Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V sobotu zemřelo na českých silnicích osm lidí

Včerejšek se zapíše do policejních statistik černým písmem. Podle předběžných údajů zemřelo při nehodách osm lidí. Je to druhý nejtragičtější den letošního roku. Smutné prvenství patří 13. únoru, kdy na silnicích vyhaslo deset životů; osm z nich ovšem při jediné nehodě na Lounsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mak1

Opět krásný důkaz pro zrušení bodového systému

Bodový systém = zvýšení počtu mrtvých

0/0
25.2.2008 8:40

kalisz

Re: Opět krásný důkaz pro zrušení bodového systému

kecy. Bodovy system za nic nemuze. Nehody zpusobuji ridici. Bez vyjimky. Nehody byly pred bodovym systemem a byly by i po nem. Aspon nektery howada to vyeliminuje.

0/0
25.2.2008 9:08

Mak1

Re: Re: Opět krásný důkaz pro zrušení bodového systému

A proč je smrtelných nehod po zavedení bodvého systému víc, než před ním ?

Jediné, k čemu je bodový systém dobrý, je zvýšení příjmů státu z pokut ...:-©

0/0
25.2.2008 9:14

Philosopher

Re: Re: Re: Opět krásný důkaz pro zrušení bodového systému

Kauzalita, kauzalita, kauzalita ...:-P

0/0
25.2.2008 9:16

OldFaker

Opět krásný důkaz házení perel...

Vy si opravdu myslíte, že to namistrované dítě ví, o čem píšete? ;-D

0/0
25.2.2008 10:08

Philosopher

Re: Opět krásný důkaz pro zrušení bodového systému

Vskutku moudrá úvaha

0/0
25.2.2008 9:13

Radek1979

nemůžu si pomoci ale zase do toho zapleteme politiku

Kamarádka jezdí autem pouze z domu, přez školku do práce a obráceně. Ostatní odjezdí manžel. Ona má už má osm bodíků. Proč? Cestou do práce má nesmyslnou 50desátku kde se občas neudrží a jede až šedesát (jako ostatní). Nejvyšší rychlost za kterou tam dostala pokutu byla 58 km. Policajti tam stávají velmi pravidelně a směnaře šikanují. Je to mezi polema, po obou stranách příkop a za ním chodník a stezka. Neříkám že je na tom něco špatně neobhajuji její chování, když ví že tam stávají má si dávat bacha, ale...

Jak je možný že někdo kdo denně jede 4km tam a 4 zpátky má nazbíráno a někdo kdo předjíždí na plné, nedodržuje rychlost o desítky km/hod, nedodržuje přednosti, jezdí ožralej... si jezdí v klidu dál? Určitě je tu vše v pořádku?

Myslím že by se ta červivá tlačenka měla konečně zasnažit. Pamatuju si co měl za kecy když ho řiťolezec langřík natlačil do funkce. A kde je realita? Respekt z policie? k smíchu, náhodné kontroly dle potřeby? k smíchu... a takle by se dalo pokračovat. 

0/0
25.2.2008 8:00

individual

Re: nemůžu si pomoci ale zase do toho zapleteme politiku

V principu souhlas, policajti na silnicich vide nejsou a dokud videt nebudou a dokud nebudou svym profesionalnim vystupovanim doslova naplnovat heslo Pomahat a chranit (a ne Buzerovat, jak je tomu dnes), maloco se zlepsi.

Nicmene, pokud dotycna zena vi, ze na danem miste meri a presto si tam dokola sbira jednu pokutu (a body) za druhou, take to o necem svedci....

0/0
25.2.2008 8:49

Mak1

Re: Re: nemůžu si pomoci ale zase do toho zapleteme politiku

Já je viděl asi před 14 dny - předjížděli mě v zatáčce na dvojité plné - bez majáčku.

Asi jim stydlo kafe na služebně .....

0/0
25.2.2008 9:17

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Zpívejme všichni stejnou písničku:

Ach jo - když jede někdo 150, tak ho nepředjíždím, protože tolik nejezdím.

Mluvím o tom, když někdo jede 90-100 a když ho předjíždím, tak zrychlí - třeba až na těch zmiňovaných 150. A po předjetí zase zpomalí .....;-(

0/0
25.2.2008 10:09

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zpívejme všichni stejnou písničku:

OK, omlouvám se (možná tam byl můj příspěvek, možná byl jinde).

0/0
25.2.2008 16:08

bezik

Jestliže budou za volantem

sedět namachrovaní frajeři,nic se nezmění.Rv

0/0
24.2.2008 18:43

ADukla

Re: Jestliže budou za volantem

Nebo amateri co nedavaji prednost.

Clovek si nevybere

0/0
24.2.2008 20:23

barbudo

Re: Re: Jestliže budou za volantem

... zákon zaručuje přednost pouze tomu, kdo zákon dodržuje ...

0/0
24.2.2008 20:32

ADukla

Re: Re: Re: Jestliže budou za volantem

Aha, tak to pak jo.

Takze kdyz mi nekdo vykrade byt mohu mu to na oplatku taky udelat?

0/0
24.2.2008 21:38

barbudo

Re: Re: Re: Re: Jestliže budou za volantem

... píšu o dávání přednosti ...

... tu lze bezpečně dát jen vozidlu jedoucímu v souladu se zákonem ...

0/0
24.2.2008 21:53

ADukla

Re: Re: Re: Re: Re: Jestliže budou za volantem

no jestli to takhle "logicky" zduvodnite, ... nemam slov. Klidne si tak jezdete

0/0
24.2.2008 22:33

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jestliže budou za volantem

Ono to totiž je logické, to ale vy, mistr světa amoleta, pochopíte, až někoho zabijete.

0/0
25.2.2008 9:56

malý červ

x

Počet úmrtí v důsledku dopravních nehod je úměrný především bezpečností komunikací. V bohatých zemích, kde se do bezpečných komunikací věnovaly nemalé peníze je dnes méně mrtvých než u nás. To je nezpochybnitelné. Naopak nikdy se neprokázala souvislost mezi represí a bezpečností, celodenním svícením nebo institutem osoby blízké. Snížit počet mrtvých na našich silnicích nelze jednoduchými prostředky. Policajti rádi říkali, že lidi jezdí ožralí protože jim nemůžou brát řidičáky. Teď je brát můžou a lidi jezdí ožralí úplně stejně. Takže pokud se nezlepší bezpečnost komunikací tak se nic nezmění.

0/0
24.2.2008 18:35

bezik

Re: x

Bezpečnost komunikací a co s tím?Nejtěžší nehody jsou při nesprávném předjíždění.Jak chceš například toto ovlivnit zvýšením bezpečnosti komunikací?Narovnat zatáčky a zarovnat horizonty?Všude udělat dva pruhy?A zkus navrhnout,že by se na silnice mělo dát víc peněz.Co uslyšíš?:-(

0/0
24.2.2008 18:42

malý červ

Re: Re: x

Pokud by z Prahy do Brna byly místo dvou pruhů tři, tak se tam ročně zabije přibližně o 20 lidí méně. Že to stojí víc než příkoupit 20 radarů je jasný. Rozdíl je v tom, že mezi počtem radarů a bezpečností se nikdy neprokázala.

0/0
24.2.2008 18:50

barbudo

Re: Re: Re: x

... samosebou se prokázala ...

... nevíte o čem žvaníte ...

0/0
24.2.2008 18:52

malý červ

Re: Re: Re: Re: x

Můžu znát ta čísla?

0/0
24.2.2008 18:53

malý červ

Re: Re: Re: Re: x

Kolik radarů by se muselo přikoupit, aby to zachránilo ty dva chudáky v té fiatce?

0/0
24.2.2008 18:57

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: x

Žádný, kolik pruhů myslíte, že by je zachránilo?

0/0
24.2.2008 20:11

malý červ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: x

je žádný

0/0
24.2.2008 21:46

nonamepetr

Re: Re: Re: Re: Re: x

Nemusí se přikupovat žádné radary; tímto úsekem jezdím velmi často; je to úsek kde už bylo mnoho nehod (pro info- první smrťák jsem tam viděl v roce 1977,přímo na této křížovatce, takže něco pamatuji), co na této silnici chybí je přítomnost policistů, tak asi jako všude. Bohužel na lidi platí jen represe, k čemu zákony, když tě nikdo nenutí je dodržovat. Zkus dodržovat 80 km omezení, které je cca o kilometr blíž směrem na Černou Horu, a zažiješ horor, zde mne předjížděl přes dvojitou plnou čáru jednou i autobus.

0/0
25.2.2008 15:45

malý červ

Re: Re: Re: Re: x

Kolik radarů by bylo nutné přikopit, aby to zachránilo ty dva chudáky v té fiatce?

0/0
24.2.2008 19:00

Pan Navratil

Re: x

Komunikace jsou bezpečné dost, pokud lidé jezdí podle předpisů. Pokud nejezdí podle předpisů, nesou vinu na nehodách sami. V bohatějších zemích zejména nejezdí lidé třicet let starými vraky, takže v případě libovolné nehody neskončí naporcováni na kusy.

0/0
24.2.2008 20:12

malý červ

Re: Re: x

problém je v tom, že lidé nebudou jezdit podle předpisů. Dosud všechny pokusy je k tomu přinutit zklamaly. Snílkové věří, že se to podaří. No, lidé jsou ochotni věřit každé blbosti. Podporují je v tom policajti, kteří tvrdí jednou, že za to může osoba blízká, která musí zmizet, v budoucnu jim může vadit třeba to, že řidič má na hlavě čepici.

0/0
24.2.2008 21:59

Pan Navratil

Re: Re: Re: x

S tím se dá souhlasit.

0/0
25.2.2008 16:12

ppc1500

Smutné statistiky

Možná není nic zbytečnějšího na světě, než vyhasnutý život na silnici. Žijeme ve státě, kde se nebojuje a přece každý rok umírájí stovky lidí.

Nechci se přít s lidmi typu ADukla, ale svádět to na zákon a "represi" je hloupost nejhrubšího zrna. A když to přirovnával k totáči, tak mě jenom ujistil, že je to typ "hospodský povaleč", který rád do všeho kafrá. Jak tady už někdo napsal, zákony by se měli dodržovat, ať je považujeme za "spravedlivé" či ne. Jenomže nedodržování zákonů by neměli procházet ani prominentům (ne jednou jsem slyžel, že třeba přímo poslanec Parlamentu řekl v TV, že ten či onen zákon ON nepovažuje za dobrý a proto ho ani nebude dodržovat). Ryba smrdí od hlavy. I policie by měla jít příkladem a chovat se na silnicích jako slušný řidič. To pak by měli i morální právo někoho trestat, když něco poruší.

Pravda je však ta, že chyba je v řidičích: arogance, namyšlenost, přeceňování svojich schopností atp., každopádně bych nevinil zákon.

0/0
24.2.2008 14:30

Better red than dead

.

problem vidim spis v tom, ze diky milionum let evoluce je clovek prizpusobenej vnimat okoli v rychlosti chuze ci maximalne behu - takze tak 10 km/h a najednou za poslednich 50 let se zacal pohybovat rychlosti mnohdy az 20x vyssi... ...takze bud poradny velky auta, kde nakej ten stret tolik neboli - krok primyho stredu cumakem - ten se tezko prezije v jakymkoliv aute, nebo se pohybovat tou rychlosti 10km/h, no a nebo se holt smirit s tim, ze to ma i svy mouchy a ty mrtvy proste akceptovat...

0/0
24.2.2008 14:40

ppc1500

Re: .

Podle tvé logiky by člověk nemohl létat letadlem, ani plout lodí. Zacházíš do extrémů. Člověk je tvor myslící, takže pro něho - pro průměrně inteligentního člověka - není žádný problém rozlišit rychlost 10km/hod a 50km/hod. To už dokéže i malé dítě (nevím přesně v jakém věku, ale odborná literatura to přesně popisuje).

Velká většina těchto nehod je proto, že jsou lidi nepozorní, agresivní a hlavně: nectí zákony. Když je povolena rychlost někde 90km/h a někdo to hulí 130, tak je to sakra rozdíl. a když máš ujet nějakých 15km, tak ušetříš pár minutek, ale zato ho prožíváš jako adrenalinový sport. Stará pravda zní: spěchej pomalu. A ještě bych dodal, že více tolerance, méně ega.

0/0
24.2.2008 14:48

Better red than dead

Re: Re: .

to sem nerek... ...jen tak by se ovsem vyvyroval toho, aby lide neumirali - dyt pri leteckejch havariich ci tech namornich taky umiraj lidi... ...proste vobcas se chyba stane... ...bud to budem akceptovat, nebo to nedejme - ja to akceptuju...

0/0
24.2.2008 14:52

ADukla

Re: Re: .

Podivej, zatim mi nikdo nerekl, v cem je ten muj nazor spatnej. Jenom jeden pseudoargument tady zaznel. "kdyz je zakon i spatnej, tak ho treba dodrzovat". Ano, stado cvicenych opic, at ho dodrzuje.

Ja svym jednanim nikoho neohrozuju. Jezdim rychle tam kde nikdo neni a kde me temer nikdo nevidi. Na svetelne krizovatce se neotacim, chodcum davam prednost, pres plnou nejezdim na kamiony nenadavam a kdyz nekdo jede rychleji, tak se mu uhnu. [>-] Ksyby jste se takhle slusne chovali vy, co mate nejvetsi problem s rychlosti, na silnicich by by klid!

0/0
24.2.2008 15:22

ADukla

Re: Re: Re: .

A nestydim se rict, na rozdil od vas pokrytcu, ze tento spatny zakon porusuju. Ano, zakony jsou od toho aby se dodrzovali. Zakon je norma. Kdyz je norma spatna, tak ji maji zodpovedni lide upravit. Je tady demokracie a ja si budu rvat nahlas co chci! V 

0/0
24.2.2008 15:22

albert10

Re: Re: Re: Re: .

Že je norma špatná je v určitých ohledech pravda, ale nám ještě nedává právo, abychom ji porušovali. Jinak nesouhlasím, že represe je špatná, všude v civilizovaném světě se pravidla vynucují represí, problém u nás je ten, že sice existuje vcelku přísný zákon, ale téměř nikdo nevynucuje jeho dodržování. Takže se o žádnou represi nejedná. Samozřejmě pravidla taky porušuju, ale jde taky o míru toho porušování.  A hlavně si nenamlouvám, ž je stejně bezpečné jet např. 90 a 120 - a to i v situaci, kdy se řidiči může jevit, že to zcela bezpečné je. Jde na mně vždycky strach z lidí, kteří tvrdí, že právě oni jezdí sice rychle, ale zato bezpečně. Je to důkazem, že si nebezpečí pouze neuvědomují...

0/0
24.2.2008 16:37

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: .

Skoro všichni, kteří bourají a někoho přitom zabijí, byli bytostně přesvědčeni, že "to mají v ruce," že "jezdí bezpečně" a že "se nemůže nic stát.":-/

0/0
24.2.2008 20:15

ADukla

Re: Re: Re: Re: Re: .

Ja o tom presvedcen nejsem, nikdy jsem to netvrdil! Ale tvrdit, ze pomalost je lek je obelhavani sebe sama!

0/0
24.2.2008 20:23

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Pokud jedete v obci 50, důsledky vaší chyby, nebo chyby někoho jiného, jsou nutně menší, než když se řítíte svých "bezpečných" 100.

0/0
24.2.2008 21:00

ADukla

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Vytrhl jste z kontextu vetsinu podstanych infomaci, ktere jsem uvadel. Tak si to prectete laskave znovu a az pak piste.

0/0
24.2.2008 21:40

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Vy si myslíte, že jste kompetentní k uvážení, kde v obci můžete jet 100. OK, pokud jste myslel jiné komunikace, než kde je (80), tak vám garantuji, že k tomu kompetentní nejste a je jenom otázkou času, kdy způsobíte neštěstí.

0/0
25.2.2008 9:55

Better red than dead

only the good die young

[>-]R^

0/0
24.2.2008 14:00

Rendík

Každá nehoda - pokračování

daleko více pak bylo řidičů,kteří mě předjížděli mimo obec a to jsem dodržoval 90km rychlost.Vrchol byl,že mě předjížděli i v obci,asi znalí místních poměrů,aby to zašlajfoovali na 50 km těsně před stacionélním radarem.Během této cesty mě ovšem třikrát stavěla hlídka Policie.Jedna chtěla vidět lékárničku a tažné lano a druhé dvě jen zkontrolovali moje doklady,Technickou kontrolu a emise a zeptali se mě zda jsem nepožil před jízdou alkoholické nápoje.Moje odpověď "ne"  je plně uspokojila.Takže místo těchto nesmyslných kontrol,pokud se nehledá odcizené vozidlo,nebo nějaký nebezpečný pachatel,by se měli soustředit na kontroly stylu jízdy řidičů,protože ty jsou příčinou dopravních nehod a ne to,jestli mám lékárničku a nebo správně emise.Kontrojte nebezpečná místa,místa kde je plná a nebo dvojitá čára,rychlost jízdy mimo obec a i v obci těsně za stabilním radarem.A tvrdé postihy zejména u recidivistů porušování PSP.Bude více odebraných ŘP,ale zároveň méně nezodpovědných řidičů a bezpečno.

0/0
24.2.2008 13:31

sdsa

Re: Každá nehoda - pokračování

to je sice hezke, ale jak muzete vedet, ze jedete napr. 90km/h. kazde auto aukazuje na tachometru vic nez je skutecnost. U me oktavky na tachecu 90km/h , realne podle gps je to 83km/h :) Treba moje motorka ukazuje 90km/h a jedu podle gps 89km/h.

Me se taky casto stava, ze me auta predjizdeji, kdyz jednu na 50-ce 50 :) za krizovatkou je pak znacka 70km/h a nejednou predjizdim vsechny ja .... zejmena ty co me predjeli na te 50.

Podle meho nazoru je pricinou vetsiny nehod nepozornost, viz, nehoda Sebrov :(

Lide casto vubec nesleduji dopravni znacky. ;-(

0/0
24.2.2008 22:27

ADukla

Jednoducha rovnice

vetsi represe na silnicich = vetsi nervozita a agresivita

:-© novy zakon

0/0
24.2.2008 13:20

super_jerk

Re: Jednoducha rovnice

ale časem by se to srovnalo a ti nerváci a agresoři by buď seděli, nebo byli nadoživotí bez řidičáků, dlouhodobě dobrý řešení....poliši sou měkejši

0/0
24.2.2008 13:25

ADukla

Re: Re: Jednoducha rovnice

kolik toho casu potrebujes?

vzdyt jiz 20 let represe stoupa a nehodovost taky! Tak snad jako dukaz to staci. A od posledni zmeny - zavedeni silnicniho zakonu nehodovost stoupla znatelne a policii nepomuze ani ucelove zkreslovani statistik tim, ze vycleni nehody s nizsi hodnotou skody.

0/0
24.2.2008 13:29

super_jerk

Re: Re: Re: Jednoducha rovnice

já myslím opravdovou REPRESI, nehodovost stoupá úměrně s počtem aut na silnicích, navíc nemyslím si že by represe stoupala, já jezdím jen občas podle předpisů, většinou nedodržím rychlost, či vjedu někam, kam bych neměl za přestupek mě za posledních 20 let chytli 3x a měl jsem za to směšnou pokutu dokupy asi za 2 tisíce(toe k smíchu), žádná basa, nevzali mi řidičák nic...tomu teda stoupající represe neříkám

myslím, že je blbost dávat vinu nějakýmu silničnímu zákonu, toe k smíchu, lidi si ho vykládáj blbě, místo aby ho dodržovali, nadávaj na něj

0/0
24.2.2008 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.