prostor pro diferenciaci a konkurenci mezi zdravotními pojišťovnami.

0/0
5.3.2008 11:01

Harry_sportsman

Re: Re: Re: Re: ODSácký blábol

Počet návštěv se snížil - podle informací MZ v průměru o 10 procent. Což v praxi znamená, že u lékaře, u kterého jste dřív čekal hodinu, budete nyní čekat 54 minut (samozřejmě v průměru) ...

0/0
5.3.2008 16:38

vojcek_p

Re: Re: Re: Re: Re: ODSácký blábol

No já někde četl že o 25, ale možná kecám

0/0
5.3.2008 21:51

henrykus

Re: Re: ODSácký blábol

Púl národa by jen chodilo a chodilo. Stačí chodit jen po úřadech.

0/0
5.3.2008 21:01

kalendář

Ale chce..

V nemocnici či k lékaři, kam jsem přišla já ,je po mě požadovali dříve než se na mě podívali.....máte asi štěstí, že jste natrefila na ty lepší....Platila jsem u zubaře a samozřejmě také u cévní doktorky kam docházím pravidelně každých 6 týdnů na kontroly, dále u obvodního lékaře i v lékárně. Takže já platím a všude. Iva

0/0
4.3.2008 14:42

rezistin

Proč vůbec ti pacienti tolik nadávají?

To je skutečně moc hezké,ba až nádherné,že paní autorce zůstalo i po návštěvě tolika doktorů a ordinací "chrastit" v kapse nepoužitých 30.- v  českých ! Když už si ovšem dala takovou námahu s tím,aby se pokusila zlehčit Julínkovu reformu,potom mohla i uvést konečnou sumu za zdravotní péči.Já byl jen u zubaře a když nepočítám povinný poplatek,tak mne jen jeden jediný zub vyšel na 8.750.- v tvrdých.Zubaři to mají holt velice těžké a náročné...;-D;-D

0/0
4.3.2008 14:13

wcbaba

Autorka píše hlouposti - ti všichni

 kteří od ní nepožadovali třicet korun porušovali "Julínkův" zákon jak by řekl Cirkl a hrozí jim pokuta od VZP až do 50 000,- Kč

0/0
4.3.2008 13:16

singlemalt

Re: Autorka píše hlouposti - ti všichni

zubař, který nemá smlouvu s pojišťovnou nevybírá regulační poplatek. Když už tady vynášíš soudy, přečti si vyhlášku ( ale tu Jirkovu oblíbenou - o teplé vodě)...:-/

0/0
4.3.2008 20:40

oldzin

u mého obvodního

Dobrý den přišel jsem si pro recept (beru léky na tlak) , 30 korun dí sestra, ale já chci jen recept žádné vyšetření nepotřebuji, pojďte dál paní doktorka vám změří tlak, ale já si si denně kontroluji doma, no tak 30 korun. Počkal jsem 5 minut v čekárně a dostal recept a zaplatil 30 korun. Nevím kam ta autorka chodí.

0/0
4.3.2008 12:32

Dr No

Re: u mého obvodního

O tom je to také - mezi doktory jsou vedle slušných lidí i chamtivci, kteří si hledí nahrabat za každou cenu. A dost často i tak, že vykazují návštěvy pacientů a úkony, které nikdy nedělali. Pokud bude muset být každá návštěva pacienta doložena účtenkou za regulační poplatek, přibude jeden z nástrojů, jak takové chytráky případně nachytat na hruškách. Samozřejmě že to samotné nestačí a měly by následovat další kroky, aby se zalepily kromě této i další díry, kterými tečou peníze ze zdravotnictví.

0/0
4.3.2008 12:48

Harry_sportsman

Re: u mého obvodního

To jste na tom ještě dobře. U většiny lékařů čekáte v čekárně hodinu i déle, a celé "vyšetření" před napsáním léků (za které samozřejmě platíte 30 Kč) spočívá v tom, že si vás lékař najde v databázi, vytiskne recept na tiskárně, orazítkuje ho a podepíše.

0/0
4.3.2008 15:02

_Clayman

Nejde o výši poplatků, ale o nastavení

Náš staronový pan prezident je natolik hloupý, že argumentoval na setkání se Švejnarem v senátním klubu ČSSD tím, že jízdenka MHD v Praze stojí 26 korun, a že návštěva lékaře je pro člověka přece o něco víc, než jízda tramvají. Bohužel, ani nikdo ze senátorů nebyl dost chytrý na to, aby jeho chybu a nahrávku na smeč využil.

Nemohl si totiž vybrat horší příklad ke srovnání. Protože i když pomineme fakt, že Klausovi nějak uniklo, že asi 90% lidí u nás nežije v Praze, zůstává tu fakt, že děti a důchodci (a poslanci :o) jezdí MHD zadarmo, studenti se slevou. Takže MHD má lepší sociální model než zdravotnictví.

0/0
4.3.2008 10:24

_Clayman

Re: Nejde o výši poplatků, ale o nastavení

Nevadil by mi poplatek klidně 60 korun, kdyby ho nemusely platit děti. Důchodcům se to dá vyrovnat zvýšením důchodu, ale u dětí ze sociálně slabších a hlavně sociálně problematických rodin to žádná dávka nevyrovná, protože každá dávka se dá prochlastat (a zvýšení odečtu z daní už v těchto případech teprve nemá smysl). Zrušení poplatku u lékaře je přesně taková adresná a těžko zneužitelná dávka, která by se rušit neměla. Místo toho mohli třeba snížit sociální dávky.

 

Lidovec Hovorka má u mě za to velké plus, že to tehdy prosazoval a neustoupil, i když celá ta posraná Kalouskova kavalerie stála za tím nesmyslným návrhem...

0/0
4.3.2008 10:25

Harry_sportsman

Re: Nejde o výši poplatků, ale o nastavení

R^

0/0
4.3.2008 15:03

orinka3

a proč tedy

obyvatelé domova důchodců sepisují petice, že jim péče u lékaře s poplatky znemožňuje důstojný život? Proč mi dcera, která má tři děti, s nimiž musela postupně k lékaři tvrdila, že vydala za vyšetření a léky 400 korun? Paní Blažková by si mohla přestat dělat legraci z normálních lidí, slézt z oblaku a neudílet hraběcí rady. Když má na soukromého zubaře, kde platí na dřevo, nemusí si samozřejmě se směšnými třemi desetikorunami zatěžovat hlavu. A když jí tolik překážely, měla je dát nějakému důchodci, však on by si už věděl rady, co s nimi;-€

0/0
4.3.2008 10:13

Dr No

Re: a proč tedy

Milá paní, to by také lidi mohli sepisovat petice, že se musí platit za rohlíky, za chleba a další věci. Mimochodem ti lidé zaručeně nesepisují petice z vlastní iniciativy, ale stojí za tím chytráci, kteří za to sbírají body v politice.

A závidět lidem, že mají víc, je sice pžirozené, ale rozumného člověka nedůstojné.

0/0
4.3.2008 10:28

orinka3

Re: Re: a proč tedy

o závisti není řeč. Jen o právu na důstojný život.

0/0
4.3.2008 10:31

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: a proč tedy

Znam rodiny ktere ziji dustojne na hranici socialni nouze a vim i o lidech, kteri ziji nedustojne, prestoze se v penezich koupaji. O penezich to vesmes neni.

0/0
4.3.2008 10:37

rezjir

Re: Re: a proč tedy

Tak za ty, i když hnusné (nejenom) rohlíky právě neplatí nic, pokud se nepočítá to, že tomu domovu dávají celý důchod kromě kapasného, které mají všichni stejné.

0/0
4.3.2008 10:35

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: a proč tedy

Proc nebydli ve svem, kdyz za svou predduchodovou eru zili nejmene 40 let v blahobytnem socialismu? Kam se podely penize za jejich domky a byty, ktere pravdepodobne prodali pred svym odchodem do penze? Kde jsou jejich deti a deti jejich deti, ze se nestaraji o sve rodice jak je to ve slusne spolecnosti zvykem?

0/0
4.3.2008 10:39

orinka3

Re: Re: Re: Re: a proč tedy

kolik ti je, že tak přesně víš, jak to tehdy s blahobytem bylo? Jestli jsi pamětník, tak v hrdlo lžeš a jestli jsi puberťák, máš šanci změnit názor.

0/0
4.3.2008 11:28

Dr No

Lidé kteří pláčou na směšnými 30 Kč

nejsou schopni docenit fakt, že za relativně směšný peníz, odváděný do zdravotního pojištění, jim bude v případě potřeby poskytnuta léčba řádově i v milonech korun - tedy v mnohonásobku toho, co za celý svůj život odvedou do zdravotního pojištění. Kdyby toto pojištění neexistovalo, spousta lidí by se v životě ocitala před řešením dilematu, zda kvůli zachování života či zdraví prodat dům, zadlužit celé příbuzenstvo nebo odejít zdechnout někam do křoví. Aby tato obrovská civilizační vymoženost, kterou všeobecné solidární zdravotní pojištění nepochybně je, mohla dlouhodobě a kvalitně fungovat, je zapotřebí ji racionalizovat a zastavit dosavadní bezbřehé a bezůčelné plýtvání na všech stranách. Regulace poptávky ze strany pacientů pomocí symbolického poplatku je jenom jedním krokem v tomto nelehkém úkolu. Doufám, že se u nás najdou politici, kteří budou mít dost odvahy přiškrtit taky nenažranost farmaceutických firem a jejich distributorů a také některých lékařů.

0/0
4.3.2008 9:51

Micheall

Re: Lidé kteří pláčou na směšnými 30 Kč

Jednoznacny a VELIKY souhlas! Skvele napsano....

0/0
4.3.2008 11:36

EasyVamp

Pohled jedné skupiny...

Tak jsem se nad timto clankem docela pobavil, ono pokud si někdo může dovolit soukromého zubaře platit komplet, protože on nema smlouvu s pojišťovnou tak nezakony poplatek 30kč ho fakt trápit nebude ;o)

Ja to vidim, ale jinak od ledna jsme neklikrat poplatek platili, nerikam ze vsude ono lekarum samotnym je stav, kdy by meli brat penize od děti, proti srsti a někteří to nevybírají, napíší to jako preventivku atd. Ale i tak je dost mist kde poplatek vybírají, u nas je problém v tom že máme dvojčata, na vyšetření chodí společně a za každé se platí. Nerikam ze nas poplatek uplně zruinuje nicmeně se mi nelibi stav kdy na jednu stranu tvrdí stát jak podporuje rodiny s dětma (ja vim je to zprofanované, ale děti jsou naše budoucnost) a na druhou stranu jim háže klacky pod nohy.

Někdo si dá k večeři krajíc chleba a bílou kávu a někdo steak s oblohou, oba se najedí, ale je jejich životní uroveň stejná?

0/0
4.3.2008 9:38

suchar

Re: Pohled jedné skupiny...

co je na poplatku nezákonného, on ho nějaký zákon zakazuje?

0/0
4.3.2008 10:01

orinka3

Re: Re: Pohled jedné skupiny...

ne, nezakazuje. Probém vidím v tom, že tento zákon vůbec vznikl. Je likvidační.

0/0
4.3.2008 10:14

janela

Mimo mísu

Vážená paní redaktorko, dovoluji si trvrdit, že jste se dnes pěkně sekla, paní Šojdrová určitě nemluvila o dětech, které žijí v rodinách, které neřeší, že jejich zubní lékař nemá smlouvu s pojišťovnou a zaplatí bez mrknutí oko 8 stovek za prohlídku.

Za kontrolu u očního naše dcera zaplatila 30,-Kč, za návštěvu dětské lékařky s bolestí břicha jsme platili opět 30,-Kč. Je pravda, že syn nezaplatil nic za vytržení zubu. Na to, že jinak jsou naše děti zdravé a my platíme zdravotní pojištění jak mourovatí mě to štve.  

0/0
4.3.2008 8:18

pavla40

Re: Mimo mísu

Vážení, zdravotní pojištění platíte za sebe, za děti je platí stát !

0/0
5.3.2008 8:26

rezjir

Sytý hladovému nevěří

A o tom je příběh naší paní autorky na mateřského. Má-li někdo na soukromého zubaře a popojíždí-li po doktorech autem (a nechává za sebou ekologickou stopu jak titanik, tak samozřejmě pro takové individuum žíjící na pokraji společnosti (tedy stranou jeho každodenních starostí) 30 korun nepředstavuje žádný problém. Slepota buržoustů vedoucí dříve či později k sociálním a sexuálním revolucím se zde opět projevila.  

0/0
4.3.2008 7:33

Harry_sportsman

Re: Sytý hladovému nevěří

V jádru máš pravdu, ale zkus se příště odprostit od té marxistické ideologie ...

0/0
4.3.2008 9:46

rezjir

Re: Re: Sytý hladovému nevěří

Tak si mohu taky někdy utahovat, aby ta diskuse nebyla zase tak úplně ponurá. Ale co tam jsem měl z té marxistické ideologie? Tu sexuální revoluci?

0/0
4.3.2008 10:37

suchar

Re: Sytý hladovému nevěří

tak tady nediskutuj a makej ať si těch podělaných 30Kč vyděláš, je to regulační poplatek a ne platba za ošetření

0/0
4.3.2008 10:04

rezjir

Re: Re: Sytý hladovému nevěří

No právě proto, že to je regulační poplatek, který někoho nereguluje.

0/0
4.3.2008 10:38

inzinierbula

Překvapuje mě,

že paní Blažkové nevadí, že si nejdříve zaplatí zdravotní pojištění a pak jde k zubaři, který smlouvu s pojišťovnou nemá, takže zacvaká všechno natvrdo (za 800 jí asi jen řekl, ať udělá "Ááááá" ;-)). 30 Kč vem čert, ale co těch 800? Komu pak to pojištění vlastně platí?

0/0
4.3.2008 7:10

vencaAB

Re: Překvapuje mě,

no přece razjirovi, tomu ctihodnému ekoproletáři (ekofašista je politicky nekorektní).

0/0
4.3.2008 8:05

rezjir

Re: Re: Překvapuje mě,

Tak já prosím proti poplatkům nic nemám (ty děti a důchodci by ale platit neměli), ale jsou protiústavní. Napřed se tedy muí změnti ústava, aby to bylo v pořádku. A já proti této změně nejsem.

0/0
4.3.2008 9:44

lipno

Už to obešli,

vsunuli tam větu "pokud zákon nestanoví jinak" a už je vše v pořádku!

0/0
4.3.2008 9:53

rezjir

Re: Už to obešli,

Do ústavy těžko? To s tím Paroubek souhlasil?

0/0
4.3.2008 10:39

babacek

Třicet korun.

´´To jsme s dcerou vyrazily na očkování a také na takzvanou osmnáctiměsíční prohlídku´´.

Očkování a periodická prohlídka není zpoplatněna 30 Kč.:-)

0/0
4.3.2008 6:31

Stuntman Mike

Good one

;-DR^

0/0
4.3.2008 5:31

akzamsejkebuoraP

jojo, dobrý

;-D;-DParoubkovská demagogie přece nemůže vychátez pořád. :-P

0/0
4.3.2008 2:19

akzamsejkebuoraP

Re: jojo, dobrý

zet :-P

0/0
4.3.2008 2:20

proud12

Drahá paní!

Jenže nejste na světě sama a pro mnoho lidí jsou opravdu poplatky ve zdravotnictví přítěž! Možná,kdyby vám bylo 80, bydlela v domově důchodců, měla malou penzi a z vaší penze by vám zbyla na měsíc tisíci koruna, myslím, že by jste psala jinak! Btw: Těch 700 korun za očkování dítěte vás nehněte?Když si uvědomíme, že narkomanům dávají injekce zdarma a dětem se na ně připlácí, štvalo by mne to víc! Hlavně, že jste ušetřila 30Kč!;-D

0/0
4.3.2008 2:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.