Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostravští odboráři útočí na primátora jazykem z dob totality

Svérázně si šéfové odborářů ostravského podniku ArcelorMittal Ostrava připomněli šedesáté výročí takzvaného Vítězného února. V tiskovém prohlášení k "mediální diskusi na téma ovzduší v ostravské aglomeraci" se vyjadřují slovníkem, za nějž by se v 50. letech nemuseli stydět ani nejvýřečnější funkcionáři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

raol

názor

Novinář zastávající tento názor není novinářem. Měl by býti nestranným písálkem. Pokud někdo projeví názor a není stejný jako můj, přeci hned nejsem přisluhovačem toho či onoho politického seskupení či toho či onoho režimu.

0/0
27.2.2008 11:13

Juras

Re: názor

Bohužel je to typický český novinář. Píše směsici svých názorů s bludy.

Novináři jsou velmi zajímavá sorta lidí. Žádnou věcnou problematiku pořádně neznají, přitom jsou občas nuceni napsat o něčem článek. Potom se nedivme, jaké se dají kde přečíst kraviny.

Ale to bych jim zas tak nevyčítal, nikdo nezná všechno. Od novinářů bych ale čekal alespoň cit pro jazyk a schopnost vytvářet správné formulace. A tady je úroveň taky hrozná. Jak je například možné, že většina novinářů, když potřebují označit poslance ČSSD, kteří neskáčou podle nařízení Jíry Paroubkovýho, použijí slovo "přeběhlíci"? To nedokážou poznat, že to slovo má pejorativní nádech a nemělo by se v objektivní zprávě vůbec objevit?

Nebo v iDNESu bezmyšlenkově přejímají cizí výroky? To se mi ale taky nezdá, to by si zaregistrovali značku iŽUMPA.cz a nepohoršovali by se nad tím, že je kdysi Zeman nazval pravým jménem g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.2.2008 14:19

Čachtická paní

Pro pana mh_ringo,přísp. z 26.02.2008 21:59

Pane mh_ringo

vám je u zadnice (to cituji vaše slova),jestliže přijde o práci pár tisíc “dělňasů”,jak je nazýváte,možná bych mohla napsat,že mi je u zadnice zdraví vaše a vašich dětí,protože z nich vyrostou stejní tupci,jako vy.Ale tak to pochopitelně není,jen bych si dovolila podotknout,že ve zmiňovaném podniku nepracuje jen pár tisíc dělňasů,ale i pár tisíc zaměstnanců se SŠ a VŠ vzděláním.

mh_ringo

vám je u zadnice (to cituji vaše slova),jestliže přijde o práci pár tisíc “dělňasů”,jak je nazýváte,možná bych mohla napsat,že mi je u zadnice zdraví vaše a vašich dětí,protože z nich vyrostou stejní tupci,jako vy.Ale tak to pochopitelně není,jen bych si dovolila podotknout,že ve zmiňovaném podniku nepracuje jen pár tisíc dělňasů,ale i pár tisíc zaměstnanců se SŠ a VŠ vzděláním.

0/0
27.2.2008 10:41

Čachtická paní

Re: Pro pana mh_ringo,přísp. z 26.02.2008 21:59

Ono totiž i mnoho vámi opovrhovaných dělňasů,zvl.těch mladších má maturitu (možná stejné vzdělání jako máte vy?) a krom toho by nepřišlo o práci jen těch pár tisíc zaměstnaců tohoto podniku,ale možná i pár tisíc majitelů a zaměstnaců různých firem,které jsou na huti závislých.Možná to sem nepatří,ale kdysi jsem v kanceláři seděla s jednou namyšlenou a hloupou nánou,absolventkou 2-leté ekonomky bez maturity,která také používala slovo dělňasi,mluvila o nich opovržlivě a když někdo v montérkách přišel k nám do kanclu něco vyřizovat,tak pak otevírala okno s tím,že musí vyvětrat,protože oni smrdí olejem.Pár let po revoluci podnik zkrachoval a ona se už jako paní středních let,jelikož nemohla najít jinou práci,ocitla v kategorii “dělňasů”.Doufám,že když pak šla něco vyřizovat někam do kanclu,tak že jí to stejně omezené a hloupé nány daly “vyžrat”.Moc bych jí to přála.

0/0
27.2.2008 10:42

65c02

No nevím,

ten použitý slovník mi teda moc jazyk z doby totality nepřipomíná. To tiskové prohlášení naopak obsahuje jen dnes celkem běžně používané slovní obraty.

.

Na slovník z dob totality jsou tady úplně jiní experti - např. pan Paroubek a jeho "agenti přisluhovači", "podvratné živly", apod.... tomu říkám "slovník z doby totality"!g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.2.2008 10:24

Juras

Re: No nevím,

Ale jo, ona se ta čeština za dvacet let moc nezměnila. Slovník z doby totality je takový flusanec, který je vlastně korektním tvrzením.

Co je horší, že manýry iDnes připomínají manýry z doby totality. Nikde v článku odkaz na celé prohlášení, pouze pár citací vytržených z kontextu plus negativní hodnocení. Žádné zpravodajství, pouze manipulace. Očernit a přitom nic neříct. Žeby článek na zakázku?

0/0
27.2.2008 10:42

olegk

Re: Re: No nevím,

odkaz mas v pulce clanku cca 16 fontem :-)

0/0
27.2.2008 11:08

Juras

Re: Re: Re: No nevím,

Teď ho tam vidím taky. Nejsem schopen říct, jestli jsem ho předtím přehlídl anebo ho tam briskně doplnili.

0/0
27.2.2008 14:07

CuoreSportivo

Re: No nevím,

Souhlasím - mě to připomíná slovník novodobých pánů mafiánů, tedy politiků. Ti neustále někomu vyhrožují, nadávají, zesměšňují. Ono se asi od toho roku 1948 zas tak moc v české politice nezměnilo. g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
27.2.2008 11:01

Lotras

nic.nic.nic.....jen modry heparin

s ucelem naredit pravdu a vsunou tam lez.....modru hnuj pisatele je nebezpecnejsi nez jakkoliv zamorene ovzdusi....

0/0
27.2.2008 10:14

ca-ro

průmysl

Pan Kajnar asi ještě v životě nepracoval v provoze.Jinak by nemohl z úst vypustit větu o přednosti průmyslovým zónám.Tím chce říci, že práce v ónách na perifirii města je vytrženým trnem z paty, když  zaměstnavatelé v mnoha směrem upřednostňují zaměstnance přes agentury (jak jednoduché, že???) ;lidé pracují v úkolu;  manuální práce;jsou hodnoceni na náštěnkách a běda jim, když do měsíce nezvýší výkon (klidně Vás propustí i po 14 dnech);  platy 10-12 tis.

Pane Kajnare, každé práce ja zapotřebí, i té Vaší. Nechte, ať si lidé sami vyberou, kde budou pracovat (pokud je to vůbec možné, zvlášť na Ostravsku).g.idnes.cz" alt="[>-]">

Odboráři jen vyjádřili obavy. Navíc to, jaká mediální kampaň se proti Mittalu v posledních dnech rozhořela, není samo sebou.

Zajímalo by mne, kde skončil etický duch novinařiny....g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.2.2008 9:42

Nedobrota2

"Novinář" ....

je asi imbecil. Jako pravičák mám odbory rád jak Jyrku Paroubka, leč opravdu tam nevidím nic "závadného" g.idnes.cz" alt="!">g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.2.2008 9:36

Juras

Re: "Novinář" ....

Novinář nemusí být zrovna imbecil. Chtěl se někomu zavděčit a pouze nic lepšího nevymyslel.

0/0
27.2.2008 10:43

pekelně nakrknuté neutrino

No tak to si s tímhle článkem ...

... děláte už fakt g.idnes.cz" alt="(Y)">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

Cenzore, konej svoji práci a smaž tu slátaninu o ničemg.idnes.cz" alt="!">

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.2.2008 9:27

Trojak

Prohlášení

Kdo četl prohlášení a vidí tam "komunistické" ideologie, asi nečetl žádný projev soudruhů. Není tam nic. Inu vyjmout část věty znějící ""nedovolíme nikomu" a řící že je to komunistické. hahag.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
27.2.2008 9:08

Mirek Cikač

Žumpovní redaktor

"lobbistické zájmy", nebo "mediální tlak", politici navíc "musí počítat s adekvátní reakcí".....to si opravdu žumpovní redaktor Štalmach myslí, že tenhle slovník se používal v 50. letech?

0/0
27.2.2008 8:59

anžto

totalitní slovník?

a kde? já jsem nic takového nepozorovala.....

0/0
27.2.2008 8:57

Mjr_Zeman

prašnost se překračuje několikanásobně

a to několikrát do týdne. Normálně už jsem měl kolikrát chuť podat žalobu na Moravskoslezský kraj, za to, že dochází k poškozování mého práva na normální dýchání a vůbec normální život. Vždyť kdo v tomhle sajrajtu sportuje, nedejbože venku, páchá vědomě a možná nevědomě plánovanou sebevraždu. kdybychom aspoň za to, že žijeme v tomhle hnusu dostávali příspěkvky na lázně nebo ozdravné pobyty. Ale to raději města shrábnou daně z podniků a postaví za to placené parkoviště ..

0/0
27.2.2008 8:46

Bouše

Tak to má byť

Když nestojí za nic obsah článku, tak se alespoň rozvine debata nad jeho pitomostí. A to se vyplatí ! g.idnes.cz" alt=";-D"> 

0/0
27.2.2008 8:45

PetroleumLampoIdorablo

Deninciace ve stylu Jaroslava Kojzara

se spíš povedla soudruhovi novinářovi

Inu, je potřeba uplácat bábovčičku, i kdyby to mělo být z vlastních zvratků

taky to tak vypadá

0/0
27.2.2008 8:39

lu2222

...

Jako z dob totality mi připadá spíš tento článek.

0/0
27.2.2008 8:25

Ruger

Odboráři -

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-©">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-©">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-©">

Hoffa, Lambo Schuster, ne nadarmo se často objevuje spojení odbory - zločin.

Ve firmě máte korumpovatelné  mafiány, kteří po Vás  chtějí výpalné...

0/0
27.2.2008 8:01

pája_

Typická novinářská manipulace ale dost průhledná

Soudruhu novináři, na rozdíl od vás jsem totalitní slovník zažil. To, co se nám tu snažíte podsunout jako "dlouho neslyšený"  "jazyk totality" prohlášení, jakých najdeme v novinách a TV stovky. Doporučuji nechat se Poučit nebo se raději vraťte ke sportovní tématice, tam toho moc pokazit nejde.

0/0
27.2.2008 7:26

modrá šlápota

Opravdu I včera,dnes a zítra otisknou kdejakou hovadinu

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.2.2008 7:16

Bůh Nejvyšší (12)

Psal to cucák, který nemá o totalitě ani páru.

Tak se nedivte. Měl by zajít do knihovny a přečíst si nějaké Rudé právo z 50. let. g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.2.2008 6:18

pája_

Re: Psal to cucák, který nemá o totalitě ani páru.

Dělal ještě nedávno do sportu g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.2.2008 7:32

njuska

MF Dnes? Co to zase je...

Tak ja nevim. Odborari me nezajimaji, nezajima me ani Ostrava... Kvuli legraci jsem si precetl tento clanek tesijic se na nejake "bolsevicko-aparatcicke" zvasty onech odboratu. Ale kde nic, tu nic. Pan redaktor asi neni normalni a nebo MF Dnes zase jen ukazuje, jaka zumpa se z ni stava? Nesnasim, kdyz nadpis naprosto nekoresponduje s obsahem clanku (ktery navic evidentne strani radnicnim politikum).

Nic tak "komouskeho" jsem v jejich dopise nenasel. Mozna by chtelo si pripomenout alespon nektere z plamennych projevu zfanatizovanych bolsanu z 50. let. ze pane redaktore!g.idnes.cz" alt=":-/"> 

0/0
27.2.2008 1:12

poslední.kelt

Re: MF Dnes? Co to zase je...

Úroveň a kvalita článků na tomto serveru je  ovlivněna skutečností, že MF Dnes  provozuje novinářské učiliště a budoucí novináři píší  články tohoto druhu v rámci praktické přípravy  na budoucí povolání.

0/0
27.2.2008 1:21

modrá šlápota

Re: Re: MF Dnes? Co to zase je...

Tak to se máme na co těšitg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.2.2008 7:00

libienski

Davo Štalmachu

Ostravští odboráři útočí na primátora jazykem, o kterém se David Štalmach domnívá, že je jazykem z dob totality.........  Jinak ArcelorMittal je pochopitelně paradoxně asi nejmodernější českou hutí. Každopádně hutí s nejnovějšími technologiemi. Tady je spíš cítít nenasytný chobot socanského radničního rypáku, který chce další a další peníze. Tím nechci říct, že hutní provoz bude někdy na bílé pláště, ale využívané technologie jsou zcela srovnatelné s moderními německými nebo franzckouzskými provozy.

0/0
27.2.2008 0:39

stinns

Re: Davo Štalmachu

"srovnatelné s moderními německými nebo francouzskými provozy". g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D"> Ty jsi chlapče německou huť asi nikdy neviděl. A to jako je tak skvělá i koxovna a aglomerace? A ta oblaka prachu se berou odkud? To zrovna odboráři drží zobáky a šoupou nohama, jako když měli loni vymoci větší nárůst mezd a vyměkli?

0/0
27.2.2008 6:48

m+m

Znečištění neexistuje

aspoň tak to řekl jejich prezident.tak vo co go?

0/0
27.2.2008 0:28

m+m

Re: Znečištění neexistuje

existují také čisté? technologie jenomže to by chtělo investice a né jenom zisky ČEZu.g.idnes.cz" alt=":-©">

0/0
27.2.2008 0:53

Dr. Fe1

Kde je ten "jazyk z dob totality" ? !

Nic takového jsem v článku nenašel. Spíš mi připadá, že je z dob totality ten novinářskej komentář, kterej se snaží za každou cenu jednu stranu sporu očernit g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
26.2.2008 23:59

hnedka_zdrapana

Re: Kde je ten "jazyk z dob totality" ? !

Asi tak. Na odborech je toho spatneho mraky, protoze se jedna o statem vynuceny kartel, ale kritizovat jejich sloh (ne nijak extremni) mi prijde trosku prehnane.

0/0
27.2.2008 0:01

ritus

Re: Re: Kde je ten "jazyk z dob totality" ? !

Přesně tak! Jazykem totality píše rádoby novinář tohoto článku!g.idnes.cz" alt="!">

0/0
27.2.2008 5:57

h@luzak

Můj názor na to prohlášení

Stručné, jasné, tvrdé - bez ohledu na to, zda právě stojím na jejich straně či nikoliv.

0/0
26.2.2008 23:36

syn naroda

Kde je totalitni jazyk?

Zadny totalitni jazyk tam nevidim. To tehdy teda se delnicka trida vyjadrovala daleko drsneji nez dopadla "delnicka pest"! Normalni vyjadreni jednoho z hracu tj. odboru. Jinak o tomhle problemu moc nevim, kdo a jak a proc ale clanek je napsany poradne tendencne, to je evidentni!

0/0
26.2.2008 23:22

syn naroda

Re: Kde je totalitni jazyk?

To neposilam znovu schvalne, nejak to blbne na idnes dneska...

0/0
26.2.2008 23:24

snehu

x

vážně neshledávám na tom odborářském prohlášení vůbec nic totalitního. to akorát modré idnes dělá aniodborářskou propagandu .....

0/0
26.2.2008 23:19

syn naroda

Kde je totalitni jazyk?

Zadny totalitni jazyk tam nevidim. To tehdy teda se delnicka trida vyjadrovala daleko drsneji nez dopadla "delnicka pest"! Normalni vyjadreni jednoho z hracu tj. odboru. Jinak o tomhle problemu moc nevim, kdo a jak a proc ale clanek je napsany poradne tendencne, to je evidentni!

0/0
26.2.2008 22:51

Santa1

Re: Kde je totalitni jazyk?

100% souhlas. Dopady Mittalu na prostředí jsou katastrofální, ale srovnávat je s běžnými montovnami bych si vůbec netroufnul, dokonce takové srovnání považuji za hodně hloupé a ne jen neuvážené, jako ti odboráři.

0/0
26.2.2008 23:08

Santa1

Re: Re: Kde je totalitni jazyk?

Dokonce si troufám říct, že pokud by se udělalo referendum, jako ve Švýcarsku o stíhačkách, dopadlo by to stejně - smrdí nám to tu, hlučí to, ale aspoň máme co žrát, tak to tu nechte.

0/0
26.2.2008 23:10

lukinoo

Re: Re: Re: Kde je totalitni jazyk?

tak to nevím, jestli bych těch 3000 (můj odhad) zaměstnaných přehlasovalo zbytek Ostravy...

0/0
27.2.2008 8:29

Robert.M

Re: Kde je totalitni jazyk?

Přesně tak...když jsem jednou na chatě vyhrabal Rudé právo, sloužící jako materiál k podpálení kamen, jazyk kterým bylo psáno a projevy v něm zveřejněné, byly na hranici pochopitelnosti...tady je to jazyk drsný, nevybíravý, ale jasně srozumitelný... (pomíjím pozadí celého článku - titulek je stejně taktéž zavádějící)

0/0
26.2.2008 23:16

Azazel333

?

Vyzývají "k obezřetnosti", v prohlášení se objevují obraty jako "neuvážené výroky", "lobbistické zájmy", nebo "mediální tlak", politici navíc "musí počítat s adekvátní reakcí".

Co je na tom slovníku totalitního ???? Mohl by mi to někdo vysvětlit ?

Další ukázka novinářského zákalu (v tomto případě jde o zákal modrý)

0/0
26.2.2008 22:40

mh_ringo

Re: ?

vyjadrovani neresim, ja bych jim utnul tipec hned a fabriku zavrel jako zastaralou, nebezpecnou a nevyhovujici zdravotnim normam.

0/0
26.2.2008 22:42

Azazel333

Re: Re: ?

já zase neřeším věci do kterých nevidím a kterým nerozumím

a řekl bych že to o čem ten článek hlavně je, je údajný totalitní jazyk odborářů (viz titulek), což je hnusná účelová manipulace, jakou cenu má pak řešit další obsah článku? jakou může mít asi hodnotu ?

0/0
26.2.2008 22:49

mh_ringo

Re: Re: Re: ?

obsah clanku jakysi je, ten nadpis jae akorat zavadejici. Obsah je docela jasny.

0/0
26.2.2008 22:50

Azazel333

Re: Re: Re: Re: ?

ok, já ho dočetl jen do půlky a úplně mi to stačilo...

jak už jsem napsal, ten článek je na první pohled manipulativní, tak proč se jím vlastně zabývat, že?

0/0
26.2.2008 22:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.