Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žijeme v nezdravé společnosti, kde mi ani prezident nedává naději

V příloze Kavárna se objevil před několika týdny inspirující článek Zdravotnická totalita na obzoru, v němž jeho autor Petr Fidelius varuje před šířící se manipulací občanů, tedy před vzrůstajícími nenasytnými mocenskými ambicemi, které jsou až děsivě neskrývané. Jinými slovy při vší hlásané demokracii, určité skupiny mají vcelku oprávněný pocit, že si mohou dovolit vše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

>>>

"Například: kolik procent lidí ve věku 50–55 let umíralo v šedesátých letech a kolik procent takto starých lidí umírá nyní. Použiji-li metodu „vokometrie“ (tedy od oka), tak mám nedůvěru k hlásané dlouhověkosti."

.

A tohle je poboha CO?

0/0
17.2.2008 10:57

babacek

Žijeme v nezdravé společnosti.

Kapitalista říká, že  "dobro je to, co prospívá mně"  Třebas zlikviduje svého rodného bratra, který mu dělal konkurenci v podnikání. Přesto se nebojí postavit se před soud, aby se zodpovídal za své činy. Říká, že dělal jen to je v rámci zákona - třebas na jeho hraně. 

 

Nacista říká, že dobro je to, co prospívá rase. Ten už se schovává za anonymitu rasy a už nechce stát před soudem, aby se zodpovídal za jeho činy. To jsme viděli všichni v roce 1947, kdy v Norimberku byl soud nad nacismem a taky nad některými nacisty.  

0/0
17.2.2008 8:33

babacek

Re: Žijeme v nezdravé společnosti.

Komunista - či dialektický materialista říká, že dobro je to, co prospívá kolektivu. Ten se také skrývá za anonymitu něčeho pomyslného, jak ten nacista. Jaký je tedy rozdíl mezi nacistou a komunistou? - Vůbec žádný! To pan Charles Darwin řek, že "nejsilnější jedinec má šanci k přežití". Tuto větu propracoval německý filosof Nietsche a vznikl z toho nacismus. Tutéž větu propracova Karl Marx a vznikl z toho dialektický materialismus - jestli chcete - komunismus. Tedy z jednoho semene může vzniknout jen totožné ovoce. Nebo jestli chcete jednobuněčná dvojčata. Jestliže po druhé světové válce byl vytvořen světový soudní tribunál, který odsoudil zvrhlost nacismu i s těmi, kteří ho vedli, vyvstává otázka, kdo vytvoří podobný soudní světový tribunál, kde by byl odsouzen daleko horší komunismus i s těmi, kteří ho propagují?

 

 

0/0
17.2.2008 8:34

babacek

Re: Re: Žijeme v nezdravé společnosti.

Mám dojem, že mnoha lidem nevyhovuje ani jeden z uvedených vzorů. Tedy, jestli jsem včera pomohl nějaké babičce nést nůši klestí z lesa, udělal jsem něco dobrého vůči druhému. Jestli jsem dnes pomohl mladé mamince s kočárkem do autobusu, udělal jsem něco dobrého ve prospěch druhého. Tedy asi bude dobro to, co udělá dobrého většina lidí na většině území světa a po většinu doby existence lidí.

0/0
17.2.2008 8:34

Borgh

Co to je za slátaninu?

To jsou argumenty jak z "Klausovy klimatologie";-D;-D;-D

0/0
17.2.2008 0:52

kevinbb

zijeme v nezdr............

Samozrejme, ze mate pravdu a to ve vsem. I vtom, ze  zlodej a jini kriminalnici maji vetsi prava nez poctivy obcan!

A verte tomu pi doktorko, ze takovych kteri premysli jako vy je vetsina. Ale jak sama priznavate z lidi se stali materialisticti otroci s kteryma si potom penezni ustavy, zakonodarci, media a hlavne vlada, dela co chce.

Kde jsou ty doby kdy clovek s kina, divadla se mohl jit projit kamkoliv ve stredu prahy a jinych mest, skocit si na burta a v pohode dorazit domu. Pro mladsi generaci tohle vubec nic neznamena, pro ne je to uz jen utopie, vymysli starsich lidi a hlavne asi pro ne nuda.

A co se tyka klukovin, tak ty se delali a budou delat stale, ale krast benzin podle normalne uvazujicich lidi neni zadna klukovina, ale kriminalni akt.

Co se tyka urazlivych nazoru, tak to muzete jen ignorovat tim se ale nechci dotykat jinych zdravych protinazoru!

0/0
17.2.2008 0:13

Isabelle

Re: zijeme v nezdr............

predstav si...zit v Kanade...zeme plna lesu, travy, hor, rek ktere neprameni, vznikaji z ledovcu...cistych ledovcu...:-)..jezera ...tech je tady tolik, a kdyz se postavis v kazde vode a voda ti hladi krk(jezero nebo reka) vidis na palce u nohou R^:-)

0/0
17.2.2008 0:21

freak2

Re: Re: zijeme v nezdr............

hele, dej si replay na youtube, ať se tady samou blažeností nerozplyneš :-P

0/0
17.2.2008 0:28

Pan Navratil

Re: Re: zijeme v nezdr............

Řeky vznikají z ledovců? A co na to teplý Al Gore? To je přece oteplování!!!

0/0
17.2.2008 8:38

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: zijeme v nezdr............

klid, ona netuší, o čem mluví. ;-)

0/0
17.2.2008 10:16

Isabelle

Re: Re: Re: Re: zijeme v nezdr............

Vim presne o cem pisu. Najdi si to, kdyz tomu neveris, kde zacina Columbia River, Bow River, Elbou River, Athabasca River, Kananaskis River, Piece River a stovky dalsich,,,,

Bud bez obav, ani Gore to nevadi, napada tam na ty ledovce tolik snehu, ze se vetsina z nich nezmensuje...:-)

0/0
17.2.2008 15:52

Pan Navratil

Re: zijeme v nezdr............

No já nevím, jak vy, ale já z kina, divadla se můžu projít kdekoliv ve středu Brna a nemám problém :-P

0/0
17.2.2008 8:41

regulator

......ne,ne....................

...chytre a hezky napsane...dobryR^R^R^

0/0
16.2.2008 23:47

Huffnaggelův duch

V iDnes si může blábolit, kdo chce...

0/0
16.2.2008 23:03

osvetitel

Penize Penize,ty ma dnes kazdej rad mooooc,

Na ty se tesi tak,jako na svatebni nooooc!Ale jak znam Cechy,tak az si uziji a vyradi se,tak to nejspis zase skonci nejakou revoluci!;-D[>-]

0/0
16.2.2008 20:21

osvetitel

<><><>

Tak  ma pravdu , ale to co popisuje se deje po celem svete a ne jen v CR! V CR se to deje rekordnim tempem jakozto ve vetsinne teh bejvalych sovetskych satelitu!A to hlavne proto,ze rezim  vetsine lidi zajistil nejnutnejsi zivotni potreby a vetsinna mela hovno,proto byl cas na kulturu a i kdyz se nekradlo o nic mene nezli ted, tak v te uzavrene spolecnosti se vse nedelo tak cynicky jako ted,kdyz  ta "obcanska vychova" je neexistujici a kazdy si namlouva zeje bud nepolapitelny a nebo ze nema co ztratit,krome sveho zivota,ktery  pokud je clovek v CR nemajetny a neuspesny,nema zadnou cenu?Ano ,rezim mozna nechtene udelal z cele generace nadrzena a zneuznana materialisticka prasatka,ktera kdyz dostala "svobodu",tak nevi co se snima deje!Obvzlast kdyz ti,co donich 40 let hustili tu socialistickou moralku,jdou dnes jako "tvrdi kapitaliste" v teh lumparnach prikladem!V USA bylo take lepe,nezli se otevrela " kdekomu" jen aby byla politicky korektni!CR to "nejlepsi" teprve ceka!:-)))

0/0
16.2.2008 20:16

forhend

Velice

přesný a trefný článek na dnešní peněžní dobu. Bohužel, jeden z mála z té "špíny", co se objevují dnes a denně ve všech sdělovacích prostředcích. Dobrá analýza, ale který "potrefený":-/ si z toho něco vezme...

0/0
16.2.2008 19:48

sigrid

souhlas s ideou článku,

leč forma je bohužel zmatená a plná dohadů. Škoda, je to téma z něhož se dalo vytěžit více.

0/0
16.2.2008 18:10

Dennys

Naprostý souhlas

Skvělý článek. Není co dodat. Svět se opravdu vyvíjí "divně". Ale vcelku tak, jak bylo předpovězeno.R^ 

0/0
16.2.2008 17:43

celtic

dobrý článek....

R^:-)

0/0
16.2.2008 16:44

batuska

Souhlasím

článek mi vlastně vzal slova z úst, lépe bych to neřekl:-) I ty policejní příklady bych vzal na milost, samozřejmě neschvaluji zbytečně ztracený život či zdraví, ale po mediální masáži kolem tohoto jsem opravdu nabyl pocitu, že u pumpy se prostě platit nemusí a prakticky vše až do úrovně vraždy je společensky přijatelné. Když vám dvakrát před očima ukradnou auto, tak trochu přehodnotíte názor na přiměřenost, i když jde jenom o majetek.

0/0
16.2.2008 16:38

Oldis_rab

Pekny clanek

Pekny clanek, vic takovych a vic do hloubky :)

0/0
16.2.2008 16:07

jazykozpytus

clanek celkem OK...

...az teda na ty uvahy o duchodovem systemu. Kdyby autorka mela opravdu zajem o cisla (a ta jsou verejne dostupna, chce to jen chtit hledat), tak by zjistila, ze to je jeste horsi nez se vseobecne prezentuje. Pokud v dohledne dobe neprovedeme zasadni kroky k reforme systemu, tak nechame svym detem uplne prazdnou kasu. To by se asi neslucovalo se spolecenskou zodpovednosti, pro kterou autorka v clanku horuje. Uplnou korunu tomu Dr. Valošková nasazuje pouzitim metody 'vokometrie'. Rika: "Z lidi kolem me se malokdo dozije 65 let, takze tem zpravam o zvysovani prumerneho veku nelze verit". Podle teto logiky, kdyz muj soused nema mobil a pani odnaproti taky ne, tak je to prece nehorazna lez, ze v Cesku je pres 10 milionu mobilu, takovemu cislu nemuzeme verit. Autorka se svoji 'vokometrii' dopousti uplne stejne manipulace, jakou sama vycita mediim!!

0/0
16.2.2008 16:01

slv

Je to snůška fragmentů

daných nesmyslně bez souvislosti do jednoho článku.

Ke své smůle možná neznám myšlenky pana Maslowa, ovšem pochybuji, že mezi známky zdravé osobnosti nepatří rozlišovat mezi příčinami a následky.

Tak popořádku.

Rodičky a novorozeňata neplatí za to, že porodily a že se narodila, ale regulační poplatek ve výši několika promile nákladů, ktrerá jsou s tím spojena. Od státu naopak obdrží částku, která je proti nim mnohonásobně vyšší. Vlády se tu sice střídají, ale pouze vláda ze směru socialistického dělala, že výdaje mohou být téměř nezávislé na příjmech. Pamatuji si dobře, když na počátku 80.let komunisté utnuli veškeré dovozy spotřebního zboží protože, zahraniční dluh  dosáhl nepřijatelné hodnoty. Důchodová reforma je zapotřebí jako sůl, protože demografický vývoj je jasný. Čísla nedává dohromady vláda, ale k tomu účelu zřízená instituce zapojená do mezinárodní sítě institucí tohoto typu. Atd. atd.

Divím se, proč idnes takové bláboly vůbec uveřejňuje. To na tom musí být hodně špatně.

0/0
16.2.2008 15:58

lunak

Souhlasím, jen s těmi

policejními  příklady jste  to přehnala. Zatímco ve druhém případě policie právem konstatovala, že jde jen o přestupek (pokud  nebyl  ohrožen život - a co si budeme povídat, byla to v podstatě klukovina, jakých jsme se v mládí navyváděli nespočet), tak v prvním případě naopak použila při stejně hodnoceném činu zbraň. Nebo si myslíte, že ukradená nádrž benzínu stojí za lidský život? (Stojí vůbec nějaký  majetek za lidský život?)

Neustále se u nás množí u zastánci tvrdších pořádků a odvolávají se na americkou  praxi. Jenže v USA vlastní zbraň téměř každý, takže obrana před zlodějem se zbraní má  jistá oprávnění. To, co předvedli policisté v inkriminovaném případě je naopak zvůle, protože smrtelně zranili potencionálně nevinného člověka. Střelba na  ujiždějící vůz, pokud v něm nesedí vrah (ani na něj se ale nemůže nikde v civilizované  zemi střílet, když má s sebou  rukojmí), je morálně neodůvodnitelná a doufám, že si  to ti pánové také patřičně odskáčí.

0/0
16.2.2008 15:27

vonDyke

nelze nez souhlasit

a nechapu, ze tolik lidi tento clanek nepochopilo

0/0
16.2.2008 15:21

kOBLICH

Re: nelze nez souhlasit

Mozna, ze ty odmitave reakce jsou zpusobeny tim, ze vsichni v tomto clanku odhalili snusku nesmyslu, polopravd i umyslnych lzi...

0/0
16.2.2008 18:01

Ivcera

Je to pravda

článek plně vystihuje pocity starší generace. Pokud je někomu méně let a myslí si, že peníze jsou všechno, tak píše to, co je doposud v diskusi. Jednou vám to dojde.

0/0
16.2.2008 15:01

Lucius_Malfoy

K čemu článek,

nemající ni hlavy, ni paty ?

0/0
16.2.2008 13:45

trojuhelník

.

Hééézky, jdu si okevřít okno...

Právě vyhazuji iDnes i s přílohou.V

0/0
16.2.2008 13:40

opportunity

Re: .

i s monitorem?

0/0
16.2.2008 14:35

ins007

Více hledat

1. Na Internetu je dostatek relevantních informací o vývoji úmrtnosti v České republice.

2. Během druhé světové války nebyla nízká porodnost = obecne rozšířený omyl.

0/0
16.2.2008 13:37

krabi

přečíst si Üstavu !

autor by si měl především přečíst Ústavu ČR, aby se seznámil s tím jakou má funkci a pravomoci prezident.

Takhle jen bez základních vědomostí blábolí..Rv

0/0
16.2.2008 13:19

keepa

Re: přečíst si Üstavu !

blabolis max ty, pani se trefuje do symbolu, nastoluje otazku - konzumu nasi spolecnosti, coz se projevuje v profilech vedoucich osobnosti spolecenskeho zivota, kde dominuje ekonomie - sucha hra cisel, zamerena na profit. Capito rozumbrado?

vyborny clanek. ve spolecnosti chybi pokora a slusnost, vse ustupuje honbe za penezi, bohuzel. penize jsou dulezite, ale ne jako modla, pouze jako prostredek.

0/0
16.2.2008 15:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.