Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete řídit autobus? Sežeňte si výpis z protialkoholní poradny

Pražský Dopravní podnik potřebuje řidiče autobusů. Hledá je inzerátem, podle kterého mimo jiné potřebují i výpis z protialkoholní poradny. Podle právníků i personalistů na to firma nemá nárok. Je to informace o zdravotním stavu, a měli by k ní tudíž mít přístup jen lékaři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hryhryhry

jsem alkoholik

ale nikde se neléčím, proto mne žádná poradna v registru nemá, tak fajn, dostanu

autobus, hurá!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
21.2.2008 10:36

Semjase

Spíš to základní vzdělání

Mě spíš fascinuje "základní" vzdělání. Když je někdo takovej trouba, že není ani vyučenej, tak bych cestujícím u něj být nechtěl. Piloti musí mít vysokou školu. Proč není alespoň nějaké učiliště pro antabusáky?

0/0
21.2.2008 9:50

Pan Navratil

---

A proč by jako mělo být. Na točení kolečkem a šlapání na pedály snad nepotřebuješ maturitu. Zaškolení provádí dopravní podnik. Srovnávat letadlo a  autobus je poněkud debilní, navíc nevím o tom, že by vydání pilotního průkazu vyžadovalo VŠ.

0/0
21.2.2008 9:52

chroustík

Re: ---

Já jsem to pochopil. Nevím, kdo by se bez vzdělání chtěl dostat na pozici pilota například Airbusu u ČSA. No a na autobus je potřeba řidičák D, takže kdo má jenom B, tak bude pěkně dlouho točit kolečkem u tramvaje, tam je to zaškolení, protože než si udělá C a D, to chvíli trvá.

0/0
21.2.2008 12:25

misl

Re: Re: ---

jakým kolečkem já jsem u tramvaje nikdy žádný, kterým by se řídila neviděl:-)

0/0
21.2.2008 12:36

Pan Navratil

Re: Re: ---

Víte, jaká praxe je nutná k získání řp. D?

0/0
21.2.2008 13:02

loginname_

Re: Spíš to základní vzdělání

Vysokou školu? 8-o Co já vím, pilotní průkaz má spousta "obyčejných" lidí.......

0/0
21.2.2008 10:03

Pan Navratil

---

Je to samozřejmě nesmysl, jenom to vyřazuje ty, kteří se pokusili se svou závislostí něco dělat (a takových je minimum).

.

Dopravní podnik má ochránit cestující tak, že KAŽDÝ řidič bude foukat třeba výpravčímu + náhodné kontroly během směn.

.

Lepší, než výpis z odmašťovny, jsou povinné jaterní testy.:-P

0/0
21.2.2008 9:49

Wes Parmalee

***

A kolik alkoholiků chodí do alkoholické poradny?! Já třeba ne! ;-D

0/0
21.2.2008 9:37

traktorista operator

Re: ***

vono to mas tezky,kdyz ti tam nic nenalejou.Jinac bych tam klidne chodil;-D

0/0
21.2.2008 9:43

traktorista operator

ten vypis by musel byt na me jmeno?

;-D

0/0
21.2.2008 9:33

Lisak Fox

Mazec

Tak jsem si prolistoval nabidky prace u dopravniho podniku. Husty je, ze nabizi cca 20 kkc ridicum se zakladnim vzdelanim, vyucenym elektrikarum 21 kkc a zavodnimu lekari s min. sestiletou praxi 27 kkc :-))

0/0
21.2.2008 9:12

rychloslimejs

Re: Mazec

realita soucasnosti. kdyz projedete nektere diskuse, kde se diskutujici zaobiraji platy lekaru, nemuzete se ani divit. vetsina z diksutujicich si mysli, ze by mely mit lekari 20 hrubeho...

0/0
21.2.2008 9:25

iuos

hmm

řidič může zabít jednou chybou desítky lidí.. doktor jednoho ;-D;-D

0/0
21.2.2008 9:27

Pan Navratil

Re: Mazec

To je jednoduché, milý Watsone. Cenu práce určuje trh. Řidič, co se bude v mrazu vedru kodrcat s károu plnou idiotů (nadsázka, jo?) ve dne v noci pátek svátek se prostě shání hůř, než závodní doktor. To se odrazí na nabízené finanční odměně.

0/0
21.2.2008 9:44

krysar

Re: Re: Mazec

Tak tak R^

0/0
21.2.2008 22:13

Agent-přisluhovač

Lérařské údaje

Ten kdo v PL evidován není se takového výpisu bát nemusí (bude prázdný). Ten kdo tam evidován je, tak stejně jako řidič práci nedostane.

Ale vhodnější by možná bylo: "Potvrzení, že není evidován v PL"

0/0
21.2.2008 8:55

black_jack

Re: Lérařské údaje

proc by nemohl vyleceny alkoholik dostat praci ridice...

0/0
21.2.2008 9:02

r3pr3s3nt

Re: Re: Lérařské údaje

no, třeba proto, že jen tak alkoholika nevyléčíš

0/0
21.2.2008 9:03

black_jack

Re: Re: Re: Lérařské údaje

no, ja znam 2 vylecene...

0/0
21.2.2008 9:11

Z-S

Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

nejsou vyleceni, jen zatim vydrzeli abstinovat :)

0/0
21.2.2008 10:06

black_jack

Re: Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

alkoholik je kazdej, kdo se nelecil v alkoholicke lecebne...;-)

0/0
21.2.2008 10:10

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

Řada alkoholiků je schopna přijít do práce za střízliva a zůstat tak do konce směny  pak se vylejt...

0/0
21.2.2008 10:30

Moje lepší JÁ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

Ovšem jejich reakce jsou nevyzpytatelné. Alkoholik prostě za volant nepatří, a to ani tehdy, pokud je náhodou střízlivý.

0/0
21.2.2008 10:38

traktorista operator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

to jako ze mam chodit pesky?;-ONeser

0/0
21.2.2008 10:39

Moje lepší JÁ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

No pokud jseš alkoholik, tak v každém případě. A když máš na chlast, tak můžeš mít třeba i na osobního řidiče. Prostě ber to tak, že alkohol za volant nepatří a alkoholik také ne. I kdyby byl, čistě náhodou, střízlivý.

0/0
21.2.2008 10:53

traktorista operator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

to je blbost,co povidas.Nahodou ridim s docela velkou fantasii;-D

0/0
21.2.2008 11:04

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lérařské údaje

Obávám se, že píšete nesmysly.

0/0
21.2.2008 11:22

podlenosapoznaskosa

zavodni lekar

Nechapu, co se tady resi. Bezne pri vstupu do zamestani pozaduje zamestnavatel prohlidku u lekare. U velkych podniku primo u konkretniho lekare, ktery pracuje na zaklade smlouvy pro podnik. Tento lekar ma pravo vyzadovat po pacientovi potrebna potvrzeni vcetne toho, ze se neleci ze zavislosti na alkoholu. Pokud uchazec potvrzeni LEKARI nedoda nebo se ukaze, ze je zavisly na alkoholu (nebo jinych drogach), proste nedostane potvrzeni lekare a nebude prijat zamestanavatelem. Duvody proc nedostal potvrzeni od lekare zustanou mezi uchazecem a zavodnim lekarem.

0/0
21.2.2008 8:50

B_Simpson

Re: zavodni lekar

Naprostý souhlas, taky nechápu, co se tu řeší.

0/0
21.2.2008 9:31

Pan Navratil

Re: Re: zavodni lekar

Řeší se to, že ten výpis nechce lékař, ale dopravní podnik.

0/0
21.2.2008 9:50

Moje lepší JÁ

Re: Re: Re: zavodni lekar

Ono jako by to nebylo jedno. Když vím, že jsem alkoholik, který se léčil, tak si s takovou ani o to místo nebudu žádat. A pokud mě nemají v evidenci, tak jim donesu čistej lejstro a jsem opět v pohodě.

By mě spíš zajímalo, jak je to ošetřený, pokud jsem se třeba jako vyléčenej alkoholik přestěhoval. Jestli budu mít u místní protialkoholické léčebny taky čitej rejstřík, nebo jestli je to celorepublikový rejstřík...

0/0
21.2.2008 10:42

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: zavodni lekar

Z čeho vycházíte při svých podivných tvrzeních? Léčený alkoholik má nevyzpytatelné reakce? Kde jste k tomu přišel?

0/0
21.2.2008 11:23

jedovatý zub

Typicky české....

... a až šofér udělá průser,tak všichni budete řvát,proč ho zaměstnavatel neposlal a nezjistil si stav ohledně chlastu.[>-]

0/0
21.2.2008 8:46

r3pr3s3nt

Re: Typicky české....

R^R^R^R^R^

0/0
21.2.2008 9:05

black_jack

Re: Typicky české....

alkoholikem se clovek muze stat i v prubehu povolani...

spise by meli trebas kaxdych pul roku zjistovat stav gmt v krvi a ty druhy alkoholicky hodnoty, uz nevim presne, jaka to je... nicmene je to tezke zjistovat stav ohledne chlastu a zakon na alkoholicke prusery ridicu z povolani pri vykone sluzby pamatuje...

tak je tohle zbytecne represivni opatreni

0/0
21.2.2008 9:20

Pan Navratil

Re: Re: Typicky české....

GMT, ALT, AST

0/0
21.2.2008 9:53

leather-man

Re: Re: Re: Typicky české....

ADSL ;-D

0/0
21.2.2008 10:24

leather-man

Re: Typicky české....

R^

0/0
21.2.2008 10:24

misaviki

Alkohol

Mám známého,dělal celníka, strašně chlastal a klidně řídil, opilý, po flámu apod. Vůbec mu to nevadilo, stalo se to pro něj běžnou rutinnou (kamarádi policajti ho vždy pustili). Od cla ho za chlast vyrazili (odešel sám po varování s odstupným a rentou) a teď dělá řidiče tramvaje. Nevěřím tomu, že by své zvyky změnil, sice sem ho několik let neviděla, ale je dost pravděpodobné že řídí pod vlivem. Navíc když se opil byl velmi agresivní a dělal kraviny. Takže spíš si myslím, že každý kdo usedá za volant do autobusu tramvaje, metra by měl před započetím služby "nadýchat" jestli se tak neděje. To že se někdo léčil a vyléčil z alkoholismu nemusí nutně znamenat že pije dál, ale je to spíš rizikový člověk, kterého by měli asi víc pod dohledem.

0/0
21.2.2008 8:43

Agent-přisluhovač

Re: Alkohol

Co vám brání upozornit jeho zaměstnavatele.

0/0
21.2.2008 8:57

iuos

hmm

protože není agent-přisluhovač ;-D;-D;-D

0/0
21.2.2008 9:29

black_jack

Re: hmm

mozna bys mluvil jinak, kdyby ti ten dotycny sejmul nekoho blizkeho...

ale jinak mne by se to asi taky pricilo...

0/0
21.2.2008 9:31

Z-S

Re: Re: hmm

Tramvaji?

0/0
21.2.2008 10:03

black_jack

Re: Re: Re: hmm

treba

0/0
21.2.2008 10:09

-Chilli-

Nechápu v čem je problém

Když budu chtít dělat v kuchyni, tak taky musím předložit potvrzení o bezinfekřnosti. Nebo snad maj lidi se žloutenkou vařit a lakoholici řídit autobus? Trochu se mi zdá, že to s tou ochranou soukromí přeháníme.

0/0
21.2.2008 8:26

Kocourek69

Re: Nechápu v čem je problém

Souhlas. Toto se děje téměř ve všech povoláních. policajti musí projít psychotesty, elektrikáři nesmí trpět závratěmi, svářeči také atd... No a řidiči z povolání by neměli být závislí na alkoholu. Co je na tom divného vážně nevím. Otázkou je jestli přesnou diagnózu psát přímo do dotazníku ze vstupní prohlídky určenému pro zaměstnavatele. Jestli by nestačilo pouhé suché konstatování: Dotyčný je ze zdravotního hlediska schopen či ne pro výkon zmíněného povolání.

0/0
21.2.2008 8:48

Moje lepší JÁ

Re: Re: Nechápu v čem je problém

S tím elektrikářem jsi trochu ujel, ne? Od kdy elektrikář nesmí mít závratě? Dělal jsem elektrikáře docela dost dlouho, ale lidí, co se mnou dělali a měli závratě jsem poznal habaděj. Bylo třeba jen vědět, že je nesmím poslat třeba na sloup a nebo na střechu. Jinak elektrikář třeba nesmí být barvoslepý.

Jinak k tématu: Ochrana osobních údajů a různé další vymoženosti na ochranu osobnosti se krapet přehánějí. Například zveřejnění rozného čísla a jména je v podstatě trestné, nicméně drobný podnikatel, kterému přidělí DIČ podle rodného čísla to má sakumprásk s rodným číslem, jménem i adresou vystavený všude kde se jen podíváš. A ze zákona to musí i všude uvádět (třeba faktura).

0/0
21.2.2008 10:50

Pan Navratil

Re: Re: Re: Nechápu v čem je problém

Dobrá, tedy >>někteří<< elektrikáři nesmí trpět závratěmi. Jste takový puntičkář i k sobě?

0/0
21.2.2008 11:24

Bůh Nejvyšší (12)

VŮBEC JSTE TO NEPOCHOPILI!!!

Oni právě hledají alkoholiky, jelikož ti jsou nejlepší řidiči!!! R^;-D

0/0
21.2.2008 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.