Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětina důchodců z domovů nemá na poplatky

Ředitelé domovů důchodců se od ledna učí nové disciplíně – diplomacii. Musejí totiž vyjednávat s rodinami svých klientů, aby jim alespoň něco přispěly na léky. Bez jejich přispění totiž až pětina seniorů v ústavech na léčiva nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kolacos

nj chudacci duchodci nemaji 30 petky na doktora

tak at k nemu nechodi a je to no nem ?;-D;-D;-D duchodci si maji tak na co stezovat , do prace nechodi a presto jim stat plati = parada ;-) pokud je jim to malo at si jdou privydelat , ostatni taky museji makat R^

0/0
21.2.2008 11:52

syck

Re: nj chudacci duchodci nemaji 30 petky na doktora

k tomuto není co dodat, jen, že jse ubožák!

0/0
21.2.2008 14:39

tenisovej loket

Re: nj chudacci duchodci nemaji 30 petky na doktora

trochu mimo:-/

0/0
21.2.2008 14:44

jan52

Re: nj chudacci duchodci nemaji 30 petky na doktora

 Taky budeš Důchodce když se toho dožiješ a nějakej mladej řekne že máš makat nebo jít do hrobu....

0/0
21.2.2008 18:58

syck

omyl

většina zde píšících nemá tuchu o čem tady vůbec píše.jaképak pokecání u doktora za peníze vzp? praktickej doktor ,ke kterýmu většina důchodců chodí,má tak zvanou kapitační/paušální/ platbu,ta není vázaná na počet návštěv u lékaře,tak jestli jdu k lékaři 1X nebo 100X za měsíc pojišťovna platí pořád stejně!!

0/0
21.2.2008 7:56

denny2006

Re: omyl

Nic není,jak se zdá.Výše kapitační platby pojišťovnou není stejná pro všechny praktické lékaře. Nákladovost jednotlivých zrav.zařízení se průběžně (tuším 1/4 ročně) vyhodnocuje pojišťovnou a navyšuje se (nebo naopak)dle prokázané oprávněnosti lékařských úkonů,skladby registr.pacientů a pod.Tak-že,když tam půjde člověk 100 x za měsíc,dostane lékař více pěněz od pojišťovny,tedy 30 Kč je právě proto regulační poplatek.

0/0
21.2.2008 9:01

syck

Re: Re: omyl

nemáte pravdu,vzp vyplácí na pacienta pevně stanovenou paušální částku a to na každého registrovaného u jednotlivého lékaře,tedy i když lékaře nenavštívíte.

0/0
21.2.2008 11:31

tenisovej loket

Re: Re: Re: omyl

jj... proto mě má můj obvoďák rád.... protože k němu chodím jednou za dva roky na prevenčku;-)

0/0
21.2.2008 14:46

Pan Navratil

.

Myslím, že nemáte komplexní informace. Kapitační platba ve výši pár desetikorun měsíčně je věc jedna, vykázané vyšetření v rámci stokorun za každou návštěvu je věc druhá. A na tu jste zapomněl.

0/0
21.2.2008 14:49

šíšal Júlinek

...ale prý

bezdomovci si je smějí odpracovat ...8-o

0/0
21.2.2008 7:06

Vanislav

priklad ze zivota

Bydlim na P10 ve Vinohradech. Sousedka (byt 4+1) cely zivot nepracovala, jeji manzel delal lampasaka a zivil oba. Nedavno jeji manzel zemrel a pani se ted silene divi, ze nema pravo na duchod a nadava na ODS ze ji ozebracili.....

0/0
20.2.2008 15:43

cybermiky

Re: priklad ze zivota

a až budou volby, tak to tam půjde hodit Jirkovi, protože ten to s ní myslí upřimně ;-D;-D;-D;-D;-D:-©:-©:-©

0/0
20.2.2008 16:26

Ludek_II

Re: priklad ze zivota

Kdyz jsem se kdysi v rubrice BYDLENI podivil, proc musi mit mlady pracujici par /ktery dela od nevidim do nevidim a doma jen prespava/ byt 3+1, tak se na me vsici vrhli, ze jsem socan a znarodnovac. Proc by tedy nemohla mit tva sousedka 4+1 ?? At dva pokojiky pronajima a bude mit i na ty leky

0/0
21.2.2008 7:02

Pan Navratil

Re: Re: priklad ze zivota

To záleží na tom, je-li ten byt její, nebo nájemní.

0/0
21.2.2008 14:51

Dezo-Conka

M¨noho současných důchodců

0/0
20.2.2008 12:50

Dezo-Conka

Re: M¨noho současných důchodců

se 40 let opíralo o lopatu.Moje teta se raději na důchod vrátila z Kanady do Česka,aby mohla důstojně dožít.Běžný kanadský důchod,pokud si člověk,nespoří na slušný domov důchodců nestačí.I U nás se náklady počítají na 15 000 na důchodce měsíčně.Esesákovi Malotovi domov důchodců platili soukmenovci.

0/0
20.2.2008 12:53

OldFaker

Kecáte!

Ti důchodci ve valné většině tomu státu dávali všechno - práci, životy, zdraví, ten stát nebyl tak bohatý, jak být mohl, ale v žádném případě nebyl chudý, byl bez dluhů a kdyby jen vykopali komouše a restrukturovali hospodářství, byli jsme dál, než jsme!!!! Jenže se rozdalo a rozkradlo jmění za bilion, to by stačilo pense i sociální služby ( ne chlast kofolám, samozřejmě!)do roku 2100, blbe! Tak máme prd, rozpočet se utrácí na socky úředníky a "soukromé firmy", napojené na státní rozpočet - a teď si tu vypisují za mé peníze, jak jsou důchodci právem biti.... Hovádka namodralá, komunisticky myslící

0/0
20.2.2008 13:24

ODSakEda

Re: Kecáte!

Jen restrukturovat hospodářství a ponechat státní??? No já jen ž estátní je již jen to co nefunguje právě, včetně zdravotnctví!;-€ Nebo někdo řídí dopravce, stolaře, klempíře, servisy, obchodníky, aj aj aj aj aj aj aj sokromé?!!!:-) Naivko! Proč se asi tak vůbec privatizovalo a restituovalo?!!! To byli státní podniky n avrcholu rozkvětu ne???...;-D

0/0
20.2.2008 13:38

denny2006

Re: Kecáte!

Ti důchodci ve valné většině dávali "na oltář státu" svou svobodu (projevu,rozhodování,cestování a pod.),zdraví (katastrofální životní i prac.prostředí,nedostatek,nebo přímo absence kvalitních léků,lékařských přístrojů a pod.). Stát nebyl bohatý,jak mohl (díky komunistické devastaci hospodářství), byl chudý v porovnání s "kapitalistickou cizinou". V neposlední řadě dnešní důchodci kašlali na práci,flákali se,kradli kde se dalo (kdo nekrade,okrádá rodinu) a hlavně pravidelně a manifestačně "to házeli" každé 4.roky komun.zločincům a ani se nezačervenali. Budovali,budovali,ale někde se stala chyba.  Vše ostatní jsou hloupé keci na úrovni zchůze KSČSSD!

0/0
20.2.2008 13:44

ODSakEda

Re: Re: Kecáte!

Jací TI??? Někteří!!! je to správné slovo! Někteří dokonce dělali to zlo -StBáci , kontráši lampasáci ožrani jedni většinou a pohlaváří komouši! I to jsou dnešní důchodci! Někteří i bejvalí paraziti, zloději, děuky!!! Tak tady laskavě nezobecnujte! Moje babka dřela celý život za houno po té co jimkomouši zebrali hospodářství i se stroji a zvířaty!!!!! A nestěžovala si. Důchod ji po 89. valoruzovali co chvíli. Ještě rozdávala vnoučatům! Dnes večer zemřela (88let) v nemocnici-dali jsme jim až fakt musela! Né jen se tam ulejt!  Rád za ni případně doplatím za "snahu" socialistického zdravotnictví! Akorát, že ji ani napít nedali, tak jsme s mamou 32km do okresního města jezdili ji dát alespon napít! Raději zdr. pojištění,než dan, jen tzv. "pojištění"... Měli by větší motivaci ji zachránit!

 Raději život za prachy než smrt, ale zadarmo-to jepro žgrty.. A nesouvisí to s bohatými či chudými!

0/0
20.2.2008 13:58

denny2006

Re: Re: Re: Kecáte!

Ti důchodci ve VALNÉ většině...

0/0
20.2.2008 14:19

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Kecáte!

Aááá, topardon, nějak mi to uniklo! Ale jak je rozlišit u platby že?!

0/0
20.2.2008 15:53

denny2006

Re: Re: Re: Re: Re: Kecáte!

Rozlišit nelze.Prostě "ztracená generace" a to díky zvrácenému komunistickému systému:-/!

0/0
20.2.2008 20:58

Pan Navratil

Re: Kecáte!

To by na penze stačilo asi dva a půl roku, neboť důchody spolknou ročně cca 350 miliard.

0/0
20.2.2008 14:09

ODSakEda

Re: Re: Kecáte!

Penze má být průběžná(!!!!!!!!!!!) položka! Mladí -přesněji fšecí výdělečně činní, defacto živí v reálu děti a přestárlé nemohoucí a mrzáky a nemocné!!! Neplést pojištění se spořením... Návrhy na spoření na důchody jsouproti scestné-inflace! Jedině pojištění, opravdové! Né daně jen zvané zdr. či soc. pojištění! Tedy aby vás pak živili dnešní děti a to z pojištění, které bude za 50 let třeba 50.000/měsíčně! Neb platy budou  třeba 500.000/měsíčně! To by jste se s úsporou v dnešních cenách pak propadl někam!...

0/0
20.2.2008 15:56

Pan Navratil

Re: Re: Re: Kecáte!

Já jsem ale reagoval na OldFakera, s vámi v podstatě souhlasím.

0/0
21.2.2008 14:53

barbudo

ODS Flus ...

ODS zachovává finanční solidaritu, stejné přerozdělení peněz jako dosud, kdy bohatší platí více a chudší méně. Návrh Reformy zdravotnictví podle ODS samozřejmě plně respektuje čl. 31 Listiny základních práv a svobod, jenž zaručuje právo na ochranu zdraví a na bezplatnou zdravotní péči na základě veřejného zdravotního pojištění.

ODS nemá v úmyslu ústavní garanci bezplatného zdravotnictví rušit, měnit ani obcházet.

Cílem ODS je naopak lepší realizace ústavně garantovaného práva na bezplatnou zdravotní péči, prostřednictvím maximálního omezení současné míry korupce a nerovnosti v přístupu k péči.

0/0
20.2.2008 12:19

cybermiky

Re: ODS Flus ...

bezplatné zdravotnictví to je pěkná utopie ;-D  To je jako to, že nikdo nebude makat a lidi si budou vše brát zdarma a jen to co budou potřebovat.

Nenech se vysmát, zdravotnictví nikdy nebylo bezplatné. A já osobně si radši zaplatím za kapky do nosu a mastičku na odřeninu, než bych s tím zatěžoval lékaře.Ať jsou z odvodů na zdravotní pojištění léčeny opravdu vážné nemoci a né nachlazení !

0/0
20.2.2008 12:35

barbudo

Re: Re: ODS Flus ...

.. jistěže není zdarma, máme ho předplacené ...

... a ODS lhala ...

0/0
20.2.2008 12:48

ODSakEda

Re: Re: Re: ODS Flus ...

V čR neexistuje zdr. POJISTENI !!!  Jen tzv "pojištění"... Je to prschsprostá dan, počítaná % z příjmu (OSVč ze ZISKu!)  Nepodepisujete u doiktora souhrnnú účet! On sipak zkasíruje pojištovnu sám bez vás!  To je nehorázné, ale v současnosti-socialistickém zdravotnictví od dob komunismu, logické!  Opravdové pojištění by  dalo zanikdnout dokonce nehrazeným lékům či úkonům vůbec!!!!!!!!! (dle úhradové vyhlášky Dr Ratha, jejíž zrušení ODS neprosadila!) Právě že dnes  Vám hrozí, že nebude lékař či sanita smluvní partner a nepomůže Vám, že je nehrazený úkon či lék čipomůcka! Právěže DNES  musí invalida žebrat na iDNES o peníze na vozík! DNES!!!!  Optavdovépojištění nezná pojmy nesmluvní,nehrazený!!! Jen spoluúčast!  Dle výše Vámi(!) zvoleného pojištění si sám(!) volíte výši spoluúčasti na cokoliv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Třebavrtulníkem na mikrochyrurgii!

0/0
20.2.2008 13:17

jan52

Re: Re: ODS Flus ...

 Nachlazení- dobrá chřipka a na tu se i umírá,hlavně se dobře šíří mezi lidmi tak přoč otravovat lékaře, stačí na to mastička a hlavně chodit do práce jinak není na nájem apod.      ....................... 

0/0
20.2.2008 13:30

Pan Navratil

Re: Re: Re: ODS Flus ...

To je na každém, jak si váží svého zdraví.

0/0
20.2.2008 14:12

Heralik3

Re: ODS Flus ...

1) Pravo na praci (kazdy musí byt zamestnan)

2) Právo na chleba zdarma

3) Právo na bydlení za levne ceny, pripadne regulovane dle platu...

Co tam más dal, bambulo? Tyhle casy uz skoncili.... zaplatbuh...

Nic neni zadarmo, ani ten doktor...

0/0
20.2.2008 12:45

barbudo

Re: Re: ODS Flus ...

... na zdravotnictví platím víc, než jakákoli  socka (OSVČ) ...

... ale mám předplaceno a žádný skřet mne nebude obtěžovat ...

0/0
20.2.2008 12:50

Heralik3

Re: Re: Re: ODS Flus ...

V tom případě nechápu, co vlastně pindáš. Tak zavedeme sociální konta, každy bude mít naspořeno co naspoří a z toho si bude platit doktora. A když mu dojde, má peška. Případně muže požadat braburdu, on mu z naspořeného sveho konta rád převede.... a na zemi je ráj...

0/0
20.2.2008 13:00

tenisovej loket

Re: Re: Re: Re: ODS Flus ...

přinejhorším to zatáhne barbudův pes;-D

0/0
20.2.2008 13:14

ODSakEda

Re: Re: Re: ODS Flus ...

V čR právěže neexistuje zdr. POJISTENI !!!  Jen tzv. "pojištění"... Je to

praschsprostá dan, počítaná % z příjmu (OSVč ze ZISKu!)  a ovládaná 100% státem  (určuje ceník až po extrémy, co není hrazeno vůbec!...) Nepodepisujete

u doktora žádnoý souhrnný účet! Není Vám to divné?!!!!!!!!!!!! On sipak zkasíruje pojištovnu sám bez vás cokoliv! 

To je nehorázné, ale v současnosti-socialistickém zdravotnictví od dob

komunismu, logické! I proto netušíte, co kolik stojí, co stojí výjezd sanitky apod.!!!... Kdby existovalo skutečné pojištění a vámi zvolená výše a tímspoluúčastřekněme od 50/měs 10% a od 1500 3%, sakra moc by vás zajímal ceník služeb a sakra by se doktořio vás poprali! A né jen symbolické poplatky, nikoho nemotivující a zároven nehrazené pomůcky vůbec! (ála úhradová vyháška Dr Ratha platná dodnes!) Nehrozilo ba vám žebrání peněz na iDNES na invalidní vozík, měl by jste pouze doplatek třeba jen 5%

0/0
20.2.2008 13:26

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: ODS Flus ...

Oprava: od 500/ měs.!

0/0
20.2.2008 13:27

denny2006

Re: Re: Re: ODS Flus ...

Tzv.zdr.pojištění,které jsi plati a platíš je založeno na solidárním principu,tak-že stav tvého virtuálního konta je 0. Ale to ty jistě víš,ale asi neznáš ceny náročných lékařských zákroků,dnes zcela běžných. Zkus si přibližně spočítat částku,kterou jsi doposud na zdrav.poj."věnoval" mínus čerpání tvé,případně tvých dětí,nebo rodičů důchodců a poté porovnej s náklady na lékařské zákroky zcela běžné např.v  IKEMU.

0/0
21.2.2008 8:20

ODSakEda

Re: ODS Flus ...

Vy asi neumíte procenta jako švejnar?! I kdyby byla rovná sazba(!) daně (nikoliv dan, jak nepřesně schválně levice mlží!...) tak např. při dani 10%, stejně absolutně by neschopný z mála zaplatil málo a schopnější více, tedy např. z 1.00.000 ročně 10%´jen 10.000 a pilnější (dle vís bohatý???...) pak z 1.000.000 10%= 100.000!!! Tedy pilnější by stejně zaplatili více! Dnes pilní latí hypervíce+DPH+spotřební daně +zdr. jen tzv. "pojištění", taktéž placené % z příjmu/ZISKu(!!!...)

 A nedělte diskriminačně lidi na bohatý a chudý a nešiřte třídní protizákonnou nenávist! Daní se přírůstek bohatství, tedy ZISK, příjem, nikoliv bohatství!!!!!!!!!...

0/0
20.2.2008 13:12

barbudo

Re: Re: ODS Flus ...

... Vy asi neumíte nejen procenta, že ...

0/0
20.2.2008 19:07

fleret1

Cikrt je byvaly lekarnik

dnes plechova huba MZ als.mluvci MZ.Je to uplne stejna kapitola,jako drive tandem Nemec-Dimun - Nemec delal podtrhy a Dimun to obecenstvu zduvodnoval.Moje rodice se o sve rodice staraji sami a zaplatBuh nepotrebuji vyuzivat sluzeb tehle povedene dvojky Julinek-Cikrt.Jsou ovsem ( troufnu si rict,ze vetsina ) duchodci,kteri tohle stesti nemaji,tedy ti o kterych je zrejme clanek.Mnohamluvny,ale jinak pomerne arogantni Cikrt nema zadny narok blbe a hloupe zvanit lekarum do jejich odbornosti,protoze o tom nema nejmensi paru.Ale jak je v Cesku narodni tradici,vzdy ti,jejichz odbornost je vicemene pochybna a diletantni nejvice krafou do oboru,o kterych maji mizivy pojem a nebo vubec zadny sajn.Koneckoncu,vzor maji u Nejvyssiho,Nejdokonalejsiho.Doufam,ze zase nejaky doveda nevyrazi s obligatnimi statistikami - to by bylo k smichu.

0/0
20.2.2008 11:52

Pan Navratil

---

Jasně, 11 léků, to je hotový životabudič.

0/0
20.2.2008 11:56

fleret1

Re: ---

Cikrt hodil do placu 10-11 leku - mozna nekteri jich berou jeste vic - nekteri potrebuji 1 - 2 ,nekteri tu a tam 1 - viz moje babka s dedou - deda hlavne Becherovku --- ja se vubec nezastavam notorickych "marodu",jejichz denodenni naplni bylo vysedavat a vykecavat se v cekarnach ( netyka se pouze duchodcu,prosim),ani toho,aby se u lekare neplatilo ( sam jsem lekarum platil i drive a bez jakehosi narizeni onech dvou usatcu) - jen si rikam,ze tahle postkomunisticka spolecnost tak nejak na starsi obcany se*e z vysoka - je totiz zajimave,ze kdejakou hovadinu ze sveta sem dotahneme a jasame jak jsme svetovi a pokrokovi,ale pozitivni veci jdou jaksi mimo tuto spolecnost a jevi se ji jako nezajimave - proto je CR jedna velka saskarna a ke slovu se pak dostavaji takovi "novatori" a veleduchove,jako jako jsou prave tito dva.

0/0
20.2.2008 12:06

Vanislav

Re: Cikrt je byvaly lekarnik

poplatky a to v mnohem vetsi mire jsou temer ve vsech zapadnich zemi. Taky tam neumiraj lidi a platej mnohem vice.

0/0
20.2.2008 11:59

fleret1

Re: Re: Cikrt je byvaly lekarnik

proboha,copak ja pisu o poplatcich ? Vubec ne - platil jsem lekarum ( i kdyz to byli vetsinou kamaradi ) podstatne drive,nez to tihle dva dusevni lumeni vymysleli a uvedli v praxi - a nesrovnatelne vic,protoze jsem na to mel a mam - jsou ale lide,kteri na to proste nemaji - o tom pisu - nekdy na to nemaji vlastni vinou ( sponzorujou sva vnoucata a povedene deticky a pod.) a je take kategorie starych lidi,kteri jsou opravdu v nouzi a zde majstro Julinek a zvlaste arogantni postlekarnik nerozlisuje.A v prvni rade me jde v mych komentarich o to,ze Cikrt cvachta do odbornosti,kde je uplnym laikem a to presto,ze vim,jak si lekarnici velmi radi hraji na lekare - o to me jde.

0/0
20.2.2008 12:12

Heralik3

Re: Re: Re: Cikrt je byvaly lekarnik

Vidis to, ty smejde, ty jsi presne ten priklad, ktery uvadim "Co je doma, to se pocita", soupneme tuhle nekomu uplatecek, aby mi sehnal lepsi mrkev, tamtomu za maso a doktorovi za to, ze me osetri prednostne.....

Jsi krivak, proc tedy nepožadujes, aby byla moznost si klidne platit lepsi ZP, s lepsima sluzbama, s prednosti v ordinaci atd? Kdyz, jak tvrdis, to nacerno platis? Pak by totiz byli prachy na "standartni" peci i pro chude. Klidne si budu platit o neco vyssi pojistne, ovsem s tim, ze kdyz prijdu do ordinace, nebudu tam sedet 4 hodiny s luzou, ktera tam jde s rýmičkou....

0/0
20.2.2008 12:42

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Cikrt je byvaly lekarnik

Prostě zavést skutečné zdr. pojištění a né jako dnes - prachsprostá dan jen tzv. "pojištění", bez spoluúčasti a nelogicky počítané % zpříjmu/zisku...

0/0
20.2.2008 13:35

Heralik3

Duchodci

Nemám nic proti duchodcum, taky jednou budu, i kdyz nyní už je každy vychováván se predevsim zabezpecit sam a necekta ze to za nej udela nekdo jiny.

Ovšem, ruku na srdce - kdo predevsim zavinil ze jsou na tom ted spatne? 40 let valna vestina z nich podporovala zlocinný režim, valna vestina z nich bezne oradala stat zlodejnama ze statniho stylem "co je doma, to se pocita", dost z nich podporuje i ted tu levicovou luzu..... proc se o ne nepostaraji take deti, jak je to bezne kdekoli ve svete? Mizerne je vychovali.

A jak uz to tady nekdo uvedl, at si zazadaji formularem o hmotnou nouzi, klidne kazdy mesic. K doktorovi jich plno chodilo si pokecat a to stoji nemale penize....

0/0
20.2.2008 11:49

tenisovej loket

Re: Duchodci

asi takR^

0/0
20.2.2008 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.