Diskuze

Gripeny letos poprvé naostro startovaly k boeingu bez spojení

Elitní piloti z čáslavské základny mají za sebou letošní první ostrý start. Dvojice stíhaček gripen musela v sobotu nad ránem vystartovat k dopravnímu letounu Boeing 777 britské letecké společnosti, se kterým dispečeři ztratili rádiové spojení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

PetroleumLampoIdorablo

18. 2. 2008 12:03
K pousmání:

Naposledy čeští letci takto startovali loni k letounu íránské letecké společnosti, který měl namířeno do nizozemského Amsterdamu. Podle velitelství NATO stíhačky členských zemí stroj sledovaly kvůli výhrůžkám o bombovém útoku na letoun.

0 0
možnosti
PZ

0xf

18. 2. 2008 9:37
lazo plazo

Takhle se flakat to tam mohli hned poslat 159 :-) Pamtuju jako kluk jsem se chodil divat do mosnova na hotovostni stojanku... 2xmig 21 i spiloty uvnitr... kolem sdeli bigosi se sapikama :-D Holt kdysi to bylo drsnejsi... Zadne lazo plazo

0 0
možnosti
DO

oId fashioned Vince III..

18. 2. 2008 8:57
moje přítelkyně byla o weekendu

taktéž naostro;-)

0 0
možnosti
B

bezik

18. 2. 2008 9:02
Re: moje přítelkyně byla o weekendu

Kecáš!!!8-o

0 0
možnosti
EC

AKSAMIT

18. 2. 2008 8:49
No tak si rikam,

trosku drahy spas....,cekat v hangaru,az se nejakemu letadlu poroucha vysilacka.......;-DNejlepe by bylo,kdyby jsme vsichni prestali hromadne platit dane,jine reseni nevidim.Na co ma takovy maly statecek uprostred Evropy,obklopeny spojenci,nejmodernejsi letectvo na kontinentu...?To opravdu nikdy nepochopim.Rv

0 0
možnosti
SS

pius99

18. 2. 2008 10:28
Re: No tak si rikam,

myslíš, že WTC bylo levnější ? ;-D

0 0
možnosti

Clayton

18. 2. 2008 8:45
Zase letadlo BA?

"...k dopravnímu letounu Boeing 777 britské letecké společnosti..." Hmm, Virgin 777 žádné nemá, takže zase British Airways. Nemají těch malérů poslední dobou už nějak příliš?

0 0
možnosti
B

bezik

18. 2. 2008 8:39
Naši letci mají ocelové ptáky.

Trochu drahý letovod takový Gripen.Nechtělo by to metál za statečnost pro pilota?:-P

0 0
možnosti
BZ

BUBAK ZIJE

18. 2. 2008 2:06
Cesko

je tak maly . . . zbytek sveta by rek ze z toho mame komplex, proto tak machrujeme s letadlama . . . ;-D

0 0
možnosti
SS

pius99

17. 2. 2008 23:22
trošku reality i když z minulosti

podotýkám, že to je minulost - tedy za socialismu. Norma pro start hotovostní dvojky ( dvou stíhačů MIG-21pf) v hotovostním systému PVOS ČSSR začleněných ve prospěch ŘLP (řízení letového provozu) byla  1´ 30´´ . To jen ke kalkulaci podemnou.

0 0
možnosti
SS

pius99

17. 2. 2008 23:22
Re: trošku reality i když z minulosti

vzhledem k tomu, že Gripen je poněkud málo mladší, jistě lepší pak jeho start je jistě rychlejší.

0 0
možnosti
FT

tor11

17. 2. 2008 21:56
troska matemitiky

cestovni rychlost B 777 je 896km/h  takze za 9 minut od startu stihacek urazil vzdalenost cca 130km.   Vzdalenost od slovenskych hranic k Praze je cca 260 km. Tu vzdalenost tedy 777 prekona za 18 minut. Po vstupu do vzdusneho prostoru CR byla posadka 777 jiste opakovane vyzvana k navazani spojeni, coz nejaky cas zabere. Vzhledem k tomu ze byl 777 dostizen pred Prahou tak se da predpokladat ze gripeny startovali tak 5-6 minut po vstupu  777 do naseho vzdusneho prostoru.

Navic je evidentni ze 777 se drzel sveho letoveho koridoru a letove hladiny, takze nejaky extremni duvod k obavam ze to napali do temelina ci dukovan asi nebyl - svete divse ale pres JE letecke koridory nevedou.   Ono kdyz chce nekdo s letadlem nabourat do neceho zo je na zemi, tak k tomu musi napred zacit mirit a pak k tomu zacit i klesat.   Jinak vzhledem ke vzdalenosti Caslavi od Prahy a tedy  i mista dostizeni 777 to dokonce vypada, ze ty gripeny to ani nevzaly nadzvukovou rychlosti. 

0 0
možnosti
ME

egi

17. 2. 2008 22:04
Re: troska matemitiky

Dle Vašeho výpočtu by ho stíhačky "nedostihly", nýbrž by letěly napřed a u Prahy si na něj počkaly :o))

0 0
možnosti
ME

egi

17. 2. 2008 21:01
Bezpečí jak s Always

Teď nevím ...

Doletěl od Beskyd do Prahy za devět minut, nebo ho začaly Gripeny honit až někde u Poděbrad, zatímco do té doby velení PVO spoléhalo na to, že když žuchne někam do Brna nebo do Jihlavy, že se tak moc neděje?

Jsem velmi potěšen vědomostí, že se mi v Brně nad hlavou prohání Boeingy v neznámém nekomunikativním stavu, kdežto od okraje Prahy jsou eskortou doprovázeny a Helmutům doprovodem předány div ne s mašličkou.

0 0
možnosti
JN

jeen

17. 2. 2008 21:42
Re: Bezpečí jak s Always

Houbeles od Poděbrad. Už od Čáslavi!

Všimli si ho hned, jak jim vypustil obsah latríny na hlavy! ;-D

0 0
možnosti