Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Josef Mašín dostane medaili, ledy prolomí Topolánek

Premiér Mirek Topolánek se dnes ve Washingtonu setká s Josefem Mašínem. Dá mu premiérskou medaili, zjistila MF DNES. Ještě nikdo z polistopadových českých politiků přitom nenašel odvahu vyznamenat skupinu odbojářů, kteří se v roce 1953 prostříleli z komunistického Československa na Západ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ruger

Je to smutné číst reakce

I ten nejhloupější jedinec by si měl přečíst dobové noviny, a nastudovat okolnosti převzetí moci komunisty.

Pokud bychom hovořili o stejných činech v době okupace , nikdo by ani necekl, ale bolševik tak lidem vymyl mozky , že zbožně bučí, kdýž komouš  - zloděj volá "Chyťte zloděje". Přitom mezi odbojem proti fašismu a mkomunismu není rozdílu, obojí bojovalo s totalitární, demokracii potlačujícím systémem.

Topolánek rozhodně není můj favorit , ale udělal jednu z mála správných věcí.

Vůbec nemluvíme o desetitisících  tisících lidí , kteří byli nuceni emigrovat, o dalších lidech kteří skončili pro své názory v lágrech o statitisích, kteří nemohli žít plnohodnotný život. A nakonec i ta souhlasně bučící lůza přišla o prosperitu a z místa průmyslové velmoci se díky bolševikovi dostala naše vlast na chvost. Mašínové jsou dobrým lakmusovým papírkem. Jen tak dál.,

0/0
29.2.2008 17:54

Oldis_rab

Slatanej Clanek

Události, o kterých se v článku hovoří, se odehrály mezi lety 1951 a 1952 a byly uskutečněny v rámci pečlivě naplánovaných akcí. Jednalo se o přepadení stanice SNB v Chlumci nad Cidlinou (13. září 1951) a v Čelákovicích (28. září 1951), kdy byli usmrceni dva policisté. Pokladník byl pak zastřelen Josefem Mašínem 2. srpna 1952 při přepadu vozidla s penězmi na výplaty dělníkům státního podniku Kovolis.

Do nemecka se ale prostrilely az v roce 1953 ;)

0/0
29.2.2008 16:37

Michael V.Voříšek

Hrdinové

0/0
29.2.2008 15:23

MIROII

medaile

Dnes už je vše možné...... vyznamenat vraha.....Teď začínám mít chaos v tom, kdo je vlastně horší, jestli komunisté nebo ODS . Všichni mají nějaké oceněné vrahy.,,,,,

0/0
29.2.2008 10:49

golonka

Re: medaile

A divíš se, když papa tunel může být prezident, proč by vrahové nemohli být hrdinové ?

0/0
2.3.2008 9:01

Pilát

vy v Cesku

uvedomujete si, ze komuniste vyhlasili tridni boj ?  ;-)  bratri Masinove se museli branit, komuniste jim vyhlasili valku  ;-)

0/0
29.2.2008 6:38

magician007

Re: vy v Cesku

No jo, ale teď nám vyhlásila válku vláda s reformou,:-© a kam máme utéct. Zase to odnesou lidi co makaji jako blbci a zloději a vláda nám budou vládnout dál.

0/0
29.2.2008 10:37

MIROII

Re: vy v Cesku

Takže se máme taky někam prostřílet?

0/0
29.2.2008 10:49

lipno

Re: vy v Cesku

Co s tím souvisí zavražděníé a okradení pokladnika?

0/0
29.2.2008 12:55

Ventre__Saint__Gris

Re: Re: vy v Cesku

Ozbrojeného člena LM, tj. člena "ozbrojené pěsti strany", člena organizace, která byla pro KSČ to samé co SA a později SS pro NSDAP.....

0/0
29.2.2008 16:45

Pontius_PiIatus

podle netoveho pruzkumu

je vetsina cechu na netu slusnych odsoudili Masinovy vrahy, ti sprosti ale ty slusne prekrici, to je ta smula. :-/

0/0
29.2.2008 6:26

rb9

Medaili rozhodně ano

Na začátek je třeba si uvědomit že mezi fašismem a komunismem není rozdíl tak že kdo bojoval v ilegalitě v těchto dvou režimech je hrdina,jelikož šlo v obou případech o holý život kdyby na cestě za svobodou nezabili oni je nepřežili by. To co se stalo těm co nepřešli je toho jasný důkaz.A když nedokázali potrestat Polednovu,Grebeníčka,Mlinaříka a další vyznamenejme alespoň bratry Mašíny a už nikdy nesuďte takové lidi jako jsou např. Kpt. V.Hučín jinak jsme stále na datumu 16.11.1989[>-]

0/0
28.2.2008 21:26

dantun

Re: Medaili rozhodně ano

Za co oni bojovali? Aby je nakonec nezavřeli za vraždění;-€

0/0
28.2.2008 22:47

KADO

rudej odpade zavrte ty spinavy D R Z K Y !!!

!!!:-© :-© :-© Rv Rv [>-]

0/0
28.2.2008 21:25

ELAPHURUS

Re: rudej odpade zavrte ty spinavy D R Z K Y !!!

máš pěkné logo

0/0
28.2.2008 22:46

petacx

Únor 1948 - Komunistický puč

Únor 1948 - Komunistický puč

http://www.google.com/search?hl=en&rls=com.microsoft%3A*%3AIE-Address&rlz=1I7ADBF&q=%C3%9ANOR+1948+-+Komunistick%C3%BD+pu%C4%8D++333

R^ R^ R^ [>-] [>-] [>-]

0/0
28.2.2008 20:57

danklar

Teď už jenom chybí,

aby příští tejden vyznamenali taky Zelenku. Jestli on taky proti něčemu nebojovalR^

0/0
28.2.2008 20:50

petacx

Re: Teď už jenom chybí,

dobry demagog jsi   

kupredu leva raz dva

0/0
28.2.2008 20:58

rb9

Re: Teď už jenom chybí,

Ty budeš asi jeho otec taky citlivý člověkRv

0/0
28.2.2008 21:28

petacx

TOTALITA kdo znas vi ci jen tusi o cem to cele bylo ???

KDO z nas zil v totalitnim ceskoslovensku po komunistickem puci  ?   kdo ne a nepamatuje si to muze kouknout treba na   

www.totalita.cz/odbsk/odbsk_masin.php 

kdyz ctu nektere zdejsi nazory tak se domnivam ze jsme meli asi radeji dal zit v totalite !  [>-]

kdo zapomina dejiny musi si je zopakovat !!!    velmi mi to pripomina to co rekl Winston Churchill :  Británie a Francie měly na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolily hanbu. Budou mít válku.

(Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)    (  muze te si to prelozit na komunismus  )   ;-€

0/0
28.2.2008 19:57

petacx

pokud by + ÚNOR 1948 - Komunistický puč

pokud by vetsi cast naroda mela podobnou odvahu tak by komuniste nikdy nemohli provadet beztrestne ty jejich zverstva

ale oni s tim pocitali ze se vice lidi neodvazi jit celem a treba i dokonce hlavou proti zdi

tem co se neodvazili se ale nedivim neni to sranda

najdete si        

ÚNOR 1948 - Komunistický puč   -   http://www.google.com/search?hl=en&rls=com.microsoft%3A*%3AIE-Address&rlz=1I7ADBF&q=%C3%9ANOR+1948+-+Komunistick%C3%BD+pu%C4%8D++333   ! 

0/0
28.2.2008 19:38

petacx

kazdy ma pravo opustit totalitni rezim a take proti nemu boj

kazdy ma pravo opustit totalitni rezim a pokud to je potreba tak samozrejme za pouziti zbrani!

kazdy take ma pravo proti totalite bojovat - proc by totalitni rezim mohl pouzivat zbrane?

zadny totalitni rezim nema zadne pravo brat obcany jako sve vlastnictvi ! 

Jsem moc rad ze se to nekdo konecne odvazil rici nahlas i kdyz to je zel v nasi zemi asi nepopularni. Vazim si ale politiku kteri jsou ochotni delat nepopulatni politiku cimz riskuji ze prijdou o praci :(

JO TO JE take TA NASE DEMOKRACIE

0/0
28.2.2008 19:29

Tessien

Re: kazdy ma pravo opustit totalitni rezim a take proti nemu

Ty budeš asi taky nějakej vrah, nebo zloděj.

0/0
29.2.2008 13:43

Bartaks

Topolánku, Topolánku...

Pan Topolánek se asi zbláznil, souhlasí s vyznamenáním i vedení ODS. Podle výsledko vaaí anket prijdou asi o hlasy.;-(

0/0
28.2.2008 18:26

petacx

Re: Topolánku, Topolánku...

Jsem moc rad ze se to nekdo konecne odvazil rici nahlas i kdyz to je zel v nasi zemi asi nepopularni  ! 

Vazim si ale politiku kteri jsou ochotni delat nepopulatni politiku cimz riskuji ze prijdou o praci  ! 

0/0
28.2.2008 19:30

Pilát

oni nechteli

zit v Cesku, ve kterem provadeli komuniste teror na vlastnim lidu  ;-)  kdo jim muze vycitat, ze nechteli zit v atmosfere teroru 50. let ?  :-P

0/0
28.2.2008 17:22

Pontius_PiIatus

Re: oni nechteli

to je hluboka myslenka Ruzene ;-D;-D;-D cimz vlastne Masinovic vrahouni teror umocnili .... komousi a oni ..... to musela byt hruza!!!!

0/0
29.2.2008 6:14

Helena1

Dobytek je on i oni

0/0
28.2.2008 17:20

Muslym

Je vhodné připomenout, že kumunisti od roku 1948

považovali každého občana ČSR (od 1960 ČSSR, atd) za svůj majetek, se kterým si mohou dělat cokoliv, například i zastřelit nebo nechat roztrhat psy, pokud občan chtěl odejít do svobodného světa.

Zabavování majetku, nucené práce a mučení politických odpůrců bylo v době, kdy Mašínové chtěli odejít, na denním pořádku.

I dnes se najdou lidé, pro které je toto jednání cílem (viz např. oslavný hymnus Paroubka k 28.2.1948)...

0/0
28.2.2008 16:35

ELAPHURUS

Topolánek

prolomil ledy, brzy bude jaro !

0/0
28.2.2008 15:57

Huffnaggelův duch

Re: Topolánek

R^

0/0
28.2.2008 22:29

Muslym

Vzhedem k tomu, že drtivá většina konfidentů Gestapa

skončila jako aktivní komunisté (až na Julia Fučíka, to byl tragický omyl Gestapa, mohl jim jako ostatní komunisté ještě v ledasčem pomáhat), nemám o tehdejších ani nynějších valné mínění...

0/0
28.2.2008 15:52

JÚLINEK ŠÍŠAL

Re: Vzhedem k tomu, že drtivá většina konfidentů Gestapa

fujtajbl ... že ty zase myslíš, že ti  nejaktivnější z těch komunistů skončili v ods? ... jednak to nebzli ti samí, ale jejich potomci, ...a jednak vo tom se bude povídat až pozítří ...;-D

0/0
28.2.2008 15:56

Hofos

Inspirace

Po mašínovsku bylo potřeba zatočit se všema komunistama! Pánové nám dali jasnou vizi, jak se máme zachovat, až tu zase komanči začnou dělat bordel, pardon lidovědemokratický pořádek -- naše děti a generace po nich by nám akorát poděkovali! [>-]R^

0/0
28.2.2008 15:46

ELAPHURUS

Re: Inspirace

Chudák Dyba, Kočárník a Tlustý...

0/0
28.2.2008 15:52

JÚLINEK ŠÍŠAL

Re: Inspirace

mno ... vono zase vy jste dali jasnou vizi jim, jak se mají yachovat oni, až přestanete dělat ten bodel vy ... ale nemyl se ... vize je ta samá ..a děcka ani příští generace po vás ani po nich  ani neštěknou ...;-D

0/0
28.2.2008 15:52

Pilát

ten Masin

si medaili zaslouzi  ;-)

0/0
28.2.2008 15:29

ELAPHURUS

Re: ten Masin

to by musel být 3. v běhu na 400 m !

0/0
28.2.2008 15:52

HONZA49

Re: Re: ten Masin

Mám dojem,že ten jejich útěk byl trochu delší než 400 m.;-D

Změř si to do Berlína.

Jsou to hrdinové a soudit by měli ty rojnice dederónskejch vojáků a policajtů,že po nich stříleli!

0/0
28.2.2008 16:13

dantun

Re: Re: Re: ten Masin

Pořád nevím, proč v nich vidíte hrdiny? Co udělali tak hrdiného? že utekli a po cestě vraždili? proč nezůstali a nebojovali proti komunismu aktivně doma? to by možná byli hrdiné, ale takhle se mě zdá že sou to jenom vrahové....

0/0
28.2.2008 22:52

klaraw

Re: Re: Re: Re: ten Masin

máš pravdu, jsou  to sprostí VRAHOVÉ a nic jiného !!!;-O

0/0
29.2.2008 12:47

kolacos

nastesti je to jen bezvyznamne oceneni padajici s topolem

na nejvyssi statni vyznamenani nemaj a nikdy mit nebudou vrazi;-)R^

0/0
28.2.2008 15:22

HONZA49

Re: nastesti je to jen bezvyznamne oceneni padajici s topolem

Doufám,že se mejlíš a že státní vyznamenání brzo dostanou!R^

0/0
28.2.2008 16:15

dantun

Re: Re: nastesti je to jen bezvyznamne oceneni padajici s topolem

zatím dostali jenom medaili od topolánka a za tu se ti vrazi stydět nemusí.....vrána k vráně......nebo lampasák vrahovi

0/0
28.2.2008 22:54

myrek.myrek

Souhlas

Souhlas s medailí. Všechno co nas.re komouše je prima [>-]. S.ali nás půl století....[>-]

0/0
28.2.2008 15:21

HONZA49

Re: Souhlas

R^[>-]R^

0/0
28.2.2008 16:18

lipno

Re: Souhlas

Nepodával jsi jim pravidelně hlášení?

Největší dnešní hrdinové byli tehdy ve skutečnosti podělaní  už v předsíni!

0/0
29.2.2008 13:03

marghe

A CO SVĚDOMÍ?

!Svoboda je velmi důležitá a potřebná pro každého člověka, ale v tomto případě se jedná o něco jiného. Tady se řídili pravidlem kdo z koho. SVOBODU NEMOHU NAPLNO PROŽÍVAT, KDYŽ KVŮLI NÍ ZAVRAŽDÍM DRUHÉHO ČLOVĚKA. POUZE TU POVRCHNÍ, MOHU SI UŽÍVAT, ALE TO NENÍ TA PRAVÁ VNITŘNÍ SVOBODA. A NAOPAK, NĚKDY MŮŽE ČLOVĚK PROŽÍVAT MNOHEM VÍCE VNITŘNÍ SVOBODY I V BEZPRÁVÍ.!

0/0
28.2.2008 15:20

osvetitel

Re: A CO SVĚDOMÍ?

Myslim ze oni si to musi sami srovnat se svym svedomim,co a proc delali,zrovna tak jako ti prisluhovaci rezimu,kteri na misto potrestani zato co provadeli,uzivaji pokud jeste ziji v CR slusne penze a nekteri jsou i vlivni v politice do dnes!

0/0
28.2.2008 15:25

JÚLINEK ŠÍŠAL

Re: Re: A CO SVĚDOMÍ?

tak tak, bludičko, .... někteří dokonce to dotáhnou do vysokých státních funkcí ... třeba až na prime ministra ....;-D

0/0
28.2.2008 15:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.