Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu protnou linky rychlých metrobusů

Pokud se chce někdo dostat například z pražského Radotína do Střešovic nebo ze Stodůlek do Suchdola, musí tramvají či metrem přes centrum nebo se spolehnout na autobusy a připravit se na několik přestupů a čekání v kolonách. Už v polovině roku by to mohlo vypadat jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pája Hav

Nárůst cestujících zaručen...

...Zavedení metrobusů je výborný nápad.Obzvlášť by to pomohlo k nárustu cestujících při vzájemném rychlém přestupu cestujících v centrální metropolitní linii   dopravního uzlu dálkové a příměstské obsluhy vlak-bus ,,  Hlavní nádraží,Masarykovo nádraží, ústřední autobusové nádraží Florenc ,,.Pouze by stačilo linku  č.135  prodloužit v trase z ,,Florence,,  ulicí Na Florenci směr ,, tramvajová zastávka Masarykovo nádraží,, a dále Hybernskou směr magistrála na ,,zastávku Fantova budova - Hlavní nádraží.,,R^

0/0
23.4.2008 23:59

Jaňyčka

A co spojení okrajových částí?

no a co spojení třeba Ruzyně Stodůlky nebo Ruzyně Suchdol? Nebo Modřany Jižní Město nebo Stodůlky? Stále se bude muset jezdit zajiždkou přes "město"?Rv

0/0
22.2.2008 9:48

anžto

Re: A co spojení okrajových částí?

tak Ruzyně Stodůlky je myslím dost v pohodě - sednete na autobus 100, za 10 minut jste na zličíně a tam to máte dvě zastávky - co řešíte?

0/0
22.2.2008 9:59

Chytrakz hospody

Opět expert zabodoval

Pokud chci jet dne z Radotína třeba do Dejvice (podle článku), trvá to MDH 25. Spojení i najděte na  www.DPP.cz.  Podle toho jejich slavného plánu však žádný metrobus tímto směrem nepojede. Pokud by chtěli dementi     ROPIDu udělat linku stačilo by spojit a šikovně vést dnešní 177 a 165 a ne aby dělalaly místničky a stály na stanicích po 50 metrech  a spojení sever východ jih by bylo na světě. Spojení jih západ sever však v současné době neexistuje.  Vhodných okružních tras se spojenm na A, B, C by se našlo dost, ale chce to myslet (nikoliv politicky)

Rovněž spojení letiště Ruzyně s centrem není špatné, jen 119 by neměla stát na každém rohu. Dřiv jela z Kulaťáku až do Šárky a pak bohužel stála 2x na Dědině a jela přes Staré letiště. Pokud by jela Kulaťák, Šárka, Letiště, tak s přestupem by cesta z Václaváku nebo Staromáku, tedy nejcenrovatějšího centra by trvala tak 25 min a to i bez nesmyslaných metrobusů

0/0
21.2.2008 22:53

Serf

?

A kdypak mily DP Hl. m. Prahy zacne dodrzovat svuj vlastni prepravni rad tim, ze zacne z prostredku MHD vyhazovat smradlavy a spinavy cestujici? Zvlaste linky 109 a 177 jsou primo kulturnim zazitkem. Zaroven plati zajimava umernost, ze cim delsi trasa, tim vic smradlacu a spindiru ;-€;-O(Y).

0/0
21.2.2008 20:26

jan52

Re: ?

DP převáží socky a ty nemají na voňavky.  Kravaťák , bílé límečky jezdí vlastním autem a šoférem. Tak není na co nadávat....

0/0
21.2.2008 20:53

Bůh Nejvyšší (12)

Před hodinou jsem jel 513kou a málem jsem se poblil.

Přistoupila bezdomovkyně a smrděla jak posraná uleželá zombie. Přitom nevypadala až tak hnusně a zanedbaně jak smrděla. Půl autobusu se málem poblilo, ale nikdo si netroufl ji vyhodit, musel by se jí dotknout. :-©

0/0
22.2.2008 2:16

Pribinacek

Rychlíkové linky už v Praze byly,

říkalo se jim překryvné a zastavovaly jen v některých zastávkách. Zaváděly se počátkem 70. let a měly číslo od 200 výš, platil se na nich dvojnásobný tarif, tedy 2,- Kčs. Zanikly dnem otevření první trasy metra v roce 1974, kdy byly přečíslovány zpět do stovkové sítě a v celé MHD začal platit jednotný tarif za jednu korunu.

0/0
21.2.2008 19:26

_m-

Re: Rychlíkové linky už v Praze byly,

správný postřeh - akorát tím zpětným přečíslováním si nejsem tak jistá.

0/0
22.2.2008 9:51

r3pr3s3nt

:-O

no já nechápu třeba pokrytí linky 217 ze Smíchova až na Suchdol. 8-o

Absolutně minimálně ze Smíchova do Dejvic nemají, kde ji vést "mimo".

Proto je to taky ve špičce jedna z nejzpožďovanějších linek...

0/0
21.2.2008 18:54

r3pr3s3nt

Re: :-O

nejlepší je úsek (Anděl>Klamovka) a (Na Petynce>Vozovna Střešovice>Kafkova)

0/0
21.2.2008 18:55

tuccy

Re: :-O

Pokud to chtějí zrychlit, nevím kolik zastávek budou chtít vynechávat... Jinak třeba z Malovanky až do Kafkový by teoreticky mohla jet po tramvajovém pásu, tím se dá zácpám aspoň trochu utéct.

0/0
21.2.2008 18:57

r3pr3s3nt

Re: Re: :-O

no to by zase jela po trase 143/149, protože 217 to smahne přes Královku a Petynku, ale určitě je to možnost, i když u vozovny jsou ucpaný i tramvaje ;-D

0/0
21.2.2008 18:59

tuccy

Re: Re: Re: :-O

Pokud to s expresností myslí vážně, pak by měli spíš na Královku a Petýnku přehodit 143 a 149 a 217 dát jen na hlavní zastávky - na trase Dejvice-Na Knížecí bych to viděl na: Dejvická, Malovanka, Strahov, Klamovka, Anděl, Na Knížecí. Pokud by to mělo stavět všude, bude to jezdit dtejně pomalu jako teď ;)

0/0
21.2.2008 19:03

r3pr3s3nt

Re: Re: Re: Re: :-O

R^ dobře vystřižený zastávky :) DPP je schopnej v rámci rychlosti vyškrtnout Strahov, aby nezdržovali studenti při nástupu ;-D

0/0
21.2.2008 19:05

tuccy

Re: Re: Re: Re: Re: :-O

Jezdím tamtudy do práce, tak vím kde se zhruba jak moc nastupuje a vystupuje :-)

0/0
21.2.2008 19:15

r3pr3s3nt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-O

já tu bydlím, vyškrtnutí Královky by mě naopak naštvalo ;-D

0/0
21.2.2008 19:34

jajaja00

"...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

Pan redaktor by se měl obeznámit se situací. Do Letňan metro nepovede. Ano, konečná je sice v katastru MČ Letňany, ale několik km od sídliště, v polích. A vůbec nevadí, že v tom sídlišti je sportovní areál (plavečák, dvě kryté lední plochy, různé sportovní haly,...) a zejména největší TESCO na světě. Jenže pražští radní jsou pražští radní a tak metro končí v polích......

0/0
21.2.2008 18:37

r3pr3s3nt

Re: "...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

nicméně zastávka se bude jmenovat jak?

0/0
21.2.2008 18:52

MC MC

Re: Re: "...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

metro zastávka Letňany bude ležet cca 500m od kraje obytné zástavby ... na druhý konec to je sice několik kilometrů, ale to je vzhledem k velikosti této čtvrtě logické ... já jsem rád, že bude to metro v polích, protože kdyby ho dali k Tesku, tak tam je už teď velmi často velký silniční provoz a od tohoto terminálu očekávám dobrou P+R dostupnost ... což mít bude ... a lidi z Letňan si holt 2 zastávky popojedou :)

0/0
21.2.2008 19:03

r3pr3s3nt

Re: Re: Re: "...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

R^ přesně! R^

0/0
21.2.2008 19:07

jajaja00

Re: Re: Re: "...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

Jasně, takže každý, kdo nejede do TESCA automobilem, bude (naprosto zbytečně) přestupovat. Tam se ale nelezdí pouze na obr nákupy, jsou tam i drobné provozovny, hospůdky, multikino,.... A navíc jsem také psal o okolních sportovištích.

Zřejmě nevíš, že stanice metra původně u T. plánována byla, ježe v těch polích existuje chiméra výstavního areálu - druhdy společný podnik hl. m. Praha a ABF. A v době, kdy se o umístění stanice na magistrátu rozhodovalo mi ředitel divize výstavnictví ABF řekl toto: "Konečná bude u nás, i kdyby se to řešilo ve Štrasburku." Stačí ? A ještě k těm svým cca pěti stům metrů dost přidej.....

0/0
21.2.2008 19:24

Megajomega

Re: Re: Re: Re: "...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

Jo, stanice tam byla plánována, ale pak by na Proseku byla jen jedna stanice, a kdo zná Prosek tak dobře ví, že jedna stanice by mu vůbec nestčila. A kdyby metro končilo u TESCA, nebylo by možný dál vést do Čakovic či do Kbel, případně rozdvojit na obě místa.

0/0
22.2.2008 23:01

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: "...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

Do Čakovic by to šlo (stejně jako to možná jde ještě i teď), do Kbel by to ale neotočili. Takže se nabízí varianta nějakého plánu s letištěm, protože teď to je smerováno vyloženě na Kbely.

0/0
23.2.2008 10:37

jajaja00

Re: Re: "...po zprovoznění úseku metra C do Letňan."

Zastávka se může jmenovat třeba Prdelkovice, jde o to, zda je postavená pro lidi.

0/0
21.2.2008 19:28

jan52

vlak

 Nesmíme zapomenout že jsou velké tlaky na zrušení nebo ůpravy vlakových průtahů Prahou / spíše rušení /  nějaké koleje byli zrušeny- stojí tam Hotel a pozemky se různě převedli a znehodnoceny....potom další jsou na řadě,holt nemůžem dopravu zrychlit, není jak.

0/0
21.2.2008 18:14

czechian

Re: vlak

Kterépak prosím? Jediné koleje, které jsou v Praze rušeny jsou staré vlečky, Vítkovská trať/Hrabovka, které jsou nahrazené Novým spojením, a stará, nevyužívaná, trať k Žižkovskému nákladovému nádraží.

0/0
21.2.2008 18:31

jajaja00

Re: Re: vlak

Kašli na něj, vždyť ani neví, kde se píše "i" a kde ypsilon. Tyto "moudré" mám nejraději.

0/0
21.2.2008 18:39

jan52

Re: Re: Re: vlak

 Překlep se ti nestal- ty jseš ideální bez chyb, omlouvám se za slovo ---byly

  Tyto "mouré" mám nejraději..... 

0/0
21.2.2008 18:53

jajaja00

Re: Re: Re: Re: vlak

Začínáš dobře. Zbývá najít další dvě hrubky..... Ale to již je zřejmě nad tvé možnosti, protože jedna z nich je identická s tou již pokorně opravenou. Pokud, panáčku, někdo v jedné větě udělá dvě stejné hrubky, tak to není překlep. Navíc ani nechápeš význam toho slova, to jest, že ťukneš na vedlejší klávesu, což u "i" a "y" jaksi nehrozí.....

0/0
21.2.2008 19:15

jan52

Re: Re: Re: Re: Re: vlak

 Jo holt mě máš na lopatě- nemám pospíchat...

0/0
21.2.2008 19:19

Lektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlak

Ještě čárki mezy vjetama ti harpuoju;-)

0/0
22.2.2008 2:11

jan52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlak

 Tady není hodina češtiny...................

0/0
23.2.2008 18:21

jan52

Re: Re: vlak

Když nepamatuješ tak na mapě staršího data jsou tratě které už nejsou, stačí se podívat a potom se divit......

0/0
21.2.2008 18:45

czechian

Re: Re: Re: vlak

A já se znovu ptám, které? Konkrétně prosím. Mám před sebou mapu železničního uzlu z roku 1965 a jediná zrušená trať od té doby, je těšnovská trať, která je v kontextu metra B a Masaryčky úplně zbytečná. Nějaká další, jejíž absence by jakkoliv snížila dostupnost nějaké části Prahy?

0/0
21.2.2008 19:23

jan52

Re: Re: Re: Re: vlak

 Tyto trasy  a pozemky měly zůstat jako záloha pro budoucí stavby nadzemní dopravy které se budou stavět v časovém horizontu cca min.20let. Do této doby metro trasy B nebude stačit, je to levnější varianta výstavby než pod zemí a k tomu časem dojde. Praha bude mít větší problémy s veřejnou dopravou a stávající metro to nevyřeší ....

0/0
21.2.2008 20:02

czechian

Re: Re: Re: Re: Re: vlak

To je jak s politikem. Já se ptám na konkrétní jména a případy, ne na otřepané fráze. Prostor těšnovské trati byl využit ke stavbě čtyřproudové Pobřežní ulice, která je v současné době příjemně naddimenzovaná. Stejným směrem vede tramvajová trať, 2 koleje na Masaryčku a 4 koleje na Hlavní nádraží (Nové spojení bude dokončeno v létě). Jaká další komunikace je v prostoru Karlína a Florence potřeba? Které další části trpí podobným "problémem", svázaným s rušením trati?

0/0
21.2.2008 20:15

jan52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlak

 Co ty kolony na té čtyřproudové nové Pobřežní ulici, je to zahlcené už teď, ty můžeš namítnout že to nepobere nájezd na Sokolovskou a Křižovatka u bývalých DP / ty jsou zbourány / nezapomeň doprava houstne a nebude to nikdy stačit. Praha není nafukovací a to je na všech komunikacích po celém městě.Kdyby fungovala dokonale městká doprava,tak tolik aut nebylo v provozu. Auto není vše lék na dopravu lidí do práce a zábavou. Co stačí " dnes" nestačí zítra.

0/0
21.2.2008 20:45

Z-S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlak

A kdyby tam zustala stat Tesnovska trat tak by situace byla lepsi?

0/0
21.2.2008 21:28

czechian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlak

Pořád nejsem s to pochopit, co za problém sužuje právě tuto konkrétní část města. Vede tudy čtyřproudová silnice bez přechodů a velkých křižovatek, další čtyřproudovka od zmíněné křižovatky s tramvajovou tratí na vlastním tělese, 6 železničních kolejí a pod zemí trasa metra, jejíž kapacita zdaleka není vyčerpána. Dle mého se jedná o jednu z nejlépe kapacitně vyřešených oblastí Prahy. A abych se vrátil k původnímu tématu: těšnovská trať zde opravdu nechybí a její prostor byl využit velmi prakticky a ekonomicky. Železnice v Praze zažívá nebývalý rozkvět a po dlouhé době se něco s železničním uzlem konečně dělá. Jediné, co pražské železnici chybí, je postavení páteřní sítě a její dostupnost. To jsou ovšem čistě organizační věci, které se dají z 90% udělat od stolu.

0/0
21.2.2008 21:37

jan52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlak

 Toto řešení prověří čas a doufám že to vydrží min. deset let. A na druhé straně Prahy vlakové spojení přes Bráník. Most přes Vltavu je potřeba vyměnit, tento most dosluhuje i když byl předimenzován tak končí.Při jeho stavbě se dost sabotovalo / Černí baroni / takže budem rádi když nespadne s osobním vlakem plný lidí a to se může stát kdykoliv. Jsou tam skryté vady při betonování /ůmyslné / a armovací ocel má omezenou životnost / voda a rez / .................problémy sužují Prahu na více místech a to stojí velké finanční investice, je to realita.......

0/0
22.2.2008 10:09

Lektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlak

Ten nájezd na Sokolovskou je provizorní. Staví se dál a přes Sokolovskou budou jezdit akorát místní a tramvaje...

0/0
22.2.2008 2:16

InstinkTT

Ruzyně

Jistě je dobrý počin udělat rychlý spoj z Dejvické na Ruzyň a to nejlépe bez dalších zastávek. R^ Význam ostatních mi uniká, protože se těžko vyhnou zácpám.

0/0
21.2.2008 18:06

jajaja00

Re: Ruzyně

Rychlý spoj Dejvická - Ruzyně jezdí již delší dobu, pravda, za 30 Kč. Ty zácpy chtějí vyřešit extra pruhem (viz text), ale čert ví jak se to povede.....

0/0
21.2.2008 18:42

anžto

Re: Re: Ruzyně

o jakém spoji to mluvíte?

0/0
22.2.2008 9:58

jajaja00

Re: Re: Re: Ruzyně

Jel jsem s ním několikrát cca před třemi měsíci. Jezdí z Dejvické,  není to MHD, ale odjezdové místo je shodné s MHD. Vzpomínám si, že měl i relativně krátký interval a jel přímo. Určitě to jde na internetu jednoduše najít.

0/0
22.2.2008 10:19

Stoick

Re: Re: Re: Ruzyně

Jedna sa o AE (Airport Express) a jazdi na trase Nadrazi Holesovice - Terminal 1/2. Okrem konecnych stoji uz len na Dejvickej. Myslim, ze z NH stoji listok 45,-.

0/0
26.2.2008 8:38

Bůh Nejvyšší (12)

Cintát jak od Troníka

"Zatímco dříve popojížděly autobusy v zácpě před Jiráskovým mostem, dnes

kolony jednoduše objedou po kolejích mezi Karlovým a Jiráskovo náměstím." Chybí jenom VY ŠMEJDI!!! ;-D

0/0
21.2.2008 17:45

kokrspanel

vlak

je škoda, že se stále v Praze přehlíží obrovský potenciál vlakové dopravy. Pokud by se zainvestovalo trochu do kolejí a stanic, tak může vzniknout ideální a velkokapacitní doplněk metra, který může spojovat mnoho částí Prahy. Metro samotné je v současnosti hlavně v centru daleko za hranicí své kapacity a jakékoliv rozšířování současných tří linek tuto situaci pouze zhorší. Jediné východisko je postavení dalších linek, které ulehčí těm stávajícím. Bohužel je to velice nákladné a zdlouhavé, a proto se osobně přikláním k využití vlaků. Velká chyba současného metra je, že pokud chci jet z jakékoliv části Prahy kamkoliv dále, tak mi nezbývá než jet přes centrum, kde se střetávám s mnoha dalšími lidmi, který mají stejný problém.

0/0
21.2.2008 17:39

etg

Re: vlak

se vsim nezbyva nez souhlasit, o tech vlacich jsem si to v duchu zrovna nedavno take rikal...

0/0
21.2.2008 17:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.