Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výmluvy na osobu blízkou skončí, shodli se experti

Skupina expertů se shodla na třech změnách v silničním zákoně. Musí podle nich skončit výmluvy na osobu blízkou, v křižovatce bude zakázáno předjíždět a policie by měla vyšetřovat už jen ty nejvážnější nehody. Původně přitom bylo pozměňovacích návrhů přes osm set.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

libienski

Tak než to experti změní....

hned jim řeknu jak na to.... Já jako provozovatel vozidla budu znát osobu, která auto řídila a bude to osoba blízká....která se dostaví k vysvětlení a milým pollicistům sdělí, že řídila další osoba blízká, kterou však odmítá sdělit. Správního přestupku se nedopustí, protože tak jednala a nebyla provozovatelem vozidla:-) Takže kucí...když jdete měnit 30 zákonů, tak byste měli vědět, že to děláte na nic.

0/0
19.3.2008 17:01

MasoxCZ

Tak to jsou teda fakt experti :-D

To budou muset překopat zákon o přestupcích, trestní zákon, možná dokonce i ústavu. Za suchej rohlík jsou přeplacení.

0/0
19.3.2008 12:55

rencar

Li Cong

No tak zrusej osobu blizkou Rv- to me nepali , nebot moje auto v tu dobu ridil Li Cong z Ciny + presna adresa v Pekingu kterou mi dal,  toho casu mimo republiku .... a jsou v pr.... stejne

0/0
21.2.2008 13:43

Svent

Vy ste tu jak malý

Největší metlou nebezpečného provozu není meření rychlosti kamerami na bezpečných úsecích, ale chlast, drogy a nedodržování povinných přestávek. Na to všechno jsou kamery krátký, na propálených úsecích se jezdí pomalu a pak jsou lidi jak utržený od řetězu. Debilní bodový systém s vysokýma pokutama má akorát za důsledek, že se ujíždí od nehody. Já pomalu nejezdim, za posledních 15 let jsem platil asi třikrát a dá li bůh, snad budu zase platit za 15 let třikrát.

0/0
20.2.2008 18:32

ODSakEda

Re: Vy ste tu jak malý

Hlavně bezpečný ODSTUP!!! Hlavně na dálnicích a v kolonách a hlavně za mokra a sněhu!...

0/0
20.2.2008 19:00

ODSakEda

Re: Re: Vy ste tu jak malý

Jo v německu a nově pro kamiony i v Rakusku to točej na kameru a pokutujou! Nedělají jen většího teoretickýho bodovýho strašáka, exemplární tresty byli za církve v podobě upalování pro výstrahu, měl by jsme být dál-prostě dávat i500-stovkové pokuty ale za každým rohem a né jen za prkotiny či jen za rychlost!...

0/0
20.2.2008 19:04

tojsouveci

Bojujte za pořádek.

Pomozme policii ještě více. Uvidíte stát někde auto, kde je zákaz? Okamžitě mu vypuste všechna kola. Když bude každý stát pouze tam, kde je to dovoleno, tak se jeho autu nic nestane. Pojedete 90km/h a někdo vás bude chtít předjet? Nepzsťe ho za žádnou cenu. Braňte tu devadesátku vlastním tělem a aute. To by bylo, že by slušní lidé nevychovali ty grázly, kteří jsou na silnicích kolem nás.

0/0
20.2.2008 17:17

5alfa

Re: Bojujte za pořádek.

A pak má člověk brát vážně i ostatní Tvé argumenty, když teď argumentuješ jako malej Jarda? :-/

Obecně, každej zákon vice či méně omezuje Tvá práva. Spoustu věcí ale nedělám a i když zákon je výslovně trestá, mne se to netyká, protože nevraždím, neloupím, neznásilňuji atp. Ale rozhodně si nepřeji, aby se mohlo vraždit, loupit, znásilňovat.

Pochopitelně grázly a piráty chytá policie a já ji nemusím pomáhat. Ale rozhodně ji v tom nesmím překážet.

0/0
20.2.2008 17:31

ODSakEda

Re: Re: Bojujte za pořádek.

Akorát že se za piráta zákonem označil i řidič jedoucí dokonce mimo obec jižjen o 1km, tedy na dálnici ani né o 1% překročení rychlosti!... Nyní se to zahrálo do autu alespon na 3km, jakože tolerance měřidla... švejkov... Vrakousku jsou body za velmi výrazný(!) přestupek nebo až při nehodě s vážným(!)  zraněním nebo jen při vysoké(!) hm. škodě! Tedy postih pirátů! Zde ministr nesmí používat výraz pirát a raději má definovat co tím myslí! To otec "bodového systému" šimonovský nikdy nevysvětli!!! Dle jeho zákonabyl pirát i cyklista co vlastní vinou spad z kola... Neb okdo zaparkoval na vozíčkářovi, byl bez papírů!... Je to sice bezohledné, ale né nebezpečné společensky!!! Naproti tomu po nehodě s úmrtím  dostanu "jen" 7b a můžu řídit dál... No nevím, nějak se mi to nezdá produktivní, spíše naopak.

0/0
20.2.2008 19:10

5alfa

Re: Re: Re: Bojujte za pořádek.

Piráta takhle nevidí zákon ale jen někteří hloupí policajti. A někteří další, stejně hloupí, lidé si tedy myslí, že proto je třeba policii rozehnat. Nemyslím, že je třeba s vaničkou vylít i dítě.

Žádný bodový systém nevyřeší problém, dokud se po chybách Šimonovského zase jiný ministr nevrátí k těm vysmívaným "Krišotům" a nevyžene policisty do terénu. Nicméně zamezit "Výmluvám" na osobu blízkou je třeba. Udělali to v jiných demokratických státech, může to stejně dobře nebo podobně dobře fungovat i u nás.

0/0
21.2.2008 11:22

ODSakEda

Re: Bojujte za pořádek.

Jakpoznáte, že jedete 90?! To jako dle zropvna vašeho tachometru???...;-D škodárnám proměřije rychloměr minimálně o +10% starým škodárnám až o +20%!!!...;-€

0/0
20.2.2008 19:02

5alfa

2 ODSak Eda

Takže jaro 2006 platilo...

Povinnost vést záznamy o provozu vozidla určuje zákon č. 111/1994 Sb. a vyhláška č. 187/1994 Sb. Z ní vyplývá, že knihu jízd potřebujete pro vozy v obchodním majetku, v nájmu, pořízené na leasing a vypůjčené. V případě, že firemní vozidlo používáte i k soukromým cestám, musíte je do knihy jízd uvádět. Zjednodušeně řečeno pak celkové náklady (pohonné hmoty, nájem, opravy atd.) musíte snížit právě o podíl soukromých cest. Knihu jízd ale musíte vést i v případě, že k podnikání používáte soukromý automobil. V takovém případě ale zaznamenáváte jen »služební« jízdy a za každý takto ujetý kilometr si účtujete adekvátní částku.

A pak... Jsou stanoveny jisté minimální údaje, které musí být v každé knize jízd, konkrétně:

A) Bližší identifikace řidiče a vozu B) ...Takže bez řidiče, no když myslíš?  Sni si dál svůj sen...

 

0/0
20.2.2008 17:07

tojsouveci

Re: 2 ODSak Eda

Když používámk podnikání soukromé auto a nechci si účtovat náklady, tak žádnou knihu jízd vést nemusím.

0/0
20.2.2008 17:11

5alfa

Re: Re: 2 ODSak Eda

To jistě, u soukromého vozidla to nezpochybňuji...:-)   Ale tady jde o to, že podle Edy firemní vozidla do 3,5 tuny nemusí uvádět v knize jízd řidiče...  ;-D

A přesto chronickým vymlouvačům v Německu mohou (podle zákona) předepsat knihu jizd i pro "soukromé vozidlo".... Pak je jasné, kdo seděl za volantem...

0/0
20.2.2008 17:16

honza158

Zacina to relativne malickostmi

jako slusny uvedomely obcan se nemam ceho bat,  dodrzuji vse co mi je narizeno ,pokud jsem svedkem prestupku okamzite hlasim uradum, doslova zadonim o dalsi pridel represe a smirovani, o preventivni davani pres "drzku", vzdyt je tu vsude bordel ze. Proti odposlechu sveho mobilu, el. posty, veskere kominukace, kameram ve vlastnim byte nic nemam, jiz se nemohu dockat cipu s gps v hlave .... Tuhle pokrivenou mentalitu nechapu, z principu je mi z techto veci na zvraceni... jen zasnu kolik lidi ma tyto "nazory". Budoucnost teto nasi zaprdene spolecnosti neni ruzova. Jedine co by snad pomohlo je nejaka opravdu velika prirodni katastrova po ktere lidstvo zacne zas od zacatku:-)

0/0
20.2.2008 16:19

ODSakEda

Re: Zacina to relativne malickostmi

Asi jim chybí komunistický režim a ostnatý drát! Maj pocit že je příliš svobody! To s těmi čipy jak psovi pod kůži je horší nesvoboda než ten ostnatý drát! _ten alespon přelezu. ale s čipem se neschovám a to ani před podlou konkurencí, které někdo prostě prodá data o mojem pohybu za obchodem či za milenkou! At žije moderní špiclování...;-€

0/0
20.2.2008 16:28

wcbaba

Re: Zacina to relativne malickostmi

Soudruzi experti si zřejmě vzpomněli na idol svých pionýrských dob Pavlíka Morozova, hrdinného to sovětského pionýra, který udal svého otce..

0/0
20.2.2008 17:08

5alfa

Re: Re: Zacina to relativne malickostmi

O hrůza - jak takhle strašně ta zločinná ODS hodlá omezit práva socek ale i podnikatelů... :-P

0/0
20.2.2008 17:10

wcbaba

Re: Re: Re: Zacina to relativne malickostmi

Oni ti experti jsou soudruzi s ODS to jsem nevěděla, pak to ale mnohé vysvětluje.

0/0
20.2.2008 17:15

5alfa

Re: Re: Re: Re: Zacina to relativne malickostmi

To nevím, kdo je v komisi, nicméně jsou ve vládě a mají většinu v senátu a ve sněmovně je už podporuje 103 hlasů, takže pokud soudruzi z ODS nechtějí, aby jiní soudruzi z komise takto rozhodli, tak se tak nestane a bude to nakonec podle soudruhů z ODS. Ledaže by někde udělali chybu... :-)

0/0
20.2.2008 17:34

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Re: Zacina to relativne malickostmi

ODS má jen 1/3 vlivu v koalici! Tak pak jen 50% v PS, tedy celkem cca jen 1/6 vlivu! Volby prezidenta, necht jsou vám důkazem! To by jej ta, dle vás  zlá a všemocná, ODS prosadila napoprvé levou zadní víte!

0/0
20.2.2008 18:59

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zacina to relativne malickostmi

Ale no táááák, je největší silou a má ministra dopravy a vnitra, senát a prezidenta na své straně. :-) 

Nevidím, že by zelení a nebo KDU byli připraveni "bránit" ODS změnu v těchto zákonech. Takže pokud to bude ODS chtít, tak to projde, protože je to menší žvanec než rozpočet než důvěra ve sněmovně a nebo než volba kontroverzního VK...

To, že je "zlá", to si neber osobně, byla to reakce na wcbábu. Ta naznačovala, jak to "soudruzi" plánují a jak to zaonačí. Prostě POKUD to ODS nebude chtít, tak to neprojde, hotovo. Vyžadovalo by to jednotný blok proti ní a ten tu jaksi není. Navíc ten blok by musel zafungovat 3x. Při schválení a pak při případném vrácení senátem a při případném převálcování prezidentova veta...

Pokus se s tím smířit, že pokud ODS nebude chtít tento zákon nebo paragraf o osobě blízké měnit, tak SE TEN PARAGRAF nezmění...

0/0
21.2.2008 11:34

tojsouveci

Re: Zacina to relativne malickostmi

Taky nechápu, kde se to v těch lidech bere. S nadšením přijímají vše co je ještě více a více omezí. Ono jim snad nebude vadit ani kdyby jeza vřeli do klecí s tím, že jde o jejich bezpečnost a v těch klecích se nemusí nikoho bát ;-(

0/0
20.2.2008 17:13

lolek77

Re: Zacina to relativne malickostmi

Experti se shodli pouze na jediném - nehodlají respektovat právo občana nevypovídat proti své rodině. Bravo, jsou to fakt experti. Ještě mezi nimi chybí Bambas.;-€

0/0
20.2.2008 19:05

5alfa

Re: Re: Zacina to relativne malickostmi

Neboj, to právo bude zachováno, ale třeba to pak už to nebude jednoduše "zadarmo" a možná budeš muset počítat s nějakým opruzem do budoucna.

0/0
21.2.2008 11:52

ODSakEda

Prostě at vyrazí raději do terénu a chtaj hříšníky za rukáv!

A né jen od stolu byrokraticky něco řešit a otočit presumpci neviny! Je tam zima venku že?! Jo kdo chce odstupný a renty, nic jiného neumí, at mrzne! Nebo at dělá raděj něco jiného! Mohl by totiž úřední šiml zařechtat a sešrotovat nevinného člověka a bez možnosti odvolání!...

 Někdo na vás prostě něco něvleče! Dle těch co volají po odpovědnosti držitelů aut zapsaných v TP, pak budou odpovídat i za škody a šílenou jízdu zloděje  vašeho auta, co havaroval uděla škodu a utekl a nedopadli jej?! ...  Jak se toto ošetří?! Vždy pak nahlásím, že někdo neoprávněně použil moje vozidlo, že nevím kdo!   Tojako odmítnou a zaplatím pokutu a body za zloděje???...

 Presumce neviny by měla být základem právního státu a dokazování viny  a  postih musí být neprodleně a né po roce či dokonce dle pražškých radních až do 5let!... To užvážně nevzpomenete za co a kde a nemůžete se bránit, nebyla li tehdy chba ve značení! Nemá to efekt a je to jako pohlavek děckovi po roce, kdy se ono bude divit za co

0/0
20.2.2008 16:19

5alfa

Re: Prostě at vyrazí raději do terénu a chtaj hříšníky za rukáv!

V tom máš pravdu, pokud jich bude v terénu dost, pak to bude jistě jednodušší. Bohužel to asi tak rycle nepůjde, jednak jich není dost a když dělali kdysi dávno "Kryštofy" tak opoziční vůdce z toho posměšně dělal "Krišóóta" a povídal, jak takové akce nemají smysl. Teď, když je u vlády to zkouší jinak a přiznat, že tenkrát to bylo lepší, to nemusí umět a nebo nemusí chtít...

Funguje to v mhohých státech a žádná právní revoluce to není, nejde o otáčení presumpce.

Jinak si najdi na   http://www.vyzkouseno.cz/magazin/jaro06/business.php

jak je to s evidencí řidičů firemních aut... ;-D

0/0
20.2.2008 16:28

albert10

Re: Prostě at vyrazí raději do terénu a chtaj hříšníky za rukáv!

Ano, policistů by mělo být v ulicích víc, ale těžko bude policie odstavovat auta jižní spojce nebo v tunelech.... navíc policisté by měli dělat užitečnější věci, než sedět a čučet na obrazovku radaru. Já jsem tedy radši, že jsou automaty než abych platil 20 policejních hlídek v Praze měřících rychlost... Jinak tvoje úvahy o zloději auta - tyhle situace se budou řešit úplně stejně, jako dnes.

0/0
20.2.2008 16:44

Vipeeer

Udávání

To bude krásný státeček, každý bude donášet na každého včetně rodičů sourozenců apod., fízlové nebudou muset nic dělat, jen dají ještě více kamer a radarů s foťákem a počkají si až se předvolaní udají  navzájem, prostě idylka.

0/0
20.2.2008 15:24

5alfa

Re: Udávání

Pokud zaplatíš pokutu jako v Anglii, tak nebudeš muset bonzovat a sám si zhodnotíš, komu budeš auto dál půjčovat.

Pokud popřeš, žes přestupek spáchal a vymluvíš se na osobu blízkou mohou Ti předepsat v Německu knihu jízd, abys nemusel udávat. Jen povedeš evidenci, kdo řídil dané auto. Ostatně u nás je to povinnost u služebních aut, proč to tedy nezkomplikovat chronickým vymlouvačům. Udávat nemusíš, ale za chvíli to nebude zadarmo. Ve světě se z toho udávání můžeš "vykoupit" zaplacením pokuty jako majitel a nebo povinností mít knihu jízd. Bude možná na Tobě aby sis zvolil, jaký "opruz Ti vyhovuje" a zda se Ti "bezdůvodné vymlouvání" rentuje nebo ne.  ;-D;-D

0/0
20.2.2008 15:33

Vipeeer

Re: Re: Udávání

A to se ti jako líbí, aby fízlovali tvoje auro na každém kroku a mohli ti nařídit přiblblou knihu jízd?..... Patrně ti prostě tenhle systém založený na šikanování, byrokracii, udávání atd.nevadí, ale mě se příčí.

0/0
20.2.2008 15:37

5alfa

Re: Re: Re: Udávání

Stejně tak "mi vadí", že mohou podle mého mobilu a KK zjišťovat kdy a kde jsem byl a co jsem kupoval. :-P

Nemám ve zvyku programově porušovat předpisy a tak mi nevadí, když takové lidi policie stíhá. Pokud jednou za čas něco provedu, tak zaplatím pokutu. Pokud by se syn programově schovával za osobu blízkou a jezdil jako hovado a ještě se vyhýbal zodpovědnosti, vrátí mi klíčky od auta...

Pokud Ty považuješ za byrokracii a šikanování nutit lidi dodržovat zákony a pravidla, je to Tvůj pohled na svět. Já s ním nesouhlasím, toť vše. Pokud se chovám jako průměrnej spořádanej člověk, žádné šikanování, byrokracii a udávání vůbec neřeším. Proč si myslíš, že by mi to mělo vyhovat? Vyhovuje mi, že ho nemusím postupovat a pokud někde žijí takoví anarchisté, co si myslí, že všechno mohou, jsem jen rád, že to budou mít o něco těžší....

0/0
20.2.2008 15:50

Vipeeer

Re: Re: Re: Re: Udávání

Užívej si tvého veselého života jako průměrnej spořádanej občan, seber klíče synovi. udej ho, ale necpi to jiným lidem, co vědí, co jsou fízlové zač.

0/0
20.2.2008 15:57

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Jak vidíš, nemusím dělat ani jedno ani druhé, protože i můj syn ví, jak se má na silnici chovat a chová se zodpovědně. Jako každý rozumný člověk.

Ty se chovej jak uznáš za vhodné, je to naopak Tvůj život. Třes se strachem, kdy budeš muset někoho z rodiny udat, kdy budeš muset jednat s policisty a někde něco žehlit, objasňovat a nebo se jen "vymlouvat"... ;-D

0/0
20.2.2008 16:03

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Udávání

Prostě at jej chytí za rukáv a daj pokutui a body a budeli to opakovaný-odtoho jsou ty body, aby se nezlikvidoval někdo pro pochybení náhodné ale soustavné!!! Ale né byrokraticky a i nevinné! Ale v terénu! V reálu! Jinak úřední šiml zařechté a budete se divit, co kdo na vás hodí!!!

0/0
20.2.2008 16:10

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Ano tohle je taky mozný postup. To by ale nesmělo tolik policistů vzít kramle... Zatím spíše odcházejí, než že by jejich počet alespoň stagnoval...

0/0
20.2.2008 16:12

honza158

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Stale patrime ke statum s nejvetsim poctem policistu na pocet obyvatel ... takze chyba je asi nekde jinde

0/0
20.2.2008 16:20

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Třeba je chyba v tom, že když byli "Kryštofové", tak to tehdy opoziční a nyní vládnoucí strana zesměšňovala a prohlašovala, že tak se to nesmí a nemá dělat. Třeba by ztratila tvář, pokud by se vrátila ke starým a osvědčeným metodám... :-P

0/0
20.2.2008 16:33

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

To je jediný správný postup!!!!! Policistů je dost! Divil by jste se, kolik jich převelelei od pohraniční navíc! Všecí jen berou renty a odstupné a jsou zalezlí... Ale i proto, že zákon je příliš intolerantní a měli by zahájit řízení i s řidičem co jel byt jen 51km/h v obci... Namísto chytání pyrátuů-rozumějte extrémů!!!!! Toale nejde, musí nastavit v obci 50-ku a tu prostě mašina hlídá a ukládá překročení! To je ale blbost co?! Raději jsou se zapnutým radarem za bukem ve větrolamu! Nedivím se jim, maj v okolí kámoše a příbuzný a ti by jim dali po práci přes držku! 90% to živí a nemyslím si, že jsou piráty! Jen mírně se třeba občas utnou, každý někdy spěchá a dojíždí do obce koucek víc. V centrunikdo ani neměří, jen na výpadovkách... To je taky bordel!... Několik je bez papírů, anižby kdy měli jen kolizi!!!!!!!! Natož že by havarovali! To je nezpravedlivé! Jsou zoufalí, agresivní naštvaní na celý svět!

0/0
20.2.2008 16:25

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Není jediný... Že to vidíš takhle Ty, nic neznamená. Jsou i jiné možné postupy a jak se v několika demokratických státech v okolí přesvědčujeme, tak fungují TAKY...

0/0
20.2.2008 16:31

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Jo. šimonovský také tvrdí, že bodový systém funguje... Aha, protoje nejvíc neho a usmrcenýcjh , víc než před ním! Předtím bylo méně, protože to nefungovalo jo???... Tomu asi nerozumím, takové logice... Jsem majitelem odtahovky a denně jsem svědkem, kdy od počátku bod, systému to je jen a jen horší! KOr když maj policajti a lampasáci a hasičio vyjímku na body i při soukromé jízdě!!! Navíc na šváru poldu navleču pokutu a bodům se vyhnu!!!!!! .....  Toto je z dílny KDU-čSL+čSSD, včetně až 50.000 pokud při i drobné nehodě i kolisty i při mírném poškození majetku či zdraví sama sebe.... No to je výborné. Asi přestoupím z ODS do řad takových dobrokonatelů;-D

0/0
20.2.2008 16:41

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Víc usmrcených je proto, že po zesměsnění Kryštofů si současná garnitura netroufá poslat zase policisty do terénu, "aby nevypadali jako ti magoři" co nejdříve jen kritizují a zesměsňují a pak stejně udělají to samý...

Každý si může tvrdit, co chce, Ty i Šimonovský. To, že je tu právní bordel ještě neznamená, že se nemůžeme poučit ve státech, kde to funguje.

Pokud máš pocit, že KDU a socani něco zprasili tak se tedy podívej, jakej ministr to za více jak rok napravuje. A co vymyslel a co prosadil?

0/0
20.2.2008 16:49

lolek77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Pokud si myslíte, že umění řídit se získává dozorem policie je zbytečné s Vámi diskutovat.

0/0
20.2.2008 19:09

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

To jsem nikdy a nikde nenapsal. Ale zkusím to se stejnou selskou logikou jako Ty... :-P

Pokud si myslíš, že umění chodit se malé dítě naučí bez boulí a urazů, pokud bude chybět restriktivní složka (dozor rodičů), je opravdu zbytečné s Tebou diskutovat. ;-D;-D;-D

0/0
21.2.2008 11:39

iuos

hmm

pokud ty a tvoje famílie budete jezdit podle pravidel, tak se nemusíte ničeho bát... a když je porušíte, tak si - jako slušný člověk - zodpovíte následky... v čem vidíš problém?      

0/0
20.2.2008 15:55

ODSakEda

Re: Re: Udávání

Omyl! U služebních aut do 3,5t se neuvádí v knize jízd jméno řidiče anijsem neviděl takový tiskopis se jmény až u aut nad 3,5-putovky. A držitel sice zodpovídá za auto, ale né za činy s ním spáchané!!! Prsumpce neviny zase dostává v čR nafrak!

A kdyb yšlo jen o pokuty, ale jde již o velké pokuty a o body i za prkotiny!!!!!!!!!!!...

0/0
20.2.2008 16:01

5alfa

Re: Re: Re: Udávání

Nic nedostává na frak, já nevím jak u Vás ale u nás zaměstnavatel eviduje řidiče i auta. Na služebkách je předepsán záznam, kdo kdy sedí za volantem, pokud nás jede více řidičů.

Jistě, není to primárně kvůli pokutám ale kvůli dodržování přestávek a odpočinku, kvůli tomu, aby každý případný maler nekončil u soudu ale bylo jasné, zda je to pracovní úraz a nebo ne...

0/0
20.2.2008 16:10

5alfa

Re: Re: Re: Udávání

Navíc si myslím, že lžeš, nechce se mi konkrátně hledat daný zákon, ale co takhle...

7 VĚCÍ O KNIZE JÍZD, KTERÉ BYSTE MĚLI VĚDĚT

Mít automobil zapsaný do obchodního majetku, ať už fyzické, či právnické osoby, je velké lákadlo. Jenže kromě mnoha daňových výhod to přináší i jistá negativa. Jedním z nich je povinnost vést řádně knihu jízd. Jak to udělat, aby vás nepřekvapila případná kontrola?

takže nevím nevím milý ODSáku...

0/0
20.2.2008 16:19

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Udávání

Opakuji: v knize jízd není kolonka: jmono řidiče a neznám nikoho, kdo by to vedl-leda pro svoji potřebu. Navíc v praxi při pojíždkách ve městě, kdy hned skočí doauta ten hned jiný ajízd je mnoho, kdy se napíše pak jen významná a ty drobné se sečtou v jednu, se budeme jen těžko dohadovat, kdo to fakt řídil! Neobhajuji tady pyrátskou jízdu (to ale není dle mě překročení rychlosti o 3km... či jiné drobnosti taky za body- v Rakousku je až velmi velký prohřešek řešen i body!) Ale prostě at každého co přistihnou -třeba kamerovým systémem, vzápětí alespon legitimují a upozorní na následný postih na místě! Tečka

0/0
20.2.2008 16:34

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Udávání

Opakuj si co chceš. viz bod číslo 5. Jak správně vést knihu jízd

Jednotlivé záznamy musí být uspořádány chronologicky a veškerá data na sebe musí navazovat, což se týká především počátečních a koncových stavů tachometru. U knihy jízd v tištěné formě nesmí chybět u identifikace řidiče i jeho podpis. ;-D

Zkus mi vysvětlit co je to identifikace řidiče? Ano je to z roku 2006, ale já zatím nevím, že by to bylo zrušeno. Napiš mi prosím kdy a kde to bylo zrušeno. Rád se nechám poučit jak se kniha jízd vede bez identifikace řidiče...

A obráceně, já zase neobhajuji šikanování řidičů, protože i podle názvu článku je třeba aby "výmluvy" na osoby blízkou skončily. Ne aby byl zrušen daný institut, ale aby nebylo možné ho dlouhodobě zneužívat...

0/0
20.2.2008 16:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.