Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na rakouské sjezdovce zemřel po srážce čtrnáctiletý Čech

Čtrnáctiletý český školák zemřel v pondělí po srážce na sjezdovce v horském středisku Bad Gastein u Salcburku. Chlapec se srazil s osmatřicetiletým Švédem, informovala agentura APA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hrada01

No celkem mě děsí

jak se tu lidi baví tím, že umře relativně mladej kluk na lyžích. Možná by jste místo toho čtení blesku a magoření u televize měli taky občas vyjet někam na hory.

0/0
26.2.2008 18:50

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: No celkem mě děsí

jo já vyjel a je to ke zvracení a to nejsem ojedinělý

0/0
26.2.2008 18:56

zkorumpovana inspekce

zkušenost ze Slovenska

Stál jsem s manželkou u kraje sjezdovky a čistil si brýle. Sjzedovka byla volná, bylo to poránu. Zeshora jel malej kluk a koukám, stále se blížil směrem na nás. Jel až k nám a těsně před námi říznul oblouk a schválně nás ohodil sněhem. Nečekal jsem a hurá za ním. Dohnal jsem ho někde dole a říkám mu, jestli je normální, že nás mohl zranit. A v tu chvíli u nás byla jeho matka a ještě mi vynadala.

No, kdyby to ten asi tak desetiletý kluk neukočíroval, tak z nás udělal pěknou sekanou. ;-€ Hezky si vychováváme lyžaře, jen co je pravda....;-O

0/0
26.2.2008 18:06

Paní Semtamťuková

Ten Švéd musel jet jak kráva...

...to přece není možný, aby měl kluk zranění jako po srážce s autem... Čekala bych zlomenou ruku, otřes mozku, ale tohle? Co si na těch lyžích ten Švéd dokazoval? že je druhý Schumacher? Je mi z toho blivno :-©Rv

0/0
26.2.2008 18:00

Obcasnykomentator

Re: Ten Švéd musel jet jak kráva...

Stačí nasčítat dvě nijak závratné rychlosti a blbý mechanismus nárazu k tomu.

0/0
26.2.2008 20:09

vafle

Re: Ten Švéd musel jet jak kráva...

no sorry,

nikde nebylo napsano, kdo to zavinil.A to se u takovychto pripadu vzdy zjistuje. Podle pravidel ten, kdo vjizdi do sjezdovky ze strany musi dat prednost vsem, kdo jedou ze shora. Jako kdyz se vjizdi z vedlejsi na hlavni.Pokud chci krizovat sjezdovku, musim toto pravidlo take dodrzet, jinak ohrozuji sebe i ostatni.

Jestlize na uzke sjezdovce jede rodinka tri lidi obloucky od jedne strany ke druhe, blokuje celou sjezdovku pro vsechny, kteri jedou dolu. Je pak velmi narocne mezi nimi proklickovat. Proto patri takovi lyzari na modrou, kde se s tom pocita a ne na cervenou, nebo na cernou. i na moodre se lze naucit dobre lyzovat, ale na tezsi sjezdovku lezu az pote, co jsem schopen reagovat primerene terenu a obtiznosti, tyhle dovednosti ale musim zisktat na modre.

0/0
3.3.2008 23:41

Paní Semtamťuková

Ten Švéd musel jet jak kráva...

...to přece není možný, aby měl kluk zranění jako po srážce s autem... Čekala bych zlomenou ruku, otřes mozku, ale tohle? Co si na těch lyžích ten Švéd dokazoval? že je druhý Schumacher? Je mi z toho blivno :-©Rv

0/0
26.2.2008 17:56

morbidni_kreten

Re: Ten Švéd musel jet jak kráva...

ten švéd mohl klidně jenom stát

0/0
1.3.2008 7:47

GalileoGalileovič

ještě že měl přilbu

To trošku vzalo vítr z plachet ochráncům zdraví nás všech, zaváděním povinného nošení různých ochranných pomůcek. I tak mají dost prostoru k návrhům typu jak omezit nejvyšší povolenou rychlost při sjíždění svahu

0/0
26.2.2008 17:18

Pan Navratil

Re: ještě že měl přilbu

Stačí normálně trestat za ublížení na zdraví a tak.

0/0
26.2.2008 17:41

Abdalazíz Chatran

pro ty rodiče to musí být ohromná tragédie

[>-]

0/0
26.2.2008 15:44

jiri.sojak

stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak dobiti...

spis to vypada,ze ho nevidel ani ten sved a ani se nesnazil zastavit a napalil to do nej v plne rychlosti

0/0
26.2.2008 14:32

kunde

Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak dobiti...

bla bla bla

0/0
26.2.2008 15:02

sarax

Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak dobiti...

chudak kluk, ani prilba mu nepomohla, akorat Svedovi polamala oblicej.. Kdovi, jestli karvingove lyze nejsou castecne pricinou zvyseneho poctu srazek na sjezdovce.. Sice maji lepsi tocivost, hur se ovladaji, kdyz zrovna potrebuju jet rovne..

Nejak me to vic bavi na klasickych.. je to vic o sportu..

0/0
26.2.2008 15:42

pavelthelong

Re: Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak dobiti..

pocet urazu vzrostl pri rozsireni carveru, to je znamo : problemem jsou rychle jete oblouky s vyjezdy do vrstevnice v plne rychlosti - na to se pri trose smuly vubec neda reagovat, to je jako brzdit s autem z 60 km/hod na 15 metrech, to proste nejde. "klasicke" lyze uz neexistuji, stejne jako neexistuji lyze se zobacky. Jenom jsou lyze s mensim ci vetsim vykrojenim a tim s ruznym radiem (=polomerem)

0/0
26.2.2008 16:09

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak dobiti..

To by ses divil, kolik lidí ještě pořád na minimálně deset let starých "předcarvingových" lyžích jezdí. A to vidím ve Špindlu, v menších chudších místech jich musí být ještě víc.

0/0
26.2.2008 16:21

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak

ze ma sposta lidi doma historicke predmety mne neprekvapuje. Zkus si podobne (stare)  lyze pujcit v pujcovne v nejakem alpskem stredisku, Spindelmühle pro mne (sorry) neni kriterium, to na Kamcatce maji mozna jeste starsi vybaveni;-D

0/0
26.2.2008 17:00

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak

Nejde o to, jestli je kritériem Lech, Špindl nebo Kamčatka, nýbrž o to, že ty lyže stále existují, a bohužel nejenom jako muzeální artefakty na půdě. Už ani v tom Špindlu vesměs nejde o lyže z půjčovny (ty staré byly až na výjimky dávno obměněné), nýbrž o lyže soukromé, a to tuzemců i cizinců. Proč bych si je měl půjčovat v Alpách, nevím.

0/0
26.2.2008 20:04

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz

no ja myslim, ze o to prave jde - celkem je mi jedno, s cim se jezdi v Krkonosich, protoze tam z EKONOMICKYCH duvodu proste nejezdim.....v Alpach jsem do letosni zimy lyzoval, za stejnou nebo podobnou cenu bych se ve Spindlu jenom vztekal...cili pro mne je lyzovani v Krkonosich stejny artefakt (sorry, zacinal jsem tam lyzovat a moc se mi tam kdysi libilo) jako pestovani mandarinek na stredni Morave :-)

0/0
26.2.2008 20:19

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz

To jsme to posunuli kamsi jinam. Já jsem jenom reagoval na tvoje "necarvingové lyže už neexistují", neboť jako stále provozované starší lyže prostě existují. A řekl bych, že jsem je, byť samozřejmě minimálně, tu a tam viděl i v Alpách.

Na rozdíl od mandarinek na Moravě mi lyžování v Krkonoších dává vydělat, takže užívám vedle Alp i je. Ale to už je zcela OT.

0/0
26.2.2008 22:25

pavelthelong

Re: Re: stejne musel letet jak dobytek,kdyz sou tak dobiti..

P.S. bez helmy ani krok.........dokonce i kdyz s sebou clovek placne na ledu pod lanovkou, tak se hodi:-)

0/0
26.2.2008 16:11

pavelthelong

Problem......

vsem tem chytrejm......sam jsem lyzar uz par roku a relativne dobrej lyzar....kdysi i cvicitel.....nicmene pred 14 dny jsem byl tyden v Ischglu a jsem totalne otravenej mnozstvim lidi na sjezdovkach, prakticky se nedalo jet trochu ostreji....a stretl jsem se taky s jednim rakusakem, kterej mi jednoduse vyjel ze strany a nepodival se nahoru a ja ho videl na posledni chvili- nestalo se nic a jenom jsme o sebe skrtli. Samozrejme bych byl vinen ja, ale fakticky jsem nemel sanci :-( asi budu lyzovat v Gronsku nebo na Aljasce, protoze tady to zacina byt o hubu :-/:-/

0/0
26.2.2008 14:25

Pan Navratil

Re: Problem......

Je to asi jako když je cyklista povinnen použít stezku pro cyklisty, ale ouha, ono je tam spousta chodců, psů a bruslařů. Takže na nějakých >30 km/h můžete klidně zapomenout.

0/0
26.2.2008 14:43

staubein

Re: Re: Problem......

No to je pravda, podle me by na stezku pro cyklisty vubec chodce nemeli poustet a pejskare uz vubec ne. Ve meste ten cyklista jede obcas tak rychle jak auta a pustite chodce na silnici? Asi ne ze...

0/0
26.2.2008 15:38

Pan Navratil

Re: Re: Re: Problem......

Problém je, že ty stezky jsou značeny jako "pro chodce a pro cyklisty" - a to nemám na mysli ty, které jsou uprostřed městské zástavby, tam je výskyt chodců samozřejmý, ale například v Brně je stezka kolem řeky k přehradě - zvlněný asfalt okořeněný sloupy uprostřed a k tomu ti "necyklisté..." - a na souběžnou silnici cyklista nesmí (asi).

0/0
26.2.2008 15:52

Premek11

Re: Problem......

Bohuzel to je situace v mnoha strediscich. Moje strategie: chce to by uplne prvni na lanovce - pak mas dobre 3 jizdy v plne rychlosti na pekne cervene. Az tam nalezou lidi, pak prejit na cerne, kde uz si vestina blbu netroufne. Pak byt prvni na obede - tak okolo 11 hodin. Ve 12 zase na sjezdovku a v 13:30 to zapichnout - to uz je moc rozryte. A pak jste se da celodenni pass prodat za nekolok penez

0/0
26.2.2008 15:54

pavelthelong

Re: Re: Problem......

hmmm, chapu, jenze v Ischglu je zrovna jenom centralni kabinkova lanovka a nic jineho neni, aby Te dostalo do 2300 m.n.m Na te prvni kabince se ceka uz 20-30 minut od 9:00. Takze to bych tam musel stat od pul devate, s transportem schibusem bych musel vstavat jak do sichty v 6:30. Cerna je v Ischglu jenom jedna-hodne kratka...a jedina slusne volna sjezdovka vede pres hranici do svycarskeho Samnaunu a na zpatecni ceste jdes 10 min pesky po silnici k schibusu, aby te vratili zpatky do Rakouska:-(

0/0
26.2.2008 16:04

Pan Navratil

Re: Re: Re: Problem......

Asi by to chtělo postavit si soukromej kopec kak Půtin.

0/0
26.2.2008 16:21

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Problem......

"kak Putin" pojedu do Alp a zakazu ostatnim v danem miste lyzovat, "vot eto demogracija"

0/0
26.2.2008 17:02

Premek11

Re: Re: Re: Problem......

Jo brzke vstavani je brutalni dan za pozitek z jizdy ;-D Naposledy jsem byl v Zillertalu - specificky Kaltenbachu - a vyrazel jsem prvni lanovkou v 7:30 Jeste hodne ospaly - ale pak ten pozitek z rychlosti na prazdne sjezdovce to proste vyvazi :-) A pak jsem to pretraverzoval do Hochfugenu na cernou - tam skoro zadne trubky nebyly 

0/0
26.2.2008 17:39

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Problem......

Alpské lyžování je holt Kolbenka. A co teprve jaro se vstáváním kvůli slunci, kdy se jezdí od sedmi, občas i od šesti a kdo má skútr, třeba i dřív.

0/0
26.2.2008 20:08

vafle

Re: Re: Re: Problem......

tzo je ale znamej problem velkejch stredisek, but musis jet rano autem, protoze skibus tak brzo nejede a jses tam bez fronty a zalizujes si na upravenejch a volnejch tratich,  a nebo mas smulu. Ostatne v Samnau je velka dvoupatrova lanovka zpatky nahoru, takze proc skibus?

Ostatne Ischg je stredisko s atmosferou pro Holandany a lidi ze severu Nemecka a je tam prd lyzovani, pouze 2 hezky cerny. A samozrejmne tam jsou prestupove body, kde se stoji fronta, coz je fakt otrava.

0/0
3.3.2008 23:27

mgs

Prejizdet sjezdovku

krizem je dost o hubu, ja se vydz 10x podivam jestli je to vubec mozne a teprve pak vyrazim a jeste se u toho modlim aby tam nejel nejaky debil susem, aby me nesejmul. Verim tomu, ze se ten chlapec nepodival...

0/0
26.2.2008 14:06

sarax

Re: Prejizdet sjezdovku

nekdy je tak spatna viditelnost (nebo zamlzene bryle), ze nepomuze ani podivani se..

0/0
26.2.2008 15:44

b.bombicka

lyžaři

Sice nevim, jak to bylo a čí to byla chyba, pravdou ale je, že spousta lyžařů jezdí jako h*vada. Loni jsem byla na lyžích po mnoha letech a co jsem tam viděla a zažila mě přimělo sjíždět velice opatrně a tak, abych stále hlídala, co se mi děje za zády (tj. nade mnou). Několikrát se mi totiž stalo, že mě málem někdo sestřelil, jen díky tomu, že jsem se koukla nad sebe a zastavila (jezdím pomaleji) nebo změnila směr jízdy se nic nestalo. Nechci ani domyslet, co by se stalo, kdyby takový h*vado srazilo malé dítě. Další "super" věc byla, když nějaký pipiny šly téměř prostředkem sjezdovky a kromě toho, že ohrožovaly sebe i ostatní dělaly přeskáčema solidní díry. A pochopitelně učitelé či jiný vychovatelé na to sr*li.Takže lyžování mě celkem baví, ale kvůli některým blb*m nemám zrovna nejlepší pocit, vjedu-li na sjezdovku.

0/0
26.2.2008 13:52

marzena

Re: lyžaři

zvláštní - lyžování tě baví, ale byla jsi lyžoívat po mnoha letech?? Jak můžeš posuzovat jak jezdí ostatní, pokud jsi několik let nelyžovala?!

To mi připadá jako - miluji auta a jsem skvělý řidič, akorát jsem od autoškoly nešáhl na volant.. pámbu s námi a zlý pryč - takoví řidiči jsou hned druhá nejnebezpečnější skupina po puboších v otlučených BMW a golfech z roku raz dva. Někdy dokonce jasně nejnebezpečnější..

Jako souhlasím, že lidi jezdí neohleduplně. Ale jak to může kritizovat někdo, kdo se k lyžím dostal po mnoha letech a tudíž musí být zákonitě trochu mimo a nemůže objektivně posoudit, co je a co není nebezpečné, to mi hlava nebere..

0/0
26.2.2008 14:14

jiri.sojak

Re: Re: lyžaři

mas pravdu,ale lidi fakt jezdi jak hovada.a co si budem namlouvat?na sjezdovkach se bohuzel i dost chlasta...i kdyz jezdi nekdo jak hodne rychle,tak to musi mit pod kontrolou a umet kontrolovane zastavit,to takovej nazranej sedlak z buranova neudela

0/0
26.2.2008 14:27

b.bombicka

Re: Re: lyžaři

Mě lyžování bavilo vždy, ale jaksi pak nebylo s kým jezdit......takže jsem to oprášila až loni. A kde píšu že jsem skvělý lyžař??? Míněno k parafrázi skvělý řidič. Za takového se nepovažuji, ale na druhou stranu zvládnu středně těžké sjezdovky a nepadám, tudíž si nemyslím, že bych byla nějaký tragéd. A to jestli někdo jezdí ohleduplně nebo neohleduplně dokážu posoudit, i když jsem na tom x let nestála. Jestliže mě několikrát málem sestřelí a nejen mě, protože dotyčný je mistr světa amoleta, tak k tomu nepotřebuji na hory jezdit x let, abych dokázala zhodnotit situaci. Kolikrát stačí stát na kraji sjezdovky a koukat se. Domnívám se, že ty budeš jeden z těch machírků, co mají pocit, že sjedovka patří jim a kdo jezdí jen o trošku hůř než oni, tam nemá co dělat.:-/Rv

0/0
26.2.2008 14:30

petyo

Re: Re: Re: lyžaři

Mám pravdu. Evidentně sis vybrala sjezdovku, která byla nad tvé schopnosti a ostatním lyžařům jsi tam překážela.

0/0
26.2.2008 14:38

petyo

Re: Re: Re: Re: lyžaři

Oprava: MÁ pravdu.

0/0
26.2.2008 14:40

kocour- vykulenej

Re: Re: Re: Re: Re: lyžaři

oprava ...má  pravdu:-P

0/0
26.2.2008 15:01

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: lyžaři

To snad nemyslíš vážně?8-o Takže dle tebe každej, kdo nejezdí jak Záhrobská má jezdit mimo traťě, aby náhodou neohrožval machírky, který jedou bez ohledu na zbytek osazenstva??? Navíc jsem nebyla jediná koho málem smetli.....A stačilo se jednou chvilku koukat na sjezdovku zezdola a těch případů, kdy málem došlo ke srážce (šlo o cm) bylo habaděj. Mmch já když jedu, a vidím někoho pod sebou, tak se mu velkým obloukem vyhnu, právě kvůli možné srážce. Ale zjevně jsem trubka, která tam nemá co pohledávat, páč se snaží jezdit ohleduplně místo toho abych to řezala hlava nehlava odshora až dolů. Se vážně nedivím, že je tolik úrazů, když se sjezdovka hemží podobnejma h*vadama jako ty a tobě podobní.

0/0
26.2.2008 15:20

staubein

Re: Re: Re: Re: Re: lyžaři

Od dob co se jezdi carvingem se holt jizda znacne zrychlila:) Ja ted byl na Slovensku na Chopoku a dost lyzaru fakt nema soudnost kam vjet. Takovej svazec na cerne co to zcela nahodne sneruje pluhem po sjezdovce tam nema co delat. Kdyz uz si vystojim frontu tak si chci jizdu taky uzit a takovejhle dement to docela prekazi. Samozrejme se snazim vyhejbat co to jde, ale jsou lidi kteri vam tam vjedou tak jako tak, zastavej pod hankem tak ze nejsou videt apod. Kdyz je sjezdovka pak trochu primrzla tak o vyhnuti rozhodujou jen ty centimetry. Kdyz se vyhnou, je to OK a toho svazece to aspon vyzene na modrou. :-P

0/0
26.2.2008 15:46

sarax

Re: Re: Re: Re: Re: Re: lyžaři

je jsem byl na Chopku ;-D tam se jezdilo celkem fajn, asi tam ten den nebyl zadny zacatecnik R^

0/0
26.2.2008 15:54

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Re: lyžaři

Ne, nemá jezdit mimo tratě. Má jezdit tam, kde to zvládne:

http://cestovani.idnes.cz/jak-dnes-prezit-na-sjezdovce-dgf-/ig_zima.asp?c=A080226_140845_ig_zima_tom

0/0
26.2.2008 16:18

petyo

Re: Re: Re: Re: Re: lyžaři

Co to meleš? Já jsem tě neposlal mimo sjezdovky, ale na sjezdovku, která je úměrná tvým schopnostem. Třeba se to zdálo jenom tobě, že došlo málem, ke střetu, ale pokud jedu zeshora a někomu se vyhnu za lyžema, tak můžu jet relativně blízko, úměrně svým schopnostem, a přesto bezpečně. Tobě se to může zdát zezdola nebezpečné. Kdyby každý lyžoval jak ty, že se všem širokým obloukem vyhýbá, tak na sjezdovkách není tuplem místo.

0/0
26.2.2008 16:44

Mitchell

Re: lyžaři

Bohužel platí i opačně - slabý lyžař má jít na jednoduchou sjezdovku. Když vidím rodinku se dvěma dětmi, které pluží křížem krážem červenou, mám občas sto chutí zastavit a říct jim něco od plic.

Letos jiný příklad - Červenohorské sedlo, spodní vlek prakticky bez fronty, ale prodloužená modrá byla skoro samý led. A "inteligenti", kterým se nechtělo stát frontu, se po skupinkách plužením spouštěli dolů (občas neúspěšně). Když tam byli 3 - 4 najednou a naprosto nepředvídaně měnili směr, tak to bylo občas o hubu. ... A jen tak mimochodem, kdyby si vystáli frontu na hořejším vleku, tak jsou nahoře ryhleji, než když se snaží "sjet" dolů.

Úplně samostatná kapitola jsou prkňáci. Mnohdy mají tendenci, když jeden spadne, tak u něho zastaví 6 kamarádů a sednou si okolo. Problém je, že je to často uprostřed sjezdovky a pod terénním zlomem, takže jsou vidět na poslední chvíli. Asi jim nedošlo, že dostat lyží do hlavy v 50 či 60 km/h by mohlo být taky to poslední, co by je na tomto světě potkalo.

0/0
26.2.2008 16:16

triplexxx

Re: Re: lyžaři

Mne osobne prijdou nebezpecni hlavne hadi od lyzarskych skol. Jinak je ale kazdyho vec, kde jezdi. Spatny lyzar,ktery bude neustale na modre, se nic nenauci. Ty mas - jako dobry lyzar - povinnost proste mit nad tema lyzema kontrolu,protoze nikdy nevis, kdo si pod tim terennim zlomem treba nechtene namlel hubu. Dobry lyzar musi umet predvidat a reagovat.

Mozna by bylo fajn,aby se nekteri namachrovani lyzari tady zkusili zacit od zacatku ucit treba na snowboardu apod. - proste vcitit se do toho, kdyz clovek zacina.  

Mimochodem ja bych misto doporuceni - kdo to neumi, at neleze na cernou - radeji pouzila jine:  Kdo neumi ovladat sve lyze,tak at si radeji nehraje na carving mastera.

0/0
26.2.2008 17:33

Cody666

berany berany

duc

0/0
26.2.2008 13:25

s.sikin

Cenzore

Běž si laskavě mazat příspěvky do politické diskuse a tady nevopruzuj. Ještě jednou, pokud se ten kluk nepodíval nad sebe když přejížděl od vleku k vleku tak je to lehká demence. Vinnu Švéda nepopírám ale neházejte to jenom na něj.

0/0
26.2.2008 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.