Diskuze

Podívejte se: Vítr si pohrál s přistávajícím Airbusem

Extrémní vítr o víkendu málem způsobil katastrofu na letišti v severoněmeckém Hamburku. Airbus A320 společnosti Lufthansa, který přiletěl z Mnichova, při přistávání jen obtížně odolával poryvům. Dokonce se mu poškodilo jedno z křídel, které "škrtlo" o zem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R

roddie

7. 3. 2008 16:44
Myslím

že si naše mladá pilotka určitě ustříkla do plenek a příště bude přistávat opatrněji. Cestující měli sakraštěstí.

0 0
možnosti
S

sarax

9. 3. 2008 14:25
Re: Myslím

kolikrat uz jsi pristaval ty, hrdino?:-)

0 0
možnosti
NU

Lessfax

6. 3. 2008 12:13
??

Mám dotaz - když chce člověk dělat pilota takového letadla, tak

nemusí projít armádou a armádním leteckým výcvikem? Já jen že 24  let

se mi zdá málo a čekal bych, že musí mít něco nalétáno - podobně jako

třeba řidič autobusu musí mít praxi s náklaďákem.

Ale zvládla to šikovně

0 0
možnosti
AA

ace-2

6. 3. 2008 15:02
Re: ??

Armádní licence není dnes už jednoduše uznávána v civilním prostředí. Pilotem dopravního letadla se můžeš stát už v 19 letech a kapitánem nejdříve v 21 letech. Praxe je samozřejmě vyžadována a pro získání licence obchodního pilota pro možnost výkonu jako copilot je třeba projít výcvikem od nejmenších letadel přes dvoumotorová a získat veškeré možné kvalifikace a třídní zkoušky, které jsou vyžadovány. Nejmenší nálet před usednutím do dopravního letadla je celkově +-250 letových hodin a přibližněi 900 hodin teoretické výuky. Licence dopravního pilota pak vyžaduje nejméně 1500 letových hodin praxe

0 0
možnosti
NU

Lessfax

6. 3. 2008 11:53
teeeda

8-o8-o8-o8-o

0 0
možnosti
G

Gmur

5. 3. 2008 19:38
Pilotka byla 24leta copilotka Maxi

teda zenska. R^

0 0
možnosti
JK

regulator

5. 3. 2008 10:14
....vono to je videt..............

....jak si napred skrtla levym podvozkem.....a z teprve  az za vterinku potom kridlem.

0 0
možnosti
PD
A

Anunnaki_Nibiru

4. 3. 2008 9:54
proc nepristaval s autopilotem ?

Mam informace od pilota pro British Airways.

Jak je mozne, ze v tak spatnem pocasi si dovolil pilot pristavat manualne a nenechal pristat autopilota ?

Co se tyce autopilota, prave AIRBUS je 10-15let ve vyvoji daleko daleko pred zastaralym BOENINGem. U AIRBUSu jsou vsechny ovladaci plochy a cele rizeni (motory,smerovka a jine) rizene primo jen pocitacem a ne pilotem, pilot jen ridi vstupy do pocitace, jako uhel naklonu, rychlost a podobne. Pritom v pripade prekroceni standardni letove obalky autopilot kompletne prebere dane ovladani tak, aby zabezpecil co nejverneji pozadavek zadany pilotem a zaroven nevybocil z letove obalky. Tady to vypada tak, ze pravdepodobne pilot porusil nejakou smernici ci predpis a ohrozil cestujici na palube, jen zazrakem se nic nestalo.

U Boeningu je situace horsi, tam jsou neketere ovladaci plochy rizene jen pocitacem a jine jsou rizene jen autopilotem, pritom vzdy vetsi hlavni plochy ridi jen pilot takze muze "preprat" autopilota a zpusobit tak nehodu.

0 0
možnosti
VM

vena.m

4. 3. 2008 10:33
Re: proc nepristaval s autopilotem ?

Tak to slyším teda poprvé ... a hlavně je to nějaký blábol .. co znamená řízené jen počítačem jiné zase řízené jen autopilotem ... to jsou ale hrozné nesmysly ..

0 0
možnosti
MC

Michael Christiani

4. 3. 2008 8:00
Ty piloti jsou machri!

Klobouk dolu! R^

0 0
možnosti
G

Gmur

5. 3. 2008 19:37
Pilotovala holka jmenem Maxi

je ji 24 let,dela co-pilotku. To by vas mohlo zajimat.R^R^R^

0 0
možnosti
KJ

yetti_z_hor

3. 3. 2008 23:36
Re: husty

tohle je navic zakrivene priblizeni na legendarni, jiz neexistujici letiste v honkongu (KAI-TAK - zkratka myslim VHHX). Bylo to jedno z nejslozitejsich priblizeni vubec (spolecne s insbruckem). Na KaiTak navic dost fouka, takze tocit zatacku priblizeni a jeste navic se skosem vetru je dost dost mazec, proto ty pristani vypadaji jako kamikadze ;)

Ale ty letadla vydrzi vic, nez si kdokoli z nas dovede predstavit. Zadejte si na youtube treba Boeing 777 Wing Load Test..  testuji, jakou zatez vydrzi kridlo ;)

0 0
možnosti
PK

NoName1978

3. 3. 2008 22:33
wow na toutube

sem zkouknul nejake crosswind landing a je neuveritelny, co treba boeing 777 je schopnej pristat. A podle toho so sem videl, tak se mu urcite nastavuje podvozek podle kormidla, pac kola sli uplne jinak, nez letadlo.

0 0
možnosti
RB

jeli.man

4. 3. 2008 11:18
Re: wow na toutube

podvozky se ve vzduchu nenataci a basta. Propojeni s ovladanim nastava az po dosednuti a zatizeni podvozku. Nataceni pride by stejne bylo na nic, pac se na tento doseda az nakonec po uplne ztrate tlaku a snizeni rychlosti pod rotacni. Pridový podvozek lze pak ovladat pedaly, jak jinak by take letadlo na zemi zatacelo, ale az po jeho zatizeni vahou letadla...

0 0
možnosti