- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naposledy čeští letci takto startovali loni k letounu íránské letecké společnosti, který měl namířeno do nizozemského Amsterdamu. Podle velitelství NATO stíhačky členských zemí stroj sledovaly kvůli výhrůžkám o bombovém útoku na letoun.
Takhle se flakat to tam mohli hned poslat 159 :-) Pamtuju jako kluk jsem se chodil divat do mosnova na hotovostni stojanku... 2xmig 21 i spiloty uvnitr... kolem sdeli bigosi se sapikama :-D Holt kdysi to bylo drsnejsi... Zadne lazo plazo
taktéž naostro
trosku drahy spas....,cekat v hangaru,az se nejakemu letadlu poroucha vysilacka.......Nejlepe by bylo,kdyby jsme vsichni prestali hromadne platit dane,jine reseni nevidim.Na co ma takovy maly statecek uprostred Evropy,obklopeny spojenci,nejmodernejsi letectvo na kontinentu...To opravdu nikdy nepochopim.
"...k dopravnímu letounu Boeing 777 britské letecké společnosti..." Hmm, Virgin 777 žádné nemá, takže zase British Airways. Nemají těch malérů poslední dobou už nějak příliš?
Trochu drahý letovod takový Gripen.Nechtělo by to metál za statečnost pro pilota?
je tak maly . . . zbytek sveta by rek ze z toho mame komplex, proto tak machrujeme s letadlama . . .
podotýkám, že to je minulost - tedy za socialismu. Norma pro start hotovostní dvojky ( dvou stíhačů MIG-21pf) v hotovostním systému PVOS ČSSR začleněných ve prospěch ŘLP (řízení letového provozu) byla 1´ 30´´ . To jen ke kalkulaci podemnou.
vzhledem k tomu, že Gripen je poněkud málo mladší, jistě lepší pak jeho start je jistě rychlejší.
cestovni rychlost B 777 je 896km/h takze za 9 minut od startu stihacek urazil vzdalenost cca 130km. Vzdalenost od slovenskych hranic k Praze je cca 260 km. Tu vzdalenost tedy 777 prekona za 18 minut. Po vstupu do vzdusneho prostoru CR byla posadka 777 jiste opakovane vyzvana k navazani spojeni, coz nejaky cas zabere. Vzhledem k tomu ze byl 777 dostizen pred Prahou tak se da predpokladat ze gripeny startovali tak 5-6 minut po vstupu 777 do naseho vzdusneho prostoru.
Navic je evidentni ze 777 se drzel sveho letoveho koridoru a letove hladiny, takze nejaky extremni duvod k obavam ze to napali do temelina ci dukovan asi nebyl - svete divse ale pres JE letecke koridory nevedou. Ono kdyz chce nekdo s letadlem nabourat do neceho zo je na zemi, tak k tomu musi napred zacit mirit a pak k tomu zacit i klesat. Jinak vzhledem ke vzdalenosti Caslavi od Prahy a tedy i mista dostizeni 777 to dokonce vypada, ze ty gripeny to ani nevzaly nadzvukovou rychlosti.
Dle Vašeho výpočtu by ho stíhačky "nedostihly", nýbrž by letěly napřed a u Prahy si na něj počkaly :o))
Teď nevím ...
Doletěl od Beskyd do Prahy za devět minut, nebo ho začaly Gripeny honit až někde u Poděbrad, zatímco do té doby velení PVO spoléhalo na to, že když žuchne někam do Brna nebo do Jihlavy, že se tak moc neděje?
Jsem velmi potěšen vědomostí, že se mi v Brně nad hlavou prohání Boeingy v neznámém nekomunikativním stavu, kdežto od okraje Prahy jsou eskortou doprovázeny a Helmutům doprovodem předány div ne s mašličkou.
Houbeles od Poděbrad. Už od Čáslavi
Všimli si ho hned, jak jim vypustil obsah latríny na hlavy!