Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když tě střelí, nesmíš křičet! bylo heslo Mašínů

Bratři Mašínové a Milan Paumer se v roce 1953 probili do Západního Berlína. V Československu a východním Německu po nich zůstalo šest mrtvých. Nejen jejich příběh, ale i premiérská medaile od Mirka Topolánka tak budí rozporuplné reakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pablomino

Vyznamenani vrahum? Ceho se jeste dockame?

Brutalni vrah zustane brutalnim vrahem i po X letech a nepomuze ani vyznamenani z rukou infantilniho premiera, ktery se timto aktem snazi jen zviditelnit svou osobu.

Nesnasim komunismus a komunisty, nikdy nemeli uctu k zivotu a majetku a pravum jednotlivce, stejne se vsak v tomto ohledu zachovali i bratri Masinove a jejich kumpani. Cela jejich "Stezka mrtvych" je toho zarnym prikladem.

0/0
9.3.2008 14:03

Hrdý Budžes

Re: Vyznamenani vrahum? Ceho se jeste dockame?

No jo tridni boj je svinstvo, ze?

0/0
9.3.2008 18:21

prorok.pravejj

Komunistický mor s vraždami vězněním popravami začal.......

Komunisti své oponenty a odpůrce vraždit zavírat a likvidovat začali ,proto byl ozbrojený boj proti nim legální ,stejně jako odboj protifašistický!

0/0
9.3.2008 13:58

traktorista operator

Re: Komunistický mor s vraždami vězněním popravami začal.......

no jo,ale komanci se za vrazdy vzdy radne omluvi:-©

0/0
9.3.2008 14:02

Hrdý Budžes

Re: Re: Komunistický mor s vraždami vězněním popravami začal.......

No jasne, zive si vzpominam jak kterysi predstavitel zduvodnoval proces a popravu Horakove tim, ze dotycna vyvijela protistatni teroristickou cinnost.

0/0
9.3.2008 18:29

modrá šlápota

Re: Re: Re: Komunistický mor s vraždami vězněním popravami

A ne???

0/0
9.3.2008 18:34

iv2

vivat!

Skoda, ze takovych Masinu nebylo vic...Nevracejte se, vladnou tady sami soudruzi...[>-]Rv

0/0
9.3.2008 13:48

GalileoGalileovič

více Mašínů

[>-]

0/0
8.3.2008 22:30

noneno

Příběh bratří Mašínů

Příběh bratří Mašínů a jeho kategorizace : vrazi nebo hrdinové? Spadá do oblasti toho, jak je kdo "vyspělý" ve vývoji svého vědomí od zvířete přes lidství k božství. O to složitější je kategorizace tam, kde státní režim svazuje osobní svobodu jedinců. Tito jedinci mají právo na ozbrojený ODPOR proti režimu. Ale nemají právo na obohacování se na úkor tohoto režimu a ještě tvrdit, že to byl odboj. Prostě se domnívali, že mohou vše. A to proto, jak tvrdými podmínkami v dětství a poté v mládežnickém věku prošli. Proto při hodnocení, zda vrazi, či hrdinové je třeba vzít v úvahu, že skutečně vražda byla vraždou na onom svázaném a omámeném SNBákovi, že loupež byla loupeží a pokladník byl zabit. Avšak polehčující okolnost byla, že ti mladíci hájili svůj život. Ale nebyla to nutná sebeobrana. Pokud byli vyznamenáni za hrdinství, měli být i odsouzeni (alespoň morálně) za vraždu a loupež.

0/0
6.3.2008 14:59

Hrdý Budžes

Re: "Ale nemají právo na obohacování se na úkor tohoto reži"

Mluvit v pripade nejmene nekterych clenu masinovske skupiny o obohacovani na ukor rezimu je velkmi usmevne, zejmena v kontextu s tim, ze treba rozkulaceny Janota si mohl az pote, co mu byla pridelena mensi castka dovolit ve svem rozkulacenem vyhnanstvi koupit postel pro rodinu aby nemusel spat na podlaze.

Podotykam, ze akci rezimu prisla cela rodina o vsechno a musela se prestehovat na druhy konec republiky do velmi velmi sveraznych podminek.

0/0
6.3.2008 16:39

Pablomino

Re: Příběh bratří Mašínů

Je treba priznat panum Masinum jakousi aspon castecnou zpetnou vazbu, dodnes odmitaji navstevu ve sve vlasti, zrejme asi tusi, ze jako vrahove by nebyli verejnosti prijati prilis nadsene. Toto je neprimy dukaz o tom, ze si tito byvali "ODBOJARI" aspon zcasti uvedomuji, ze to, co spachali pri svem uteku na zapad nebylo jen proti tehdejsim zakonum, ale proti lidskosti vseobecne. Pan Topolanek by se mel stydet, jeho verejne vyjadreny postoj ke zlocincum meta hnuj a blato do obliceje vsech slusnych lidi, kteri uznavaji aspon nejaky moralni kodex.

Ale nejsem jeho chovanim moc prekvapen, koneckoncu co by mohl clovek cekat jineho od individua Topolankova typu..................

Lide jeho razeni neuznavaji nic jineho, nez svou plnou penezenku a mladou kocku doma v posteli, na ukojeni sveho chtice.

0/0
10.3.2008 19:30

Lumen Co-morous

nedokonalost sametu

Komunisti měli videt na kandelábrech.....

Bohužel, nabob Horáček, Kocáb a Havel s nimi dohodli jiný kšeftík.. výhodný pro Horáčka, Kocába, Havla a komunisty...

0/0
5.3.2008 9:19

noneno

Re: nedokonalost sametu

Proč by měli komunisti viset na kandelábrech? Pokud nelze proti nim užít mezinárodního práva, pak o nich nikdo nemá právo takhle (obecně) mluvit. A dokonce Váš postoj je trestně stíhatelný, pro rozdmycháváni nenávisti vůči skupině osob! Určitě není Váš názor demokratický. Spadá spíše do oblasti názorů všech zvrhlých osob vyžívajících se v násilí po nástupu totalitního režimu. Proto byste měl být trestně stíhán. Aby bylo jasné, že dnes tu žádný totalitní systém není.

0/0
6.3.2008 15:03

Lumen Co-morous

*

Z hlediska vyššího principu mravního, vražda tyrana není zločin!!!!

0/0
5.3.2008 9:15

_m-

Re: *

Jo jo. a když se kácí les lítají třísky, že?

Kdopak to jenom řekl.........

0/0
5.3.2008 9:16

Lumen Co-morous

Re: Re: *

Nevím, já cituju Jana Drdu.

0/0
5.3.2008 9:18

Pan Navratil

Re: Re: Re: *

Toho kovaného komunistu a autora oslavného pamfletu "Dětství soudruha Stálina?"

.

No to se máš čím chlubit.:-/

0/0
5.3.2008 9:44

uri.zen

Re: *

ovšem drdův učitel toto řekl v souvislosti s tyranem heydrichem... kubiš, gabčík a spol. boojovali proti představiteli naismu, který měl moc a který měl aktivní vliv na životy v celém protektorátu a nebojovali sami za sebe... mašínové nebojovali proti moci, ale utlitárně tak, aby se dostali za hranice, nic víc... srovnávat mašíny se skupinou antropoid je ODSácky zavádějící a hloupé... antropoidu šloo svobodu čecha a moravy, mašínům jen o ně samotné.

0/0
6.3.2008 8:52

Ludek_II

Re: *

ridic autobusu a pokladnik byli tyrani ??? 8-o

0/0
7.3.2008 22:17

dislektik-idnes si na mě zasedla

tvrdáci

0/0
5.3.2008 7:25

kolacos

heslo masinu ?? hm

loupeznymi vrazdami na bezvyznamnych lidech proti rezimu;-D;-D:-©

0/0
4.3.2008 22:11

Hrdý Budžes

Re: heslo masinu ?? hm

Kvikot o bezvyznamnych vrazdach se nijak nesrovnava s tim, jake usili StB, SNB a Voilkspolizei podstoupily, aby ty bezvyznamne floutky dopadly, a vzhledem k tomu, jak davi bolseviku kvici, kdykoliv padne slovo Masin, tak bych rekl, ze ani dnes to tak nevnimate. :)

0/0
5.3.2008 8:24

jan52

Vraždí

 monentálně jiní ve svůj prospěch a proti systému -- budou je v budoucnu taky vyznamenávat ...................sláva Hrdinům ?

0/0
4.3.2008 21:15

mtis

Re: Vraždí

Za kterou třídu bojoval Kájínek? Za tu tvou 4B?

0/0
4.3.2008 22:35

jan52

Re: Re: Vraždí

 To ukáže čas...

0/0
4.3.2008 22:49

ylatouf

Komoušové

jak si pamatuju vyhlásili třídní boj  třídnímu nepřítali.Pokud v tom třídním boji vraždili komoušové bylo vše v pořádku.Za oběti na své straně se nemůžou vzpamatovat dodnes.Bůh nás chraň před tím aby tu znova vládli.Při tom pomyšlení je mně:-©

0/0
4.3.2008 10:58

Lumen Co-morous

Re: Komoušové

Máš úplnou pravdu. Kdyby bylo tehdy vícero mašínů, tak není tolik vězňů v Jáchymovech a dnes se máme lépe.

Tady si dost lidí neuvědomuje cenu svobody - proto jsme byli jako země dlouho nesvobodní.

0/0
5.3.2008 9:17

Xeen

Zločin způsobený v dobrém úmyslu zaslouží medaili?

Pro mne jsou bratři mašínové na úrovni  militantního křídla  jakéhokoli odboje.

Vemte si vojenskou diktaturu v Barmě.

Pokud tedy v Barmě začnu získávat peníze, zbraně  atd. způsobem, že postřílím každého, kdo mi jej nebude chtít dát dobrovolně (bez ohledu na to zda je to voják nebo civil),  abych mohl dál bojovat proti vojenské chuntě, stávám se z vraha hrdinou? Je to velmi nebezpečná hranice glorifikovat  násilí na lidech pokud prostředky chci použít pro "správnou věc".

Můžeme se dostat do fáze kdy naběhnu do banky, vystřílím všechny kdo by mi chtěli bránit,  seberu 100 milionů, 90 dám na charitu a 10 použiju na  nákup dalších zbraní stábám se tím hrdinou? Dal jsem přece 90milionů na dobrou věc nebo ne?

Jen málokdo bude popírat procesy a potlačování demokracie násilnou cestou  v době Mašínů. Ale teroristické  činy  a zabíjení  zůstávají  terorstickými činy. Tady není co glorifikovat. 

0/0
4.3.2008 10:20

Hrdý Budžes

Re: Zločin způsobený v dobrém úmyslu zaslouží medaili?

Chtelo by to se alespon elementarne informovat o tom, oc ve skutecnosti slo a za jakych okolnosti se ta ktera udalost stala. Napriklad, kdyz te statni moc behem par let nekolikanasobne ozebraci nejprve zabavenim rodinneho majetku v ramci rozkulacovani, vystehuje  z vlastniho domu do rozpadajici se pastousky, uspory ti cilene zlikvíduje menovou reformou konstruovanou primo k tomuto ucelu, tak budes pravdepodobne problematiku toho, co je tvoje a co je statu taky videt jinak.

0/0
4.3.2008 10:31

zab2

Re: Re: Zločin způsobený v dobrém úmyslu zaslouží medaili?

To je všechno možné. Mašínové ale  "bojovali" hlavně za sebe, proto je nějaké vyznamenání mimo mísu. Za pár zapálených stohů - to je odboj jako prase teda.

0/0
5.3.2008 7:05

CEZ13

Re: Re: Re: Zločin způsobený v dobrém úmyslu zaslouží medaili?

Taky si myslím, že Mašínové a spol. bojovali spíše za sebe, než že by chtěli svrhnout komunismus v Československu jako celek. Nota bene jsem se z článku nějak nedozvěděl, v čem spočíval jejich protikomunistický boj.

0/0
7.3.2008 6:54

Laszlo Helmut

Když jde o život,tak se dějí věci...

 Je to smutné,jak tolik let po tzv."Pádu komunismu" odsuzujeme lidi,kteři si šli za svobodou.A to způsobem,který je pro většinu lidí těžko pochopitelný.Uvědomte si,že když Vám jde o život a chcete přežít a navíc víte,že nepřítel udělá cokoliv,aby Vás dostal,tak se nedá jednat tak,aby jste v budoucnu nestal předmětem kritiky tzv. "Neadekvátního odboje".

 Je smutné,že se spíše kritizuje jejich boj o přežití a opomínáme to,co následovalo ze strany  moci (soudní rocesy,zatýkaní,mučení,týrání a odsouzení).

 Pan Filip by měl laskavě držet ústa,když mluví o nich jako vrazích a zapomíná na oficiálně schválené vraždy,které doposud nikdo nepotrestal( soudní procesy s M.Horákovou aj.)Kritizovat bří. Mašíny může jenom ten,kdo v životě v žádném boji nebyl a o život proti nabité zbrani nikdy nebojoval.

0/0
3.3.2008 18:21

golonka

Re: Když jde o život,tak se dějí věci...

Ty ale musíš být kretén.

0/0
4.3.2008 19:04

FMX

Re: Když jde o život,tak se dějí věci...

Bojovat stylem někoho spoutat a pak mu bez mrknutí oka podříznout krk, vážený pane toto je prachsprostá vražda za jakéhokoliv režimu a v jakékoliv situaci. A jestli si myslíte, že ne? Tak nechť je dobré nebe Mengellemu za jeho zásluhy  ve "vědě lékařské", které budou sloužit všem a měl by dostat medaili in memoriam a nejlépe od pana Topolánka.(Y)(Y)(Y)

0/0
4.3.2008 22:00

CEZ13

Re: Když jde o život,tak se dějí věci...

A za co mohli Ti, které Mašínové a spol. postříleli? Plnili jen rozkazy nadřízených. Ano, souhlasím, že šli za svobodou, ale jen za tou svou, to můžeme více méně vyznamenat každého, kdo emigroval z republiky za pohnutých okolností. A v čem spočívala forma protikomunistického odboje ze strany Mašínů, to jsem se jaksi nedozvěděl. Navíc tím, že odešli, odsoudili část své rodiny ke smrti a těžkému životu. Chtěl bych vědět, co na jejich čin říkali jejich příbuzní.

0/0
7.3.2008 6:59

Kyosuke

Re: Když jde o život,tak se dějí věci...

Jen taková malá poznámka - i válečné soudy už uznaly, že "já jen plnil rozkazy" *není* omluva těžkých zločinů.

0/0
15.12.2008 21:48

Laszlo Helmut

Když jde o život,tak se dějí věci...

Je to smutné,jak tolik let po tzv."Pádu komunismu" odsuzujeme lidi,kteři si šli za svobodou.A to způsobem,který je pro většinu lidí těžko pochopitelný.Uvědomte si,že když Vám jde o život a chcete přežít a navíc víte,že nepřítel udělá cokoliv,aby Vás dostal,tak se nedá jednat tak,aby jste v budoucnu nestal předmětem kritiky tzv. "Neadekvátního odboje".Je smutné,že se spíše kritizuje jejich boj o přežití a opomínáme to,co následovalo ze strany  moci (soudní procesy,zatýkaní,mučení,týrání a odsouzení).Pan Filip by měl laskavě držet ústa,když mluví o nich jako vrazích a zapomíná na oficiálně schválené vraždy,které doposud nikdo nepotrestal( soudní procesy s M.Horákovou aj.)Kritizovat bří. Mašíny může jenom ten,kdo v životě v žádném boji nebyl a o život proti nabité zbrani nikdy nebojoval.

0/0
3.3.2008 18:19

falknovsky

Mrtvej komunista = dobrej komunista.

Dodnes. Totéž platí o socanech.

0/0
3.3.2008 17:15

Pilad

Re: Mrtvej komunista = dobrej komunista.

Tak otevřem muniční sklady a jdeme na to,je to tak 50% na 50%,jsem zvědavý kdy vyhraje.

0/0
3.3.2008 17:20

noneno

Re: Mrtvej komunista = dobrej komunista.

Přesně toto je důsledkem topolánkova "vyznamenání". Člověk, jako Vy, který má v sobě ukrytou zlobu (či nějaký mindrák) se chytne možnosti, jak začít ponižovat, pak týrat (zkusí to nejprve na zvíeti), pak sleduje, co jeho vůdce (Topolánek, Langer) a pak tedy,  vědom si, že je chráněn nejvyšší státní mocí začne i vraždit. Možná za chvíli někdo zavraždí prvního komunistického poslance, anebo nějakého bývalého "tajemníka". Co pak? Za sebe říkám: V tu chvíli (ač jsem zásadní odpůrce komunistického systému a vůbec myšlenky "třídního boje") budu požadovat okamžitou demisi vlády a půjdu demonstrovat za SKUTEČNOU demokracii a proti "teroru" hlásaného od premiéra!

0/0
6.3.2008 15:17

Gaston

hmmm

Tento článek je opravdu perfektní!

Ten ukazuje Mašíny v pravém světle.

Odboj je popisován pouze při popisu činnosti jejich otce. Na jejich vlastní "odboj" stačí jedna jediná věta.

Ostatní je o útěku.

0/0
3.3.2008 15:03

Lisen

křičet! bylo heslo Mašínů

Z dlouhodobého hlediska bylo Mašínovské vraždění kontraproduktivní, sjednotilo většinu společnosti proti nim (a to i dnes), zdiskreditovalo třetí odboj a pomohlo tak upevnit socialistické zřízení.  [>-]

0/0
3.3.2008 9:48

agnofon

Re: křičet! bylo heslo Mašínů

spis bylo dusledkem komunisticke persekuce kdyby komanci rovnou zavedli tzv. gulasovej socialismus tak by k necemu takovymu vubec nemohlo dojit masini byli lidi zahnany do kouta a proste se branili jakymikoli prostredky uplne to neschvaluju ale dokazu to pochopit

0/0
3.3.2008 12:17

Picolik

Kdo je kdo?

Komunisti zabili spoustu lidí. Skupina bratří Mašínů také zabila dost lidí? Je mezi nimi opravdu rozdíl? Jedni obhajují ty a jiní zase ony. Ale mrtví zůstávajíRv Je pravda že pokud se jedná o sebeobranu je pochopitelné že někoho zabiju. Ale z polityckých důvodů? Je to ještě sebeobrana? A co dnešní teroristé ti také bojují s politických důvodů(nebo náboženských to je jedno).[>-]

0/0
3.3.2008 8:15

bigpine

otazka zni

Byl by pripad Masinove,kdyby nebyli komanci?Ty chytrolini co jim nadavaji do vrahu,co rikaji poveseni Horakove a dalsich.Havel mne zklamal,ze je nevyznamenal.A ze neprobehla dekomunizace spolecnosti,to byla nejvetsi chyba.Ziju v USA a nekdy je mi z Cechu smutno.Dekuju Topolankovi,ze ten krok udelal.

0/0
3.3.2008 6:55

JÚLINEK ŠÍŠAL

Re: otazka zni

anoano - to je vážná otázka : byla by al Kajdá, nebýt americké zahraniční politiky? ...;-D;-D;-D

0/0
3.3.2008 8:23

FMX

Re: Re: otazka zni

Pravda, a Jirka Křoví by měl vyznamenat "Láďu".R^

0/0
4.3.2008 22:05

Blamik

to byla špatná otázka

bři Mašínové a celá ta "odbojová skupina" na mne působí svými činy úplně stejně jako Rudé Brigády z Německa a Itálie. Ještě mohli brát nomenklaturní kádry jako zajatce a požadovat za ně výkupné a bylo by to stejné jako na západ od nás ale v obráceném gardu.

S komunistickou mocí se dalo bojovat i jinak. Čímž nechci znevážit cenu životů těch kteří jím zaplatili komunistickou zlovůli.

Ozbrojený odpor Mažňákovců spíše připomíná "Wildesau Operation" náctiletých gaunýrků než nějaký třetí odboj. Spíš jen hodně lidí ke komančům otočili, než aby získali sympatie. Navíc naprosto bezprecedentně zdrhli a veškerou zodpovědnost přesunuly na členy svých rodin kteří v mnoha případěch jejich řádění zaplatili životy v komunistických kriminálech. Chci-li se nějak ozbrojeně bránit proti zlovůli jakéhokoli světového řádu, musím umět přijmout zodpovědnost za své činy. Zbaběle nezdrhnu když mi jde o kejhák. Nicméně se alespoň pokusím ochránit členy své rodiny před následky svých činů. To je HRDINSTVÍ

0/0
3.3.2008 16:04

Hrdý Budžes

Re: jako Rudé Brigády z Německa a Itálie

To na tebe pusobi zrejme proto, ze si jeste dneska myslis, ze ta Zelezna opona na Sumave byla postavena proto, aby nemohli kapitalistovi utikat soudruzi ze SRN do naseho socialistickeho blahobytu a svobody.

0/0
4.3.2008 10:28

obc

Komunistická svině

zustane vzdy komunistickou sviní IDNES na diskusi

0/0
2.3.2008 22:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.