- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že si naše mladá pilotka určitě ustříkla do plenek a příště bude přistávat opatrněji. Cestující měli sakraštěstí.
Mám dotaz - když chce člověk dělat pilota takového letadla, tak
nemusí projít armádou a armádním leteckým výcvikem? Já jen že 24 let
se mi zdá málo a čekal bych, že musí mít něco nalétáno - podobně jako
třeba řidič autobusu musí mít praxi s náklaďákem.
Ale zvládla to šikovně
Armádní licence není dnes už jednoduše uznávána v civilním prostředí. Pilotem dopravního letadla se můžeš stát už v 19 letech a kapitánem nejdříve v 21 letech. Praxe je samozřejmě vyžadována a pro získání licence obchodního pilota pro možnost výkonu jako copilot je třeba projít výcvikem od nejmenších letadel přes dvoumotorová a získat veškeré možné kvalifikace a třídní zkoušky, které jsou vyžadovány. Nejmenší nálet před usednutím do dopravního letadla je celkově +-250 letových hodin a přibližněi 900 hodin teoretické výuky. Licence dopravního pilota pak vyžaduje nejméně 1500 letových hodin praxe
....jak si napred skrtla levym podvozkem.....a z teprve az za vterinku potom kridlem.
Mam informace od pilota pro British Airways.
Jak je mozne, ze v tak spatnem pocasi si dovolil pilot pristavat manualne a nenechal pristat autopilota ?
Co se tyce autopilota, prave AIRBUS je 10-15let ve vyvoji daleko daleko pred zastaralym BOENINGem. U AIRBUSu jsou vsechny ovladaci plochy a cele rizeni (motory,smerovka a jine) rizene primo jen pocitacem a ne pilotem, pilot jen ridi vstupy do pocitace, jako uhel naklonu, rychlost a podobne. Pritom v pripade prekroceni standardni letove obalky autopilot kompletne prebere dane ovladani tak, aby zabezpecil co nejverneji pozadavek zadany pilotem a zaroven nevybocil z letove obalky. Tady to vypada tak, ze pravdepodobne pilot porusil nejakou smernici ci predpis a ohrozil cestujici na palube, jen zazrakem se nic nestalo.
U Boeningu je situace horsi, tam jsou neketere ovladaci plochy rizene jen pocitacem a jine jsou rizene jen autopilotem, pritom vzdy vetsi hlavni plochy ridi jen pilot takze muze "preprat" autopilota a zpusobit tak nehodu.
Tak to slyším teda poprvé ... a hlavně je to nějaký blábol .. co znamená řízené jen počítačem jiné zase řízené jen autopilotem ... to jsou ale hrozné nesmysly ..
je ji 24 let,dela co-pilotku. To by vas mohlo zajimat.
tohle je navic zakrivene priblizeni na legendarni, jiz neexistujici letiste v honkongu (KAI-TAK - zkratka myslim VHHX). Bylo to jedno z nejslozitejsich priblizeni vubec (spolecne s insbruckem). Na KaiTak navic dost fouka, takze tocit zatacku priblizeni a jeste navic se skosem vetru je dost dost mazec, proto ty pristani vypadaji jako kamikadze ;)
Ale ty letadla vydrzi vic, nez si kdokoli z nas dovede predstavit. Zadejte si na youtube treba Boeing 777 Wing Load Test.. testuji, jakou zatez vydrzi kridlo ;)
sem zkouknul nejake crosswind landing a je neuveritelny, co treba boeing 777 je schopnej pristat. A podle toho so sem videl, tak se mu urcite nastavuje podvozek podle kormidla, pac kola sli uplne jinak, nez letadlo.
podvozky se ve vzduchu nenataci a basta. Propojeni s ovladanim nastava az po dosednuti a zatizeni podvozku. Nataceni pride by stejne bylo na nic, pac se na tento doseda az nakonec po uplne ztrate tlaku a snizeni rychlosti pod rotacni. Pridový podvozek lze pak ovladat pedaly, jak jinak by take letadlo na zemi zatacelo, ale az po jeho zatizeni vahou letadla...